متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس – چه تفاوتی دارد؟

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس – چه تفاوتی دارد؟

محتوای زیادی در وب شامل تصاویر است. با این حال، تعداد زیادی از صاحبان وب سایت تصاویر خود را برای سرعت یا رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه نمی کنند.

اگرچه وردپرس دارای گزینه ای برای افزودن متن جایگزین و عنوان تصویر است، اغلب مبتدیان تفاوت و نحوه استفاده از آنها را درک نمی کنند.

در این مقاله، تفاوت بین متن جایگزین تصویر و عنوان تصویر در وردپرس را به اشتراک می گذاریم تا بتوانید سئوی تصویر خود را بهبود بخشید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 1

در اینجا چیزی است که ما در این آموزش پوشش خواهیم داد:

تفاوت بین متن جایگزین و عنوان تصویر چیست؟

«متن جایگزین» مخفف «متن جایگزین» است و ویژگی‌ای است که به تگ تصویر HTML اضافه می‌شود. متن شرح تصویر است، بنابراین بازدیدکنندگانی که نمی‌توانند تصویر را ببینند و ربات های موتور جستجو متوجه خواهند شد که تصویر در مورد چیست.

اگر تصویری در وب سایت وردپرس شما می تواند به دلایلی پیدا یا نمایش داده نمی شود، سپس مشخصه alt به جای آن نشان داده می شود، همانطور که در تصویر زیر می بینید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 2

متن جایگزین با عنوان تصویر متفاوت است.

هنگامی که ماوس خود را روی تصویر بیاورید، عنوان به عنوان یک راهنمای ابزار در یک کادر کوچک بازشو نمایش داده می‌شود.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 3

عناوین متن و تصویر جایگزین نیز برای بهبود دسترسی به وب‌سایت شما برای افرادی که از دستگاه‌های صفحه‌خوان برای خواندن محتوای سایت شما استفاده می‌کنند، استفاده می‌شود.

وقتی صفحه‌خوان به تصویری می‌رسد، متن جایگزین را می‌خواند. بسته به تنظیمات کاربر، ممکن است متن عنوان را نیز بخواند.

هم برای دسترسی و هم برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، متن جایگزین مهمتر از متن عنوان است. به همین دلیل است که ما اکیداً توصیه می‌کنیم برای همه تصاویر خود متن جایگزین داشته باشید.

آموزش ویدیویی

مشترک شدن در WPBeginner

اگر دستورالعمل‌های مکتوب را ترجیح می‌دهید، به خواندن ادامه دهید.

نحوه افزودن متن جایگزین به تصویر در وردپرس

وردپرس به شما امکان می دهد به راحتی متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید. می توانید این کار را از ویرایشگر بلوک، ویرایشگر کلاسیک یا کتابخانه رسانه وردپرس انجام دهید.

افزودن متن جایگزین در ویرایشگر بلوک

به سادگی یک پست یا صفحه جدید ایجاد کنید یا یک مورد موجود را ویرایش کنید و یک بلوک تصویر اضافه کنید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 4

اگر مطمئن نیستید که چگونه یک بلوک را اضافه کنید یا به کمک بیشتری در مورد ویرایشگر بلاک نیاز دارید، کافی است آموزش نحوه استفاده از ویرایشگر بلاک وردپرس.

اکنون، باید تصویر خود را آپلود کنید یا آن را بکشید و در بلوک Image رها کنید. سپس می توانید متن جایگزین را در سمت راست صفحه تنظیم کنید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 5

افزودن متن جایگزین در ویرایشگر کلاسیک

اگر هنوز از عنوان ویرایشگر کلاسیک وردپرس، سپس می توانید هنگام افزودن تصویر، تگ alt تصویر را اضافه کنید.

ابتدا، روی “افزودن رسانه” در بالای کادر پست کلیک کنید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 6

پس از آن، باید یا تصویر را از رایانه خود آپلود کنید یا روی برگه “کتابخانه رسانه” کلیک کنید تا تصاویری را که قبلا آپلود کرده اید مشاهده کنید.

بعد، روی تصویری که می‌خواهید کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید، و سپس متن جایگزینی را که می‌خواهید در “جزئیات پیوست” تصویر خود تایپ کنید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 7

افزودن متن جایگزین در کتابخانه رسانه

همچنین می‌توانید با رفتن به کتابخانه رسانه‌ها و کلیک بر روی تصویر، متن جایگزین را به تصویر اضافه کنید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 8

به یاد داشته باشید، این متن جایگزین را برای هیچ نمونه‌ای از آن تصویر که قبلاً در پست‌ها یا صفحات درج کرده‌اید، تغییر نمی‌دهد. با این حال، اگر تصویر را پس از افزودن متن جایگزین در اینجا به یک پست یا صفحه اضافه کنید، متن جایگزین با آن اضافه می‌شود.

نحوه اضافه کردن عنوان تصویر در وردپرس

درک این نکته مهم است که دو نوع عنوان وجود دارد که می توانید به تصاویر خود اضافه کنید.

اول، عنوان تصویری پیش‌فرض وجود دارد که وردپرس به صورت داخلی برای شناسایی فایل‌های رسانه در کتابخانه رسانه و صفحات پیوست استفاده می‌کند. دوم، ویژگی عنوان تصویر HTML به تصاویر در پست‌ها و صفحات شما اضافه شده است.

بیایید نگاهی به نحوه افزودن هر دو نوع عنوان بیاندازیم.

افزودن عنوان تصویر وردپرس در کتابخانه رسانه

می توانید با استفاده از کتابخانه رسانه. هنگامی که یک تصویر را در کتابخانه رسانه ویرایش می کنید، یک فیلد “عنوان” را مشاهده خواهید کرد.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 9

این عنوان توسط وردپرس برای شناسایی تصویر استفاده می شود.

وقتی روی پیوند “مشاهده صفحه پیوست” در پایین صفحه کلیک می کنید، می بینید که عنوان به عنوان عنوان در آن صفحه استفاده می شود.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 10

عنوان رسانه وردپرس برای SEO image یا برای کاربران دارای صفحه خوان. اگرچه ممکن است در برخی موارد مفید باشد، اما به اندازه ویژگی عنوان HTML تصویر مفید نیست.

نکته حرفه ای: آیا می خواهید به طور خودکار از عنوان رسانه وردپرس به عنوان ویژگی عنوان تصویر در پست ها و صفحات خود استفاده کنید؟ به بخش زیر نگاهی بیندازید که در آن به شما نشان می‌دهیم چگونه این کار را با استفاده از All in One SEO Pro.

افزودن یک ویژگی عنوان تصویر HTML در ویرایشگر بلوک

افزودن یک ویژگی عنوان در ویرایشگر بلوک آسان است. به سادگی روی تصویر کلیک کنید و سپس روی فلش رو به پایین در کنار «پیشرفته» کلیک کنید تا گزینه‌های تصویر پیشرفته نشان داده شود.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 11

اکنون می‌توانید به سادگی عنوان را در قسمت “ویژگی عنوان” تایپ کنید.

افزودن یک ویژگی عنوان تصویر HTML در ویرایشگر کلاسیک

افزودن ویژگی عنوان با استفاده از ویرایشگر کلاسیک قدیمی مشابه است. می‌توانید با کلیک کردن روی یک تصویر و سپس کلیک کردن روی نماد مداد در نوار ابزار، ویژگی عنوان را اضافه کنید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 12

سپس صفحه “جزئیات تصویر” را خواهید دید.

برای تنظیم ویژگی عنوان تصویر، باید روی فلش کوچک رو به پایین کنار «گزینه‌های پیشرفته» در پایین کلیک کنید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 13

سپس می توانید ویژگی عنوان تصویر را تنظیم کنید. پس از اتمام کار، مطمئن شوید که روی دکمه «به‌روزرسانی» در پایین صفحه کلیک کنید.

نحوه تنظیم خودکار متن و عنوان تصویر جایگزین با استفاده از AIOSEO

All in One SEO (AIOSEO) بهترین است افزونه سئو وردپرس در بازار. این یک نقشه سایت تصویر مناسب و سایر ویژگی های SEO را برای بهبود رتبه بندی سئو شما اضافه می کند. همچنین به شما امکان می دهد متن جایگزین، عناوین تصویر و موارد دیگر را به طور خودکار تنظیم کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که All in One را نصب و فعال کنید یک افزونه SEO. برای جزئیات بیشتر، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس. برای استفاده از ویژگی SEO Image، به طرح پلاس یا بالاتر نیاز دارید.

پس از فعال سازی، افزونه به طور خودکار جادوگر راه اندازی را راه اندازی می کند. می‌توانید نحوه پیکربندی افزونه را در راهنمای ما در نحوه راه اندازی صحیح سئو All in One.

اکنون باید به همه در یک سئو » ظاهر جستجو  بروید و سپس روی برگه «SEO تصویر» کلیک کنید. پس از آن، باید روی دکمه «فعال کردن سئوی تصویر» کلیک کنید تا ویژگی‌های برتر سئوی تصویر را فعال کنید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 14

تنظیم عناوین تصویر با استفاده از All in One SEO

مطمئن شوید که به برگه “عنوان” صفحه SEO Image نگاه می کنید. در اینجا، می‌توانید برچسب‌هایی را انتخاب کنید که قالب مورد استفاده را برای تولید خودکار ویژگی‌های عنوان برای تصاویر شما تنظیم کنند.

به عنوان مثال، اگر برچسب “+ Image Title” را وارد کنید، هر تصویر در پست‌ها و صفحات شما به طور خودکار از عنوان رسانه وردپرس در ویژگی عنوان HTML استفاده می‌کند.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 15

همچنین می‌توانید برچسب‌های دیگری مانند عنوان وب‌سایت خود را به ویژگی عنوان تصویر خود اضافه کنید. All in One SEO حتی می تواند علائم نگارشی را از عنوان حذف کند و حروف بزرگ آن را تغییر دهد.

تنظیم متن جایگزین با استفاده از All in One SEO

بعد، باید روی برگه Alt Tag در صفحه SEO Image AIOSEO کلیک کنید. در اینجا می توانید به طور خودکار متن جایگزین تصاویر خود را فرمت کنید.

به‌طور پیش‌فرض، AIOSEO به سادگی از متن جایگزین تصویر استفاده می‌کند. در صورت تمایل، می توانید عنوان وب سایت و سایر اطلاعات خود را نیز به متن جایگزین هر تصویر در سایت وردپرس خود اضافه کنید.

متن جایگزین تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس چه تفاوتی دارد 16

چرا از متن و عنوان تصویر جایگزین در وردپرس استفاده کنیم؟

ما قویاً توصیه می کنیم از متن جایگزین برای همه تصاویر استفاده کنید. در اینجا در WPBeginner، ما همچنین یک عنوان به همه تصاویر اضافه می کنیم. با این حال، این مهم کمتر از متن جایگزین است.

متن جایگزین مهم است زیرا گوگل بر روی آن به عنوان یک فاکتور رتبه بندی برای تصاویر تمرکز می کند. همچنین توسط صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌شود تا به بازدیدکنندگانی که بینایی ضعیفی دارند کمک کند تا به طور کامل با محتوای شما درگیر شوند.

شما هرگز نباید کلمات کلیدی را فقط در برچسب های alt و title قرار دهید. مهم است که آنها را توصیفی و مفید بسازید تا برای بازدیدکنندگانی که به آنها نیاز دارند مفید باشند. می‌توانید از کلمات کلیدی خود در موارد مرتبط استفاده کنید، اما زیاده روی نکنید.

به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن مقاله ای در مورد هستید میزبانی وردپرس، پس کلمه کلیدی مورد نظر شما می تواند “بهترین میزبانی وردپرس” باشد.

شما همچنین ممکن است یک اسکرین شات در مقاله خود داشته باشید که به کاربران نشان می دهد چگونه با یک میزبان وب محبوب مانند Bluehost. بیایید به چند نمونه خوب و بد از متن جایگزین برای آن تصویر نگاهی بیندازیم:

  • “تنظیم حساب” خیلی توصیفی نیست و همچنین شامل هیچ چیز مرتبط با کلمه کلیدی شما نمی شود.
  • «بهترین میزبانی وردپرس، میزبانی وردپرس، بهترین میزبانی وب برای وردپرس» تصویر را توصیف نمی‌کند و مملو از کلمات کلیدی است.
  • “تنظیم حساب میزبانی وردپرس” بسیار بهتر است زیرا توصیفی است و بخشی از کلمه کلیدی را به روشی طبیعی و مناسب استفاده می کند.

راهنماهای تخصصی استفاده از تصاویر در وردپرس

اکنون که تفاوت بین متن جایگزین تصویر و عنوان تصویر را می دانید، ممکن است دوست داشته باشید مقالات دیگری در رابطه با استفاده از تصاویر در وردپرس مشاهده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در درک تفاوت بین متن جایگزین تصویر و عنوان تصویر در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه بهینه سازی تصاویر برای وب و انتخاب متخصص ما از بهترین افزونه ها و ابزارهای سئو وردپرس.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل