چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید

جلوتر بودن از رقبای خود در اینترنت به این معنی است که باید از ابزارهای قدرتمندی برای بهبود استراتژی سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

Google Trends ابزاری ارزشمند است که می‌تواند بینش عمیقی در مورد رفتار جستجو ارائه دهد، به شما کمک کند کلمات کلیدی محبوب را پیدا کنید، موضوعات پرطرفدار را شناسایی کنید و در مورد رقبا تحقیق کنید. این به شما کمک می کند تا برای بهینه سازی محتوا و تلاش های بازاریابی خود تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید.

در طول سال‌ها، ما به طور مداوم از این ابزار برای اصلاح استراتژی‌های SEO و تقویت حضور آنلاین خود استفاده کرده‌ایم. این به ما درک عمیق تری از ابزار و نحوه استفاده از آن برای دستیابی به نتایج بهتر داده است.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی از Google Trends برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 1

Google Trends ابزاری برای تجزیه و تحلیل است محبوبیت یک عبارت جستجو در موتور جستجوی گوگل از داده‌های جستجوی Google، Google News، Google Images، Google Shopping و YouTube استفاده می‌کند.

این ابزار که توسط Google ایجاد شده است به شما کمک می کند جستجوها یا کلمات کلیدی را پیدا کنید که در حال حاضر پرطرفدار هستند. سپس، می‌توانید نحوه تغییر حجم جستجو برای کلمات کلیدی مختلف در مکان‌ها را مقایسه کنید.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 2

استفاده از Google Trends می‌تواند با کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی هدف، تحقیق در مورد رقابت، شناسایی موضوعات پرطرفدار و موارد دیگر، سئو سایت وردپرس شما را بهبود بخشد.

این کاملا رایگان است و به شما امکان می‌دهد ایده‌های محتوای مرتبط را ببینید و یک تقویم محتوا برای وبلاگ وردپرس.

به علاوه، اگر یک فروشگاه آنلاین، سپس می توانید از Google Trends برای برنامه ریزی زمان نمایش تبلیغات خرید Google برای محصولات خود یا انتخاب محصولات جدید برای فروشگاه خود استفاده کنید.

با توجه به آنچه گفته شد، بیایید ببینیم چگونه از Google Trends برای بهبود سئوی وب سایت خود و رشد کسب و کار خود استفاده کنیم.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئوی وب سایت استفاده کنیم

راههای زیادی برای استفاده از Google Trends برای بهبود وردپرس وجود دارد SEO، رتبه وب سایت را افزایش دهید و مشتریان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید.

این ابزار یک دید پرنده از آنچه در جستجوی پرطرفدار است ارائه می‌کند، به شما کمک می‌کند آخرین داده‌ها را مرور کنید و کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه خود را پیدا کنید.

می‌توانید از پیوندهای سریع زیر برای پرش به بخش‌های مختلف راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از Google Trends استفاده کنید:

1. روندهای حجم جستجو

را پیدا کنید

Google Trends یافتن روندهای حجم جستجو برای کلمات کلیدی را بسیار آسان می کند.

این به شما امکان می‌دهد ببینید چند نفر در طول زمان یک کلمه کلیدی خاص را جستجو می‌کنند. به نوبه خود، این می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از آن کلمه کلیدی در محتوای وبلاگ خود استفاده کنید.

با ردیابی حجم جستجو برای کلمات کلیدی مختلف، متوجه می‌شوید که مردم در هر زمان به چه چیزی علاقه دارند و موضوعاتی را که در حال حاضر محبوبیت پیدا می‌کنند شناسایی می‌کنید.

همچنین می‌توانید از Google Trends برای تحقیق در مورد جایگاه خود استفاده کنید و ببینید چه چیزی در صنعت شما محبوب است. به عنوان مثال، شما در فکر راه اندازی یک فروشگاه WooCommerce که میزهای ایستاده می فروشد. در این صورت، می‌توانید از Google Trends استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا مردم واقعاً به آن محصول علاقه دارند یا خیر.

این به شما امکان می‌دهد از تصمیم‌گیری‌هایی که باعث درآمدزایی شما نمی‌شوند اجتناب کنید و روی مواردی تمرکز کنید که شانس بیشتری برای موفقیت دارند.

برای یافتن روندهای حجم جستجو، به Google Trends بروید و کلمه کلیدی دلخواه خود را در قسمت جستجو تایپ کنید.

پس از آن، برای ادامه، فقط روی دکمه “کاوش” کلیک کنید.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 3

Google Trends اکنون حجم جستجوی کلمه کلیدی را که تایپ کرده‌اید به عنوان نمودار “Interest Over Time” نمایش می‌دهد.

از اینجا، حتی می‌توانید یک منطقه، دسته یا چارچوب زمانی را برای حجم جستجو انتخاب کنید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید حجم جستجوی کلمه کلیدی “پاریس” را در سال 2021 در ایالات متحده آمریکا پیدا کنید، می‌توانید از منوهای کشویی برای پیکربندی تنظیمات استفاده کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، نمودار روند حجم جستجو خود را مطابق با تنظیمات تنظیم می‌کند.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 4

سپس می‌توانید از این اطلاعات برای کلمات کلیدی مختلف و مخاطبان هدف از مناطق، زبان‌ها و موارد دیگر استفاده کنید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در مورد آن بنویسید و استراتژی بازاریابی محتوای خود را برنامه ریزی کنید یا خیر.

اگر عبارت جستجو روند نزولی داشته باشد، ممکن است اکنون جایگاه مورد نظر نامربوط باشد و فروش محصولات و خدمات یا دسترسی به کاربران با پست‌های وبلاگی که آن کلمه کلیدی را هدف قرار می‌دهند دشوارتر خواهد بود.

به طور مشابه، اگر عبارت جستجو فقط در فصول خاصی به اوج خود برسد، به این معنی است که یک کلمه کلیدی فصلی است که فقط در زمان خاصی از سال فروش خواهد داشت.

2. کلمات کلیدی مربوطه را پیدا کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های شگفت‌انگیز Google Trends این است که به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی را که در ابتدا جستجو کرده‌اید پیدا کنید.

به عنوان مثال، از Google Trends برای جستجوی کلمه کلیدی “Beach Reads” استفاده کردید. اکنون، این ابزار همچنین سایر اصطلاحات مرتبط را برای استفاده در پست وبلاگ خود به شما نشان می دهد.

این می تواند به برنامه ریزی محتوا کمک کند، به شما امکان می دهد مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهید و سئوی وب سایت خود را بهبود بخشد.

برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط، ابتدا باید یک کلمه کلیدی را در قسمت جستجو تایپ کنید و روی دکمه “کاوش” کلیک کنید.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 5

هنگامی که حجم جستجوی کلمه کلیدی روی صفحه نمایش شما نشان داده شد، به بخش «پرسمان‌های مرتبط» بروید.

در اینجا، افزایش یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی مورد جستجو را مشاهده خواهید کرد.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 6

به‌عنوان روش دیگر، اگر می‌خواهید کلمات کلیدی مرتبطی را که در حال حاضر برای این موضوع ترند هستند، ببینید، می‌توانید گزینه «بالا» را از منوی کشویی در بالا انتخاب کنید. سپس Google Trends این کلمات کلیدی را به همراه حجم جستجوی آنها نمایش می دهد.

این به شما کمک می کند کلمات کلیدی مرتبط با بیشترین حجم جستجو را انتخاب کنید و آنها را به پست های وبلاگ یا یک استراتژی محتوای جدید طراحی کنید آنها.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 7

نکته تخصصی: آیا به دنبال راهی آسان برای ایجاد کلمات کلیدی جدید و ایده های محتوایی برای وبلاگ خود هستید؟ می‌توانید از ابزار تولید کلمه کلیدی و Blog Post Generator Idea Generator برای ایجاد صدها ایده محتوا در عرض چند ثانیه.< /p>

3. مقایسه کلمات کلیدی مختلف

با Google Trends، همچنین می‌توانید کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنید تا کلیدواژه‌ای را که بیشترین حجم جستجو و محبوبیت بیشتری را در بین مخاطبان هدف خود دارد، بیابید.

این می‌تواند به شما کمک کند عملکرد هر کلمه کلیدی را کشف کنید و کلمه کلیدی عالی را که توجه کاربران شما را به خود جلب می‌کند، شناسایی کنید.

ابتدا، باید از وب سایت Google Trends بازدید کرده و کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید. هنگامی که گرایش های آن عبارت جستجو در صفحه شما بارگیری شد، کافی است عبارت جستجوی مرتبط دیگری را در قسمت “+ مقایسه” تایپ کنید.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 8

در مرحله بعد، نمودار “علاقه در طول زمان” در صفحه، حجم جستجوی دو کلمه کلیدی مختلف را نشان می دهد.

سپس می توانید بر اساس نمودار تصمیم بگیرید که کدام کلمه کلیدی را هدف قرار دهید.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 9

با این حال، اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام کلمه کلیدی را انتخاب کنید، می توانید به بخش «تفکیک مقایسه شده بر اساس منطقه فرعی» بروید. در اینجا، حجم جستجوی هر دو کلمه کلیدی را در زیرمنطقه های مختلف کشوری که انتخاب کرده اید مشاهده خواهید کرد.

اکنون می توانید با انتخاب کلمه کلیدی که در منطقه ای که اکثر مخاطبان شما در آن زندگی می کنند محبوب تر است، تصمیم آگاهانه تری بگیرید. این می تواند برای SEO محلی بسیار مفید باشد.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 10

4. موضوعات پرطرفدار را برای محتوای وبلاگ پیدا کنید

می‌توانید از داده‌های Google Trends برای یافتن ایده‌های جدید برای محتوای وبلاگ وردپرس خود با نگاه کردن به موضوعات پرطرفدار استفاده کنید.

با نوشتن در مورد جستجوهای پرطرفدار که بسیاری از افراد در حال حاضر به آنها علاقه مند هستند، ممکن است بتوانید ترافیک وب سایت وردپرس خود را افزایش دهید و به خوانندگان جدید دسترسی پیدا کنید. اگر یک وب سایت خبری وردپرس یا فقط می خواهید به آخرین روند بروید.

برای انجام این کار، به وب‌سایت Google Trends بروید و به برگه «Trending Now» بروید.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 11

در اینجا، این ابزار تمام موضوعاتی را که در حال حاضر در سراسر اینترنت پرطرفدار هستند را نمایش می دهد.

همچنین می‌توانید برای مشاهده کلیدواژه‌های پرطرفدار در مناطقی که بیشتر مخاطبان شما در آن زندگی می‌کنند، کشوری را از منوی کشویی انتخاب کنید.

5. تجزیه و تحلیل رقبا

همچنین می‌توانید از ویژگی‌های مختلف در Google Trends برای تجزیه و تحلیل رشد رقبای خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید با تایپ هر دو نام تجاری، رقبای خود را با کسب و کار خود مقایسه کنید. سپس Google Trends نموداری را به شما نشان می‌دهد که رشد هر اصطلاح را در طول زمان نشان می‌دهد.

با استفاده از منوی کشویی در بالا، می‌توانید کشورهایی را که رقبای شما در آنها محبوب‌تر هستند، تجزیه و تحلیل کنید.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 12

به‌علاوه، برای دیدن مناطقی که رقبای شما در آن‌ها محبوب‌تر هستند، باید به بخش «تفکیک مقایسه شده بر اساس منطقه فرعی» بروید.

حتی می‌توانید این مقایسه را به‌عنوان یک فایل مقادیر جداشده با کاما با کلیک کردن روی دکمه «CSV» دانلود کنید.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 13

برای تجزیه و تحلیل بیشتر رقبای خود، فقط نام شرکت یا وبلاگ آنها را در قسمت کلیدواژه تایپ کنید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، می‌توانید به بخش‌های «پرسمان‌های مرتبط» و «موضوعات مرتبط» بروید تا موضوعات و کلیدواژه‌هایی را که رقبای شما با آنها مرتبط هستند، ببینید.

سپس می توانید شروع به برنامه ریزی برای ایجاد محتوای خود کنید که این کلمات کلیدی و موضوعات را هدف قرار می دهد.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 14

6. از داده های خرید Google برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید

اگر فروشگاه WooCommerce، سپس ممکن است بخواهید محصولات خود را به Google Shopping ارسال کنید. این بدان معنی است که موارد شما در برگه خرید Google نمایش داده می شوند و حتی ممکن است برای برخی از کلمات کلیدی در بالای نتایج جستجو ظاهر شوند.

Google Trends می‌تواند به شما کمک کند کمپین‌های تبلیغاتی خود را در Google Shopping طراحی کنید و بهترین زمان را برای تبلیغ محصولات خاص در آن پلتفرم انتخاب کنید. داده ها همچنین می توانند بهترین زمان برای طراحی کمپین های بازاریابی خود را به شما نشان دهند.

به عنوان مثال، می‌توانید با نمایش آگهی خرید Google برای کت‌های خود در زمستان، فروش بیشتری داشته باشید. با استفاده از یک ابزار بازاریابی بازشو مانند OptinMonster، می‌توانید همچنین محصولات زمستانی خود را همزمان در وب سایت خود به بازدیدکنندگان نشان دهید.

برای دیدن داده‌های Google Shopping، باید عبارت جستجوی یک محصول را در وب‌سایت Google Trends تایپ کنید. هنگامی که حجم جستجوی عبارت در صفحه شما بارگیری شد، به سادگی گزینه «خرید Google» را از منوی کشویی سمت راست انتخاب کنید.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 15

پس از آن، Google Trends با استفاده از نمودار “Interest Over Time” محبوبیت محصول را در Google Shopping نشان می دهد.

همچنین می‌توانید مناطق و دوره‌های زمانی مختلفی را برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره محصول انتخاب کنید.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 16

اگر در ماه‌های خاص علاقه زیادی به نوع خاصی از محصول وجود داشته باشد، این نشانه آن است که باید محصول خود را در آن زمان تبلیغ کنید.

7. ایده هایی برای ویدیوهای YouTube ایجاد کنید

اگر یک کانال یوتیوب برای وب سایت وردپرس خود، سپس می توانید از Google Trends برای ایجاد ایده برای ویدیوهای خود نیز استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند ویدیوهای YouTube را برای موضوعات و کلمات کلیدی بسازید که در حال حاضر در پلتفرم پرطرفدار هستند.

برای انجام این کار، کافی است یک عبارت جستجوی انتخابی خود را در وب سایت Google Trends تایپ کنید و منتظر بمانید تا حجم جستجو روی صفحه بارگیری شود.

پس از آن، به سادگی گزینه «جستجوی YouTube» را از منوی کشویی سمت راست انتخاب کنید. Google Trends اکنون حجم جستجوی کلمه کلیدی را در YouTube نمایش می دهد.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 17

این به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا کلمه کلیدی که جستجو کرده‌اید موضوعی است که کاربران به آن علاقه‌مند هستند یا این روند کاهش یافته است.

همچنین می‌توانید با پایین رفتن به بخش‌های «پرسمان‌های مرتبط» و «موضوعات مرتبط» ایده‌های جدیدی برای محتوای ویدیوی YouTube دریافت کنید. در اینجا، کلیدواژه‌ها و ایده‌های مرتبط‌تری پیدا خواهید کرد که می‌توانید برای یک ویدیوی YouTube ایجاد کنید.

پاداش: از AIOSEO برای بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو استفاده کنید

در این پست به شما نشان دادیم که چگونه می توانید از Google Trends برای یافتن کلمات کلیدی هدف، تحقیق در مورد رقابت خود و یافتن حجم جستجوی موضوعات و کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید.

با این حال، Google Trends خود واقعاً نمی‌تواند محتوای وب‌سایت وردپرس شما را بهینه کند.

اینجاست که همه در یک سئو برای وردپرس وارد می شود.

این بهترین ابزار سئوی وردپرس در بازار که بهینه سازی محتوای خود را برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو بسیار آسان می کند.

چگونه از Google Trends برای بهبود سئو و رشد کسب و کار خود استفاده کنید 18

این افزونه دارای مجموعه ای از ویژگی های باورنکردنی است، از جمله تجزیه و تحلیل SEO، تحلیلگر سرفصل، نشانه گذاری طرحواره، نقشه های سایت XML، تغییر مسیرها، و موارد دیگر.

AIOSEO حتی یک افزونه Chrome ارائه می دهد، به این معنی که می توانید سئوی وب سایت خود را حتی بدون ورود به داشبورد وردپرس خود بررسی کنید. .

برخی از ویژگی های دیگر آن که به بهینه سازی محتوای شما کمک می کند عبارتند از:

  • تحلیل روی صفحه که توصیه هایی را در مورد چگونگی بهبود محتوای خود برای کلمات کلیدی خاص و سئوی عمومی ارائه می دهد.
  • ادغام رسانه های اجتماعی برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما.
  • ویژگی SEO تصاویر ایندکس کردن تصاویر شما را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند.
  • ویژگی آمار جستجو به شما امکان می دهد رتبه بندی کلمات کلیدی خود را دنبال کنید و معیارهای SEO را برای بهبود محتوای خود در طول زمان بررسی کنید.
  • همچنین می‌توانید خطاهای مهم در سایت وردپرس خود را شناسایی کنید و با استفاده از ویژگی چک لیست ممیزی SEO، بینش‌های ارزشمندی برای تقویت سئو کسب کنید.

برای جزئیات، ممکن است بخواهید فهرست چیزهای منحصر به فردی که در مورد All in One SEO نمی دانستید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه از Google Trends برای بهبود سئوی وب سایت و رشد کسب و کار خود استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای نهایی SEO ما را ببینید. و انتخاب های متخصص ما برای بهترین راه حل های تجزیه و تحلیل برای وردپرس.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل