بزرگترین ناوگان های زیر دریایی جهان بر اساس رتبه

بزرگترین ناوگان های زیر دریایی جهان بر اساس رتبه

اگر بخواهیم به صورت علمی توضیح مختصری درباره زیر دریایی بدهیم این است که زیردریایی یک وسیلهٔ نقلیه شناور که می‌تواند در زیر سطح آب حرکت کند و به سطحی از زمین برسد که غواصان به آن دسترسی ندارند.

زیردریایی به دو دسته تقسیم می شود یکی ممکن است از نوع غیرنظامی (علمی یا گردشگری) باشد یا از نوع نظامی،زیردریایی‌های نظامی با زرادخانه‌ای از جنگ‌ افزارها به ویژه اژدر و موشک مسلح شده‌اند. یکی از دستاوردهای بزرگ این بود که در ساخت زیردریایی‌ ها معرفی انرژی هسته‌ای به این عرصه بود که باعث شده تا شعاع عمل زیردریایی‌ های هسته‌ای به‌ طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

بزرگترین ناوگان های زیر دریایی جهان بر اساس رتبه

توضیحی درباره جدیدترین نوع زیر دریایی ها

زیردریایی هسته‌ای کلاس کلمبیا، جدیدترین زیردریایی است، و برای نیروی دریایی ایالات متحده است، و یکی از پیچیده ترین زیردریایی در نوع خود است و بسیار پیشرفته و تخصصی ساخته شده است. این زیردریایی رادار گریز و مجهز به ۱۶ لوله موشکی است.

کلا این وسیله زیردریایی برای نیروی های دریایی بسیار مهم و اهمیت زیادی دارد، چراکه قابلیت های مخفیانه و استراتژیک را برای نظارت، بازدارندگی و عملیات تهاجمی در زیر آب فراهم می کنند و بسیار برای یک نظام کشور ضروری و مهم محسوب می شود. در لیست زیر اینفوگرافی ۱۲ کشور را که بزرگترین ناوگان زیردریایی را تا جولای ۲۰۲۴ داشتند، نشان می‌دهد.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل