پیامک

انشاء کوتاه در مورد شهادت امام حسین (ع) | تحقیق کوتاه در مورد امام حسین

انشاء کوتاه در مورد شهادت امام حسین (ع) | تحقیق کوتاه در مورد امام حسین

انشاء کوتاه در مورد شهادت امام حسین (ع) | تحقیق کوتاه در مورد امام حسین

حسین فدایی : امام حسین امام سوم شیعیان می باشد. ایشان فرزند امام علی و حضرت فاطمه هستند. مجله تالاب : در ادامه انشا شهادت امام حسین و وفات ایشان آورده شده است. امیدواریم مطالب آورده شده در این انشا مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

انشاء کوتاه در مورد شهادت امام حسین (ع)

در سال ۶۱ هجری قمری یکی از غمگین ترین اتفاقات تاریخ بشر رخ داده است. در روز دهم محرم این سال اتفاق مشهوری به نام عاشورا در کربلا اتفاق افتاد. در این اتفاق مشهور جنگی میان سپاه امام حسین و یزید بن معاویه انجام گرفته است. در محلی به نام کربلا این جنگ صورت گرفته است. در روز دوم محرم امام حسین یاران و لشکر خود را جمع کرد و به سمت کربلا برد. روز بعد از آن که روز سوم محرم می باشد عمر بن سعد لشکری حدود ۴۰۰۰ نفر را با خود برد و در کربلا روبروی لشکر امام حسین خیمه زدند. آن ها چند روز در کربلا ماندند. در نهایت در روز هفتم دیگر اجازه ندادند که حسین و همراهانش از آب رودی که از آن جا می گذرد استفاده کنند. روزهای بعد از آن امام حسین و خانواده اش، همچنین کسانی که همراه آن ها بودند بسیار تشنه شدند و بارها برای آوردن آب اقدام کردند.

در روز نهم محرم شمر با ۴۰۰۰ نفر دیگر لشکری تشکیل داده و همراه با یک نامه که از طرف عبیدالله بن زیاد بود به کربلا آمد و به لشکر عمر پیوست. محتوای این نامه دستور بر جنگ با امام حسین بود. در این نامه از عمر بن سعد خواسته شده بود که به لشکر امام حسین حمله کرده و همه آن ها را به قتل برساند. همچنین قید شده بود که اگر این کار را انجام ندهد فرماندهی لشکر به شمر واگذار می شود.

انشاء های زیبا و متنوع در مورد شهادت امام حسین

انشاء غمگین در مورد شهادت امام حسین (ع)

در روز بعد از آنکه روز دهم محرم بود سپاهیان عمر سعد در مقابل امام حسین و همراهانش قرار گرفتند. ابو مخنف می گوید که سپاه حسین دارای ۳۲ جنگجویی که سوار بر اسب بودند و ۴۰ جنگجوی پیاده بودند. اما لشکر دشمن تعدادی بسیار بیشتر از آن ها و مهمات ابزارهای جنگی بیشتری به همراه داشتند.

لشکر امام حسین در روز جنگ علاوه بر تعداد کم بسیار تشنه نیز بودند همه ی آن ها در این جنگ جان خود را از دست دادند. بعد از جنگ و اینکه امام حسین و افرادش کشته شدند، عمر بن سعد دستور داد که سر ۷۰ تن از یاران امام حسین از بدنشان جدا شود. در این میان تنها سر حر و علی اصغر از تن جدا نشد. بقیه سرها از بدنشان جدا شدند و بر روی سر نیزه گذاشته شدند. بعد از کشته شدن امام حسین و همراهانش تمام خیمه هایشان به تاراج رفت هرچه نیز از آن ها باقی ماند توسط سربازان عمر به آتش کشیده شد.

نقل قول شده که ساربان شترهای کاروان امام حسین برای اینکه بتواند انگشتر امام حسین را از دستش در بیاورد و آن را بدزدد انگشت امام حسین را بریده است. در نهایت عمر بن سعد کشته شدگان کربلا را در بیابان کربلا و در صحرای کربلا رها کرد. سه روز بعد از این اتفاق اجساد با کمک قوم بنی اسد به خاک سپرده شدند.

انشا غمگین درباره شهادت امام حسین (ع)

هر سال که محرم از راه می رسد و تمام مردم شهر من غمگین می شوند. می گویند که این افرادی که بر حسین گریه می کنند همگی عاشقان کوی حسین هستند. امام حسین کسی بود که جان خود و اعضای خانواده اش را برای نجات دین اسلام فدا کرد. او به همه ما ثابت کرد که امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین داشته های هر انسانی است و برای نگهداری دین باید حتماً به آن عمل شود.

در سال ۶۱ قمری در کربلا یک نبرد بسیار سخت برای محافظت از دین اسلام آغاز شد. اکنون هزاران سال از آن جنگ می گذرد اما خاطره آن هرگز از ذهن هیچ یک از مسلمانان علی الخصوص شیعیان پاک نشده است. خاطرات آن روزها سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده است و تا به امروز همراه ما آمده است.

انشاء کوتاه در مورد شهادت امام حسین

در کربلا به امام حسین و یارانش چگونه گذشت ؟

این داغی که بر دل مسلمانان است با گذشت این همه زمان هنوز هم سرد نشده است. هر سال مردم برای امام حسین و یارانش به عزاداری و شیون و گریه می پردازند. این جنگ نابرابر بود و باعث شد خاندان اهل بیت به بدترین شکل ممکن و شهادت برسند. حسین در این جنگ با خانوادهاش و خواهرش و دختران کوچک و علی اصغر شش ماهه خود وداع کرد.

دشمنان امام حسین حتی به طفل کوچک او که ۶ ماه سن داشت رحم نکردند. امام حسین خون فرزند کوچک خود را رو به آسمان پرت کرد و به تمام مردم دنیا ثابت کرد که خون همیشه بر شمشیر پیروز می شود. امام حسین اگرچه زنده از میدان نبرد بیرون نیامد اما او توانست دشمن را شکست دهد و تا هزاران سال پیروز باقی بماند. کاش ما نیز بتوانیم او را جلوه و لوگوی کار خود قرار دهیم و برای دفاع از آرمان های اسلام و دین بزرگمان تا روزی که زنده هستیم بکوشیم.

انشاء برای دانش آموزان ابتدایی در مورد شهادت امام حسین (ع)

هر ساله برای کشته شدن امام حسین و یارانش مراسم های سوگواری در خانه و شهر ما برگزار می شود. این مراسم ها یادبودهایی برای زنده کردن یاد امام شهید می باشند. امام حسین در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری در مکانی به نام کربلا که اکنون عراق نامیده می شود کشته و شهید شدند. عاشقان امام حسین تمام روزهای سال را به عزاداری و سوگواری برای حسین بن علی می پردازند. اما اغلب سوگواری و عزاداری ایشان مخصوص ماه محرم و روز عاشورا می باشد.

معمولا عزاداری برای این امام بزرگ شیعیان از روزهای ابتدایی محرم آغاز می شود و در نهایت در ظهر عاشورا به نقطه اوج خود می رسد. بعد از آن نیز سوگواری و عزاداری برای امام حسین تا شام غریبان ادامه پیدا می کند. شیعیان روز دوازدهم محرم را روز سوم امام حسین می نامند و در این روز نیز به عزاداری می پردازند. مراسمات عزاداری معمولاً در ۱۶ محرم که هفتم امام حسین و ۲۰ صفر که اربعین نام دارد انجام می شود. در تمام این روزها عاشقان و دوستداران امام حسین به گریه زاری و شیون برای ایشان می پردازند.

انشا غمگین درباره شهادت امام حسین

تحقیق درباره امام حسین (ع)

این گریه بر امام حسین از دیدگاه شیعیان و امامان شیعه دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد. اغلب شیعیان اعتقاد دارند که اگر در محرم برای امام حسین گریه کنیم گناهانمان بخشیده می شود. علاوه بر مردمی که دارای مذهب شیعه هستند در میان غیر مسلمانان نیز مراسماتی برای عزاداری امام حسین انجام می شود. در توباکو هند، جماعیکا و در میان ارمنی های ایران هر ساله سوگواری محرم برپا می شود. این سوگواری ها دارای ابعاد مذهبی، اجتماعی و سیاسی می باشند. اولین سوگواری برای امام و سایر کشته شدگان و شهیدان کربلا در روزهای بعد از عاشورا آغاز شده و تاکنون باقی مانده است.

اولین بار در روز چهلم وفات امام حسین یعنی در روز اربعین اسیرانی که از شام به سوی مدینه برده می شدند راه خود را به سمت کربلا تغییر دادند و زمانی که به محل شهادت امام رسیدند با جابر بن عبدالله انصاری که یکی از اصحاب پیامبر است مواجه شدند. آن ها در کربلا جمع شده و برای امام حسین سوگواری و نوحه سرایی می کردند.

انشا شهادت امام حسین با مضامین احساسی

زمانی که نام امام حسین به میان می آید همه ما به این نتیجه می رسیم که او مردی بود که زیر بار ظلم نرفت. او برای برپایی پرچم اسلام تا آخرین قطره خون خودش و خانواده اش در مقابل دشمنان ایستادگی کرد. در تمام دوران ها و از زمانی که بشر خلق شده است همیشه کسانی بوده اند که به دیگران ظلم می کردند. اما در مقابل افراد ظالم همیشه انسان های بزرگی نیز بوده اند که توانسته اند با آن ها بجنگند و نام نیک از خود بر جای بگذارند.

یکی از این بزرگمردانی که با ظلم جنگید و زیر بار ظلم نرفت امام حسین می باشد. هزاران سال است که از شهادت امام حسین می گذرد. اما مردمی که طرفدار آزادی و آزادیخواه هستند هنوز هم برای شهادت ایشان ناراحتند و هر سال در سالروز وفاتشان به عزاداری و سوگواری می پردازند.

انشاء برای شهادت امام حسین با مضامین احساسی

انشا درباره نحوه شهادت امام حسین در کربلا

دوستداران حق و عدالت همیشه و در هر زمانی در میان مردم دوست داشتنی و عزیز بوده اند. امام حسین نیز مردی بود که به دنبال حق و عدالت بود و با ظلم دشمنی می کرد. به همین دلیل بود که مردم او را بسیار دوست داشتند و در طول تاریخ نیز این علاقه هرگز کم نشد. یزید که می دانست اگر بیعت امام حسین را نداشته باشد هرگز مردم او را نمی پذیرند. به همین دلیل خواست که امام حسین را تحت فشار بگذارد تا بتواند از او بیعت بگیرد. اما از آنجایی که امام حسین هرگز به زیر ر ظلم و ستم نمی رود و با مردمی که ظالم هستند دشمنی می کند هرگز این بیعت را قبول نکرد. ایشان در مورد بیعت بایزید گفت بیعت بایزید مانند خواندن فاتحه اسلام است.

این ها را گفتم که بدانید امام حسین یکی از کسانی بود که در زندگیش آزاده زیست و عمر خود را برای دین بزرگ اسلام فدا کرد. امام حسین از بهترین انسانی است که زمین به خود دیده است.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا