آشنایی {با} برج میلاد تهران | ارتفاع برج میلاد

آشنایی با برج میلاد تهران | ارتفاع برج میلاد

برج میلاد، به عنوان طویل ترین برج در ایران شناخته می شود. این برج در قلب تپنده اقتصادی و گردشگری ایران، یعنی تهران واقع شده است.

نویسنده پویا ریاحی : آشنایی با برج میلاد برای کسانی که قصد سفر به این شهر را دارند خالی از لطف نخواهد بود. تماشای شهر بزرگ و مدرن تهران از بالای این برج بسیار لذت بخش می باشد. برج میلاد به عنوان یک مرکز تفریحی و گردشگری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بام این برج فرصت بازدید از شهر تهران در ارتفاع چند صد متری را فراهم کرده است.

برج میلاد مجموعه ای از زیبایی مختلف را توانسته به تصویر بکشد.

مجله تالاب : همچنین امکانات موجود در داخل این برج برای مسافران بسیار جذاب و منحصر به فرد می باشد. مسافرین ایرانی و گردشگران خارجی بیش از ساعت ها می توانند در داخل این برج وقت خود را سپری کنند. تفریحات مختلف و متعددی که در داخل این برج وجود دارد؛ فرصت ثبت لحظات شیرین در کنار خانواده، دوستان و آشنایان را فراهم کرده است. با مراجعه به این برج می توان ابعاد جدیدی از تفریحات سالم را لمس کرد.

آشنایی با برج میلاد تهران | ارتفاع برج میلاد

با برج میلاد تهران بیشتر آشنا شوید

در حال حاضر برج میلاد به دلیل زیرساخت های مدرن و به روزی که دارد؛ توانسته توجه گردشگران را به خود جلب کند‌. این برج تقریبا در قسمت مرکزی شهر تهران قرار دارد. همچنین همه ساله پذیرای بیش از میلیون ها مراجعه کننده از اقصی نقاط جهان می باشد. در هر طبقه از این برج می توان موج جدیدی از هیجان و لذت را تجربه کرد. این مجموعه گردشگری توانسته زیرساخت های جدیدی را به وجود بیاورد.

این برج در جنوب محله شهرک غرب و شمال گیشا قرار دارد. دسترسی به این برج بسیار راحت و آسان می باشد. از طریق وسایل نقلیه عمومی نیز به راحتی می توان به این برج دسترسی پیدا کرد. همچنین برج میلاد در یک تپه ۶۲ هکتاری واقع شده است. به صراحت می توان ادعا کرد که عظیم ترین و موفق ترین پروژه ایران برج میلاد می باشد. این برج به عنوان نماد کشور ایران نیز شناخته می شود.

برای بازدیدکنندگان جاهای دیدنی مختلفی در این برج در نظر گرفته شده است. بازدید از جاهای دیدنی این برج برای علاقه مندان بسیار سرگرم کننده خواهد بود. اگر قصد آشنایی بیشتر با این آسمان خراش در دل آسمان را دارید؛ حتما تا انتها این مقاله را دنبال کنید.

بازدید از برج میلاد تهران

برخلاف تمامی باورهای رایج بازدید از این برج برای عموم مردم آزاد می باشد. همچنین در سایه تهیه بلیط می توان از امکانات و فرصت های موجود در برج میلاد بهره مند شود. این برج در نیمه اول سال از ساعت ۱۰ الی ۲۲ برای عموم مردم باز است. در نیمه دوم سال به دلیل محدودیت های موجود ساعات بازدید ۱۰ الی ۲۱ می باشد. به راحتی می توان نسبت به خرید بلیط برج میلاد اقدام کرد.

روش های متعدد و مختلفی جهت خرید بلیط وجود دارند. اولین روش برای خرید بلیط مراجعه حضوری می باشد. افرادی که به دنبال صرفه جویی در وقت و هزینه های مازاد هستند از طریق سایت می توانند نسبت به خرید بلیط اقدام کنند. در دوران بارداری بازدید از این برج توصیه نمی شود؛ زیرا سرعت بالای برج می تواند خطرات را برای جنین و مادر باردار به ارمغان بیاورد. بازدید از برج برای کودکان زیر ۵ سال نیز توصیه نمی شود.

ارتفاع برج میلاد

بر اساس جدیدترین و دقیق تری بررسی های صورت گرفته ارتفاع برج میلاد نزدیک به ۴۳۵ متر می باشد. این سازه به دلیل شگفتی های بسیار زیادی که دارد؛ مورد توجه قرار گرفته است. میلاد در لیست برج های طول و مدرن دنیا قرار دارد. طراحی سازه بسیار منحصر به فرد و کاملا بدون نقص می باشد.

مجله تالاب : به نوعی هنر معماران ایرانی را در هر قسمتی از این برج می توان مشاهده کرد. برج میلاد به عنوان ششمین برج بلند مخابراتی در جهان شناخته می شود. همچنین در طبقات مختلف برج می توان از ارتفاع بسیار بالایی تهران مشاهده کرد.

تعداد پله های برج میلاد

بر اساس شواهد جدید تعداد پله های برج میلاد ۱۶۹۳ عدد می باشد. برای رفاه حال بیشتر مراجعه کنندگان چندین آسانسور در بخش های مختلف این برج نصب شده است. همچنین سرعت آسانسورهای برج میلاد بسیار زیاد است. فرایند جا به جایی در این برج با سرعت بسیار بالایی انجام می گیرد. بسیاری از ورزشکاران ایرانی برای پله نوردی برج میلاد را انتخاب می کنند. همچین از داخل کابین شیشه ای آسانسور برج میلاد به راحتی می توان با شگفتی های تهران از ارتفاع بالا آشنا شد.

امکانات برج میلاد

برج میلاد در سایه امکانات بی شماری که دارد؛ در کانون توجه همیشه قرار گرفته است. امکانات موجود در این برج محدود به چند مورد جزئی نیست. در صورت بازدید از این برج می توان از تمامی امکانات رفاهی و گردشگری بهره مند شد. از امکانات موجود در این برج می توان به فروشگاه شهروند و غرفه های فروشگاهی مختلف اشاره کرد. در طبقات مختلف این برج چند غرفه برای خرید صنایع دستی وجود دارند.

بسیاری از همایش ها و نمایشگاه های بین المللی در این برج برگزار می شوند. از دیگر امکانات این برج می توان به مهمانسرای مخصوص آن اشاره کرد. این مهمانسرا مخصوص شهرداری یک مرکز اقامتی بزرگ و مدرن می باشد. در حال حاضر سمینارهای مختلف آموزشی نیز در برج میلاد برگزار می شوند. این برج آسانسورها و مسیرهای مختلفی را برای جا به جایی معلولین در نظر گرفته است. به نوعی افراد کم توان نیز به راحتی می توانند از این برج دیدن کنند.

برج میلاد استودیوهای حرفه دارد و همچنین مجهز به نمازخانه و کارواش است‌. این برج محل برگزاری کنسرت خواننده های پرطرفدار ایرانی می باشد. اسکای پارک برج میلاد فرصت بهره مندی از تفریحات سالم را فراهم کرده است. این برج شامل یک پارکینگ با فضای بسته برای بیش ۱۰ هزار خودرو می باشد.

امکانات تفریحی برج میلاد

برج میلاد به دلیل امکانات تفریحی مختلفی که دارد با محبوبیت قابل توجهی مواجه شده است. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتاق فرار انیگما

از امکانات تفریحی این برج می توان به اتاق فرار انیگما اشاره کرد. برای تجربه ترس در دل هیجان می توان این اتاق را انتخاب نمود. همچنین بازدید از اتاق فرار برج میلاد به صورت گروهی برای جوانان خالی از لطف نخواهد بود. از دیگر امکانات تفریحی این برج می توان به زیپ لاین و پل معلق اشاره کرد. افرادی که به دنبال افزایش آدرنالین موجود در خون خود هستند؛ بازدید از این بخش را نباید فراموش کنند. بزرگ ترین و مجهزترین زیپ لاین کشور در برج میلاد قرار دارد.

سینمای 6 بعدی و 7 بعدی

از دیگر امکانات موجود در این برج می توان به سینمای ۶ بعدی و ۷ بعدی اشاره کرد‌‌. افرادی که به تجربه های جدید علاقه بسیار زیادی دارند بازدید از این سینما را فراموش نکنند. سالن سینما برج میلاد امکانات مختلفی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. برای تماشای فیلم های سینمایی با بالاترین کیفیت ممکن می توان این برج را انتخاب کرد.

سکوی دید بسته

سکوی دید بسته از دیگر مکان های دیدنی و تفریحی برج میلاد به شما می آید. تماشای تهران از ارتفاع چند صد متری در داخل این برج دید بسته بسیار خوشایند خواهد بود.

موزه شهرداری

از دیگر تفریحات سالم برج می توان به موزه شهرداری اشاره کرد. در داخل این موزه آثار مختلفی نگهداری می شوند. همچنین بازدید از این موزه برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ایرانی به شدت توصیه می شود. این موزه در طبقات پایانی برج قرار دارد. همچنین در ساعات معین باید به موزه مراجعه کرد.

موزه مشاهیر برج میلاد

از دیگر جاهای دیدنی برج میلاد می توان به موزه مشاهیر اشاره کرد. این موزه محل گردآوری و نگهداری مجسمه های مشاهیر ایرانی می باشد. همچنین این موزه در ارتفاع ۲۷۱ متری از سطح زمین قرار دارد. مجسمه بسیاری از شخصیت های بزرگ ایرانی در این مکان نگهداری می شود.

این مجسمه ها در واقع نوعی تندیس سیلیکونی هستند. تندیس تمامی مشاهیر ایرانی تاثیرگذار در تاریخ ایران در این موزه قرار دارد. قدم زدن در این موزه می تواند حس ناب اقتدار و قدرت را در فرد افزایش دهد. تمامی تندیس ها با تبحر بسیار بالایی ساخته شده اند و با چهره واقعی مشاهیر تفاوت بسیار زیادی ندارند.

سکوی دید باز برج میلاد

سکوی دید باز برج میلاد شرایط و فرصت بازدید از تهران در بلندترین نقطه ممکن را فراهم کرده است. همیشه این سکوی دید باز مورد توجه قرار گرفته؛ زیرا فرصت بازدید از ارتفاع چند صد متری را فراهم کرده است. این سکو در طبقه هفتم برج و در ارتفاع ۲۸۰ متری قرار دارد. قطعا پس از یک بار بازدید حس هیجان واقعی را در این بخش تجربه خواهید کرد.

رستوران گردان برج میلاد

افرادی که به دنبال ثبت یک خاطره خوش هستند؛ باید فرصت غذا خوردن در رستوران گردان برج میلاد را از دست ندهند. به دلیل ازدحام جمعیت از چند روز قبل باید با پرداخت هزینه میز رزرو کرد. همچنین این رستوران بسیاری از غذاهای ایرانی، محلی و بین المللی را سرو می کند.

این رستوران نمای ۳۶۰ درجه ای از تهران را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. این رستوران گردان با شاهکارهای هنری استاد گرمچی تزیین شده است. هارمونی و فضای داخلی رستوران کاملا بدون نقص و جذاب می باشد. عکاسی در فضای داخلی رستوران خالی از لطف نخواهد بود‌. این رستوران محبوب و پرطرفدار در ارتفاع ۲۷۶ متری از سطح زمین قرار دارد.

کلام آخر

برج میلاد به عنوان ششمین برج طویل مخابراتی از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار می باشد. سالانه این برج پذیرای بیش از میلیون ها مراجعه کننده از اقصی نقاط ایران و جهان می باشد. در داخل این برج امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی وجود دارد. همچنین در هر طبقه می توان از امکانات موجود نهایت لذت را برد. ارتفاع این برج بیش از ۴۰۰ متر می باشد و موزه مشاهیر در قلب برج میلاد قرار دارد. رستوران گردان این برج با محبوبیت حداکثری مواجه شده است.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل