با اتفاق های عجیب در جهان آشنا شوید

با اتفاق های عجیب در جهان آشنا شوید

در طول تاریخ اتفاق های بسیار عجیب و باورنکردنی رخ داده اند. به صراحت می توان ادعا کرد، که هنوز علت اصلی برخی از این اتفاقات عجیب و هیجان انگیز نامشخص می باشد.

عجیب ترین اتفاقات در جهان

مجله تالاب : همچنین این بلایا و مشکلات باعث ایجاد دوره جدیدی در حیات بشری شده اند. با یک بررسی ساده در تاریخ می توان پی برد، که این اتفاقات در دوره های تاریخی مختلف رخ داده اند.

همیشه اتفاق های عجیب در دنیا موجب شروع عرصه جدید در زندگی بشری شده اند. اغلب این اتفاقات بلایای طبیعی هستند، که در اثر عوامل مختلف بروز پیدا کرده اند. با یک بررسی ساده می توان ریشه بروز چنین علائمی را بررسی کرد. به صراحت می توان ادعا کرد، که اغلب این بلایا در دهه ۱۹۰۰ بروز پیدا کرده اند.

همچنین این نوع از اتفاقات نادر به صورت دقیق و حرفه ای مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته اند. هنوز علت اصلی بروز این اتفاقات مشخص نیست.

به نوعی جامعه بشری پاسخ مناسبی برای این اتفاقات و رویدادهای هولناک پیدا نکرده است. اغلب این رویدادها در مناطق مختلف موجب کشته شدن بیش از صدها هزار نفر شده اند.

با اتفاق های عجیب در جهان آشنا شوید

اتفاق های عجیب در دنیا + بررسی رویدادهای بزرگ تاریخی

در سال های گذشته اتفاق های عجیب در دنیا بیشتر از هر زمانی رخ داده اند. به راحتی می توان عنوان کرد، که از اواخر سال ۱۹۹۹ دیگر هیچ رویداد عجیب و خاصی در کره زمین روی نداده است.

در دهه ۱۹۰۰ بیش از ۱۰۰ اتفاق عجیب در دنیا روی داد، که هنوز علت برخی از این اتفاقات مشخص نیست. همچنین در دهه ۱۹۰۰ بیش از ده ها میلیون ها نفر در اثر این اتفاقات عجیب و شگفت انگیز جان خود را از دست داده اند. این رویدادها باعث ایجاد انقلاب عظیمی در جامعه بشری شده اند.

همچنین در سال های گذشته روش های جدید و متنوعی برای مقابله با اتفاق های عجیب معرفی شده اند. در سایه سیستم های هشدار امروزی می توان تاریخ دقیق برخی از اتفاق های عجیب در دنیا را تخمین زد.

بر اساس جدیدترین بررسی های صورت گرفته تاریخی عجیب ترین رویدادهایی که بشر تجربه کرده شامل موارد ذیل هستند. این اتفاقات در دوره های تاریخی مختلف بروز پیدا کرده اند. هنوز علت اصلی برخی ای این اتفاقات مرموز و مشکوک مشخص نیست.

فاجعه دلخراش رودخانه یانگ تسه

از اتفاق های عجیب در دنیا می توان به فاجعه رودخانه یانگ تسه اشاره کرد. این حادثه در سال ۱۹۳۱ اتفاق افتاد و در اثر این حادثه بیش از میلیون ها نفر جان خود را از دست دادند. همچنین این فاجعه منجر به بروز سیل گسترده ای شد. این سیل بی سابقه جان بیش از ۴ میلیون انسان را گرفت.

هنوز علت اصلی بروز این اتفاق مشخص نیست. بعد از این حادثه یک خشکسالی عظیم و بزرگ در چین رخ داد‌. این خشکسالی در نهایت باعث بروز قحطی شد. در اثر این قحطی نیز تعداد قابل توجهی از ساکنین این منطقه جان خود را از دست داده اند.

در طول تاریخ مرگبارترین و مرموزترین سیل مربوط به رودخانه یانگ تسه می باشد. همچنین بعد از این فاجعه مردم منطقه قحطی را به معنای واقعی تجربه کردند. بعد از وقوع سیل تا سال ها رودخانه خشک شد و حتی مردم منطقه از آب عادی محروم شدند.

این رودخانه در مجاورت شهر ووهان قرار دارد. بنا به گفته مردم محلی قبل از وقوع سیل صدای مهیبی به گوش رسیده است. بعد از این صدا سیل رخ داده و تعداد قابل توجهی از مردم منطقه جان خود را از دست داده اند.

طغیان رودخانه زرد

از دیگر اتفاق های عجیب دنیا طغیان رودخانه زرد می باشد. از بدترین سیل هایی که جامعه بشری تجربه کرده است؛ طغیان رودخانه زرد است.

این رودخانه در کشور چین واقع شده و حتی در اثر این سیل حدود ۴ میلیون نفر جان خود را از دست داده اند. این سیل بیش از ۹۰۰ هزار خانواده چینی را بی خانمان کرد. بر اساس شواهد تاریخی بعد از وقوع سیل آب رودخانه بنا به دلایل نامعلوم آلوده می شود.

بعد از آلوده شدن آب موجب جدیدی از بیماری در این منطقه آغاز می شود‌. همچنین این بیماری های واگیردار تا چندین نسل ادامه پیدا می کنند، به طوری که مردم منطقه با بحران بیماری های خاص مواجه می شوند. این سیل موجب شکسته شدن سدهای بزرگ این منطقه شد.

بر اساس شواهد موجود این سیل در سال ۱۸۸۷ بروز پیدا کرد. طغیان رودخانه زرد باعث ایجاد شرایط سخت و دشواری در منطقه شد. این رودخانه بعد از طغیان برای همیشه خشک شد.

همچنین پوشش گیاهی منطقه به طور کامل از بین رفت. بعضی از اسناد تاریخی اعلام می کند، که آب رودخانه توسط گروهی سمی شده است. هنوز بعد از گذشت نزدیک به ۵۰ سال فردی یا گروهی این موضوع زل تایید یا رد نکرده است.

گردباد بهولا

از دیگر اتفاق های عجیب در دنیا می توان به گردباد بهولا اشاره کرد. این گردباد در منطقه پاکستان شرقی رخ داده و حتی تصاویری از این حادثه بزرگ به جای مانده است.

گردباد بهولا در منطقه بنگلادش کنونی رخ داده و همچنین بر اثر این گردباد بیش از ۵۰۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند. برخی از دانشمندان معتقد هستند، که در اثر یک مدار مغناطیسی انسانی این طوفان به وجود آمده است.

به صورت قطعی علت بروز این مسئله ثابت نشده است. گردباد بهولا باعث از بین رفتن خانه های این منطقه شد. همچنین در اثر این گردباد بسیاری از مردم منطقه بی خانمان شدند. این طوفان باعث بروز موج جدیدی از بیماری های مختلف در منطقه شد. بسیاری از این بیماری ها تا چندین سال ادامه پیدا کردند‌.

برخی از شواهد موجود اعلام می کنند که سرعت این گردباد بیش از ۲۲۵ کیلومتر در ساعت بوده است. همچنین این گردباد باعث ایجاد شرایط جوی خاصی در منطقه شد.

از لحاظ آب و هوایی نیز منطقه تا سال ها با مشکلات جدی مواجه شد‌. این رویداد باعث ایجاد شرایط سخت و دشواری برای مردم این منطقه شد.

زلزله هائیتی

از دیگر اتفاق های عجیب در دنیا می توان به زلزله هائیتی اشاره کرد. این زلزله در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد و همچنین میزان کشته شدگان این زلزله بیش از ۴۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است. برخی از دانشمندان معتقد هستند، که برخی از فعالیت های انسانی و حتی اتمی منجر به بروز این زلزله شده است.

به نوعی در اثر چنین فعالیت هایی گسل منطقه هائیتی دچار لغزش شده است. این زلزله باعث خرابی گسترده در منطقه هائیتی شد. این زلزله به بزرگی ۷ ریشتر در ساعت ۱۶ و ۵۳ دقیقه آغاز شد. همچنین علاوه بر تلفات انسانی بیش از ۳۰۰ هزار نفر بی خانمان شدند. این منطقه به لحاظ اقتصادی هنوز هم درگیر مسائل مختلف می باشد.

بعد از وقوع زلزله بسیاری از خانه های منطقه به طور کامل بازسازی شده اند. همچنین بسیاری از تولیدات ناخالص در این منطقه به واسطه زلزله از بین رفتند. زلزله هائیتی باعث ایجاد تغییرات عظیمی در این منطقه شد. این منطقه بعد از وقوع زلزله با مشکلات بزرگ و کوچی مواجه شد.

زلزله تانگشان

از دیگر اتفاق های عجیب در دنیا می توان با زلزله تانگشان اشاره کرد. این زلزله در سال ۱۹۷۵ رخ داده است و همچنین در منطقه تانگشان چین زلزله به وقوع پیوست.

مجله تالاب : این زلزله به بزرگی ۸ ریشتر جان بسیاری از مردم منطقه را گرفت. تعداد مجروحین این زلزله به هیچ وجه توسط رسانه های رسمی اعلام نشد.

زلزله تانگشان به احتمال زیاد توسط عوامل انسانی رخ داده است. در اثر این زلزله بیشتر جاده های اصلی از بین رفتند. همچنین ایستگاه های پمپاژ آب نیز به طور کامل نابود شدند.

زلزله تانگشان در ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه رخ داد. مدت زمان این زلزله بر اساس شواهد موجود بیش از ۱۵ ثانیه بوده است. زلزله تانگشان باعث بروز بیماری و قحطی در این منطقه شد. تا سال ها مردم این منطقه از مشکلات متعدد اقتصادی رنج بردند و حتی پس لرزه این زلزله در همان روز با شدت ۷ ریشتر رخ داد. در کشور چین از زلزله تانگشان به عنوان یک حادثه تلخ یاد می شود.

گردباد کورنیگا

از دیگر اتفاق های عجیب در دنیا می توان به گردباد کورنیگا اشاره کرد. این گردباد در سال ۱۸۳۱ جان بیش از میلیون ها نفر را گرفت.

همچنین این حادثه تلفات جانی بسیار زیادی را به همراه داشت. این حادثه دومین گردباد مرگبار دنیا شناخته می شود.

این گردباد باعث نابودی خانه های منطقه بندری کورنیگا اشاره کرد. برخی از مردم محلی اذعان می کنند که این طوفان در اثر یک خطای انسانی در اثر یک تحقیق علمی به وجود آمده است.

به نوعی گردباد کورنیگا باعث تخریب شهر شد و همچنین خسارات بعد از این طوفان بسیار وسیع و گسترده بود. به طوری که بازماندگان به جای تعمیر خانه ها، منطقه کورنیگا را برای همیشه ترک کردند.

این شهر بندی در منطقه جدیدی که فاصله بیشتری با دریا دارد؛ دوباره فعالیت خود را ادامه داد. همچنین بعد از وقوع این گردباد رونق اقتصادی در منطقه بسیار کاهش پیدا کرد. این شهر بندری با ویرانی های گسترده ای در مناطق مختلف مواجه شد. به طوری که بازسازی ویرانی های موجود بیش از چندین سال ادامه پیدا کرد.

کلام آخر

در طول تاریخ اتفاق های عجیب در دنیا همیشه رخ داده اند. همیشه این رویدادها باعث ایجاد انقلاب عظیمی در زندگی بشری شده اند. هنوز هیچ گونه اطلاعات دقیق و معتبری در خصوص این رویدادها وجود ندارد. برخی از این اتفاق های عجیب باعث مرگ بیش از میلیون ها نفر شده اند.

به نوعی علت اصلی بروز چنین حادثه هایی برای درصد قابل توجهی از مردم نامشخص می باشد. اغلب این اتفاق های عجیب باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و سیاسی قابل توجهی در محل حادثه شده اند. این رویدادها در دهه ۱۹۰۰ اتفاق افتاده اند. این اتفاق های عجیب باعث شروع فصل جدیدی از زندگی در مناطق مختلف شده اند.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل