نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس (7 نکته)

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس (7 نکته)

آیا می خواهید بازدیدکنندگان وب سایت خود را بهتر درک کنید؟

با پی بردن به هدف بازدیدکنندگان خود، می توانید آنچه را که به دنبال آن هستند ارائه دهید. این به شما کمک می کند محتوای مفیدتری ایجاد کنید، تجربه وب سایت خود را بهبود بخشید، محصولات مناسب را ارائه دهید و موارد دیگر.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه قصد بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس را درک کنید و همچنین نکات مفیدی را به اشتراک بگذارید.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 1

هدف بازدیدکننده وب سایت چیست؟

نیت بازدیدکنندگان وب سایت به سادگی به آنچه کاربر در تلاش است انجام دهد یا در وب‌سایت وردپرس، یا اینکه چرا در وهله اول روی سایت شما در نتایج جستجو کلیک کردند.

برای درک بهتر هدف بازدیدکننده یا کاربر، می‌توانید آن را به 4 نوع تقسیم کنید:

  • ناوبری – زمانی که کاربر نام تجاری شما را در موتور جستجو جستجو می کند تا آدرس وب سایت را بیابد یا از سایت شما بازدید می کند تا پیوندی به فرم تماس پیدا کند، به این هدف ناوبری می گویند. به عنوان مثال، یک بازدیدکننده ممکن است به دنبال پر کردن فرم تماس و ارتباط با شما در مورد پست مهمان.
  • اطلاعاتی – این زمانی است که افراد در مرحله تحقیق هستند و به دنبال اطلاعاتی در مورد یک محصول یا خدمات هستند. هدف اطلاعاتی به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا دانش بیشتری در مورد یک موضوع یا حل یک مشکل به دست آورند. برای مثال، ممکن است کاربری قبل از خرید به دنبال مقاله ای باشد تا درباره نرم افزار شما اطلاعات بیشتری کسب کند.
  • تجاری – ممکن است کاربر برای مقایسه محصولات و خدمات مختلف از وب سایت شما بازدید کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، گفته می‌شود که قصد بازدیدکننده تجاری است. هدف از بازدید این است که بدانیم کدام محصول یا خدمات بهتر است و کدام یک را باید بخرند.
  • معامله – هنگامی که شخصی برای خرید از سایت شما بازدید می کند، هدف آن معامله ای است. کاربران در مرحله نهایی خرید محصول یا خدمات هستند. آنها همچنین می توانند قبل از خرید از سایت یا فروشگاه آنلاین شما دیدن کنند تا کوپن ها و معاملات تخفیف را پیدا کنند.

چرا هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس را درک کنید؟

به‌عنوان صاحب وب‌سایت یا بازاریاب، تلاش برای درک قصد بازدیدکنندگان مانند خواندن ذهن است. انبوهی از اطلاعات را نشان می دهد که می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

اگر یک وبلاگ وردپرس دارید، سپس می توانید دریابید که بازدیدکنندگان شما چه محتوایی را دوست دارند. به این ترتیب می توانید محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان شما ترجیح می دهند و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

به طور مشابه، درک قصد بازدیدکنندگان در یک WooCommerce می تواند به شما در درک بهتر نیازهای مشتری کمک کند. شما می توانید محصولاتی را ارائه دهید که مردم به دنبال آن هستند و تبدیل های بیشتری دریافت کنید.

دانستن هدف کاربر همچنین می تواند به بهبود تجربه وب سایت شما کمک کند. می توانید مسیری را که کاربر در وب سایت خود طی می کند قبل از تبدیل مشاهده کنید. به این ترتیب، می‌توانید مشکلاتی مانند ساده کردن فرآیند پرداخت یا ارائه یک فهرست مطالب در مقاله ای برای پیمایش بهتر.

گفته شد، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید هدف بازدیدکنندگان وب‌سایت را بهتر درک کنید. برای رفتن به هر نکته می توانید روی پیوندهای زیر کلیک کنید.

آشنایی با هدف بازدیدکننده وب سایت وردپرس

کشف قصد واقعی کاربران و دلیل حضور آنها در وب سایت شما می تواند چالش برانگیز باشد.

با این حال، تعداد زیادی افزونه‌های وردپرس و ابزارهایی که می‌توانید از آنها برای درک بهتر مخاطبان و رفتار آنها استفاده کنید.

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید در مورد هدف بازدیدکنندگان وب سایت خود بدانید.

1. از کاربران بازخورد سریع بخواهید

ساده‌ترین راه برای درک هدف بازدیدکنندگان این است که از آنها بازخورد بخواهید. شما می دانید که مخاطبان شما در وب سایت شما به دنبال چه چیزی هستند و نقاط دردناک آنها را کشف می کنید.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین، سپس می توانید نظرسنجی هایی را اجرا کنید تا متوجه شوید که خریداران واقعاً به دنبال چه چیزی هستند یا کجا از خرید خود راضی هستند.

به‌طور مشابه، می‌توانید درباره مقالات و صفحات فرود خود نیز بازخورد دریافت کنید. این به شما کمک می کند بفهمید محتوایی که ایجاد می کنید برای کاربران مفید است یا خیر. سپس می توانید محتوای خود را به گونه ای تنظیم کنید که با هدف درست مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال، کاربر ممکن است با هدف اطلاعاتی بازدید کند و به دنبال اطلاعات اولیه در مورد سرویس شما باشد. با این حال، اگر مقاله‌ای را نشان دهید که قصد معامله دارد، ممکن است کاربر راضی نباشد و در نهایت از سایت شما خارج شود.

MonsterInsights یک نظرسنجی سریع اجرا می‌کند و آن را می‌پرسد بازدیدکنندگان چه محتوایی باید ایجاد کند. این واقعا برای ارائه ایده های جدید محتوای مفید است.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 2

بهترین راه برای جمع آوری بازخورد از مخاطبان، استفاده از افزونه UserFeedback. این یک افزونه رایگان و قدرتمند است که به شما امکان می دهد نظرسنجی ها را راه اندازی کنید و در زمان واقعی بازخورد سریع دریافت کنید.

این افزونه دارای قالب‌ها و سوالات داخلی است که به ایجاد یک نظرسنجی بازخورد سریع کمک می‌کند. همچنین یک نسخه پرمیوم UserFeedback وجود دارد که قالب ها، سوالات و گزینه های سفارشی سازی بیشتری را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، می‌توانید الگوهایی را برای تجربه وب‌سایت، بررسی پس از خرید، تحقیقات رقابتی، نظرسنجی NPS و موارد دیگر.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 3

لطفاً راهنمای ما را در چگونه در مورد مقالات خود در وردپرس بازخورد سریع دریافت کنید برای کسب اطلاعات بیشتر.

2. نظرسنجی های تعاملی را برای درک هدف بازدیدکننده اضافه کنید

یک راه دیگر برای درک سریع هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس خود، افزودن نظرسنجی های تعاملی در سایت شما است.

در حالی که نظرسنجی ها می توانند پایان باز باشند، نظرسنجی ها متمرکز هستند. می‌توانید چندین گزینه را به کاربران نشان دهید تا از بین آن‌ها انتخاب کنند، مقیاس رتبه‌بندی را نشان دهید، یا یک سؤال بله/خیر ساده نشان دهید. بالاترین آرا برای یک گزینه به شما کمک می کند تا هدف استفاده از وب سایت خود را کشف کنید.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 4

بهترین راه برای ایجاد نظرسنجی های تعاملی در وردپرس استفاده از WPForms. این بهترین افزونه فرم تماس برای وردپرس و یک افزونه نظرسنجی و نظرسنجی ارائه می دهد.

این قالب‌های فرم از پیش ساخته شده، فرم‌ساز با کشیدن و رها کردن، و چندین گزینه سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهد.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 5

آموزش ما را در مورد نحوه ایجاد یک نظرسنجی تعاملی در وردپرس.

وقتی بدانید چرا مردم از وب سایت شما استفاده می کنند، می توانید آنها را به بخش های مختلف تقسیم کنید. این به شما کمک می کند اعلان های فشار هدفمند ارسال کنید، کمپین های شخصی سازی شده را نشان دهید و محتوای مرتبط را نمایش دهید.

3. سفر کاربر فرم های وردپرس خود را دنبال کنید

اگر فرم‌های مختلفی در وب‌سایت خود دارید، نمی‌خواهید بدانید که کاربران چگونه با آن‌ها تعامل دارند و هدفشان از ارسال آن چیست؟

فرم‌ها راهی عالی برای ارتباط ماندن با کاربرانتان هستند. آنها به شما کمک می کنند تا از افراد بازخورد دریافت کنید، سؤالات آنها را حل کنید، پرداخت های آنلاین جمع آوری کنید، آپلودهای فایل را بپذیرید، جمع آوری سرنخ ها و مشترکان خبرنامه، و موارد دیگر.

با این حال، برخی از کاربران فرم ها را پر می کنند در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند. با ردیابی سفر کاربر، می توانید مراحلی را که افراد قبل از ارسال فرم انجام می دهند، مشاهده کنید.

به این ترتیب، چیزهای زیادی در مورد رفتار کاربر و آنچه آنها را وادار به پر کردن فرم های وب سایت شما می کند، یاد خواهید گرفت. با استفاده از بینشی که از درک قصد بازدیدکننده خود به دست می آورید، می توانید فرم هایی ایجاد کنید که به جمع آوری سرنخ های بیشتر و رشد کسب و کار شما کمک می کند. به علاوه، شما همچنین می‌توانید کاهش ترک فرم.

بهترین راه برای ردیابی سفر کاربر فرم‌های وردپرس، استفاده از WPForms. این افزونه User Journey را ارائه می دهد که نشان می دهد کاربر از کجا آمده است و قبل از ارسال فرم از کدام صفحات بازدید کرده است.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 6

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید راهنمای ما را در عنوان نحوه پیگیری سفرهای کاربر در فرم های سرنخ وردپرس.

4. ردیابی سفر مشتری را در فروشگاه آنلاین خود راه اندازی کنید

همچنین می‌توانید سفرهای مشتری را در فروشگاه تجارت الکترونیک خود دنبال کنید و درباره هدف بازدیدکنندگان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. ردیابی سفر مشتری به شما کمک می کند ببینید هر کاربر از کدام صفحات بازدید کرده است، چه مدت در آنجا مانده است و قبل از تکمیل خرید چه کاری انجام داده است.

این به شما کمک می کند تا قصد معامله را کشف کنید و دلیل اینکه چرا مردم برخی از محصولات را می خرند اما برخی دیگر را نمی خرند، دریابید. سپس می‌توانید قیف فروش بسازید و آن را برای تبدیل های بیشتر بهینه کنید.

به‌علاوه، خواهید دید که کاربران چگونه به وب‌سایت شما پیمایش می‌کنند. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید اهداف ناوبری کاربران را کشف کنید و یافتن محصولات مناسب را برای آنها آسان‌تر کنید، روند پرداخت را هموارتر کنید، صفحات محصول را بهینه کنید و موارد دیگر.

با MonsterInsights، راه‌اندازی ردیابی سفر مشتری بسیار آسان است این افزونه سفر کاربر را ارائه می دهد که به طور خودکار با افزونه های تجارت الکترونیک مانند WooCommerce، MemberPress، Easy Digital Downloads و موارد دیگر.

سپس می توانید گزارشی را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید و در مورد مسیری که مشتریان خود طی کردند بیشتر بدانید.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 7

برای مشاهده کل سفر مشتری، به سادگی یک شناسه تراکنش انتخاب کنید.

در تصویر زیر، دقیقاً می‌توانید ببینید که مشتری از کدام صفحه وارد شده است، سپس از کدام صفحه بازدید کرده است، و چه مدت قبل از خرید محصول در آنجا مانده است.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 8

برای جزئیات بیشتر، لطفاً به راهنمای ما در نحوه فعال کردن ردیابی مشتری در WooCommerce و نحوه پیگیری سفرهای مشتری با استفاده از MemberPress.

5. نحوه استفاده افراد از وب سایت شما را بیابید

در مرحله بعد، می توانید با مشاهده نحوه تعامل آنها با سایت وردپرس شما، قصد بازدیدکنندگان وب سایت را کشف کنید.

برای مثال، می‌توانید ببینید کجا کلیک می‌کنند، از کدام صفحات بیشتر بازدید می‌کنند، کدام فایل‌ها را دانلود می‌کنند، کدام ویدیوها را تماشا می‌کنند و موارد دیگر.

می توانید همه اینها را با استفاده از MonsterInsights ردیابی کنید. این بهترین افزونه Analytics برای وردپرس است و Google Analytics را در وردپرس نصب کنید بدون ویرایش کد.

این افزونه به طور خودکار ردیابی پیشرفته را در Google Analytics برای شما تنظیم می کند. بهترین بخش این است که می توانید گزارش ها را در پنل مدیریت وردپرس خود ببینید و بازدیدکنندگان خود را بهتر درک کنید.

به عنوان مثال، MonsterInsights پیوندهای خروجی و پیوندهای وابسته را در سایت شما ردیابی می کند. این به درک رفتار کاربر کمک می کند و به شما امکان می دهد ببینید کجا کلیک می کنند.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 9

به طور مشابه، می توانید مهمترین صفحات خود را کشف کنید.

MonsterInsights صفحات و پست های برتری را که افراد در سایت شما بازدید می کنند نشان می دهد. با استفاده از این بینش، می توانید محتوایی را که مخاطبان خود دوست دارند، کشف کنید.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 10

اگر ویدیوهایی در محتوای خود جاسازی کرده‌اید، MonsterInsights همچنین می‌تواند کمک کند ببینید کدام ویدیوها بیشترین تعامل را دارند. برای مثال، اگر یک ویدیوی اطلاعاتی بیشتر پخش می‌شود، می‌توانید ویدیوهای مشابهی ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.

در گزارش، می‌توانید تعداد پخش‌ها، میانگین زمان تماشا، میانگین درصد تماشا و میزان تکمیل هر ویدیو را ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً راهنمای ما در نحوه ردیابی تجزیه و تحلیل ویدئو در وردپرس.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 11

علاوه بر این، می‌توانید از MonsterInsights برای درک بهتر بازدیدکنندگان خود با ردیابی دانلودهای فایل، مشاهده منابع ترافیکی برتر، یافتن بازدیدکنندگان از کدام منطقه و موارد دیگر استفاده کنید.

حتی نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان شما از کدام دستگاه و مرورگر استفاده می‌کنند، کدام کمپین‌های بازاریابی بهترین عملکرد را دارند و منابع ارجاعی برتر.

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید بررسی MonsterInsights کامل ما را ببینید.

6. ببینید افراد از چه عباراتی برای جستجو در وب سایت شما استفاده می کنند

آیا ویژگی جستجو در وب سایت وردپرس خود دارید؟ اگر چنین است، می‌توانید با یافتن اینکه افراد از چه عباراتی برای جستجوی محصولات، خدمات و محتوا در سایت شما استفاده می‌کنند، قصد کاربر را درک کنید.

می‌توانید از SearchWP برای کشف عبارات جستجو استفاده کنید مردم در وب سایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک شما استفاده می کنند. این بهترین افزونه جستجوی وردپرس که به شما امکان می دهد جستجوی خود را در سایت وردپرس سفارشی کنید.

می‌توانید موتورهای جستجو و الگوریتم‌های سفارشی ایجاد کنید تا فیلدهای سفارشی، جداول، دسته‌ها، برچسب‌ها، اسناد، محصولات و موارد دیگر را در فرآیند جستجو لحاظ کنید.

با SearchWP، می توانید آمار را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. تمام پرس و جوها و تعداد دفعاتی که کاربران آنها را در سایت شما جستجو کرده اند را نمایش می دهد.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 12

برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما را در نحوه بهبود جستجوی وردپرس با SearchWP.

7. از ابزارهای SEO برای مشاهده هدف جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید

علاوه بر ردیابی جستجوهای سایت، می‌توانید کلمات کلیدی که افراد در موتورهای جستجو برای یافتن وب سایت شما استفاده می کنند. اگرچه این ممکن است رفتار کاربر را در وب سایت شما نشان ندهد، اما بخش مهمی از قصد کاربر را نشان می دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید یک کاربر عبارتی را در گوگل وارد کرده است که به دنبال اطلاعاتی درباره محصولات شما است. در عوض، شما یک صفحه فروش با هدف معاملاتی به آنها ارائه می دهید که جزئیات محدودی در مورد محصول دارد. این برای SEO وردپرس و کاربر شما بد خواهد بود. تجربه

درک هدف جستجوی یک کلمه کلیدی به شما کمک می کند نیازهای بازدیدکننده خود را برآورده کنید. می‌توانید ببینید چه نوع محتوایی را ایجاد کنید یا محصولاتی را ارائه دهید.

برای شروع، ابتدا باید ببینید افراد چه کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو وارد می کنند. با استفاده از کنسول جستجوی گوگل می توانید این کار را انجام دهید. این یک ابزار رایگان توسط گوگل است که به نظارت بر حضور سایت شما در نتایج جستجو کمک می کند.

می‌توانید راهنمای گام به گام ما را در چگونه سایت وردپرس خود را به Google Search Console اضافه کنید تا شروع کنید.

در مرحله بعد، کنسول جستجو همه کلمات کلیدی را که سایت شما در آن رتبه بندی می کند نشان می دهد. اگر از MonsterInsights استفاده می کنید، می توانید گزارش کنسول جستجو را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

تعداد نمایش‌ها، کلیک‌ها، نرخ کلیک (CTR) و میانگین موقعیت را برای 50 عبارت برتر جستجوی Google که مردم استفاده می‌کنند نشان می‌دهد.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 13

بعد از اینکه کلمات کلیدی مورد جستجوی افراد را پیدا کردید، قدم بعدی تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و هدف کاربر آنها را مشخص کنید.

می‌توانید با استفاده از ابزار سئو مانند سمروش. این ابزار قدرتمندی است که توسط کارشناسان سئو، بازاریابان و صاحبان مشاغل استفاده می شود. به سادگی کلمه کلیدی را در ابزار وارد کنید، و تغییرات مختلفی را مشاهده خواهید کرد.

نحوه درک هدف بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس 7 نکته 14

همچنین هدف هر عبارت جستجو را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر هدف اطلاعاتی است، کاربران شما به دنبال پاسخی برای یک سوال یا موضوع خاص هستند. یا اگر تراکنشی است، پس مردم به دنبال انجام یک عمل مانند خرید یک محصول یا خدمات هستند.

سپس می توانید از این جزئیات برای ایجاد محتوای مناسب و ارضای نیت کاربر استفاده کنید. به نوبه خود به شما کمک می کند در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید، به بازدیدکنندگان خود کمک کنید و تبدیل ها را افزایش دهید.

روش جایگزین: برای دریافت ایده های بیشتر برای کلمات کلیدی برای وب سایت خود، می توانید از عنوان ابزار تولید کننده کلمات کلیدی WPBeginner. بیش از 300 ایده عبارت جستجو را برای هدف قرار دادن در سایت شما نشان می دهد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که چگونه قصد بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس را درک کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در چگونه ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهید و بهترین نرم افزار اعلان فشار.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل