نکات امنیتی تجارت الکترونیک: چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید

نکات امنیتی تجارت الکترونیک: چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید

خوانندگان همیشه نکات امنیتی تجارت الکترونیک را از ما می‌پرسند که می‌تواند به آنها در ایجاد یک فروشگاه آنلاین امن کمک کند.

ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک ایمن می‌تواند اعتماد مشتریان شما را ایجاد کند، ریسک مالی را کاهش دهد، از نقض داده‌ها جلوگیری کند و از رعایت حقوقی اطمینان حاصل کند. همه اینها باعث افزایش شهرت شما در اینترنت و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو می شود.

در طول سال‌ها، ما فروشگاه‌های مختلف تجارت الکترونیکی را برای فروش افزونه‌ها و نرم‌افزارهای خود ساخته‌ایم. و در طول مسیر، اهمیت امنیت برای موفقیت یک فروشگاه آنلاین را آموخته ایم.

در این مقاله، بهترین نکات امنیتی تجارت الکترونیک برای ایمن سازی فروشگاه وردپرس شما را به اشتراک می گذاریم. این راهنما نکات اثبات شده‌ای را که برای محافظت از فروشگاه‌های خود استفاده کرده‌ایم به اشتراک می‌گذارد.

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 1

چرا فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید؟

اگر به تازگی یک فروشگاه آنلاین، پس استفاده از اقدامات پیشگیرانه مختلف برای ایمن سازی آن مهم است.

به عنوان مالک فروشگاه، باید اطلاعات حساس کاربر مانند نام، آدرس و جزئیات کارت اعتباری را جمع آوری کنید. اگر از سایت خود محافظت نکرده‌اید، یک نقض امنیتی می‌تواند این داده‌ها را افشا کند. به نوبه خود، این می تواند عواقب شدیدی برای مشتریان شما داشته باشد، مانند سرقت هویت و ضررهای مالی.

علاوه بر این، شخصی می تواند فروشگاه شما را هک کند یا بدافزار، باعث خرابی، اختلال در فروش و تأثیر منفی بر شهرت برند شما می شود.

استفاده از نکات مختلف برای ایمن سازی وب سایت شما باعث افزایش ترافیک، بهبود تبدیل، و سئوی خود را تقویت کنید، زیرا موتورهای جستجو وب سایت های امن را در نتایج جستجوی خود در اولویت قرار می دهند.

با این اوصاف، در اینجا چند نکته امنیتی تجارت الکترونیک برای ایمن سازی فروشگاه وردپرس شما آورده شده است.

1. از یک ارائه دهنده هاست امن وردپرس

استفاده کنید

یکی از عوامل کلیدی هنگام ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک ایمن، انتخاب یک برنامه میزبانی خوب است. میزبانی جایی است که وب سایت شما در اینترنت زندگی می کند و تمام داده های آن را ذخیره می کند.

میزبان ارزان قیمت اغلب فاقد ویژگی‌های امنیتی ضروری مانند فایروال و محافظت در برابر حملات سایبری است و فروشگاه وردپرس شما را در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند.

به‌علاوه، این ارائه‌دهندگان ممکن است از سرورها و نرم‌افزارهای قدیمی استفاده کنند و در صورت خرابی سخت‌افزار، از سایت پشتیبان‌گیری مناسبی نداشته باشند.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم از یک سرویس میزبانی محبوب و قابل اعتماد مانند SiteGround. آنها سرورهای فوق العاده سریعی دارند و پشتیبانی مشتری 24 ساعته، پشتیبان گیری، انتقال سایت، و یک سایت مرحله بندی را ارائه می دهند.

< /شکل>

هاست همچنین یک نام دامنه رایگان، گواهی SSL و CDN برای وب سایت شما ارائه می دهد. آنها می توانند از حملات مخرب جلوگیری کنند، به روز رسانی های منظم را انجام دهند، و موارد دیگر.

در چند سال گذشته، ما از SiteGround برای میزبانی وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های تجارت الکترونیک خود استفاده کرده‌ایم و تجربه خوبی با آنها داشته‌ایم. عملکرد قابل اعتماد و پشتیبانی عالی مشتری آنها را به انتخاب ما تبدیل کرده است.

اگر به گزینه‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید انتخاب‌های برتر ما را برای بهترین ارائه دهندگان میزبانی WooCommerce.

2. افزونه یا نرم افزار تجارت الکترونیک خود را به روز نگه دارید

یک نکته امنیتی دیگر این است که نرم افزار تجارت الکترونیکی را که برای ساخت فروشگاه خود استفاده کرده اید به طور مرتب به روز نگه دارید. هر نسخه به‌روزرسانی‌شده این افزونه دارای امنیت پیشرفته، رفع اشکال، بهبود عملکرد، و همچنین عملکردهای جدید است.

به عنوان مثال، اگر از WooCommerce برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین، سپس باید اطمینان حاصل کنید که افزونه WooCommerce شما همیشه به روز می شود.

برای انجام این کار، می‌توانید از صفحه داشبورد وردپرس به صفحه افزونه‌ها » افزونه‌های نصب‌شده مراجعه کرده و به گزینه «WooCommerce» بروید. در اینجا، اگر افزونه به تازگی نسخه جدیدی را راه اندازی کرده باشد، یک اخطار هشدار مشاهده خواهید کرد.

بروید و روی دکمه “به‌روزرسانی اکنون” کلیک کنید تا به آخرین نسخه افزونه بروید.

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 2

هنگامی که این کار را انجام دادید، باید افزونه‌های دیگر وردپرسی را که استفاده می‌کنید، مانند افزونه‌های فرم تماس، افزونه‌های کوپن و موارد دیگر را نیز به‌روزرسانی کنید. برای جزئیات، به آموزش ما در نحوه به روز رسانی صحیح افزونه های وردپرس.

ما همچنین توصیه می کنیم تم وردپرس را که در فروشگاه خود استفاده می کنید به روز کنید. این به این دلیل است که به‌روزرسانی‌های قالب تضمین می‌کنند که تم شما با پلتفرم تجارت الکترونیک و به‌روزرسانی‌های وردپرس سازگار باقی می‌ماند.

از هرگونه مشکل یا خطای نمایش در ویترین فروشگاه شما جلوگیری می کند. برای به روز رسانی یک موضوع، از صفحه ظاهر » تم ها از داشبورد وردپرس دیدن کنید.

اگر طرح زمینه دارای به‌روزرسانی باشد، اکنون یک اخطار هشدار زرد خواهید دید. از اینجا، فقط روی دکمه «به‌روزرسانی اکنون» کلیک کنید تا فرآیند شروع شود.

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 3

برای جزئیات، به آموزش ما در مورد چگونه یک تم وردپرس را بدون از دست دادن سفارشی سازی به روز کنیم.

3. از فایروال در فروشگاه خود استفاده کنید

یک افزونه فایروال وردپرس به عنوان سپر بین وب سایت شما و ترافیک ورودی عمل می کند. هر گونه تهدید امنیتی رایج برای فروشگاه شما را اسکن و مسدود می کند و آن را ایمن تر می کند.

یک افزونه فایروال هکرها را مسدود می کند، از ترافیک مخرب جلوگیری می کند و حملات DDOS را کاهش می دهد. همچنین می تواند عملکرد و سرعت سایت شما را بهبود بخشد.

Cloudflare یک فایروال و گزینه امنیتی عالی است. در WPBeginner، ما از Sucuri به Cloudflare سوئیچ شد به دلیل قابلیت اطمینان بهتر، کنترل بر قوانین فایروال و مدیریت DNS.

برای جزئیات بیشتر، می‌توانید راهنمای امنیتی وردپرس را ببینید< /a>.

4. یک صفحه ورود امن ایجاد کنید

اگر فروشگاه آنلاین شما اجازه ثبت نام مشتری را می دهد، یکی دیگر از نکات عالی تجارت الکترونیک ایجاد یک صفحه ورود امن است. این کار هکرها را برای سرقت اطلاعات ورود به سیستم مشتری دشوار می کند.

برای این کار، WPForms را توصیه می کنیم، که بهترین است افزونه فرم تماس موجود در بازار. این یک افزونه خاص دارد که به شما امکان می دهد یک فرم ورود و ثبت نام امن را تنها در چند دقیقه بسازید.

این افزونه محافظت کامل از هرزنامه دارد و به شما امکان می‌دهد با استفاده از الگوی از پیش ساخته شده «فرم ورود به سیستم» در سازنده کشیدن و رها کردن، فرم بسازید.

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 4

برای جزئیات، به آموزش ما در مورد نحوه ایجاد یک صفحه ورود به سیستم وردپرس سفارشی.

وقتی این کار را انجام دادید، همچنین می‌توانید تلاش‌های ورود به سیستم را برای جلوگیری از حملات brute-force محدود کنید، که در آن هکرها از هزاران ترکیب نام کاربری و رمز عبور در مدت کوتاهی استفاده می‌کنند.

برای انجام این کار، فقط Limit Login Attempts Reloaded افزونه. برای جزئیات، به آموزش ما در مورد نحوه نصب افزونه WordPress.

پس از فعال‌سازی، از صفحه Limit Login Attempts » Settings دیدن کنید و به بخش «برنامه محلی» بروید. در اینجا، می‌توانید تعداد دفعاتی را که هر کاربر اجازه دارد اطلاعات ورود به سیستم خود را قبل از مسدود شدن حساب اضافه کند، تایپ کنید.

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 5

همچنین می‌توانید صفحه ورود خود را با استفاده از برخی تنظیمات دیگر مطابق با GDPR کنید.

برای اطلاعات بیشتر، به راهنمای مبتدیان ما در چگونه و چرا باید تلاش های ورود به سیستم را در وردپرس محدود کنید.

5. احراز هویت دو عاملی

را فعال کنید

یک راه دیگر برای ایجاد یک صفحه ورود امن در فروشگاه آنلاین خود فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای است. این کار فروشگاه شما را از رمزهای عبور سرقت شده محافظت می کند.

برای این کار، باید از یک برنامه احراز هویت گوشی هوشمند استفاده کنید که برای حساب‌هایی که در آن ذخیره می‌کنید، یک رمز عبور موقت یک بار مصرف ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، اگر کاربری اعتبارنامه‌های صحیحی را برای ورود به سیستم اضافه کند، برای دسترسی به فروشگاه شما باید یک رمز عبور یکبار مصرف که در برنامه احراز هویت نشان داده شده است نیز اضافه کند.

برای افزودن این تابع، می‌توانید از Google Authenticator یا افزونه هایی مانند WP 2FA.

برای جزئیات در مورد نحوه تنظیم این، به آموزش ما در نحوه افزودن احراز هویت دو مرحله ای برای WordPress.

6. اعتبارسنجی داده های کاربر

هکرها اغلب حملات SQL را از طریق فیلدهایی که برای وارد کردن داده‌های کاربر استفاده می‌شوند، مانند بخش‌های نظر یا فیلدهای فرم ثبت نام، به فروشگاه‌های آنلاین تزریق می‌کنند.

این حمله سرور پایگاه داده شما را هدف قرار می دهد و کد یا عبارات مخرب را به SQL شما اضافه می کند. برای جلوگیری از این امر، می توانید داده های کاربر را در فروشگاه آنلاین خود تأیید کنید.

این بدان معناست که اگر از فرمت خاصی پیروی نکند، داده های کاربر به فروشگاه شما ارسال نمی شود.

برای مثال، مشتری نمی‌تواند فرم ثبت نام اگر فیلد آدرس ایمیل علامت ‘@’ را نداشته باشد. با افزودن این اعتبارسنجی به اکثر فیلدهای فرم خود، می توانید از حملات تزریق SQL جلوگیری کنید.

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 6

برای این کار، می‌توانید از استفاده کنید Formidable Forms، که یک فرم ساز قدرتمند است که با گزینه “Input Mask Format” ارائه می شود.  در اینجا می توانید قالبی را اضافه کنید که کاربران برای ارسال داده های فیلد فرم باید از آن پیروی کنند.

با این حال، اگر از WPForms برای ایجاد فرم‌های ثبت‌نام استفاده می‌کنید، می‌توانید چک باکس‌ها و منوهای کشویی نیز اضافه کنید تا از تزریق حملات SQL توسط هکرها به فروشگاه خود جلوگیری کنید.

برای جزئیات، به آموزش ما در مورد نحوه جلوگیری از حملات تزریق SQL در وردپرس.

7. از فروشگاه خود به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید

یکی از کارآمدترین نکات امنیتی تجارت الکترونیک این است که به طور منظم از فروشگاه آنلاین خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

این به شما کمک می کند تا از دست دادن داده ها به دلیل نقص سخت افزاری، نقص نرم افزار، خطای انسانی یا حملات سایبری جلوگیری کنید. به علاوه، اگر هکری فایل‌های سایت شما را خراب کند، می‌توانید از پشتیبان‌گیری برای دریافت یک کپی تمیز از داده‌های خود استفاده کنید.

می‌توانید به راحتی این کار را با Duplicator انجام دهید. ، که بهترین افزونه پشتیبان گیری وردپرس موجود است. این برنامه پشتیبان‌گیری برنامه‌ریزی‌شده، نقاط بازیابی، ادغام فضای ذخیره‌سازی ابری، ابزارهای انتقال و رمزگذاری بایگانی را برای امنیت بیشتر ارائه می‌دهد.

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 7

این ابزار ایجاد یک نسخه پشتیبان برای فروشگاه خود را مستقیماً از داشبورد وردپرس بسیار آسان می کند و همچنین دارای نسخه رایگان که در صورت کمبود بودجه می توانید از آن استفاده کنید.

برای دستورالعمل‌های گام به گام، راهنمای ما را در چگونه از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

8. از دروازه‌های پرداخت امن استفاده کنید و از سفارش‌های جعلی جلوگیری کنید

درگاه‌های پرداخت اطلاعات حساس مشتری را در فروشگاه آنلاین شما مدیریت می‌کنند. به همین دلیل مهم است که از مواردی استفاده کنید که ایمن و مورد اعتماد مشتریان هستند.

توصیه می‌کنیم از درگاه‌های پرداخت محبوب

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 8

پس از انجام این کار، می‌توانید از عنوان افزونه WooCommerce Anti-Fraud برای جلوگیری از سفارشات جعلی.

پس از فعال‌سازی، از صفحه WooCommerce » تنظیمات دیدن کنید و به برگه «ضد کلاه‌برداری» بروید. در اینجا، می توانید یک امتیاز آستانه حداقل و پرخطر را تعیین کنید.

سپس، روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 9

در مرحله بعد، به برگه «قوانین» بروید، جایی که می‌توانید برای نشانی‌های IP مشکوک، ایمیل‌ها، کشورهای ناامن، امتیازهایی تعیین کنید که مطابقت دارند آدرس های IP به مکان های جغرافیایی و موارد دیگر.

پس از اتمام کار، روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید. این افزونه اکنون هر گونه سفارش جعلی که توسط هکرها در فروشگاه شما ارسال می شود را می گیرد.

برای نکات بیشتر، به آموزش ما در مورد عنوان نحوه جلوگیری از تقلب و سفارشات جعلی در WooCommerce.

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 10

پاداش: از خدمات WPBeginner Pro برای ایجاد یک تجارت الکترونیک ایمن استفاده کنید فروشگاه

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین می تواند کار زیادی باشد، به خصوص با هر چیزی که برای ایمن نگه داشتن آن انجام می شود. اینجاست که استخدام افراد حرفه ای می تواند ایده خوبی باشد.

ما خدمات نگهداری سایت WPBeginner را توصیه می کنیم. تیم ما بیش از 16 سال تجربه در وردپرس دارد و به بیش از 100000 کاربر کمک کرده است فروشگاه های آنلاین خود را بهبود بخشند.

ما می‌توانیم هرگونه بدافزار یا خطا را در فروشگاه شما شناسایی و رفع کنیم، تهدیدات امنیتی را اسکن کنیم، پشتیبان‌گیری‌های ابری را اجرا کنیم و پشتیبانی 24/7 را ارائه دهیم. ما همچنین به طور مداوم بر زمان کار فروشگاه آنلاین شما نظارت خواهیم کرد تا مطمئن شویم که در دسترس مشتریان بالقوه است.

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 11

از طرف دیگر، می‌توانید Premium درخواستی ما را نیز انتخاب کنید خدمات پشتیبانی برای رفع مشکل یک‌باره.

کارشناسان ما برای خطاهای پلاگین و طرح زمینه، خطاهای 404، پیوندهای شکسته و موارد دیگر پشتیبانی اضطراری ارائه خواهند کرد. به علاوه، این سرویس 24/7 در دسترس است و برای وب سایت های شلوغ ایده آل است.

نکات امنیتی تجارت الکترونیک چگونه فروشگاه وردپرس خود را ایمن کنید 12

ما همچنین می توانیم به شما در طراحی یک فروشگاه جذاب و انجام ممیزی SEO کمک کنیم. برای جزئیات، می‌توانید صفحه WPBeginner Professional Services ما را ببینید.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نکات امنیتی تجارت الکترونیک و نحوه ایمن سازی فروشگاه وردپرس خود کمک کرده باشد. همچنین ممکن است به راهنمای امنیت نهایی وردپرس ما علاقه مند شوید یا نکات حیاتی برای محافظت از ناحیه مدیریت وردپرس شما.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل