مدت زمان نگهداری وردپرس چقدر است؟ (راهنمای مبتدیان)

مدت زمان نگهداری وردپرس چقدر است؟ (راهنمای مبتدیان)

نگهداری یک سایت وردپرس برای اطمینان از امنیت، عملکرد و سلامت کلی آن مهم است، اما ممکن است زمان‌بر باشد. به همین دلیل است که یکی از رایج ترین سوالاتی که مبتدیان می پرسند این است: تعمیر و نگهداری وردپرس چقدر طول می کشد؟

سال‌هاست که به کاربران کمک می‌کنیم تا سایت‌های وردپرس خود را حفظ کنند، و تجربه ما به ما می‌گوید که بازه زمانی بستگی به اندازه وب‌سایت و وظیفه نگهداری شما دارد.

برای مثال، انجام به‌روزرسانی‌ها یا پشتیبان‌گیری‌های معمولی نباید بیش از چند دقیقه طول بکشد. اما اگر برای بهینه سازی سایت شما به توسعه سفارشی نیاز است، ممکن است یک روز، هفته یا حتی یک ماه کامل طول بکشد.

در این راهنما، نگاهی به زمان‌های مختلف نگهداری وردپرس و آنچه در این فرآیند دخیل است خواهیم انداخت.

مدت زمان نگهداری وردپرس چقدر است راهنمای مبتدیان 1

ما در مورد عوامل مختلفی که بر زمان نگهداری وردپرس تأثیر می‌گذارند بحث خواهیم کرد، اما در اینجا یک تفکیک سریع از مدت زمان انجام کارها ارائه شده است.

همچنین می‌توانید ببینید هر کار تعمیر و نگهداری را چند وقت یکبار باید انجام دهید.

کار تعمیر و نگهداری وردپرس زمان تخمینی فرکانس پیشنهادی
نظارت نظر 5-10 دقیقه روزانه
به‌روزرسانی‌های محتوا یا تغییرات جزئی 10-20 دقیقه روزانه
به‌روزرسانی نظارت 5-10 دقیقه روزانه
به روز رسانی پلاگین و طرح زمینه 15-30 دقیقه هفتگی
پشتیبان گیری از وب سایت 10-15 دقیقه کلاس هفتگی
بررسی عملکرد 10-20 دقیقه< /td> هفتگی
اسکن های امنیتی 20-30 دقیقه ماهانه
بررسی لینک شکسته< /td> 10-15 دقیقه ماهانه
بهینه سازی پایگاه داده 10-20 دقیقه ماهانه
ممیزی کامل وب سایت 1-2 ساعت فصلنامه
تنظیمات سئو را بررسی و به‌روزرسانی کنید 30-60 دقیقه فصلنامه
به‌روزرسانی‌های اصلی تم 30-60 دقیقه فصلنامه

نگهداری وردپرس چیست؟

WordPress Maintenance شامل مجموعه ای از وظایف که باعث می شود وب سایت شما به طور روان و ایمن کار کند. وب سایت خود را به عنوان یک اتومبیل در نظر بگیرید و وظایف تعمیر و نگهداری مانند سرویس دهی منظم به آن است تا همه چیز یکپارچه کار کند.

این کارها عبارتند از به‌روزرسانی هسته وردپرس، تم‌ها و افزونه‌ها، ایجاد پشتیبان‌گیری، اجرای بررسی‌های امنیتی، بهینه‌سازی عملکرد، مدیریت محتوا و موارد دیگر.

بی‌توجهی به این وظایف می‌تواند سایت شما را در برابر نقض‌های امنیتی آسیب‌پذیر کند، عملکرد آن را کاهش دهد و حتی باعث خرابی شود. شما می خواهید که سایت شما بدون هیچ مشکلی اجرا شود تا کاربران بتوانند تجربه خوبی داشته باشند، به همین دلیل است که نگهداری بسیار مهم است.

گفته شد، زمان مورد نیاز برای نگهداری به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اندازه و پیچیدگی وب سایت شما، دفعات به روز رسانی، و تخصص فنی شما. بیایید با جزئیات به آنها نگاه کنیم.

عواملی که بر زمان نگهداری وردپرس تأثیر می‌گذارند

مدت نگهداری وردپرس شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند:

  • اندازه و پیچیدگی سایت: وب‌سایت‌های بزرگ‌تر و فروشگاه‌های تجارت الکترونیک با صفحات، پست‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و ویژگی‌های پیچیده بیشتر معمولاً نگهداری طولانی‌تری طول می‌کشد. سایت‌های پربازدید همچنین می‌توانند به منابع بیشتر و توجه بیشتر نیاز داشته باشند.
  • تکرار به‌روزرسانی‌های محتوا: وب‌سایت‌های فعالی که محتوای جدید را به طور منظم منتشر می‌کنند، ممکن است در مقایسه با وب‌سایت‌های تجاری ثابت، به زمان بیشتری برای نگهداری نیاز داشته باشند.
  • تعداد افزونه‌ها و طرح‌های زمینه: سایت‌های دارای افزونه‌ها و طرح‌های زمینه متعدد، برای جلوگیری از تداخل، به زمان بیشتری برای آزمایش و به‌روزرسانی نیاز دارند.
  • کیفیت هاست: مدیریت میزبانی وردپرس می تواند میزان نگهداری مورد نیاز را در مقایسه با میزبانی اشتراکی یا VPS کاهش دهد، اما سایتی که از هاست اشتراکی استفاده می کند ممکن است به مراقبت شخصی بیشتری نیاز داشته باشد.

حالا، بیایید بررسی کنیم که چقدر طول می کشد تا تعمیر و نگهداری وردپرس انجام شود.

زمان تکمیل وظایف تعمیر و نگهداری وردپرس

کارهای نگهداری وردپرس زیادی در مدیریت وب سایت شما وجود دارد. ما آنها را تقسیم کرده ایم تا تخمینی از زمان لازم برای تکمیل هر کار به شما ارائه دهیم.

کارهای ساده روزانه

  • مدیریت نظر: (5-10 دقیقه) به طور مرتب برای حفظ تعامل و جلوگیری از هرزنامه، نظرات را بررسی و تأیید یا حذف کنید.
  • به‌روزرسانی‌های محتوا یا تغییرات جزئی: (10-20 دقیقه) می‌توانید روزانه یا در صورت نیاز به‌روزرسانی‌های کوچکی در محتوای سایت خود ایجاد کنید.
  • نظارت به‌روزرسانی: (5-10 دقیقه) بررسی زمان کارکرد سرور مطمئن می شود که وب سایت شما در اینترنت برای کاربران در دسترس است. برای بررسی آپتایم سرور وردپرس می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید.

کارهای هفتگی یا دو هفتگی

  • به‌روزرسانی‌های پلاگین و طرح زمینه: (۱۵ تا ۳۰ دقیقه) مطمئن شوید که افزونه‌ها و طرح‌های زمینه شما به‌روز هستند تا از آخرین ویژگی‌ها و وصله‌های امنیتی استفاده کنید.
  • پشتیبان‌گیری از وب‌سایت: (۱۰-۱۵ دقیقه) معمولی پشتیبان گیری وردپرس بسیار مهم است. ایجاد نسخه پشتیبان به صورت دستی ممکن است بیشتر طول بکشد. با این حال، تنظیم یک برنامه خودکار پشتیبان گیری فرآیند را آسان تر و سریع تر می کند.
  • بررسی‌های عملکرد: (10-20 دقیقه) سرعت سایت خود را آزمایش کنید و تنظیمات لازم را برای حفظ عملکرد بهینه انجام دهید. با این حال، بهینه سازی سایت شما برای زمان بارگذاری سریعتر ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، زیرا ممکن است نیاز داشته باشید یک توسعه دهنده استخدام کنید.

کارهای ماهانه

  • اسکن‌های امنیتی: (20-30 دقیقه) به‌طور کامل اجرا شود اسکن های امنیتی برای شناسایی و رفع آسیب پذیری ها.
  • بررسی پیوند شکسته: (10-15 دقیقه) بررسی لینک های شکسته کار دیگری است که باید به طور منظم انجام دهید. ابزارهایی مانند AIOSEO Broken Link Checker می تواند به شما کمک کند پیوندهای مرده را به سرعت پیدا کرده و آنها را برطرف کنید.
  • بهینه سازی پایگاه داده: (10-20 دقیقه) پایگاه داده خود را برای بهبود عملکرد سایت تمیز کنید. می‌توانید از افزونه‌های مختلف برای بهینه سازی پایگاه داده وردپرس.

کارهای سه ماهه یا نیمه سالانه

  • ممیزی کامل وب‌سایت: (۱ تا ۲ ساعت) یک بررسی جامع از عملکرد، طراحی و عملکرد سایت خود انجام دهید. این یک کار وقت گیر است و برای بررسی UX وب سایت و آسیب پذیری های امنیتی.
  • تنظیمات SEO را بررسی و به‌روزرسانی کنید: (۳۰ تا ۶۰ دقیقه) مطمئن شوید تنظیمات SEO شما به‌روز هستند تا رتبه‌بندی موتور جستجوی خود را حفظ کنید. همچنین می‌توانید یک SEO حسابرسی برای دریافت تصویر واضحی از عملکرد سایت شما در موتورهای جستجو.
  • به‌روزرسانی‌های اصلی تم: (30-60 دقیقه) به روز رسانی تم یا در صورت لزوم تعمیرات اساسی انجام می شود. این ممکن است نیاز به به روز رسانی چند تم برای عملکرد بهتر و ویژگی های جدید داشته باشد.

نکاتی برای کاهش زمان نگهداری وردپرس

اکنون که زمان لازم برای انجام وظایف تعمیر و نگهداری وردپرس، در اینجا چند نکته برای صرفه جویی در زمان آورده شده است.

1. یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم تنظیم کنید

اگر خودتان سایت خود را نگهداری می کنید، بهتر است زمان خاصی از روز / هفته / ماه / سه ماهه را برای کارهای مختلف نگهداری انتخاب کنید.

این به شما کمک می‌کند تا روی اجرای کارآمدتر سایت خود تمرکز کنید، در زمان صرفه‌جویی کنید و کارهای دیگری را برای رشد کسب‌وکار خود انجام دهید.

2. از چک لیست های تعمیر و نگهداری

استفاده کنید

پیگیری همه کارها برای اطمینان از نادیده گرفتن هیچ چیز دشوار است.

این جایی است که ایجاد یک چک لیست نگهداری وردپرس. با علامت زدن هر کار در حین انجام آن، زمان را برای رفت و برگشت بین کارهای مختلف تعمیر و نگهداری تلف نخواهید کرد.

3. در جایی که ممکن است به صورت خودکار

یک راه دیگر برای صرفه جویی در زمان نگهداری وردپرس، خودکار کردن برخی وظایف است.

به عنوان مثال، می‌توانید پشتیبان‌گیری‌ها را با زمان‌بندی خودکار آنها انجام دهید. با Duplicator، می توانید به راحتی پشتیبان گیری خودکار را تنظیم کنید برنامه ریزی و صرفه جویی در زمان.

برای جزئیات، به راهنمای ما در چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مدت زمان نگهداری وردپرس چقدر است راهنمای مبتدیان 2

به طور مشابه، می‌توانید به روز رسانی خودکار افزونه برای صرفه جویی در زمان.

به این ترتیب، افزونه‌های مهم شما همیشه به‌روز خواهند بود و نیازی نیست آنها را به‌صورت دستی یکی یکی به‌روزرسانی کنید.

مدت زمان نگهداری وردپرس چقدر است راهنمای مبتدیان 3

4. وظایف را محول کنید یا افراد حرفه ای را استخدام کنید

اگر از نظر زمان یا تخصص کمبود دارید، باید کارهای تعمیر و نگهداری را به آژانس پشتیبانی وردپرس. به این ترتیب، حرفه‌ای‌ها می‌توانند از همه چیز مربوط به وب‌سایت شما در پشت صحنه مراقبت کنند.

به عنوان مثال، خدمات تعمیر و نگهداری وردپرس WPBeginner ما برخی از بهترین و مقرون به صرفه ترین خدمات تعمیر و نگهداری در بازار. تیم کارشناسان ما می‌توانند تمام بخش‌های مختلف تعمیر و نگهداری وردپرس را مدیریت کنند و به شما آرامش خاطر و زمان بیشتری برای تمرکز بر رشد کسب‌وکارتان بدهند.

با خدمات WPBeginner Pro، می‌توانید آرامش داشته باشید در حالی که کارشناسان ما همه وظایف تعمیر و نگهداری را به نحو احسن انجام می‌دهند. به‌روزرسانی‌های منظم، دسترسی به پشتیبانی 24 ساعته، نظارت بر زمان کار، پشتیبان‌گیری ابری، اسکن و نظارت بدافزار و موارد دیگر را دریافت خواهید کرد.

مدت زمان نگهداری وردپرس چقدر است راهنمای مبتدیان 4

به‌علاوه، در صورتی که وب سایت شما خراب است یا با مشکلات غیرمنتظره ای مواجه می شوید. تیم ما به رفع مشکل و راه اندازی مجدد سایت شما در کمترین زمان کمک می کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که مدت زمان نگهداری وردپرس را یاد بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه تعمیر وردپرس در حالت تعمیر و نگهداری گیر کرده است یا نحوه تماس با پشتیبانی وردپرس.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل