آشنایی با انواع نژاد اسب | بهترین نژاد اسب

آشنایی با انواع نژاد اسب | بهترین نژاد اسب

اسب ها دارای نژادهای مختلفی می باشند. انواع مختلفی از آن ها در سراسر جهان وجود دارند. در جهان حدود ۳۵۰ نژاد اسب وجود دارد. اما تعداد کمی از آن ها هستند که به عنوان بهترین و محبوب ترین ها شناخته می شوند. ما در این مقاله سعی کردیم چند نوع از محبوب ترین و بهترین نژاد اسب در جهان را معرفی کنیم

آشنایی با انواع نژاد اسب | بهترین نژاد اسب

بهترین نژاد اسب کدام است؟

اسب یک حیوان بسیار زیبا، اصیل، باوقار و جذاب می باشد. هرچه نژاد اسب اصیل تر و خاص تر باشد تاثیر بیشتری بر قدرت بدنی و زیبایی  آن دارد. با اینکه اسب ها دارای نژادهای گوناگونی هستند اما بهترین نژاد اسب به چند دسته تقسیم می شوند. اسب ها دارای قدرت بدنی بسیار زیادی هستند و از آن ها به عنوان نماد آزادی مطلق یاد می شود. برای اینکه با بهترین نژادهای اسب آشنا شوید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

نژاد وحشی

 اسب های آزاد و رها که در طبیعت زندگی می کنند.

خونگرم

گروهی از اسب هایی که دارای نژاد اروپایی هستند. شکل گیری آن ها زمانی بود که مردان جنگی با اسب های آتشین عرب که در جنگ غنیمت برده بودند از آفریقا به اروپا رفتند.

نریان

اسب نری که اخته شده باشد.

اسب تروبرد

به یکی از بهترین نژادهای اسب، اسب تروبرد می گویند. اسب تروبرد دارای هوش بسیار بالایی می باشد. او سرعت و جسارت بسیار خاصی دارد و در میان سایر اسب ها به جسارت و سرعت معروف است. نژاد او برای اولین بار در قرن ۱۷ و ۱۸ به وجود آمد وبرای اولین بار در انگلستان دیده شده است.

اسب عربی

یکی از خاص ترین،  زیباترین و بهترین نژادهای اسب در سراسر جهان اسب عربی می باشد. در تمام دنیا اسب های عربی جزو محبوب ترین و زیباترین نژاد اسب ها هستند. آن ها دارای ظاهری بسیار متمایز هستند. نحوه قرارگیری سر آن ها بسیار خاص است. ارتفاع و دم بسیار بلندی دارند و با این ویژگی ها معروفیت خاصی در سراسرجهان پیدا کرده اند.خواستگاه اصلی این نوع اسب ها خاورمیانه می باشد. اما امروزه می توان آن ها را در قاره اروپا آمریکای جنوبی، استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده نیز یافت.

اسب مورگان

اسب مورگان یکی دیگر از بهترین نژادهای اسب می باشد که در ایالت متحده به ثبت رسیده و آن را نژادی متعلق به ایالات متحده می شناسند . از این اسب برای کالسکه رانی و اسب سواری در گذشته استفاده می شد. نگهداری از آن بسیار آسان است و میتوان به صورت همه کاره از آن استفاده نمود. نژاد مورگان دارای ظاهری معمولی و سری کوچک می باشد. اما قد این نوع اسب بسیار بلند است.

اسب استاندارد برد

یکی دیگر از بهترین نژادهای اسب نوع استاندارد برد می باشد. این اسب معمولا برای مسابقه مورد استفاده قرار می گیرد. خاستگاه اصلی آن آمریکا است. سوارکاران برای طیف وسیعی از فعالیت های خود از این نوع اسب آمریکایی استفاده می کنند. اسب های استاندارد برد به خاطر سرعت بسیار بالایی که دارند معمولاً مورد توجه سوارکاران قرار می گیرند. استفاده از آن ها در نمایشگاه و سواری دادن بسیار لذت بخش می باشد. آن ها اسب هایی قدرتمند با پرشی بسیار خوب هستند.

اسب فریزین

اسب فریزین یکی از بهترین نژادهای اسب هلندی می باشد. خاستگاه اصلی این اسب هلند است و از آن در ورزش های تفریحی، کالسکه رانی و مسابقات و  بازی ها استفاده می شود. معمولاً افرادی که به مسابقات سوارکاری علاقه دارند این نوع اسب را برای مسابقه انتخاب می کنند.  این اسب در ساخت برنامه های تلویزیونی نیز بسیار محبوب می باشد. معمولاً در ساخت فیلم های تلویزیون از این نوع نژاد اسب استفاده می شود.

اسب پینت آمریکایی

اسب پینت آمریکایی یکی از بهترین نژادهای اسب است که به خاطر ظاهر جذابش در این لیست قرار گرفته است. این اسب دارای رنگ های سفید و تیره بر روی بدنش می باشد. اسب نژاد پینت اصالتاً آمریکایی بوده که دارای طرح های رنگی متمایزی است. معمولاً لکه های سیاه بر روی زمینه سفید یا لکه های سفید بر روی زمینه سیاه یا ترکیبی از این دو بر روی بدنش قرار دارند.

پینت هورس آمریکایی یک اسب بسیار زیبا و دوست داشتنی است که در گذشته از آن برای امور دامپروری مزرعه اداره سواری نمایشی و حیوان خانگی بچه ها مورد استفاده قرار می گرفت. این اسب دارای جثه کوچکتری نسبت به سایر اسب ها می باشد.

اسب کوارتر آمریکایی

اسب های کوارتر آمریکایی یکی از بهترین نژادهای اسب در سراسر جهان می باشد. این اسب برای تمام سوارکاران بسیار محبوب است. در ایالات متحده از آن ها برای سوارکاری و مسابقات استفاده می کنند.

اسب آپالوسا

یکی دیگر از بهترین نژادهای اسب، اسب آپالوسای آمریکایی می باشد. این اسب دارای زیبایی بسیار خاصی است و در ایالت متحده پرورش داده می شود. الگوی پوست آن بسیار متفاوت با سایر اسب هایی است که وجود دارند. این اسب ها دارای بدنی نقطه نقطه و پلنگی مانند می باشند.

دلیل مشهوریت آن ها نیز همین پوست پلنگی و نقطه نقطه می باشد. آپالوسا الگوهای پوستی متفاوتی با هم دارند. معمولا آن ها دارای بدنی برفکی با لکه های سفید رنگ سفید مرمری که کل بدن اسب را پوشانده و یا لکه های سفید  بزرگ بر روی کپل اسب هستند که معمولاً خال های تیره آن ها را پوشانده است.

اسب مارواری

یکی از اصیل ترین و جذاب ترین و بهترین نژادهای اسب، اسب مارواری می باشد. این اسب متعلق به منطقه ماوار است که در جنوب شرقی ایالت راجستان هند قرار دارد. اسب مارواری به دلیل سخت کوشی و مدل گوش هایش که لبه های آن به داخل گوش خم شده اند بسیار معروف شده است. مارواری ها معمولاً از این اسب برای نمایش پرش در جشن ها استفاده می کنند. همچنین ارتش سوار نظام هندوستان نیز از این نوع است بهره می برد.

اسب اندلسی

اسب اندلوسی یکی دیگر از بهترین نژادهای اسب در سراسر جهان می باشد. دلیل معروفیت این اسب جنگی بودن آن است. اسب های اندلسی دارای هوش و حساسیت بسیار بالایی می باشند. آن ها بسیار مطیع هستند و به دلیل مطیع بودنشان در میان مردم بسیار محبوب اند. اسب های اندلسی در فیلم های سینمایی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا این اسب ها به سرعت رام شده و با سوارکار هماهنگ می شوند. استفاده از آن ها برای ساخت فیلم سینمایی بسیار راحت می باشد.

اسب کاتیاواری

اسب کاتیاواری یکی دیگر از بهترین نژادهای اسب در جهان می باشد. این نژاد دارای ظاهری کاملاً شبیه به مارواری است. اسب کاتیاواری دارای گوش های خمیده اما کوچکتر از مارواری می باشد. از این نوع اسب ها به عنوان اسب پلیس استفاده می کنند. کاتیاواری دارای رنگ های بسیار متنوعی است.

اما رنگ خرمایی و سیاه آن معمولاً بیش از سایر رنگ ها می باشد. اسب های مارواری و کاتیاواری نژادهای بسیار کمیابی هستند که در ظاهر کاملاً شبیه هم می باشند. نوک گوش هر دو نوع نژاد اسب به سمت داخل خم شده و هر دو اسب دارای ظاهری بسیار زیبا می باشند.

اسب واکینگ تنسی

یکی از معروف ترین و بهترین نژادهای اسب در جهان برای سواری اسب واکینگ تنسی می باشد. این اسب در جنوب ایالت متحده پرورش داده می شود. گفته می شود که سواری آن لذت بخش تر از تمام اسب ها است. راه رفتن این نوع اسب حالتی شبیه دویدن دارد و بسیار محبوب و دوست داشتنی می باشد.

اسب شایر

یکی از بهترین نژادهای اسب که در بریتانیا قرار دارد اسب شایر می باشد. این اسب جزو بلندترین و بزرگترین اسب های جهان است. معمولاً از آن به عنوان اسب باری استفاده می شود. یال و کوپال بسیار بلندی دارد که در تبلیغات بازرگانی مورد استفاده تاجران قرار می گیرد.

اسب سدلبرد آمریکایی

اسب سدلبرد آمریکایی یکی دیگر از بهترین نژادهای اسب می باشد. نقطه تمایز این اسب با سایر اسب ها حس قدرت و استایل مغروری است که دارد. معمولا سوارکاران این نوع اسب را به عنوان طاووس دنیای اسب ها می شناسند. همچنین از آن برای سوارکاری های استقامتی، نمایش پرش و کالسکه سواری و رانندگی ترکیبی استفاده می شود.

آخال تکه

یکی از بهترین نژادهای اسب از لحاظ سرعت و استقامت و هوش آخال تکه می باشد. اسب آخال تکه نوعی اسب ترکمنی است که آن را با نام اسب طلایی نیز می شناسند. این حیوان دارای هوش بسیار خاصی می باشد. از آن برای اسب های ورزشی مسابقه ای نمایش پرش و سوارکاری استقامت استفاده می شود.

اسب کلایدسدال

این نوع اسب اهل اسکاتلند است و یکی دیگر از بهترین نژادهای اسبی است که در سراسر جهان شناخته می شود. در اصل این نوع اسب در اسکاتلند برای اهداف کشاورزی و خشکسالی پرورش داده شده است. اما ظاهر و قدرت منحصر به فرد او باعث معروفیتش در سراسر جهان شده است. امروزه از آن برای تبلیغات تجاری و بازرگانی استفاده می شود.

اسب های مغان

یکی از بهترین نژادهای اسب و خاص ترین نژادهای آن اسب مغول می باشد.  این نوع اسب ها اسبچه نیستند و یک اسب واقعی هستند. معمولاً می توان آن ها را در بیابان های سردسیر مغولستان پیدا کرد. این نژاد توسط صحرانشینان پرورش داده شد اسب های مغول در جنگ های چنگیزخان اند و مهم ترین دلیل شناخته شدن آن ها همین جنگ ها می باشد.

اسب مینیاتوری

اسب مینیاتوری بسیار کوچک شیرین و جزئی از بهترین نژادهای اسب می باشد. معمولاً این نوع اسب را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند. در آمریکا و اروپا این اسب ها دارای محبوبیت فراوانی می باشند. افراد زیادی در این کشورها هستند که از اسب های مینیاتوری به عنوان همراه همیشگی و حیوان خانگی استفاده می کنند. در نمایش های سوارکاری نیز که در سراسر جهان برگزار می شود همیشه اسب های مینیاتوری نقش بسیار جذابی دارند.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل