چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم

آیا نگران این هستید که کلمات کلیدی زیادی را در محتوای خود قرار داده اید؟

وقتی صحبت از بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو می شود، بسیاری از کاربران جدید تمایل دارند محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنند. با این حال، این عمل خوبی نیست و می‌تواند منجر به بهینه‌سازی بیش از حد شود که می‌تواند منجر به جریمه شدن توسط موتورهای جستجو مانند Google شود.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنید.

پر کردن کلمات کلیدی چیست؟

پر کردن کلمات کلیدی پر کردن یک صفحه وب با کلمات کلیدی برای دستکاری موتورهای جستجو به امید کسب رتبه های بالاتر است.

در روزهای اولیه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بهره برداری از موتورهای جستجو و استفاده از پر کردن کلمات کلیدی برای افزایش رتبه آسان بود. با این حال، موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار باهوش‌تر شده‌اند و می‌توانند سایت‌هایی را که از این به عنوان یک سوء استفاده استفاده می‌کنند جریمه کنند.

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید کلمات کلیدی را در محتوای خود پر کنید. به عنوان مثال، تکرار کلمات و عبارات بی مورد، فهرست کردن یا گروه بندی متن به طور غیر طبیعی، یا درج بلوک هایی از کلمات کلیدی که خارج از متن ظاهر می شوند.

در اینجا مثالی آورده شده است که چگونه استفاده مکرر از یک عبارت کلیدی در یک پاراگراف می تواند منجر به پر کردن کلمات کلیدی شود.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم 1

راه دیگری که صاحبان سایت می توانند عبارات جستجو را پر کنند، افزودن متن پنهان به کد منبع صفحه است. کاربران نمی توانند این را ببینند، اما خزنده های موتورهای جستجو این کار را خواهند کرد. Google این عمل را دوست ندارد.

بنابراین، بیایید ببینیم چگونه پر کردن کلمات کلیدی می تواند بر سئو سایت شما تأثیر بگذارد.

چرا پر کردن کلمات کلیدی برای سئو بد است؟

اگر با SEO WordPress شروع می کنید.، در این صورت می توان به راحتی از بین رفت و همان کلمه کلیدی را بارها در محتوا اضافه کرد. با این حال، باید بدانید که این برخلاف سیاست های جستجوی وب گوگل است.

این ممکن است منجر به جریمه جستجوی گوگل، جایی که سایت شما می تواند در رتبه بندی کاهش یابد. در بدترین حالت، گوگل همچنین می تواند صفحه شما را از نتایج موتور جستجو حذف کند.

علاوه بر آن، پر کردن کلمات کلیدی همچنین منجر به تجربه کاربری ضعیف می شود زیرا خواندن محتوا ممکن است سخت شود. ممکن است افراد محتوای شما را مفید ندانند و از وب سایت خارج شوند. در نتیجه، سایت شما ممکن است اسپم به نظر برسد و نتوانید رابطه سالمی با مخاطبان خود ایجاد کنید.

با این اوصاف، اجازه دهید راه‌های مختلفی را بررسی کنیم که می‌توانید بهینه‌سازی بیش از حد را برطرف کنید و از پر کردن کلمات کلیدی اجتناب کنید.

1. چگالی کلمه کلیدی محتوای خود را اندازه گیری کنید

ساده ترین راه برای جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی، اندازه گیری چگالی کلمات کلیدی محتوای شما است. چگالی کلمه کلیدی بررسی می کند که چند بار یک عبارت جستجو در محتوا استفاده شده است.

شما می توانید از WPBeginner استفاده کنید. کلید واژه چک کننده تراکم برای شروع. این یک ابزار رایگان است که نیازی به ثبت نام، ثبت نام یا نصب ندارد.

به سادگی URL یا متن محتوای خود را در ابزار وارد کنید و روی دکمه “بررسی” کلیک کنید.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم 2

در مرحله بعد، ابزار محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند و نتایج را به شما نشان می دهد.

سپس می توانید ببینید چند بار از یک کلمه کلیدی در صفحه وب استفاده می شود. به عنوان مثال، در تصویر زیر، می توانید ببینید که کلمه “طوطی ماهی” 28 بار رخ می دهد یا دارای تراکم 13.66٪ است.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم 3

پس از یافتن تراکم عبارت جستجو، می‌توانید محتوای خود را ویرایش کنید و کلمات و عباراتی را که چندین بار تکرار شده‌اند حذف کنید.

بهترین روش سئو نشان می دهد که تراکم کلمات کلیدی باید حدود 2٪ باشد. می توانید از این به عنوان یک راهنما استفاده کنید و مطمئن شوید که محتوای شما بیش از حد بهینه نشده است.

2. یک کلمه کلیدی اصلی به هر محتوا اختصاص دهید

روش دیگری که می‌توانید بهینه‌سازی بیش از حد برای سئو را برطرف کنید، اختصاص یک کلمه یا عبارت اصلی به هر پست و صفحه وبلاگ است.

شما باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و عبارت جستجویی را انتخاب کنید که به بهترین نحو موضوع اصلی محتوای شما را نشان دهد. به این ترتیب، محتوای شما بر روی یک موضوع خاص تمرکز می‌کند و بهتر می‌توانید هدف جستجو را انجام دهید

اگر سعی کنید یک صفحه وب را با چندین کلمه کلیدی با اهداف متفاوت بهینه کنید، سایت خود را در یک آشفتگی بزرگ رها خواهید کرد. موتورهای جستجو را از درک محتوای شما و اینکه برای چه کسی است دچار سردرگمی می‌کند، که از رتبه‌بندی صفحه شما برای کلید کلیدی مناسب.

ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی که می توانید برای یافتن عبارت جستجوی اصلی محتوای خود استفاده کنید. توصیه می کنیم از Semrush استفاده کنید، زیرا این یک ابزار سئو کامل که ویژگی های قدرتمندی را ارائه می دهد.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم 4

شما یک نمای کلی از کلمه کلیدی به همراه سایر اطلاعات ارزشمند دریافت می کنید. به عنوان مثال، Semrush حجم جستجو، هدف، دشواری کلمه کلیدی و موارد دیگر را برای عبارت جستجو نشان می دهد.

هنگامی که کلیدواژه اصلی را پیدا کردید، می‌توانید از All in One SEO (AIOSEO) برای بهینه سازی محتوای شما برای عبارت جستجو. AIOSEO بهترین افزونه سئو برای وردپرس که به شما امکان می دهد عبارات کلیدی متمرکز را به هر پست و صفحه اضافه کنید.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم 5

این افزونه محتوای شما را برای عبارت کلیدی تجزیه و تحلیل می کند، امتیازی را نشان می دهد و نکاتی را برای بهبود بهینه سازی کلمات کلیدی ارائه می دهد. AIOSEO همچنین با Semrush ادغام می شود تا به شما کمک کند کلمات کلیدی مرتبط بیشتری را پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً به راهنمای ما در نحوه استفاده صحیح از عبارات کلیدی فوکوس در وردپرس.

3. از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط

استفاده کنید

می‌توانید با استفاده از LSI (نمایه‌گذاری معنایی پنهان) یا کلمات کلیدی مرتبط برای محتوای خود از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید.

اینها عبارات جستجویی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی دارند. کلمات کلیدی مرتبط همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.

استفاده از انواع مختلف کلمات کلیدی، مترادف‌ها یا عبارات دم بلند همچنین می تواند به جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی کمک کند. این به شما انعطاف بیشتری در گنجاندن موضوعات مختلف در مقاله خود می دهد.

شما می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را با استفاده از ابزار تولید کننده کلمات کلیدی WPBeginner. به سادگی عبارت یا موضوع اصلی جستجوی خود را در نوار جستجو وارد کنید و روی دکمه “Analyze” کلیک کنید.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم 6

استفاده از این ابزار 100٪ رایگان است و بیش از 300 ایده برای کلمه کلیدی ایجاد می کند.

سپس می‌توانید از تغییرات مختلف در مقاله خود استفاده کنید تا از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم 7

علاوه بر این، می‌توانید کلیدواژه اصلی را در Google جستجو کنید و سپس به پایین بروید تا جستجوهای مرتبط را ببینید.

این به شما امکان می‌دهد تا از تنوع کلمات کلیدی بیشتری در محتوای خود استفاده کنید و مشکلات بهینه‌سازی بیش از حد را برطرف کنید.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم 8

4. با افزایش تعداد کلمات

ارزش اضافه کنید

در مرحله بعد، می توانید محتوای طولانی مدت ایجاد کنید تا موضوع را با جزئیات پوشش دهید و به کسب رتبه های بالاتر کمک کنید.

افزایش تعداد کلمات به شما این فرصت را می دهد که چندین موضوع فرعی را پوشش دهید، به سوالات مختلفی که ممکن است کاربران داشته باشند پاسخ دهید و به راحتی از تغییرات کلیدواژه دم بلند برای جلوگیری از پر کردن.

این همچنین به شما کمک می‌کند از عبارات جستجوی مختلف به‌جای اجبار در هر جمله، به‌طور طبیعی استفاده کنید. به علاوه، تجربه خواندن بهتری را برای کاربران ارائه می دهد.

در حالی که افزایش تعداد کلمات به جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی کمک می کند، باید روی کیفیت محتوا نیز تمرکز کنید. گوگل و سایر موتورهای جستجو بر ایجاد محتوای ارزشمند تاکید دارند. بنابراین، توصیه می کنیم به جای تمرکز بر قرار دادن کلمات کلیدی، برای کاربران خود بنویسید.

یکی از راه‌های افزایش تعداد کلمات و متنوع کردن استفاده از کلمات کلیدی، افزودن یک بخش سوالات متداول در پایین پست.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم 9

5. کلمات کلیدی را در بهینه سازی سئوی درون صفحه

وارد کنید

همچنین می‌توانید با قرار دادن عبارت جستجوی هدف در مکان‌های مختلف در طول فرآیند سئوی درون صفحه، از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید و بهینه‌سازی را برطرف کنید.

SEO درون صفحه بهینه سازی یک صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. به هر کاری که در خود صفحه انجام می دهید اشاره دارد تا رتبه آن را در نتایج صفحه موتورهای جستجو (SERP) افزایش دهید.

با پخش کردن قرار دادن کلمات کلیدی در عناصر مختلف صفحه، می‌توانید به راحتی مشکلات پر کردن کلمات کلیدی را برطرف کنید. به عنوان مثال، عناصر مختلف صفحه وجود دارد که می توانید کلمه کلیدی اصلی را اضافه کنید. این موارد عبارتند از: توضیحات متا، عنوان‌های فرعی، پیوند دائم و موارد دیگر.

با AIOSEO، انجام سئوی درون صفحه بسیار آسان است و اطمینان حاصل می شود که محتوای شما به درستی بهینه شده است. می‌توانید توضیحات متا اضافه کنید، روی عبارت‌های کلیدی تمرکز کنید، پیوندهای داخلی، و پیشنهاداتی برای بهبود دریافت کنید.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم 10

به طور مشابه، افزودن کلمات کلیدی به متن جایگزین تصویر به شما امکان می دهد برای جستجوی تصویر رتبه بندی کنید و به شما امکان می دهد استفاده از عبارات جستجوی اولیه را در محتوا متنوع کنید.

می‌تواند به نمایش اسکرین‌شات‌های پست وبلاگ شما به‌عنوان قطعه‌های برجسته کمک کند و به شما کمک می‌کند ترافیک بیشتری دریافت کنید.

چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنیم و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنیم 11

می‌توانید با دنبال کردن نکاتی برای بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای SEO.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنید و بهینه سازی بیش از حد در سئو را برطرف کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در 13 ببینید. -point چک لیست سئو وردپرس برای مبتدیان و افزونه های وردپرس ضروری برای سایت های تجاری.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل