چطوری میشه

چگونه از اسپم جلوگیری کنیم و از وبلاگ وردپرس خود محافظت کنیم

چگونه از اسپم جلوگیری کنیم و از وبلاگ وردپرس خود محافظت کنیم

بخش نظرات شما راهی راحت برای تعامل با خوانندگان وب سایت خود در اختیار شما قرار می دهد. متأسفانه، باز کردن وب سایت خود برای نظرات به این معنی است که باید با هرزنامه ها مقابله کنید. مگر اینکه شما از آن دسته وبلاگ نویسانی باشید که از طریق نظرات و بازخوردها/پینگ بک ها بازخورد دریافت نمی کنید، باید در یک مقطع زمانی با آن مقابله کنید.

اما سوال اینجاست، چگونه؟ همانطور که ربات‌های هرزنامه (و ارسال‌کنندگان هرزنامه انسانی) پیچیده‌تر می‌شوند، تمیز نگه داشتن وبلاگتان از محتوای نامربوط و نامناسب بیشتر و دشوارتر می‌شود.

خوشبختانه، وردپرس دارای ویژگی‌های داخلی و افزونه‌های رایگان برای کمک به کنترل و مبارزه با هرزنامه است، از جمله  Akismet و لیست سیاه نظرات. حتی بهتر از آن، افزونه‌های شخص ثالث زیادی برای محافظت بیشتر از هرزنامه وجود دارد.

در این پست نگاهی عمیق به موضوع هرزنامه در وبلاگ‌های وردپرس، تأثیر منفی آن در صورت عدم بررسی روی سایت شما و نحوه مدیریت و جلوگیری از آن خواهیم داشت. ما همچنین نگاهی به ابزارهای موجود در وردپرس برای مبارزه با این مشکل خواهیم انداخت. در نهایت، ما با چند توصیه افزونه به پایان می‌رسانیم تا مدیریت هرزنامه شما را به سطح بعدی ارتقا دهیم. بیایید شیرجه بزنیم!

هرزنامه نظرات وردپرس چیست

WordPress Comment Spam

وقتی نظرات جدیدی در وبلاگ شما ظاهر می شود، می تواند هیجان انگیز باشد. با این حال، زمانی که پاسخ های نامناسب به محتوای خود را می بینید، اولین سرخ شدن هیجان اغلب ناپدید می شود. این پاسخ ها البته به عنوان اسپم نیز شناخته می شوند. فرهنگ لغت به سادگی آن را به عنوان “پیام های نامربوط یا نامناسب ارسال شده در اینترنت برای تعداد زیادی از کاربران” تعریف می کند. به نظر من درست است.

هرزنامه‌های وبلاگ از خانواده‌ای با هرزنامه‌های ایمیل بسیار آشنا متولد می‌شوند، اما هدف منحصر به فرد خود را دارند – دریافت بک لینک. هدف از هرزنامه وبلاگ انتشار یک لینک در سایت شما است که به سایت دیگری اشاره می کند. سایت مورد نظر معمولاً به جایگاه شما بی ربط است و اغلب کیفیت پایینی دارد.

اگر اجازه دهید روی پست‌های خود نظر بدهید، این پیام‌های ناخواسته یک واقعیت واقعی است. خوشبختانه، شناسایی آن نسبتاً ساده است، زیرا معمولاً یکی از سه شکل اصلی را دارد.

1. هرزنامه ها

اینها نظراتی هستند که به‌طور خودکار با استفاده از یک اسکریپت یا ربات پست می‌شوند که وب را در جستجوی اهدافی می‌کاود تا مملو از ناخواسته‌های نظر باشد. هیچ دخالت مستقیم انسانی در این نظرات وجود ندارد و معمولاً برای چشم انسان بسیار آسان است که آنها را تشخیص دهد. هرزنامه‌ها احتمالاً بزرگترین مقصر نظرات بی‌ربط هستند.

