بدن و خون

بدن و خون

“خدای من! تو اینترنت پیدا کردی؟ دیگر چه نیازی دارید که از شرم بمیرید؟ من نمی‌دانم مشکل این افراد چیست. او داشت با ریتو صحبت می‌کرد، که پس از دیدن ویدیو در حالت شوک با او تماس گرفته بود.

راگش به تازگی آنجا را ترک کرده بود و در حال خروج گفت: «ما باید حقیقت پشت این ماجرا را پیدا کنیم، ریتو. ما آمدیم داخل قشر هر کدام از ما دلایل خاص خود را برای این کار داشتیم. اما چرا باید به خودمان اجازه دهیم که در جامعه مایه خنده شویم؟»

ریتو به محض ورود به اتاقش، حتی قبل از تعویض، به پرتی زنگ زد. او واقعاً مضطرب بود. اما پرتی پاسخ خود را به خنده تبدیل کرد.

«نخند، زیبا، من هنوز از شوک خلاص نشده‌ام،» ریتو و او را سرزنش کرد.

شما عادت دارید فقط چیزهای کوچکی را ببینید که شما را شوکه می کند. مثل این است که وقتی برای اولین بار وارد آب می شوید می لرزید. اما پس از مدتی که در آن بودید، متوجه می‌شوید که این احساس واقعاً آنقدرها هم که فکر می‌کردید بزرگ نیست، که فقط خانه‌ای از کارت است که بر اساس دروغ ساخته شده است. زیباست.

‘این مربوط به نمایشنامه‌ای بود که من در روزهای اولیه حضورم در پونا در آن حضور داشتم. چاره ای جز ایفای نقش نداشتم. من در مورد دایره سرنوشتی که در آن گرفتار شده ام مفصل با شما صحبت کرده ام. آنها مرا وادار کردند این نقش را بازی کنم. برداشت کشیش این بود که همه اینها برای آوردن مردم به انجمن لازم است. اوایل مردد بودم. بعد از چندین نمایش، این یک شوخی شد. شوخی که پول تو جیبی مناسبی برایم آورد. پس چرا آن را رها کنید؟ فقط من نبودم، ریتو. ما چند نفر بودیم. ما در شمال هند اجرا می‌کردیم، در حالی که نقش‌ها و بیماری‌ها را رد و بدل می‌کردیم. آن‌ها به روح‌های درمانده نیاز داشتند تا دیوانگی را به نمایش بگذارند، حرف‌های بیهوده بزنند، مانند مردم تسخیر شده برقصند و در صورت لزوم غش کنند. بیشتر آنها بازیگرانی بودند که از روستاهای شمال هند و تامیل نادو استخدام شده بودند. نمی‌دانم وقتی این را به شما می‌گویم باورتان می‌شود یا نه – ما حتی اردوگاه‌های مخفی داشتیم که به این بازیگران آموزش می‌دادند که غش کنند و طوری برقصند که انگار تسخیر شده‌اند. آن روزهایی بود که من در واقع کنایه‌هایی را در خطوط شکسپیر که در استاندارد هشتم مطالعه کرده بودم، زندگی می‌کردم – «تمام دنیا یک صحنه است و همه مردان و زنان فقط بازیکن هستند». به این دلیل است که شما جویندگان نسبتاً جدیدی هستید که همه اینها را نمی دانید. در واقع، این اتفاق حتی در حال حاضر نیز ادامه دارد. اگر یک بار دیگر به پونا بیایید، می توانیم با هم برای دیدن زمین تمرین معجزات خدا برویم. اگر بخواهید، می توانم به شما این فرصت را بدهم که در یکی دو مکان در مورد معجزات خداوند صحبت کنید. بازار بسیار قوی برای زنان زیبایی مانند شما وجود دارد.»

ریتو برای مدت طولانی در سکوت با تلفن در دست نشسته بود. به اندازه‌ای طولانی بود که پرتی تعجب کرد که آیا تلفن را قطع کرده و رفته است. ریتو در نهایت پرسید: «در میان همه اینها، مسیحی که مصلوب شد به کجا تعلق دارد، زیبا؟»

پرتی دوباره خندید. «این عصر مبشرین از راه دور است که با جت شخصی خود به دور دنیا سفر می کنند و برای یک جلسه یک ساعته تلویزیونی کرور کرور می گیرند. آن نجار بیچاره ناصری اینجا چه کار دارد؟ مرد بیچاره احتمالاً به طور نامحسوس در میان مردم ایستاده است و نگران است که آیا دوباره او را به کام مرگ بکشانند. این راگش پرسید، وقتی ریتو با او تماس گرفت تا مکالمه اش با پرتی را تکمیل کند.

‘ممکن است راگش. معجزات ما را مبهوت خواهند کرد و اسرار فقط تا حدی ما را شوکه خواهند کرد. بعد از آن، شما فقط می خواهید به آن بخندید. پرتی پس از عبور از غافلگیری و شوک تقریباً از آن نقطه عبور کرده است. ما نباید خنده او را سبک کنیم. ریتو گفت، این شامل سنگینی تمام مصائبی است که او متحمل شده است.

«من ماهیت تحقیقاتی که شما در مورد مرگ میدهون انجام می دهید یا به کجا رسیده است را نمی دانم. اما از فردا به بعد، من در این مورد با شما خواهم بود، راگش قاطعانه به ریتو اطمینان داد، قبل از اینکه مکالمه را در آن شب تمام کند.

«تو همچنان با همان شور و اشتیاق در قلب من زندگی می کنی. دیروز. از هر نظر.» پس از ارسال این پیام به راگش بود که ریتو به رختخواب رفت.

خروج از نسخه موبایل