چطوری میشه

10 نکته در مورد استفاده از افزونه های وردپرس

10 نکته در مورد استفاده از افزونه های وردپرس

وردپرس بدون افزونه ها چه خواهد بود؟ توانایی ما برای گسترش سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه جهان به شیوه ای تقریبا بی حد و حصر چیزی است که وردپرس را بسیار عالی می کند. با نزدیک به 25000 افزونه موجود در WordPress.org، آسمان واقعاً حد است.

اما با قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی به همراه دارد و این یک واقعیت تاسف بار است که اگر زیاد مراقب نباشید، استفاده از افزونه های وردپرس می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، در این پست می‌خواهم مهم‌ترین نکاتی را که باید در هنگام استفاده از افزونه‌های وردپرس در سایت وردپرس خود در نظر داشته باشید، بیان کنم تا بتوانید از همه عملکردهای اضافی لذت ببرید و از دام‌ها جلوگیری کنید.

1. افزونه های خود را به روز کنید

https://www.wpexplorer.com/essential-wordpress-plugins/

این کمی بی‌معنا است، اما برای کامل‌تر بودن باید به آن اشاره کرد: به‌روز نگه داشتن افزونه‌های شما برای امنیت و عملکرد وبلاگ شما کاملاً حیاتی است. افزونه‌های قدیمی هدف اصلی کسانی هستند که در جستجوی نقاط ضعف امنیتی هستند و همچنین می‌توانند با انتشار نسخه‌های جدیدتر وردپرس و سایر افزونه‌ها شکسته شوند.

نه تنها باید به طور منظم افزونه های خود را به روز کنید، بلکه باید به طور دوره ای افزونه های خود را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که اخیراً به روز شده اند. شما باید به شدت به حذف افزونه هایی که برای مدت طولانی (به عنوان یک قانون کلی مثلاً یک سال) به روز نشده اند، فکر کنید.

در حالت ایده‌آل باید به‌طور مرتب افزونه‌های خود را به‌روزرسانی کنید (توجه: نمی‌خواهید فراموش کنید؟ می‌توانید Easy Updates Manager برای خودکارسازی افزونه ها، تم، و به روز رسانی های جزئی/مهم وردپرس).

2. افزونه های غیرفعال شده را به روز نگه دارید یا از شر آنها خلاص شوید

این به طور مستقیم از نکته قبلی من پیروی می کند: حتی اگر افزونه ای در سایت شما فعال نیست، باید مطمئن شوید که هنوز به روز است. یک افزونه غیرفعال شده هنوز در سایت شما فعال است به این معنا که می تواند به عنوان یک ضعف امنیتی مورد سوء استفاده قرار گیرد. اتفاقاً، همین امر را می توان در مورد تم ها نیز گفت، بنابراین توصیه من در آنجا نیز صدق می کند.

صادقانه بگویم، اگر افزونه‌ای در سایت شما فعال نیست و قصد استفاده از آن را در آینده ندارید، توصیه من این است که آن را حذف کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که سایت شما به گورستانی از افزونه های استفاده نشده تبدیل شود — تمیز و مرتب نگه داشتن همه چیز به صرفه است.

3. پلاگین های Backend را هنگامی که در حال استفاده نیستند غیرفعال کنید

Deactivate Backend Plugins When Not In Use

اکثر افزونه‌ها به منابع سایت شما فشار وارد می‌کنند، حتی اگر این فشار جزئی باشد. بنابراین توصیه من این است که پلاگین‌های پشتیبان را فقط در صورت نیاز فعال کنید.

برای مثال افزونه بازنشانی پایگاه داده WordPress را در نظر بگیرید. این افزونه کوچک عالی، بازنشانی وردپرس را با بازگرداندن همه آسان می‌کند. یا بخش هایی از پایگاه داده وردپرس شما به حالت اصلی و پیش فرض خود می رسد. با این حال، افزونه تنظیم مجدد پایگاه داده وردپرس فقط باید زمانی فعال باشد که شما در حال اجرای بازنشانی هستید – می‌توان آن را در هر زمان دیگری غیرفعال کرد.

به طور خلاصه، هر افزونه فعال در سایت شما باید توسط سایت شما استفاده شود. اگر نه، آن را غیرفعال کنید.

4. تعداد پلاگین ها مهم نیست

به عبارت ساده تر، یک افزونه به سادگی کد اضافی است که در سایت شما پیاده سازی می شود. تا حدی می توانید همان کد را در فایل functions.php خود اضافه کنید و به همان اثر برسید.

بنابراین، تعداد افزونه‌هایی که در سایت خود نصب و فعال کرده‌اید، یک مشکل اساسی نیست. مسئله اصلی این است که افزونه های شما چقدر خوب کدگذاری شده و منابع زیادی دارند.

اجازه دهید اینطور بیان کنم: برای شما بسیار بهتر است که پنج افزونه سبک وزن و کدگذاری شده بی نقص را در سایت خود نصب کنید تا یک افزونه متورم، فشرده و آسیب پذیر. در واقع شما باید بیشتر نگران چه افزونه‌هایی باشید که نصب می‌کنید تا تعداد آنها.

5. تعداد افزونه ها مهم است

با این حال، یک دلیل وجود دارد که چرا تعداد افزونه هایی که در سایت خود نصب کرده اید می تواند مشکل ساز باشد: تداخل.

از نظر تئوری، هرچه افزونه‌های بیشتری در سایت خود داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که یکی را پیدا کنید که با دیگری تضاد داشته باشد. مجبور به مقابله با تداخل افزونه ها مشکلی است که توسعه دهندگان دائماً با آن مواجه هستند. تعداد تقریباً نامتناهی ترکیب راه‌اندازی در تمام نصب‌های وردپرس. اکثر وبلاگ های وردپرس از نظر ترکیبی از افزونه های نصب شده کاملاً منحصر به فرد هستند.

بنابراین اگرچه باید به کیفیت افزونه‌هایی که استفاده می‌کنید توجه داشته باشید، اما باید به تعداد آن‌ها نیز توجه داشته باشید تا همه چیز را تا حد امکان ساده نگه دارید. در این مورد، کمتر معمولاً بیشتر است (یک احتکار پلاگین نباشید< /a>).

6. کیفیت همیشه بر کمیت می زند

Star Rating

در همین خط فکری، شما باید در تصمیم گیری برای نصب چه افزونه هایی در سایت خود بسیار گزینشگر باشید. به هر حال، هر افزونه ای که نصب می کنید ممکن است ردپایی از خود به جای بگذارد که حذف آن دشوار است (به خصوص اگر کدگذاری ضعیفی داشته باشد). در حالی که آزمایش و نصب هر پلاگین زیر نور خورشید در سایت شما می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد، اما باید در مورد احتیاط و انتخاب خود اشتباه کنید.

وقتی نوبت به نصب افزونه ها می رسد، باید به چند مورد کلیدی مانند:

نگاه کنید

  • تعداد بارگیری
  • میانگین امتیاز
  • نظرات
  • توسعه دهنده (آیا آنها تثبیت شده اند؟)
  • شواهد پشتیبانی فعال

واقعیت این است که شما فقط یک افزونه را نصب نمی‌کنید، بلکه در حال نصب بخشی از عملکرد هستید که می‌خواهید در آینده قابل پیش‌بینی عملکردی باقی بماند. اگر افزونه اکنون کار می کند، شروع خوبی است، اما می خواهید مطمئن شوید که در آینده نیز کار خواهد کرد.

برای من، تصمیم برای نصب یک افزونه جدید در سایت من بسیار مهم است. من مراقب هستم که از خودم بپرسم که آیا واقعاً به این کارکرد نیاز دارم یا نه یا نورهای براق ضرب المثل من را جذب می کند. شاید ارزش داشته باشد که همین سوال را از خود بپرسید.

7. Premium لزوماً به معنای بهترین نیست

این یک واقعیت شناخته شده روانشناسی است که ادراک مردم از ارزش تحت تأثیر هزینه است. اگر من همان چیز را رایگان یا با هزینه به شما پیشنهاد کنم، احتمالاً درک شما از ارزش تحت شرایط جداگانه تغییر می کند.

این پدیده را می‌توان گاهی در نگرش افراد نسبت به افزونه‌های ممتاز مشاهده کرد. واقعیت این است: تعداد زیادی از توسعه دهندگان پلاگین ممتاز بی پروا در آنجا وجود دارند. فقط به این دلیل که شخصی برای یک افزونه از شما هزینه می گیرد، آن را خوب نمی کند. تعداد بسیار زیادی افزونه رایگان با کیفیت بسیار خوب توسط افرادی که کاملاً می توانید به آنها اعتماد کنید، وجود دارد.

با این حال، پلاگین های پرمیوم خوش ساخت معمولاً بهترین هستند. اگر یک توسعه‌دهنده پلاگین ممتاز را انتخاب کنید، احتمالاً از بهترین عملکرد، پشتیبانی درجه یک و به‌روزرسانی‌های مداوم لذت خواهید برد. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید از توسعه دهنده “درست” حمایت می کنید. فقط یک جستجوی Google انجام ندهید و هر چیزی را که نشان داده می شود دنبال نکنید – بدانید که افراد از توصیه شخصی چه کسانی خوشحال هستند. در جامعه وردپرس شرکت کنید و یادداشت کنید که در مورد چه کسانی با دید مثبت صحبت می شود. اینها افرادی هستند که باید از آنها خرید کنید.

8. برخی از افزونه ها برای تقریباً هر سایتی حیاتی در نظر گرفته می شوند

The Yoast SEO plugin for WordPress.

Yoast SEO یک ابزار مفید برای اکثر انواع سایت های وردپرس است.

در بیشتر موارد، افزونه هایی که نصب می کنید به نوع سایتی که ایجاد می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، یک فروشگاه تجارت الکترونیک ممکن است به یک افزونه سبد خرید نیاز داشته باشد، در حالی که یک نمونه کار عکاسی می تواند از ابزار گالری تصاویر بهره مند شود. با این حال، برخی از افزونه‌ها وجود دارند که تقریباً هر نصب وردپرس باید شامل آنها باشد، بدون توجه به تمرکز سایت شما.

به عنوان مثال، احتمالاً می‌خواهید تا حد امکان بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، بنابراین سایت شما همیشه می‌تواند از یک افزونه بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) مانند Yoast SEO. امنیت برای ایمن نگه داشتن داده ها و محتوای سایت شما حیاتی است، بنابراین افزونه ای مانند Wordfence همیشه یک شرط هوشمند است. به عنوان مثالی دیگر، فرم‌های تماس سفارشی (مانند فرم‌های ایجاد شده با فرم تماس 7 ) برای فعال کردن بازدیدکنندگان شما برای برقراری ارتباط مفید هستند، خواه شما وبلاگ، سایت تجاری یا ویترین فروشگاه دارید.

حتی اگر فکر می‌کنید نوع سایتی که ایجاد می‌کنید نیازی به پلاگین ندارد، ممکن است از تعداد گزینه‌هایی که عملکرد ارزشمندی را ارائه می‌دهند تعجب کنید. برخی از افزونه‌های وردپرس وجود دارد که هر صاحب وب‌سایت باید درباره آنها بداند – آیا در نهایت از آنها استفاده می کنید یا نه.

9. پلاگین ها می توانند سایت شما را با ابزارها و پلتفرم های دیگر ادغام کنند

افزونه‌ها در خلاء ایجاد نمی‌شوند. در حالی که درست است که بسیاری از آنها گزینه‌های مستقلی هستند که ویژگی‌های مستقلی را ارائه می‌کنند، برخی به نرم‌افزارهای دیگر متکی هستند. در واقع، پلاگین های زیادی برای ادغام سایت وردپرس شما با ابزارها و پلتفرم های محبوب از همه نوع طراحی شده اند. این بدان معناست که می‌توانید بدون دانستن یک خط کد، آن برنامه‌ها را به راحتی با وردپرس کار کنید.

به سختی می‌توانیم همه ادغام‌های موجود را پوشش دهیم، اما در اینجا فقط چند نمونه آورده شده است:

بنابراین، اگر ابزارهای مورد علاقه‌ای دارید که هر روز برای اجرای وب‌سایت یا کسب‌وکار خود از آن‌ها استفاده می‌کنید، باید بررسی کنید که آیا راهی برای ادغام آنها با سایت شما وجود دارد یا خیر. به این ترتیب، می‌توانید گردش کار خود را ساده کنید و مجبور نباشید دائماً بین پلتفرم‌ها جابه‌جا شوید.

10. مکان های متعددی برای یافتن پلاگین ها به صورت آنلاین وجود دارد

The WPExplorer plugin directory homepage.

اگر کاملاً با افزونه‌ها تازه کار هستید، بهترین کار این است که با دایرکتوری افزونه‌های وردپرس شروع کنید. . این پلاگین ها همگی رایگان هستند و در مراحل بررسی قرار گرفته اند. این فهرست همچنین رتبه‌بندی‌ها و نظرات مشتریان را به همراه تعداد سایت‌های وردپرسی که در حال حاضر از هر افزونه استفاده می‌کنند نمایش می‌دهد، بنابراین شما می‌دانید که به چه چیزی وارد می‌شوید.

با این حال، این تنها مکانی برای یافتن افزونه ها به صورت آنلاین نیست. بسیاری از توسعه‌دهندگان افزونه‌ها را از طریق وب‌سایت‌های خود می‌فروشند، و فهرست‌های دیگری با ده‌ها، صدها یا هزاران گزینه وجود دارد. به خاطر داشته باشید که بیشتر افزونه‌هایی که در WordPress.org نیستند ممتاز هستند، به این معنی که برای استفاده از آنها باید هزینه پرداخت کنید. با این حال، هزینه اغلب کاملاً معقول است، و می‌توانید افزونه‌هایی را پیدا کنید که عملکردهای پیچیده‌تر، غیرمعمول یا هدفمندتری ارائه می‌دهند.

اگر تازه شروع به انشعاب در جستجوی افزونه خود کرده اید، در اینجا چند مکان برای شروع وجود دارد:

  • CodeCanyon: این بزرگترین دایرکتوری پلاگین های پریمیوم وردپرس آنلاین است. تقریباً هر چیزی را می توانید در اینجا پیدا کنید، با قیمت های پایین 2 دلار. همچنین می‌توانید نظرات و رتبه‌بندی‌های کاربران و اطلاعات زیادی درباره هر افزونه را مشاهده کنید.
  • WPMU DEV : این یک منبع عالی از افزونه های با کیفیت وردپرس است که گزینه هایی را در زمینه هایی مانند تجزیه و تحلیل، امنیت، طراحی، ادغام رسانه های اجتماعی و موارد دیگر ارائه می دهد. این سایت کمی متفاوت از اکثر دایرکتوری ها کار می کند، زیرا برای استفاده از افزونه ها به عضویت نیاز دارید. با این حال، اگر چندین پلاگین مورد نظر خود را پیدا کنید (به خصوص اگر بیش از یک سایت را اجرا می کنید)، برچسب قیمت 49 دلار در ماه می تواند معامله خوبی باشد.
  • WPExplorer: در نهایت، ما نمی‌توانیم به وب‌سایت خود اشاره کنیم! ما فهرستی از افزونه‌های رایگان و با قیمت مناسب را در دسته‌های مختلف، از تجارت الکترونیک گرفته تا صفحه‌ساز و سئو، ارائه می‌کنیم. آن را بررسی کنید، مطمئناً چیزی را پیدا خواهید کرد که مطابق با نیازهای شما باشد.

دانستن اینکه کجا باید افزونه های وردپرس را پیدا کنید باز می شود گزینه های شما، و شما را قادر می سازد تا بهترین ابزارهای موجود را بیابید. اگر از پیشنهادات ذکر شده در بالا دوری می‌کنید، فقط مطمئن شوید که به سایت‌ها و توسعه‌دهندگان معتبر پایبند هستید. همیشه قبل از خرید افزونه‌های جدید به دنبال نظرات و رتبه‌بندی‌های کاربران باشید و به یاد داشته باشید که قبل از نصب از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نتیجه گیری

افزونه ها یکی از بهترین چیزها در مورد استفاده از وردپرس هستند. با این حال، تعداد زیادی که در دسترس هستند ممکن است در ابتدا بسیار زیاد باشد. زمانی که مجموعه قابل توجهی ایجاد کردید، دانستن اینکه کدام یک را انتخاب کنید، چگونه آنها را از نظر درگیری نظارت کنید و چگونه آنها را مدیریت کنید، می تواند دشوار باشد.

با این حال، استفاده از افزونه‌ها برای استفاده حداکثری از سایت وردپرس خود لازم نیست چالش برانگیز باشد. شما فقط می خواهید چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید، مانند دانلود افزونه ها از منابع قابل اعتماد، به روز نگه داشتن آنها و خلاص شدن از شر مواردی که به آنها نیاز ندارید. هنگامی که چند واقعیت اساسی در مورد افزونه ها، مانند موارد معرفی شده در بالا، یاد گرفتید، آماده شروع سفارشی سازی سایت خود خواهید بود.

آیا در مورد نحوه استفاده از افزونه های وردپرس در سایت یا وبلاگ خود سوالی دارید؟ یا توصیه های اضافی برای ارائه به سایر کاربران وردپرس؟ در نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا