TLS در مقابل SSL: کدام پروتکل را برای وردپرس باید استفاده کنید؟

TLS در مقابل SSL: کدام پروتکل را برای وردپرس باید استفاده کنید؟

هر صاحب خانه باید مطمئن شود که خانه آنها ایمن است و کسی نمی تواند وارد آن شود. SSL و TLS می توانند همین کار را برای وب سایت شما انجام دهند. آنها مانند قفل های قوی برای خانه آنلاین شما هستند.

اگر در حال ساختن یک وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین هستید، برای محافظت از بازدیدکنندگان و اطلاعات آنها به یکی از این قفل‌ها نیاز دارید و برای پذیرش امن پرداخت‌های آنلاین به آن‌ها نیاز دارید. اما تفاوت بین SSL و TLS چیست؟ نگران نباشید، ما آن را به روشی ساده توضیح می دهیم.

در WPBeginner، ما مطمئن می‌شویم که همه وب‌سایت‌هایمان محافظت شده و ایمن هستند. در این راهنما، ما به شما کمک می کنیم SSL و TLS را درک کنید و به شما بگوییم که کدام یک برای وب سایت وردپرس شما بهترین است.

TLS در مقابل SSL کدام پروتکل را برای وردپرس باید استفاده کنید 1

گواهینامه های SSL/TLS چیست؟ چگونه کار می کنند؟

SSL مخفف Secure Sockets Layer و TLS مخفف Transport است. امنیت لایه آنها هر دو پروتکل های امنیتی اینترنت هستند که شما در قالب یک گواهی در یک وب سایت نصب می کنید.

گواهینامه های SSL/TLS مانند یک قفل امنیتی برای وب سایت وردپرس شما هستند. هنگامی که کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، گواهی امنیتی داده ها را قبل از ارسال به مرورگر کاربر رمزگذاری می کند. به طور مشابه، آنها همچنین به مرورگر کاربر اجازه می دهند داده ها را قبل از ارسال مجدد به وب سایت وردپرس شما رمزگذاری کند. 

همه وب‌سایت‌های موجود در اینترنت باید از گواهی امنیتی استفاده کنند. این امکان را به شما می‌دهد که به‌طور امن پرداخت‌های آنلاین را بپذیرید، از گذرواژه‌ها محافظت کنید و اطلاعات شخصی را با خیال راحت به صورت آنلاین انتقال دهید.

گواهینامه‌های امنیتی مانند SSL یا TLS با کلیدهای امنیتی کار می‌کنند. هنگامی که داده ها از وب سایت شما به مرورگر کاربر منتقل می شود، در پشت رمزگذاری قفل می شود. برای خواندن داده ها، مرورگر کاربر به کلید امنیتی برای باز کردن قفل آن نیاز دارد. 

به طور مشابه، هنگامی که کاربران داده ها را پس می فرستند، از همان کلید امنیتی برای رمزگذاری داده ها استفاده می کنند. وب سایت وردپرس شما سپس از کلید خصوصی خود برای رمزگشایی داده ها استفاده می کند. .

TLS در مقابل SSL کدام پروتکل را برای وردپرس باید استفاده کنید 2

هنگامی که یک گواهی امنیتی در وب سایت خود نصب کردید، ابتدای آدرس سایت شما (URL) از http:// به https:// تغییر می کند.

این نشان می‌دهد که شما اکنون از پروتکل HTTPS (HTTP امن) برای انتقال ایمن اطلاعات از طریق اینترنت استفاده می‌کنید.

شما باید URL را در تنظیمات وردپرس خود به روز کنید و تغییر مسیرها را تنظیم کنید تا بازدیدکنندگان هنگام استفاده از یک پیوند قدیمی به URL صحیح هدایت شوند. می‌توانید در راهنمای ما در نحوه انتقال صحیح از HTTP به HTTPS.

تفاوت بین گواهینامه های SSL و TLS چیست؟

SSL (لایه سوکت‌های امن) فناوری اصلی پشت گواهی‌های امنیتی مورد استفاده وب‌سایت‌ها بود. گواهینامه های SSL برای اولین بار در سال 1995 استفاده شد.

متأسفانه، نقص‌های امنیتی در پروتکل اصلی SSL یافت شد که آن را در برابر هکرها آسیب‌پذیر کرد. این آسیب‌پذیری‌ها به هکرها این امکان را می‌دهد که داده‌ها را هنگام حرکت بین وب‌سایت و مرورگر کاربر رهگیری و اصلاح کنند.

در طول سال‌ها، چندین پیشرفت در SSL انجام شد تا ایمن‌تر شود. در اینجا یک جدول زمانی سریع از تغییرات به عنوان آسیب پذیری های امنیتی کشف شده است:

  • SSL 1.0 (منتشر نشده) به دلیل مسائل امنیتی هرگز به صورت عمومی منتشر نشد.
  • SSL 2.0 (1995) در سال 2011 به دلیل مسائل امنیتی منسوخ شد.
  • SSL 3.0 (1996) در سال 2015 به دلیل مسائل امنیتی منسوخ شد.
  • TLS 1.0 (1999) در سال 2021 به دلیل مسائل امنیتی منسوخ شد.
  • TLS 1.1 (2006) در سال 2021 به دلیل مسائل امنیتی منسوخ شد.
  • TLS 1.2 (2008) هنوز در حال استفاده است.
  • TLS 1.3 (2018) هنوز در حال استفاده است.

پروتکل SSL دیگر استفاده نمی شود، اما عبارت گواهینامه SSL باقی مانده است، و هنوز هم معمولاً به عنوان مترادف گواهینامه های TLS استفاده می شود. 

به طور خلاصه، TLS شکل تکامل یافته گواهینامه های SSL است. اکثر وب سایت های موجود در اینترنت از گواهی های TLS استفاده می کنند. با این حال، هنوز معمولاً به آنها گواهی SSL می گویند.

چگونه یک گواهی SSL برای وب سایت وردپرس خود دریافت کنید

چند راه وجود دارد که می توانید گواهی SSL برای وب سایت وردپرس خود دریافت کنید. قیمت معمولا بین 50-200 دلار در سال متغیر است. با این حال، ممکن است بتوانید یکی را به صورت رایگان دریافت کنید.

بهترین گزینه انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی وردپرس است که شامل گواهی SSL رایگان با طرح میزبانی خود. به این ترتیب، به راحتی می توانید گواهی امنیتی خود را از داشبورد میزبان خود روشن کنید.

در اینجا برخی از توصیه های ما برای بهترین هاست وردپرس< /a> ارائه دهندگانی که گواهینامه های SSL رایگان ارائه می دهند:

اگر ارائه دهنده هاست شما گواهی SSL رایگان ارائه نمی دهد، می توانید یکی رایگان با Let’s Encrypt دریافت کنید.

اگر ترجیح می دهید گواهی SSL بخرید، توصیه می کنیم از Domain.com. آنها یکی از بزرگترین خدمات ثبت نام دامنه در جهان هستند و بهترین معامله را در مورد گواهینامه های SSL ارائه می دهند.

آنها برنامه های ساده گواهی SSL را با شروع از 35.99 دلار در سال ارائه می دهند که با ضمانت امنیتی 10000 دلاری همراه با مهر سایت TrustLogo همراه است.

پس از خرید گواهی SSL، می توانید از ارائه دهنده هاست خود بخواهید آن را برای شما نصب کند یا آموزش ما را در نحوه انتقال صحیح وردپرس از HTTP به HTTPS.

سوالات متداول: سوالات متداول درباره SSL و TLS

در WPBeginner، خوانندگان ما اغلب در مورد گواهینامه های SSL در مقابل TLS از ما سؤال می کنند. در اینجا پاسخ های متداول ترین سوالات در مورد این پروتکل های امنیتی وجود دارد.

TLS و SSL چگونه متفاوت هستند؟

TLS (Transport Layer Security) و SSL (Secure Sockets Layer) پروتکل های مبتنی بر رمزگذاری هستند که برای ایمن سازی ارتباطات از طریق اینترنت استفاده می شوند.

در حالی که آنها به همان هدف عمل می کنند، TLS جایگزین جدیدتر و ایمن تر برای SSL است.

اکثر مرورگرهای مدرن دیگر از SSL پشتیبانی نمی کنند، بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید که وب سایت شما برای همه کاربران قابل دسترسی است، باید از TLS استفاده کنید.

آخرین نسخه TLS چیست؟

آخرین نسخه TLS TLS 1.3 است. این در سال 2018 منتشر شد و امن ترین نسخه TLS تا به امروز است. با این حال، TLS 1.2 هنوز اغلب استفاده می شود.

TLS 1.2 و 1.3 توسط اکثر مرورگرها و دستگاه‌های مدرن پشتیبانی می‌شوند.

نسخه های قبلی به دلیل مشکلات امنیتی شناخته شده نباید استفاده شوند.

چگونه می توانم کشف کنم که کدام نسخه از SSL یا TLS وب سایت من در حال اجرا است؟

ساده‌ترین راه برای بررسی اینکه وب‌سایت شما از کدام پروتکل SSL یا TLS استفاده می‌کند، استفاده از یک ابزار آنلاین مانند تست سرور SSL Qualys SSL Labs.

به سادگی نام دامنه وب سایت را تایپ کرده و سپس روی دکمه «ارسال» کلیک کنید. این ابزار نشان می‌دهد که کدام نسخه‌ها پشتیبانی می‌شوند و همچنین به دنبال مشکلات رایج SSL.

اگر وب‌سایت من همچنان از SSL استفاده می‌کند، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر وب سایت شما هنوز از SSL استفاده می کند، باید به TLS ارتقا دهید. همچنین اگر از نسخه های قدیمی تر و کمتر ایمن TLS 1.0 یا 1.1 استفاده می کنید، باید ارتقا دهید.

ارتقا به TLS 1.2 و/یا 1.3 امنیت وب سایت شما را بهبود می بخشد و آن را در دسترس تر می کند. به علاوه، این یک فرآیند نسبتاً ساده است که می تواند توسط ارائه دهنده میزبانی وب شما انجام شود.

راهنماهای تخصصی در مورد گواهینامه های SSL در وردپرس

اکنون که درباره TLS و SSL بیشتر می‌دانید، ممکن است دوست داشته باشید مقالات دیگری را در رابطه با گواهی‌های SSL در وردپرس ببینید.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کند تفاوت بین گواهینامه های TLS و SSL را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای امنیت نهایی وردپرس ما را ببینید یا انتخاب متخصص ما برای بهترین افزونه های امنیتی وردپرس برای محافظت بیشتر از وب سایت شما.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل