عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس: تفاوت چیست؟

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس: تفاوت چیست؟

عناوین پست وردپرس اغلب اولین برداشتی است که مردم از وب سایت شما می گیرند. اما چیزی که بسیاری از مبتدیان متوجه نمی‌شوند این است که وردپرس به دو نوع عنوان اجازه می‌دهد: عناوین SEO و برچسب‌های H1.

در حالی که ممکن است در نگاه اول مشابه به نظر برسند، اما این عناوین اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند و هر کدام نقش مهمی در جذب خوانندگان و افزایش عملکرد SEO شما دارند.

این مقاله تفاوت‌های کلیدی بین عناوین سئو و تگ‌های H1 را بیان می‌کند و دانشی را برای بهینه‌سازی هر دو برای حداکثر تأثیرگذاری در اختیار شما قرار می‌دهد.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 3

در اینجا چیزی است که ما در این آموزش پوشش خواهیم داد:

1. تفاوت بین عنوان SEO و عنوان پست چیست؟

هر پست و صفحه در وب سایت وردپرس شما دارای دو عنوان است، یکی که بازدیدکنندگان در بالای پست می بینند و دیگری که موتورهای جستجو هنگام نمایه سازی سایت شما از آن استفاده می کنند. در حالی که این دو مورد استفاده کاملاً متفاوت هستند، این دو عنوان اغلب یکسان هستند.

عنوانی که در بالای هر پست وردپرس نمایش داده می شود، عنوان پست H1 نامیده می شود زیرا وردپرس آن را با

HTML ویرایش کنیم برای نشان دادن اینکه مهمترین عنوان در پست است.

این عنوان باید به بازدیدکنندگان شما اجازه دهد که بدانند پست درباره چیست و توجه آنها را جلب کند تا روی پست کلیک کرده و آن را بخوانند.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 4

موتورهای جستجو مانند Google توجه زیادی به برچسب‌های سرصفحه

شما دارند، اما به دنبال عنوان دیگری نیز هستند، عنوانی که در تگ‌های HTML محصور شده است. این عنوان سئوی پست شما است و به عنوان عنوان متا.

عنوان SEO زمانی استفاده می شود که موتورهای جستجو صفحه شما را رتبه بندی می کنند و آن را در نتایج جستجو نشان می دهند.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 5

بازدید کنندگان شما عنوان SEO را در هیچ کجای وب سایت شما نمی بینند. با این حال، از آن به عنوان عنوان صفحه در برگه مرورگر استفاده می‌شود و سایر وب‌سایت‌ها ممکن است از آن در هنگام پیوند دادن به پست شما.

به‌طور پیش‌فرض، عنوان SEO از الگوی زیر پیروی می‌کند: «عنوان پست — عنوان سایت». این برای اکثر پست های وبلاگ به خوبی کار می کند. با این حال، اگر می‌خواهید عنوان سئو یک پست یا صفحه را سفارشی کنید، باید از افزونه SEO وردپرس.

با این گفته، بیایید نگاهی به نحوه اضافه کردن عناوین پست H1 و عناوین SEO در وردپرس بیاندازیم.

2. نحوه اضافه کردن عنوان پست H1 در وردپرس

افزودن عنوان به پست خود ساده است. وقتی یک پست جدید در وردپرس اضافه کنید، ویرایشگر بلاک از شما می خواهد که عنوان پست را اضافه کنید و سپس به شما اجازه می دهد بلوک هایی ایجاد کنید که بتوانید محتوا را اضافه کنید. از پست.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 6

اگر تازه وارد ویرایشگر بلوک شده اید، می توانید نحوه استفاده از آن را به صورت گام به گام در راهنمای ما در نحوه استفاده از ویرایشگر بلاک وردپرس.

می توانید عنوان پست را با تایپ کردن آن در اولین خط “افزودن عنوان” پست اضافه کنید.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 7

بازدیدکنندگان وب سایت شما این عنوان را در بالای پست در وبلاگ شما مشاهده خواهند کرد، و همچنین از آن در لیست پست در صفحه اصلی.

وقتی منبع HTML پست را مشاهده می کنید، متوجه می شوید که وردپرس عنوان را در تگ های

قرار داده است تا آن را به عنوان عنوان پست شناسایی کند.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 8

تگ

مهمترین تگ عنوان است و باید فقط برای عنوان پست استفاده شود. اگر از عنوان‌های فرعی در پست خود استفاده می‌کنید، باید از تگ‌های عنوان کمتر مهم مانند

،

و

استفاده کنید. کد>.

3. نحوه افزودن عناوین سئو در وردپرس

ساده ترین راه برای افزودن و سفارشی کردن عناوین سئو با All in One SEO (AIOSEO). AIOSEO پلاگین اصلی SEO وردپرس است که در بیش از 3 میلیون وب سایت از جمله وب سایت ما استفاده می شود.

در این آموزش، ما از نسخه رایگان All in One SEO استفاده می کنیم زیرا به شما امکان می دهد عنوان SEO را سفارشی کنید. با این حال، AIOSEO Pro حتی ویژگی‌های بیشتری را برای کمک به شما در رتبه‌بندی ارائه می‌کند. در صفحات نتایج موتور جستجو بهتر است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه All in One SEO Lite. برای جزئیات بیشتر، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس.

پس از فعال‌سازی، باید افزونه را با استفاده از جادوگر راه‌اندازی AIOSEO پیکربندی کنید. برای دستورالعمل های دقیق، به راهنمای ما در مورد نحوه راه اندازی صحیح All in One SEO برای وردپرس.

اکنون، وقتی پست یا صفحه‌ای را اضافه یا ویرایش می‌کنید، بخش «تنظیمات AIOSEO» در زیر محتوای پست وجود دارد. در اینجا، بخشی را با عنوان “عنوان پست” پیدا خواهید کرد که در آن می توانید عنوان SEO را سفارشی کنید.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 9

توجه کنید که عنوان پیش‌فرض SEO، عنوان پست H1 است که با جداکننده و عنوان سایت همراه است.

همچنین پیش نمایشی از نحوه ظاهر عنوان در جستجوی Google و تعداد کاراکترهایی که استفاده کرده اید خواهید دید. این به شما کمک می کند عنوانی بسازید که خیلی طولانی نباشد. طول پیشنهادی عنوان SEO 60 کاراکتر است، بنابراین در صفحات نتایج موتور جستجو قطع نمی شود.

شاید بخواهید عنوان سئو پیش‌فرض را همانطور که هست باقی بگذارید، یا می‌توانید آن را با استفاده از برچسب‌های هوشمند سفارشی کنید (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد) یا به سادگی با تایپ یک عنوان سئو جدید مانند این:

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 10

وقتی منبع HTML پست را مشاهده می کنید، متوجه می شوید که وردپرس از برچسب های برای شناسایی آن به عنوان عنوان SEO استفاده کرده است.

این یک مثال است.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 11

بازدیدکنندگان وب سایت شما عنوان پست H1 را در بالای پست می بینند.

آنها عنوان SEO را در برگه مرورگر خود و در صفحات نتایج موتور جستجو خواهند دید.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 12

4. نحوه سفارشی سازی عنوان پیش فرض SEO در وردپرس

می توانید عنوان پیش فرض SEO مورد استفاده برای پست ها و صفحات را با استفاده از افزونه All in One SEO سفارشی کنید.

ابتدا، باید به صفحه همه در یک SEO » ظاهر جستجو بروید و سپس روی برگه «انواع محتوا» کلیک کنید.

در نزدیکی بالای آن صفحه، بخش “پست ها” را خواهید دید. مطمئن شوید که در برگه «عنوان و توضیحات» هستید، و عنوان پیش‌فرض سئوی مورد استفاده برای پست‌ها را در کنار «عنوان پست» خواهید دید.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 13

به‌طور پیش‌فرض، برچسب‌های هوشمندی را برای عنوان پست، یک جداکننده و عنوان سایت خواهید دید. می‌توانید عنوان پیش‌فرض SEO را با افزودن یا حذف برچسب‌های هوشمند سفارشی کنید.

به عنوان مثال، برای اینکه عنوان SEO فقط عنوان پست بدون نام سایت در انتها باشد، به سادگی تگ های هوشمند “Separator” و “Site Title” را حذف کنید. می‌توانید این کار را با کلید backspace روی صفحه‌کلید خود یا با کلیک کردن روی یک برچسب هوشمند و سپس کلیک کردن روی نماد سطل زباله در پنجره بازشو انجام دهید.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 14

همچنین می‌توانید به راحتی برچسب‌های هوشمند را به عنوان پیش‌فرض SEO اضافه کنید.

می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی دکمه‌های برچسب‌های پرکاربرد موجود در بالای قسمت عنوان پست یا کلیک کردن روی پیوند “مشاهده همه برچسب‌ها” انجام دهید تا لیستی از همه برچسب‌های هوشمند را مشاهده کنید.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 15

به سادگی روی برچسب هوشمند کلیک کنید تا آن را به عنوان SEO اضافه کنید. پس از اتمام، مطمئن شوید که روی دکمه «ذخیره تغییرات» در بالای صفحه کلیک کنید تا عنوان پست پیش‌فرض جدید ذخیره شود.

می توانید عنوان صفحه پیش فرض را به روشی مشابه با اسکرول کردن به بخش “صفحات” در زیر سفارشی کنید.

5. نکاتی برای ایجاد بهترین عنوان پست در وردپرس

انتخاب عنوان مناسب برای پست وبلاگ می تواند به رتبه بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. همچنین می‌تواند به کاربران انگیزه دهد که وقتی مقاله شما را در نتایج جستجو می‌بینند، روی آن کلیک کنند، بنابراین CTR (معروف به نرخ کلیک) شما را افزایش می‌دهد.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه نوشتن عناوین پست موثرتر وجود دارد.

عناوین پست‌های خود را برای کاربران بنویسید، نه موتورهای جستجو

وقتی به عنوانی فکر می‌کنید که برای پست خود استفاده کنید، کاربران خود را در نظر داشته باشید، نه فقط موتورهای جستجو.

وقتی عنوانی را برای کاربران می‌نویسید، احتمالاً چیزی جذاب‌تر می‌آورید و منجر به کلیک‌های بیشتری می‌شود.

می‌خواهید مطمئن شوید که عنوان شما خوانا، قابل فهم، به یاد ماندنی است و محتوای پست را به وضوح توصیف می‌کند.

مطمئن شوید که عنوان خیلی طولانی نیست

طول عنوان SEO مهم است زیرا اگر بیشتر از 600 پیکسل باشد، گوگل نمی تواند عنوان کامل را در نتایج موتورهای جستجو نمایش دهد. به همین دلیل، توصیه می کنیم عناوین SEO خود را کوتاهتر از 60 کاراکتر نگه دارید.

می توانید طول عنوان SEO را بررسی کنید و زمانی که آن را با استفاده از All in One SEO سفارشی می کنید، پیش نمایشی از نحوه ظاهر آن در جستجوی Google مشاهده کنید.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 16

کلید کلیدی تمرکز را در عنوان قرار دهید

می‌توانید با استفاده از کلید کلیدی تمرکز در عنوان. ما همچنین توصیه می کنیم آن را جذاب و قابل کلیک کنید. دلیلش این است که نرخ کلیک ارگانیک (CTR) نقش مهمی در سئو دارد.

بهترین راه برای بهبود عناوین، تحلیل سرفصل AIOSEO است. ابزار این کار تیتر شما را ارزیابی می کند، به آن امتیاز می دهد و نکاتی را برای بهتر کردن تیتر شما ارائه می دهد.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از تحلیلگر سرفصل در وردپرس برای بهبود عناوین سئو.

با افزودن توضیحات متا و کلمات کلیدی، حتی باالتر قرار بگیرید

اکنون که برای ایجاد یک عنوان مؤثر وقت گذاشته‌اید، باید کلمات کلیدی و توضیحات متا را نیز اضافه کنید تا به پست شما کمک کند تا رتبه‌بندی بالاتری داشته باشد.

می توانید نحوه انجام این کار را گام به گام در راهنمای ما در نحوه افزودن کلمات کلیدی و توضیحات متا در وردپرس.

AIOSEO Pro همچنین دارای یک مولد عنوان / توضیحات مبتنی بر هوش مصنوعی.

این ابزار قدرتمند از ChatGPT برای تولید خودکار عناوین سئو با کیفیت بالا و توضیحات متا بر اساس محتوای شما، که می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند.

عنوان سئو در مقابل عنوان پست H1 در وردپرس تفاوت چیست 17

می توانید پیشنهاد توضیحات دلخواه خود را با 1 کلیک اضافه کنید و آن را بر اساس نیاز خود تغییر دهید.

برای جزئیات بیشتر، این آموزش را در نحوه استفاده از تولید کننده توضیحات متا در وردپرس.

6. چه زمانی باید از عنوان سئوی متفاوت استفاده کنید؟

در بیشتر موارد، عنوان پست H1 و عنوان SEO شما یکسان خواهد بود. با این حال، مواقعی وجود دارد که ممکن است بخواهید عنوان SEO را طوری سفارشی کنید که با عنوان پست H1 متفاوت باشد.

عنوان جذاب تر SEO

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید نسخه SEO عنوان را تغییر دهید تا برای بازدیدکنندگان بالقوه جذاب تر باشد و به احتمال زیاد در جستجوی Google روی آن کلیک کنند. سپس می توانید عنوان H1 را با جزئیات بیشتر و توصیفی در وب سایت خود نمایش دهید.

عنوان کوتاهتر SEO

یک دلیل دیگر برای تغییر عنوان سئو این است که عنوان H1 عالی برای پست خود ایجاد کرده اید، اما بیشتر از 600 پیکسل باشد. در این صورت، گوگل جایی برای نمایش عنوان کامل در نتایج جستجو نخواهد داشت و شما باید عنوان سئو کوتاه تری ایجاد کنید.

عنوان طولانی‌تر SEO

از سوی دیگر، اگر عنوان H1 شما بسیار کوتاه است، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید تا عنوان SEO خود را با افزودن کلمات کلیدی مرتبط که رتبه صفحه شما را بهبود می‌بخشد طولانی‌تر کنید.

هشدار: Google مرتباً عنوان SEO شما را تغییر می‌دهد

آخرین نکته در مورد عناوین وجود دارد که باید به شما هشدار دهیم. احتمالاً گوگل عنوان سئوی شما را بازنویسی می کند تا سعی کند آن را برای کسانی که جستجو می کنند مناسب تر کند. در واقع، یک مطالعه نشان داده است که گوگل بیش از 60 درصد از عناوین پست ها را برای بهبود کیفیت جستجو تغییر می دهد.

اگر برای ایجاد عنوان سئو عالی تلاش کرده باشید، این می تواند ناامید کننده باشد.

آنچه ما دریافتیم این است که وقتی عنوان SEO شما با عنوان H1 متفاوت باشد، احتمال تغییر عنوان شما بیشتر است. هنگامی که این دو عنوان با هم مطابقت دارند، مطالعه نشان داد که گوگل تنها 20 درصد مواقع عنوان را بازنویسی می کند. این دلیل خوبی برای استفاده از عنوان یکسان در هر دو مکان در صورت امکان است.

راهنماهای تخصصی در مورد عناوین وردپرس

امیدواریم این آموزش به شما کمک کند تا تفاوت عناوین سئو و عنوان پست H1 در وردپرس را بیاموزید. ممکن است دوست داشته باشید برخی از مقالات دیگر مرتبط با عناوین و عناوین وردپرس را مشاهده کنید:

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل