نحوه لغو در مایکروسافت ورد: یک یا چند تغییر

نحوه لغو در مایکروسافت ورد: یک یا چند تغییر


خوانندگان به پشتیبانی از گزارش ویندوز کمک می کنند. در صورت خرید از طریق پیوندهای ما ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

صفحه افشای ما را بخوانید تا دریابید که چگونه می‌توانید به گزارش Windows کمک کنید تا تیم تحریریه را حفظ کند بخوانید بیشتر

اگر می‌خواهید سریعاً یک اشتباه را در Microsoft Word برگردانید، همیشه کلیدهای ترکیبی Ctrl + Z وجود دارد. با این حال، در این راهنما راه‌های زیادی برای لغو و انجام مجدد در Microsoft Word خواهید آموخت که ممکن است درباره آن‌ها ندانید.

چگونه یک یا چند تغییر را در Word لغو کنم؟

1. یک تغییر واحد در Microsoft Word

را لغو کنید

  1. دکمه لغو را در نوار ابزار دسترسی سریع در بالای پنجره Word خود پیدا کنید. به نظر می رسد یک فلش منحنی به سمت چپ باشد. برای واگرد آخرین اقدامی که انجام دادید، یک بار روی آن کلیک کنید.
  2. به طور متناوب، می توانید کلیدهای Ctrl و Z را روی صفحه کلید خود به طور همزمان فشار دهید. با این کار آخرین اقدام شما نیز لغو می شود.

با استفاده از این روش ها، می توانید به سرعت اشتباهی را که در سند خود مرتکب شده اید تصحیح کنید. این به ویژه در صورتی مفید است که به طور تصادفی متنی را حذف کرده باشید یا چیزی را به اشتباه قالب بندی کرده باشید.

2. چندین تغییر در Microsoft Word

را لغو کنید

  1. دکمه لغو را در نوار ابزار دسترسی سریع پیدا کنید. روی فلش رو به پایین کنار آن کلیک کنید تا تاریخچه لغو باز شود.
  2. در لیست کشویی، اقدام خاصی را که می خواهید لغو کنید، انتخاب کنید. همه اقدامات انجام شده پس از عمل انتخابی نیز واگرد می‌شوند.

این روش به شما امکان می‌دهد چندین اقدام اخیر را به‌طور هم‌زمان لغو کنید و در صورت نیاز به معکوس کردن یک سری از ویرایش‌ها، در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند.

چگونه می توانم یک عمل را در Microsoft Word دوباره انجام دهم یا تکرار کنم ?

  1. دکمه Redo در نوار ابزار دسترسی سریع مانند یک فلش منحنی است که به سمت راست اشاره می کند. بعد از اینکه اقدامی را برای انجام مجدد انجام دادید، روی آن کلیک کنید.
  2. همچنین می‌توانید کلیدهای Ctrl + Y را روی صفحه‌کلید خود به‌طور همزمان فشار دهید تا آخرین اقدامی را که لغو کردید دوباره انجام دهید.
  3. دکمه تکرار شبیه دکمه Redo است، اما فقط زمانی در دسترس است که Redo نباشد. روی آن کلیک کنید تا آخرین دستور را روی هر متن انتخابی اعمال کنید.
  4. در صورت در دسترس نبودن دکمه Redo، می‌توانید از Ctrl + Y برای تکرار آخرین اقدام استفاده کنید.

اگر متوجه می‌شوید که واقعاً به عملکردی که اخیراً لغو کرده‌اید نیاز دارید، انجام مجدد مفید است.

همچنین، استفاده از ویژگی Repeat می‌تواند گردش کار شما را ساده‌تر کند، به‌ویژه اگر لازم باشد قالب‌بندی یا عملکرد یکسانی را چندین بار در سند خود اعمال کنید.

چه کاری می توانم انجام دهم اگر دکمه های Undo و Redo در Word وجود ندارند؟

  1. روی فلش کوچک رو به پایین در انتهای نوار ابزار دسترسی سریع کلیک کنید.
  2. در منوی کشویی، فرمان‌های بیشتر را انتخاب کنید تا پنجره گزینه‌های Word باز شود.
  3. در پنجره گزینه‌های Word، دکمه‌های لغو و Redo را پیدا کرده و در صورتی که از قبل در نوار ابزار دسترسی سریع وجود ندارند، به آن اضافه کنید.
  4. پس از افزودن، روی تأیید کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

سفارشی کردن نوار ابزار دسترسی سریع به شما امکان می دهد به راحتی به این عملکردهای مهم دسترسی داشته باشید و ویرایش سند خود را کارآمدتر می کند.

با تسلط بر این تکنیک‌های لغو و انجام مجدد، می‌توانید فرآیند ویرایش سند خود را روان‌تر و کارآمدتر کنید. همیشه به یاد داشته باشید که نوار ابزار دسترسی سریع خود را برای دسترسی سریعتر به این دستورات ضروری سفارشی کنید.

ما راهنماهای نکات زیادی داریم، از جمله نحوه تایپ نماها در Word< /a> یا اگر Word به شماره گذاری ادامه نمی دهد، چه کاری باید انجام دهید. /a>.

آیا با استفاده از دستورالعمل‌های راهنمای ما موفق به واگرد آخرین تغییرات در Word شده‌اید؟ در نظرات زیر به ما اطلاع دهید.



خروج از نسخه موبایل