2. نظرات دستی

این زمانی است که انسان‌ها برای ارسال نظرات دستی در سایت‌ها استخدام می‌شوند. کیفیت این نظرات می تواند از آشکارا واضح تا قابل بحث متفاوت باشد، که البته برای هر کسی که سعی در حذف هرزنامه از سایت خود دارد دردسر بزرگی ایجاد می کند. این‌ها تقریباً همیشه شامل پیوندهایی در نظرات می‌شوند و می‌توانند کمی مبهم‌تر از ربات‌ها باشند (ما نظراتی را دیده‌ایم که پیوندهای مشکوک به فضاهای خالی در متن نظر اضافه شده‌اند).

3. بک بک و پینگ بک

همانطور که توسط گوگل تعریف شده است، رد بک “یکی از سه نوع روش بازگشت لینک برای نویسندگان وب سایت برای درخواست اعلان زمانی است که شخصی به یکی از اسناد آنها پیوند می دهد”. برای اهداف ما می توانید فرض کنید که پینگ بک ها اساساً یکسان هستند. احتمالاً قبلاً ترک بک ها را دیده اید. آنها به عنوان لیستی از پیوندها، معمولاً در داخل یا زیر بخش نظرات در یک پست وبلاگ وجود دارند. برای اهداف هرزنامه‌نویسان، هدف ساده است – یک پست وبلاگ را در پست خود ذکر کنید و یک پیوند دریافت کنید.

هر یک از این انواع هرزنامه مشکل ساز هستند و اغلب بیش از یک دسته دریافت خواهید کرد. آنها با هم می توانند بخش نظرات شما را مسدود کنند و باعث ایجاد انواع مشکلات شوند.

چگونه اسپم نظر بر سایت وردپرس شما تأثیر می گذارد

Comment Spam Trackbacks

شما ممکن است هرزنامه را چیزی بیش از یک مزاحم در نظر بگیرید. با این حال، در صورت عدم بررسی، می تواند عواقب منفی برای وب سایت شما داشته باشد. علاوه بر ارائه یک تجربه کاربری ضعیف برای خوانندگان، هرزنامه نظرات می تواند از طرق مختلف به سایت شما آسیب برساند و باعث:

  • از دست دادن رتبه بندی موتورهای جستجو. گوگل لینک های بد سایت شما را برای اهداف رتبه بندی هدف قرار می دهد، حتی در نظرات.
  • خطرات احتمالی برای خوانندگان شما. پیوندهای موجود در نظرات هرزنامه می تواند به سایت های مخرب منجر شود.
  • مشکلات سرعت سایت و زمان بارگذاری. نظرات بیش از حد می تواند پایگاه داده وردپرس شما را بیش از حد بارگذاری کند و سایت شما را کند کند.

هر وبلاگی که امکان نظر دادن را فراهم می‌کند، در برابر هرزنامه آسیب‌پذیر است. داشتن یک برنامه عمل برای کاهش و مبارزه با آن تنها راه محافظت از سایت و خوانندگان شما است.

نحوه مبارزه با هرزنامه نظرات وردپرس

در حالی که هرزنامه نظر اجتناب ناپذیر است، خبرهای خوبی وجود دارد. می‌توانید با تعدیل نظرات خود و استفاده از ابزارهای داخلی وردپرس با این آفت مبارزه کنید.

ابتدا، مطمئن شوید که تعدیل نظر را فعال کرده اید. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که هر نظری را قبل از ارسال آن در سایت خود تأیید کنید. اگر برای بررسی تک تک نظرات وقت ندارید، می توانید پارامترها را بر اساس چندین عامل تنظیم کنید. برای مثال، در قسمت تنظیمات > بحث می‌توانید:

  • یک نظر را بر اساس تعداد پیوندهایی که دارد به عنوان هرزنامه پرچم گذاری کنید.
  • نظر دهندگان در لیست سیاه در واکنش به هرزنامه قبلی.
  • بازگشت‌ها و پینگ‌بک‌ها را غیرفعال کنید.
  • فقط به کاربران ثبت نام شده اجازه ارسال نظرات را بدهید.

بزرگترین سلاح موجود در زرادخانه پیش فرض خود را فراموش نکنید: افزونه ها. هزاران افزونه رایگان و منبع باز عالی وجود دارد که می‌توانید به نصب وردپرس خود اضافه کنید تا نظرات را بررسی کنید و هر چیزی را که شبیه هرزنامه است فیلتر کنید.

کاهش هرزنامه نظرات در سایت وردپرس خود با یک افزونه

یکی از بهترین چیزها در مورد استفاده از وردپرس این است که سفارشی کردن آن آسان است. وقتی صحبت از نظرات وبلاگ می شود، می توانید از افزونه های وردپرس antispam برای تقویت امنیت خود استفاده کنید. در اینجا سه ​​افزونه وجود دارد که به شما کمک می کند کنترل هرزنامه نظرات خود را در دست بگیرید.

1. Akismet

akismet anti-spam plugin

چگونه می‌توانیم به Akismet اشاره نکنیم؟ این افزونه به صورت پیش‌فرض در وبلاگ‌های وردپرس نصب می‌شود و برای وبلاگ‌نویسان شخصی رایگان است (با اشتراک تجاری ماهانه 8.33 دلار در ماه (با برنامه سالانه)، و راه‌حل‌های سازمانی با قیمت بیش از 41 دلار در ماه در دسترس است.

در استفاده از راه‌حل‌های هرزنامه‌ای مانند Akismet، باید بپذیرید که برخی از نظرات قانونی ممکن است به عنوان هرزنامه علامت‌گذاری شوند. این صرفاً هزینه وبلاگ نویسی و استفاده از یک مسدود کننده خودکار هرزنامه است. این مسئله عمدتاً از ارسال کننده های هرزنامه انسانی ناشی می شود. هرزنامه یک شخص، نظر قانونی شخص دیگری است، بنابراین اگر انسان‌ها 100 درصد مواقع نتوانند با آن موافقت کنند، یک افزونه چه شانسی دارد؟

با این حال، در بیشتر موارد، Akismet کار بسیار خوبی انجام می دهد. این مقدار زیادی از هرزنامه را در وبلاگ من نگه می دارد و فقط نظرات مشروع گاه به گاه منتشر می شود. علاوه بر این، از هرزنامه های پیگیری نیز مراقبت می کند – یک جایزه بزرگ.

ویژگی های کلیدی:

  • نظر و ارسال هرزنامه را مسدود می‌کند.
  • به طور خودکار همه نظرات را بررسی می کند.
  • سابقه نظر تا بتوانید بررسی کنید که کدام نظرات توسط افزونه یا ناظران مسدود شده است.
  • شامل تنظیمات «رد کردن» برای مسدود کردن خودکار بدترین هرزنامه‌ها است.

قیمت: Akismet یک افزونه رایگان است و ممکن است قبلاً در وبلاگ شما نصب شده باشد.

2. آنتی اسپم Bee

antispam bee

این افزونه از تکنیک “honey pot” برای به دام انداختن ربات ها به صورت نامرئی استفاده می کند. انسان‌ها کپچا را نمی‌بینند، اما ربات‌ها می‌بینند و سپس به‌عنوان هرزنامه به دام می‌افتند. Antispam Bee به عنوان یک فایروال برای مسدود کردن هرزنامه های خودکار و هدفمند عمل می کند. از آنجایی که این نظرات را قبل از رسیدن به پایگاه داده شما مسدود می کند، هرگز نباید نگران کاهش سرعت سایت خود باشید.

ویژگی های کلیدی:

  • تراکبک و پینگ بک هرزنامه را مسدود می‌کند.
  • از هرزنامه در جلوی سایت جلوگیری می کند، بنابراین هرگز به پایگاه داده وردپرس نمی رسد.
  • با همه ابزارهای اصلی فرم ساز کار می کند.

قیمت: Antispam Bee یک افزونه رایگان است.

3. Titan Anti-spam

Titan Anti-spam

ضد هرزنامه از کپچای نامرئی برای مسدود کردن همه هرزنامه ها از نظرات شما استفاده می کند. نسخه حرفه ای نیز هرزنامه های ارسالی دستی را مسدود می کند. در حالی که این افزونه برای جلوگیری از نظرات ناخواسته کار بسیار خوبی انجام می دهد، اما از انواع دیگر فرم ها در سایت شما محافظت نمی کند. این بدان معنی است که ممکن است بخواهید از این افزونه با چیز دیگری برای محافظت از فرم اضافی استفاده کنید. با این حال، هنوز هم یک گزینه سبک وزن عالی است.

به دنبال گزینه های حفاظتی بیشتری هستید؟ Anti-Spam Pro شامل تنظیمات اضافه شده برای محافظت دستی در برابر هرزنامه می‌شود، بنابراین می‌توانید با جلوگیری از نظراتی که در مقیاس نقاط هرزنامه رتبه بالایی دارند (با تعداد مجموعه‌ای از پیوندها، کلمات یا کلمات هرزنامه پرچم‌گذاری شده) به‌طور خودکار از آن جلوگیری کنید.

ویژگی های کلیدی:

  • بازگشت‌ها را به‌طور پیش‌فرض مسدود می‌کند.
  • از ورود هرزنامه خودکار به پایگاه داده وردپرس شما جلوگیری می کند.
  • نسخه حرفه ای هرزنامه دستی را مسدود می کند.

قیمت: Anti-Spam رایگان است و نسخه حرفه ای با قیمت 25 دلار موجود است.

4. WPBruiser

wp bruiser wordpress anti-spam plugin

WPBruiser قول می دهد که از لحظه نصب آن کار کند. این افزونه حفاظت از حمله خشونت آمیز را با مسدود کردن هرزنامه نظرات ترکیب می کند. می توانید از آن برای محافظت از همه فرم های خود استفاده کنید و خوانندگان شما هرگز مجبور به استفاده از کپچا نخواهند شد. به طور کلی، این یک گزینه جامع و کاربرپسند است.

ویژگی های کلیدی:

  • شامل محافظت در برابر حملات brute force.
  • به شما امکان می دهد آدرس های IP مخرب را مسدود کنید.
  • با چند سایت وردپرس سازگار است.
  • افزونه هایی را ارائه می دهد که با همه ابزارهای اصلی کار می کنند.

قیمت: WPBruiser یک افزونه رایگان با پسوندهای اختیاری است .

5. مخفی کردن بازخوردها

Hide Trackbacks

این آخرین افزونه بسیار ساده است زیرا به سادگی همان کاری را که عنوان بیان می کند انجام می دهد – بک بک ها را پنهان می کند. در حالی که می‌توانید بک‌بک‌ها را به‌طور کامل غیرفعال کنید، اگر می‌خواهید دنبال افرادی باشید که به شما پیوند می‌دهند، به سادگی پنهان کردن آن‌ها ارزشمند است. این افزونه بک‌بک‌ها را از قسمت جلویی شما حذف می‌کند اما همچنان به شما امکان می‌دهد آن‌ها را در داشبورد وردپرس خود ببینید.

قیمت: Hide Trackbacks کاملاً رایگان است.

6. نظر هرزنامه را فراموش کنید

Forget Spam Comment

Forget Spam Comment یک افزونه ضد هرزنامه سریع و سازگار با GDPR برای نظرات وردپرس است. بدون تأثیر بر تجربه کاربر کار می کند و تمام جادوی خود را با حدود 217 بایت JS انجام می دهد. هیچ شانسی برای نظر مثبت کاذب برای تعدیل وجود ندارد. این یک صرفه جویی در زمان عالی برای مدیر سایت پرمشغله است که اجازه می دهد حتی پس از داشتن افزونه Anti-Spam به جای پرداختن به نظرات هرزنامه، روی تجارت در حال رشد تمرکز کند. بدون تنظیمات بدون نیاز به ثبت نام بدون کپچا برای بازدیدکنندگان بدون آزار و اذیت یا تبلیغات یا فروش بالا. این به سادگی به انسان اجازه می دهد تا نظر بدهد، نه ربات ها.

قیمت: فراموش کردن نظر هرزنامه کاملا رایگان است.


نظر هرزنامه یک واقعیت ساده در اینترنت است، مگر اینکه بخواهید به طور کلی نظرات را غیرفعال کنید. محافظت از سایت شما در برابر نظرات نامناسب برای سلامت و عملکرد کلی آن بسیار مهم است. با حذف نظرات هرزنامه، می‌توانید پایگاه داده خود را شفاف نگه دارید، تجربه کاربری خوبی داشته باشید و تعامل را بهبود بخشید.

آیا در مورد نحوه مدیریت هرزنامه در سایت وردپرس خود سوالی دارید؟ یا نکاتی برای اضافه کردن به لیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا