چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان

آیا می خواهید مطمئن شوید که سایت وردپرس شما به درستی برای موتورهای جستجو بهینه شده است؟

بررسی چک لیست بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می تواند به شما کمک کند بهترین شیوه ها را دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که جزئیات کوچک را از دست نمی دهید. به این ترتیب، می توانید در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک وب سایت را افزایش دهید.

در این مقاله، چک لیست سئو وردپرس را برای مبتدیان به اشتراک می گذاریم.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 1

چرا چک لیست سئو وردپرس را دنبال کنید؟

موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع ترافیک برای بسیاری از وب سایت ها هستند. با این حال، ایده بهینه سازی سایت شما برای SEO وردپرس می تواند ترسناک باشد، به خصوص برای مبتدیان.

بسیاری از اصطلاحات فنی، تاکتیک‌های سئو و روندهای جدید وجود دارند که می‌توانند از بهینه‌سازی سایت‌های خود و رتبه بالاتر در موتورهای جستجو توسط صاحبان وب‌سایت‌های جدید جلوگیری کنند.

این جایی است که چک لیست سئو وردپرس می تواند به شما کمک کند. تمام اصول اولیه را پوشش می دهد و مطمئن می شود که بهترین شیوه های سئو را دنبال می کنید. به علاوه، ابزارها و افزونه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند سایت شما را بهینه کنند و از سئوی فنی برای شما.

می توانید با مرور گام به گام هر نقطه از چک لیست استفاده کنید. پس از آن، تغییراتی ایجاد کنید تا مطمئن شوید موتورهای جستجو به راحتی می توانند محتوای شما را بخزند و فهرست کنند.

گفته شد، بیایید به چک لیست SEO وردپرس برای مبتدیان نگاه کنیم. در اینجا همه چیزهایی است که ما پوشش خواهیم داد، بنابراین می توانید به سادگی روی پیوندهای زیر کلیک کنید تا به بخش دلخواه خود بروید:

1. یک افزونه SEO وردپرس

را نصب کنید

یک افزونه SEO می تواند به پیکربندی وب سایت وردپرس شما را پیکربندی کنید موتورهای جستجو این تضمین می کند که بهترین شیوه ها را دنبال می کنید و تمام بهینه سازی های فنی SEO را انجام می دهید.

می‌توانید از All in One SEO (AIOSEO) استفاده کنید ) برای وب سایت شما. این بهترین افزونه SEO برای وردپرس و به شما کمک می کند بدون دانش فنی یا استخدام توسعه دهنده سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

این افزونه SEO است که ما نیز در WPBeginner از آن استفاده می کنیم.

< /شکل>

AIOSEO بسیاری از ویژگی های قدرتمند را ارائه می دهد. به عنوان مثال، می‌توانید از آن برای نقشه سایت XML ایجاد کنید، علامت گذاری طرحواره را اضافه کنید، رسانه های اجتماعی را یکپارچه کنید، ناوبری خرده نان، امتیاز تجزیه و تحلیل درون صفحه TruSEO، ربات ها. ویرایشگر txt، SEO محلی، SEO WooCommerce، دستیار پیوند، ردیابی لینک های شکسته و موارد دیگر.

همچنین می‌توانید از AIOSEO برای ممیزی SEO انجام دهید. این افزونه مسائل مهم را کنترل و برجسته می کند. بعلاوه، بینش عملی برای حل این مشکلات و افزایش ترافیک ارگانیک در سایت خود دریافت خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید راهنمای ما را در نحوه راه اندازی All in One SEO برای WordPress.

2. راه اندازی ابزارهای وب مستر موتور جستجو

در مرحله بعد، باید ابزارهای وب مستر موتورهای جستجوی مختلف، مانند کنسول جستجوی Google، ابزار وب مستر بینگ، و ابزار وب مستر Yandex را تنظیم کنید.

این ابزارهای رایگان به شما کمک می کنند عملکرد جستجوی ارگانیک سایت خود را ردیابی کنید. می‌توانید از آنها استفاده کنید تا ببینید کدام کلماتی که مردم برای یافتن سایت شما استفاده می کنند، بررسی رتبه بندی، ارسال نقشه سایت، کشف خطاهایی که ممکن است مانع از رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو شوند را مشاهده کنید. ، و بیشتر

به عنوان مثال، کنسول جستجوی گوگل نشان می دهد که کدام صفحات در نتایج جستجو فهرست شده اند. سپس می توانید دریابید که چرا گوگل صفحات دیگر را فهرست بندی نمی کند، مشکلاتی را برطرف نمی کند و صفحاتی را برای فهرست بندی ارسال نمی کند.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 2

برای افزودن سایت وردپرس خود به هر ابزار وبمستر، می توانید این راهنماها را دنبال کنید:

3. Google Analytics را به وردپرس اضافه کنید

یکی دیگر از ابزارهای حیاتی برای راه اندازی در وب سایت وردپرس خود، Google Analytics است. این یک ابزار رایگان است که نشان می دهد مردم چگونه در سایت شما رفتار می کنند، از کجا آمده اند، چه صفحاتی را مشاهده می کنند و بسیاری موارد دیگر.

Google Analytics می‌تواند به شما کمک کند تا تلاش‌های سئوی وردپرس خود را پیگیری کنید و تعداد بازدیدکنندگانی را که از جستجوهای ارگانیک می‌آیند، مشاهده کنید. این یک ابزار عالی برای ترافیک وب سایت را ردیابی کنید و مراقب همه افزایش ها و کاهش های ترافیک باشید.

علاوه بر این، می‌توانید از آن برای یافتن صفحات با تبدیل بالا و بهبود سئوی آنها استفاده کنید، به دنبال فرصت‌هایی برای افزایش ترافیک ارگانیک باشید، ردیابی خطاهای 404 و موارد دیگر.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 3

ساده‌ترین راه برای راه‌اندازی Google Analytics در وردپرس استفاده از MonsterInsights. این بهترین راه حل تحلیلی برای وردپرس، و برای پیکربندی گوگل آنالیتیکس نیازی به ویرایش هیچ کد یا استخدام یک توسعه دهنده ندارید.

بهترین بخش این است که می توانید با MonsterInsights Lite نسخه رایگان برای افزودن تجزیه و تحلیل به سایت خود. این افزونه همچنین یک نسخه پریمیوم ارائه می‌دهد و به تنظیم ویژگی‌های ردیابی پیشرفته مانند ردیابی تجارت الکترونیک، تبدیل فرم و موارد دیگر کمک می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید راهنمای گام به گام ما را در نحوه نصب Google Analytics در WordPress.

4. جستجوی کلمات کلیدی برای سایت وردپرس خود انجام دهید

تحقیق کلمات کلیدی تکنیکی است که سازندگان محتوا و کارشناسان سئو از آن برای کشف موضوعاتی که مخاطبان شما علاقه مند به استفاده از داده های موتور جستجو هستند استفاده می کنند.

بسیاری از مبتدیان از بهترین حدس های خود برای ارائه موضوعاتی استفاده می کنند که فکر می کنند مردم ممکن است دوست داشته باشند. در عوض، شما باید جستجوی مناسبی برای کلمات کلیدی انجام دهید و عبارات جستجو را برای هر صفحه در وب سایت خود پیدا کنید.

مهم است که یک کلمه کلیدی هدف اصلی برای پست وبلاگ یا صفحه فرود خود تعریف کنید. وجود عبارات جستجوی بسیار زیاد می تواند درک محتوا را برای موتورهای جستجو دشوارتر کند.

شما می توانید از ابزارهای تحقیق کلیدواژه برای یافتن عبارت جستجوی اولیه. ما Semrush را توصیه می‌کنیم، زیرا عمیق‌تر ارائه می‌دهد داده های کلمه کلیدی، ردیابی موقعیت کلمه کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، کلمات کلیدی مرتبط، سوالات و موارد دیگر.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 4

اگر به دنبال جایگزین رایگان هستید، WPBeginner یک کلمه کلیدی رایگان رایگان ارائه می دهد. Generator که به شما امکان می دهد فوراً بیش از 300 ایده جدید برای کلمات کلیدی را کشف کنید. همچنین یک رایگان جستجوگر چگالی کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن برای استراتژی کلمه کلیدی رقیب خود را کشف کنید.

برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما را در چگونه برای وبلاگ وردپرس خود تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم.

5. از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید و کلید واژه Stuffing

را بررسی کنید

اکنون که focus keyphrase برای محتوای خود، کار بعدی پیدا کردن کلمات کلیدی Latent Semantic Indexing (LSI) است. اینها عبارت های جستجوی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما هستند.

ساده ترین راه برای یافتن کلمات کلیدی LSI از طریق جستجوی گوگل است. به سادگی به پایین نتایج جستجو بروید و بخش “جستجوهای مرتبط” را ببینید.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 5

سپس می توانید از این اصطلاحات در سراسر محتوای خود استفاده کنید و موضوع کلی را به طور عمیق پوشش دهید. این همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای شما را بهتر درک کنند.

با این حال، ضروری است که کلمات کلیدی را با استفاده از تعداد زیادی از آنها در محتوای خود پر نکنید. استفاده مکرر از عبارت جستجوی دقیق، تجربه خواندن خوبی را برای کاربران فراهم نمی کند، و موتورهای جستجو در تشخیص پر کردن کلمات کلیدی.

6. عنوان SEO و توضیحات متا خود را بهینه کنید

مورد بعدی چک لیست سئوی وردپرس این است که آیا عناوین سئوی شما و تشریحات متا بهینه شده اند.

عنوان وبلاگ وردپرس صفحه پست یا محصول نقش اساسی در رتبه بندی جستجو دارد. عنوان قانع کننده کاربر را تشویق می کند تا روی پیوند کلیک کند.

توضیحات متا همچنین اطلاعات بیشتری در مورد صفحه به کاربران ارائه می دهد و به نرخ کلیک ارگانیک (CTR) را بهبود می بخشد. هرچه افراد بیشتری روی پیوند سایت شما کلیک کنند، سیگنال مثبتی به Google ارسال می کند و به شما کمک می کند تا رتبه های بالاتری کسب کنید.

این یک چک لیست بهترین عملکرد SEO است که کلیدواژه اصلی را در عنوان سئو، توضیحات متا و آدرس های اینترنتی. به علاوه، باید اطمینان حاصل کنید که عناوین شما بیش از 55 کاراکتر و توضیحات متا بیش از 155 کاراکتر نباشد. در غیر این صورت، گوگل تیتر و توضیحات شما را کوتاه می کند.

اگر از AIOSEO استفاده می کنید ، سپس می توانید از تحلیلگر عنوان برای ایجاد برچسب های عنوان جذاب استفاده کنید. امتیازی را برای تیتر شما نشان می دهد و نکاتی را برای بهبود عنوان SEO ارائه می دهد.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 6

می‌توانید راهنمای ما را در نحوه استفاده از تحلیلگر سرفصل در وردپرس برای بهبود عناوین سئو.

7. از URL های SEO-Friendly

استفاده کنید

همچنین باید URL پست های وبلاگ و صفحات فرود خود را برای سئو بهینه کنید.

ایجاد پیوندهای دائمی کوتاه و توصیفی به جستجوگران کمک می کند تا بفهمند صفحه در نتایج جستجو درباره چه چیزی است. علاوه بر این، استفاده از کلمه کلیدی اصلی در URL خود نیز تمرین خوبی است.

به عنوان مثال، در اینجا یک URL مناسب SEO باید به صورت زیر باشد:

https://www.wpbeginner.com/start-a-wordpress-blog/

از طرف دیگر، آدرس اینترنتی که برای سئو بهینه نشده است به این صورت است:

https://www.wpbeginner.com/articles/651472

می توانید این موارد را در تنظیمات پیوند دائمی وردپرس خود تغییر دهید.

8. مطمئن شوید که متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید

بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو نیز در سئوی وردپرس مهم است. یکی از راه‌های انجام این کار این است که مطمئن شوید عکس‌های شما دارای جایگزین توصیفی یا متن جایگزین.

متن جایگزین به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند موضوع تصویر را درک کنند. به این ترتیب، تصاویر شما می توانند در Google Images ظاهر شوند و به شما کمک کنند ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشید.

در وردپرس به راحتی می توانید متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید. وقتی عکسی را در ویرایشگر محتوای وردپرس با استفاده از بلوک Image، گزینه Alt Text را در پنل تنظیمات در سمت راست مشاهده خواهید کرد.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 7

همچنین می‌توانید از پنل مدیریت به کتابخانه رسانه بروید.

پس از آن، به سادگی هر تصویری را انتخاب کنید و “متن جایگزین” را در پانل سمت راست وارد کنید.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 8

علاوه بر آن، می‌توانید از ابزار فشرده سازی تصویر برای کاهش اندازه عکس های شما. این به سایت شما کمک می کند تا سریعتر بارگذاری شود و تجربه کاربری عالی را ارائه دهد.

توجه: استفاده از ویرایشگر بلوک برای افزودن متن جایگزین، آن را فقط به آن استفاده خاص از تصویر اضافه می‌کند. اگر می خواهید همان متن جایگزین را به تصویر اضافه کنید، مهم نیست در کجای سایت شما از آن استفاده می شود، باید از کتابخانه رسانه استفاده کنید.

برای جزئیات بیشتر، می‌توانید راهنمای مبتدیان برای SEO تصویر.

هنگام بررسی چک لیست سئوی وردپرس، نکته مهم دیگری که باید بررسی کنید لینک های داخلی در محتوای شما. پیوندهای داخلی صفحاتی هستند که شما از وب سایت خودتان پیوند می دهید.

موتورهای جستجو از این پیوندها برای یافتن و فهرست بندی محتوای وب سایت شما استفاده می کنند. همچنین به انتقال قدرت از یک صفحه به صفحه دیگر کمک می کند.

به‌علاوه، به بازدیدکنندگان شما در پیمایش وب‌سایت شما، خواندن عنوان پست های مرتبط، یافتن منابع برای آمار، و کشف مقالات و صفحات قدیمی.

اگر از AIOSEO استفاده می‌کنید، می‌توانید از ویژگی Link Assistant آن برای کشف فرصت‌های پیوند داخلی استفاده کنید. صفحات یتیم و بدون پیوند داخلی را نشان می دهد، پیشنهادات و متن لنگر را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد پیوندها را با یک کلیک وارد کنید.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 9

اگر مطمئن نیستید که چگونه پیوندهای داخلی را وارد کنید، لطفاً به نحوه افزودن پیوند در وردپرس.

10. خوانایی محتوای خود را بهبود بخشید

هنگام بررسی سئوی درون صفحه، ضروری است که محتوای شما به راحتی خوانده شود. این نقش مهمی در کسب رتبه های بالاتر دارد زیرا وبلاگ هایی که خواندن آنها آسان تر است اغلب از آنهایی که خواندن آنها سخت است رتبه بالاتری دارند.

مطالعات نشان می‌دهد که افراد کمتر از یک ثانیه برای تصمیم‌گیری در مورد خروج یا ماندن در صفحه صرف می‌کنند. این بدان معنی است که آنها محتوای شما را اسکن می کنند و شما زمان بسیار کوتاهی دارید تا آنها را متقاعد کنید که در وب سایت خود باقی بمانند.

توسط با بهبود خوانایی محتوای خود، می‌توانید به کاربران کمک کنید مقالات خود را سریع اسکن کنند. یک راه ساده برای انجام این کار، گروه بندی بخش هایی از محتوای خود تحت عنوان (H2، H3، H4، و غیره) است.

علاوه بر آن، می‌توانید جملات کوتاه بنویسید، از فهرست‌های گلوله‌دار استفاده کنید، قطعات طولانی از پاراگراف‌ها را به پاراگراف‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و یک فهرست محتویات. افزودن تصاویر، ویدئوها و سایر رسانه های چندرسانه ای نیز می تواند خوانایی را افزایش دهد و محتوای شما را جذاب تر کند.

با AIOSEO، می‌توانید مسائل خوانایی را در ویرایشگر محتوا تجزیه و تحلیل کنید و پیشنهاداتی برای بهبود محتوای خود دریافت کنید.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 10

همچنین می‌توانید از ابزارهای بررسی گرامری مانند Grammarly< /a> مطمئن شوید که محتوای شما عاری از اشتباهات املایی، از دست دادن علائم نگارشی و اشتباهات گرامری است.

11. اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را به راحتی پیدا کنند

اکنون که محتوا و سئوی درون صفحه شما بهینه شده است، چند عنصر فنی وجود دارد که باید آنها را به عنوان بخشی از چک لیست سئوی وردپرس بررسی کنید.

ابتدا، شما باید جستجوی وب سایت و فهرست سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان تر کنید. وردپرس یک گزینه داخلی دارد که موتورهای جستجو را از خزیدن در سایت شما باز می دارد. اگر فعال باشد، گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را در نتایج جستجو فهرست نمی کنند.

می‌توانید با رفتن به تنظیمات » خواندن از داشبورد وردپرس خود و پایین رفتن به بخش «مشاهده موتور جستجو» این مورد را بررسی کنید. فقط مطمئن شوید که گزینه «Descourage search engines from indexing this site» علامت نخورده باشد.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 11

راه دیگری که می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای سایت خود را برای خزیدن و نمایه سازی پیدا کنند، ایجاد نقشه سایت است.

نقشه سایت XML به موتورهای جستجو درباره مهمترین صفحات سایت شما می گوید تا بتوانند به سرعت محتوای جدید را کشف کرده و آنها را در نتایج جستجو فهرست کنند.

با AIOSEO، ایجاد نقشه سایت بسیار آسان است. این افزونه به شما امکان می دهد نقشه های سایت برای ویدئوها، اخبار، فیدهای RSS و HTML.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 12

پس از آماده شدن نقشه سایت، می‌توانید آن را با استفاده از ابزارهای وب مستر مختلف به موتورهای جستجو ارسال کنید.

12. سرعت وب سایت وردپرس خود را بررسی کنید

مورد بعدی چک لیست بهینه سازی موتور جستجو که باید به آن توجه کنید سرعت وب سایت وردپرس شما است. در رتبه بندی بالاتر در گوگل بسیار مهم است. این به این دلیل است که زمان بارگذاری صفحه اکنون یک عامل رتبه بندی است و گوگل سایت هایی را که سریعتر بارگذاری می کنند در مقایسه با سایت های با بارگذاری کند بالاتر رتبه بندی می کند.

به‌علاوه، سرعت صفحه شما بر امتیاز Core Web Vitals، که معیارهایی هستند که گوگل برای تجربه کاربر وب سایت مهم می داند.

یک راه ساده برای بررسی زمان بارگذاری، استفاده از MonsterInsights< /a>. این به شما امکان می‌دهد تست سرعت وب سایت را اجرا کنید و یک گزارش سرعت سایت را در داشبورد وردپرس شما نشان می دهد.

می‌توانید یک امتیاز کلی برای تلفن همراه و دسک‌تاپ به همراه سایر معیارهای مهم برای اندازه‌گیری سرعت بارگذاری سایت خود مشاهده کنید.

این افزونه همچنین پیشنهادات و اهداف معیار را برای بهبود هر متریک نشان می دهد. به عنوان مثال ، شما می توانید از > شبکه تحویل محتوا استفاده کنید (CDN ) برای بهبود سرعت سایت ،

شما می توانید با گذراندن .

13. سایت وردپرس شما باید موبایل آماده باشد

آخرین مورد چک لیست SEO وردپرس که باید بررسی کنید این است که آیا سایت شما پاسخگو موبایل است یا خیر.

Google اکنون موبایل اول رفته است. این بدان معنی است که از نسخه موبایل سایت شما برای نمایه سازی به جای نسخه دسک تاپ استفاده خواهد کرد. اگر سایت شما آماده تلفن همراه نباشد ، در رده های بالاتر از دست خواهید داد.

با استفاده از روشی آسان برای بررسی پاسخگویی موبایل است.

<شکل کلاس = " wp-block-image size-full>

ابزار رایگان سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و به شما می گوید آیا وب سایت پاسخگو به تلفن همراه است یا خیر.

می توانید به سادگی URL سایت خود را در ابزار وارد کرده و روی دکمه “URL Test” کلیک کنید.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full">

اگر سایت شما آماده تلفن همراه نیست ، می توانید با تغییر موضوع شروع کنید. بسیاری از طراحی شده برای موبایل. شما می توانید راهنمای ما را در نحوه تغییر یک موضوع وردپرس بدون از دست دادن داده یا ترافیک.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد لیست چک SEO وردپرس ما برای مبتدیان یاد بگیرید. شما همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در چه مدت وب سایت برای نمایش نتایج طول می کشد و راهنمای نهایی امنیت وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

چک لیست 13 نقطه ای سئو وردپرس برای مبتدیان 13
خروج از نسخه موبایل