مکان‌ های دیدنی و جذاب تهران را که تا بحال نمی شناختید

مکان‌ های دیدنی و جذاب تهران را که تا بحال نمی شناختید

پویا ریاحی : تهران یکی از بزرگترین و جذاب‌ ترین استان ها و شهرهای ایران می‌ باشد. معمولاً افراد تهران را که پایتخت ایران است به عنوان یک شهر شلوغ پرترافیک و پر از آلودگی می‌ شناسند. کمتر کسی تهران را برای مسافرت انتخاب می‌ کند. اما جالب این است که بدانید تهران دارای مکان‌ های دیدنی و بسیار زیبایی می‌ باشد‌. این مکان‌ ها گزینه‌ های بسیار جذابی برای سفر هستند. معمولاً مردم شهرهایی مانند شیراز، تبریز، کاشان، اصفهان و کردستان را که یادگار تاریخ باستان هستند برای مسافرت انتخاب می‌ کنند.

مجله تالاب : جالب است بدانید که تهران نیز یکی از جلوه‌ های و یادگارهای دوران معاصر می‌ باشد. دیدنی‌ های شهر تهران بسیار متنوع هستند و شما می‌ توانید از آن ها دیدن کنید و با آن ها آشنا شوید. مطمئن باشید که از دیدن و مسافرت کردن به این مکان‌ های دیدنی هرگز پشیمان نمی‌ شوید و آن را به افراد دیگر نیز پیشنهاد می‌ دهید. برای آشنایی بیشتر با مکان‌ های دیدنی تهران در ادامه با ما همراه باشید.

مکان‌ های دیدنی و جذاب تهران را که تا بحال نمی شناختید

بام تهران

یکی از جذاب‌ ترین مکان‌ های دیدنی تهران بام تهران می‌ باشد. اگر می‌ خواهید بدانید که تهران تا کدام کجا ادامه دارد بهتر است بام تهران را برای گشت و گذار انتخاب کنید. بام تهران یکی از جذاب‌ ترین جاذبه‌ های تهران می‌ باشد که در آنجا کل تهران قابل دیدن است و انگار یک نقاشی بسیار زیبا می‌ باشد. در بام تهران می‌ توانید برج میلاد را نیز ببینید. بام تهران در انتهای خیابان ولنجک قرار دارد.

دربند و درکه در تهران

یکی از پرطرفدارترین مکان‌ های دیدنی تهران در بند و درکه می‌ باشد. در واقع افرادی که طرفدار طبیعت هستند می‌ توانند در بند و درکه را برای گشت و گذار انتخاب کنند. این مناطق در میان تهرانی‌ ها محبوبیت بسیار زیادی دارد. معمولاً از تمام نقاط ایران در روزهای تعطیل و آخر هفته افراد زیادی به دربند و درکه می‌ روند. به شما نیز پیشنهاد می‌ شود اگر به تهران سفر کردید.

مجله تالاب : حتماً چند ساعتی را در این مکان‌ ها بگذرانید یکی از مهم‌ ترین نکاتی که سبب جذابیت دربند شده است. کوچه‌ ها و ساختمان‌ هایی است که سبک قدیمی‌ شان را حفظ کرده و حالت قدیمی دارند. در اطراف این کوچه‌ ها درختان بسیاری وجود دارد و در عرض کوچه نیز آب‌ های جاری می‌ باشد.

این مناطق دارای پوشش گیاهی بسیار زیبا و جذابی می‌ باشند. افرادی که طرفدار کوهنوردی هستند. می‌ توانند به درکه بروند که آب و هوایی دقیقاً مانند فشم تهران دارد و دارای زمستان‌ های بسیار سردی می‌ باشد.

بام محک

اگر به دنبال بهترین مکان دیدنی تهران هستید به شما بام محک را معرفی می‌ کنم. حتماً در تهرانگردی‌ های خود سری به بام محک بزنید. که یکی از زیباترین جاذبه‌ های شهر تهران است که کمتر مورد توجه افراد قرار می‌ گیرد. بام محک در بالاترین نقطه تهران قرار دارد. بام محک داروی آب و هوای بسیار پاکیزه‌ ای باشد.

معمولاً جوانان تهرانی برای اینکه بتوانند منظره شهر را ببینند به بام محک می‌ روند. بام محک امکانات رفاهی برای ماندن در آنجا را ندارد. بهتر است اگر تصمیم گرفتید به بام محک برای تفریح بروید وسایل لازم را همراه خود ببرید. با محک در شمال بلوار ارتش انتهای بلوار اوشان بلوار اردستانی قرار دارد.

سورتمه تهران

یکی دیگر از جاذبه‌ ها و مکان‌ های دیدنی تهران می‌ باشد. سورتمه تهران دارای حدود ۲۰۰ متر طول می‌ باشد. معمولا از این مسیر به عنوان طولانی‌ ترین مسیر سورتمه سواری نام می‌ برند. سورتمه سواری در این مسیر با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت و در یک مسیر پیچ در پیچ می‌ باشد.

امکانات تفریحی و رفاهی دیگری نیز در این مجموعه قرار دارد که می‌ توان از آن ها به آلاچیق، پارکینگ، رستوران، پیست دوچرخه سواری، فضای سبز، سافاری وحشت، سینما سه بعدی ماشین برقی تصادفی و زمین بازی کودکان اشاره نمود. آدرس سورتمه تهران دربند خیابان گلابدره خیابان الفت خیابان پندار و خیابان شکیبایی می‌ باشد.

سد لتیان لواسان تهران

سد لتیان لواسان یکی از مکان‌ های دیدنی تهران است که از آن می‌ توان به عنوان یک تفریح کم هزینه نیز نام برد. گردش در حوالی سد  یکی از جذاب‌ ترین گزینه‌ هایی است که در تهران به شما پیشنهاد می‌ شود. اطراف این سد جاهای دیدنی بسیاری دارد و در جنوب لواسان قرار گرفته است.

سد لتیان نقطه تلاقی برگ جهان و رودخانه جاجرود می‌ باشد. همچنین اطراف آن دارای طبیعتی بسیار سرسبز دیدنی و جذاب می‌ باشد. آب و هوای اطراف سد بسیار پاکیزه، آرام و جذاب است. به همین امر از آن به عنوان یک منطقه گردشگری بسیار زیبا در تهرانیان می‌ شود.

معمولاً افراد با رفتن به سد لتیان به دوچرخه سواری، عکاسی، قایق سواری، پیک نیک  کوهپیمایی و ماهیگیری می‌ پردازند. در نزدیکی سد کاخ شاه پارک جنگلی طلا پارک جنگلی لتیان قرار دارد. که می‌ توان از آن ها نیز دیدن کرد. آدرس سد لتیان در تهران جنوب لواسان فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرقی تهران و ۵ کیلومتری بخش جاجرود می‌ باشد.

روستای افجه

یکی از شناخته شده‌ ترین مکان‌ های گردشگری تهران روستای افجه می‌ باشد. روستای افجه در ۵ کیلومتری لواسان قرار دارد. تهرانی‌ ها به روستای افجه علاقه بسیار زیادی دارند و اغلب دوست دارند خستگی روزهای هفته‌ شان را آخر هفته در این روستا در کنند. روستای طبیعت دیدنی بسیار زیبایی دارد و طبیعت گردان بسیاری را در طول سال به خود جذب می‌ کند.

از زیباترین جاذبه‌ های طبیعی روستای افجه می‌ توان به آبشار پسچویک مواف، محله چراغات و قصر ناصرالدین شاه اشاره نمود. روستای افجه در شهرستان شمیرانات بخش لواسانات و ۵ کیلومتری شمال لواسان قرار دارد. مهمترین مکان دیدنی در روستای افجه دشت هویج یا گرچال می‌ باشد. از گورتال به عنوان زیباترین مکان دیدنی تهران یاد می‌ شود. طبیعت گردان معمولاً در فصل بهار این دشت را برای پیک نیک انتخاب می‌ کنند. افراد زیادی در طول سال برای فتح قله‌ های اطراف دشت هویج می‌ روند.

روستای وردیج تهران

یکی از مکان‌ های دیدنی تهران که دارای آب و هوای ییلاقی می‌ باشد روستای وردیج است. روستای وردیج در یک منطقه بسیار خوش آب و هوا قرار دارد و سراسر این روستا پر از درختان گیلاس، آلو، زردآلو، شاتوت و توت است.

چشمه‌ های بسیاری نیز در اطراف روستا قرار دارند که مکان بسیار مناسبی برای کمپ و پیک نیک می‌ باشند. در این روستا ارتفاعات پهنه حصار، دامنه ارواح سنگی  آبشار لتمال و امامزاده بی بی زرین قرار دارد. روستای وردیج در بخش کن و سولقان تهران قرار دارد.

روستای آهار

روستای آهار یک منطقه بسیار زیبا طبیعی در تهران می‌ باشد. سالانه گردشگران زیادی به روستای آهار که یکی از مکان‌های دیدنی تهران است سفر می‌ کنند. در اطراف روستا مناطق دیدنی بسیاری وجود دارد. آب و هوایی و پوشش سبز و دیدنی این روستا می‌ تواند مکان بسیار مناسبی برای گردش شما باشد. علاوه بر گشت و گذار در روستا می‌ توان از کوه‌ های اطراف آن برای کوهنوردی استفاده نمود.

آبشارها و رودخانه‌ هایی که در این روستا قرار دارند بسیار دیدنی و چشم نواز می‌ باشند. اگر به روستای آهار سفر کردید حتماً از کوچه باغ‌ های آن دیدن کنید. روستای آهار در منطقه شمیرانات و رودبار قصران قرار دارد.

آبشار ایگل در تهران

آبشار ایگل در روستای ایگل که یکی از مکان‌ های دیدنی تهران می‌ باشد قرار دارد. این آبشار در یک گوشه دنج و زیبا در شمال تهران می‌ باشد. روستای ایگل یک منطقه کوهستانی است و پوشش گیاهی بسیار مناسبی برای زندگی حیوانات دارد.

در این روستا آبشار بسیار زیبایی با نام آبشار ایگل قرار دارد.  افراد با سفر کردن به این آبشار می‌ توانند حس زندگی را در خود تقویت کنند. این منطقه برای کوهنوردی، پیک نیک و کمپ بسیار جذاب می‌ باشد. این آبشار در ۲۵ کیلومتری تهران و ۴ کیلومتری غرب اوشان قرار دارد.

روستای زرنان

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی تهران روستای زرنان می‌ باشد. روستای زرلان دارای یک چشم انداز بسیار زیبا می‌ باشد. معمولا مسافران بسیاری برای دیدن این طبیعت محصور کننده به این روستا سفر می‌ کنند.

از مهمترین ویژگی‌های این روستا بهار بسیار سرسبز و پاییز و برگریزان بسیار زیبا می‌ باشد. سفر به این روستا یک سفر کم هزینه اما بسیار جذاب است و می‌ تواند برای شما خاطرات به یاد ماندنی به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه روستای زرنان یکی از مکان‌ های معروف تهران می‌ باشد دارای مجموعه مدرسه سوارکاری، گلخانه پرورش گل و گیاه، رستوران و سینما می‌ باشد. روستای زرنان در ۱۴ کیلومتر جاده مخصوص کرج قرار دارد.

پل طبیعت تهران

یکی از پر رفت و آمدترین مکان‌ های دیدنی تهران پل طبیعت می‌ باشد. پل طبیعت در سال‌ های اخیر به عنوان یکی از نمادهای پایتخت شناخته می‌ شود. این پل پارک آب و آتش را به پارک طالقانی متصل می‌ کند. همچنین از روی اتوبان مدرس نیز رد می‌ شود. پل طبیعت یک سازه بسیار عظیم با طراحی بسیار جذاب می‌ باشد که شکلی شبیه درخت دارد. پیوستگی میان پارک آب و آتش و پارک طالقانی فضای سبز این دو پارک را ادامه می‌ دهد و دارای ظاهری بسیار جذاب می‌ باشد.

پل طبیعت دارای فضای سه طبقه است که مخصوص استراحت، پیاده‌ روی و تماشای غروب می‌ باشد. پل طبیعت در میدان ونک بزرگراه حقانی بعد از چهارراه جهان کودک و پارک آب و آتش قرار دارد.

موزه ملی ایران در تهران

موزه ملی ایران یکی از مکان‌ های دیدنی تهران است که گواهی بر اصالت تهران دارد. این موزه به صورت دو ساختمان جداگانه ساخته شده است. هر کدام از این ساختمان‌ ها دوره‌ های مختلفی از تاریخ را نشان می‌ دهند. یکی از این ساختمان‌ ها موزه ایران باستان و دیگری موزه باستان شناسی و هنرهای دوران اسلامی می‌ باشد.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل