چطوری میشه

نحوه اضافه کردن فیلترهای ناسزا وردپرس

نحوه اضافه کردن فیلترهای ناسزا وردپرس

هرزنامه و فحاشی مشکل بزرگی برای هر کسی است که سایت وردپرسی دارد. چه سایت شما یک وب‌سایت ساده با چند صفحه باشد یا یک پلتفرم چند کاربره که میزبان هزاران محتوای تولید شده توسط کاربر است، باید مراقب هر دو باشید.

ما بهترین افزونه‌های ضد هرزنامه وردپرس را قبلاً در وبلاگ پوشش داده‌ایم، و در حالی که ممکن است هرزنامه شامل شود فحاشی همه ناسزاها اسپم نیستند. به همین دلیل است که ما این پست را جمع آوری کرده ایم!

در حالی که کلمات “ممکن است هرگز به شما آسیب نرسانند” همانطور که قافیه مهد کودک می گوید، ناسزا گفتن می تواند از جهات مختلفی مضر باشد:

  1. بعضی کلمات ممکن است خوانندگان را آزار دهند یا بترسانند. چرا یک بازدیدکننده به سایت شما در صورت مواجهه با فعل مشکل برمی گردد؟
  2. فحاشی می تواند تصویر برند شما را مخدوش کند. استفاده بیش از حد از زبان بزرگسال یا توهین آمیز می تواند منجر به کاهش فروش آنلاین یا پتانسیل شما برای جذب شرکای بادوام شود. درست است؛ اگر وب‌سایت شما بیش از حد توهین‌آمیز باشد، ممکن است شرکت‌ها دو بار در مورد همکاری با شما فکر کنند.
  3. فحاشی می تواند به SEO شما آسیب برساند. وقتی اعتبار خود را نزد خوانندگان لطمه می‌زنید، به نتایج موتورهای جستجو ضربه می‌زند.

البته برای هر قانون استثناهایی وجود دارد، و بسته به نوع وب سایت (یا انجمن) که اجرا می کنید، ناسزاگویی ممکن است مشکلی ایجاد کند یا نباشد. به عنوان مثال آنچه ممکن است یک کلمه b معنی برای اشاره به یک زن در یک انجمن کوپن باشد، همچنین ممکن است یک کلمه کاملاً عادی در یک سایت در مورد پرورش سگ باشد. به طور مشابه، اگر وب‌سایتی را با هدف بزرگسالان راه‌اندازی می‌کنید، ممکن است در فیلتر کردن کلمات خاص نسبت به زمانی که وبلاگی درباره Roblox با مخاطبان جوان‌تر داشته باشید، کمی سست‌تر باشید. بنابراین هنگام تعریف ناسزا و سطح قابل قبول برای سایت خود از صلاحدید خود استفاده کنید.

در زیر ما سه راه را به اشتراک می گذاریم که می توانید برای ارائه یک تجربه کاربری بهتر، حفظ نام تجاری خود و محافظت از سئو سایت وردپرس خود، به شما کمک کنید تا بدحجابی را از بین ببرید.

1. فیلترهای کامنت داخلی وردپرس

را فعال کنید

یک راه آسان و رایگان برای جلوگیری از فحاشی در سایت وردپرس خود این است که به سادگی لیستی از کلمات ممنوعه را به سایت خود اضافه کنید. فقط به تنظیمات > بحث بروید و به بخش کلیدهای نظر غیر مجاز بروید.

ordPress Comment Profanity Filters

سپس فقط لیست کلمات ممنوعه خود را اضافه کنید، یک کلمه در هر خط. پس از ذخیره، هر زمان که نظری حاوی یکی از کلمات مشخص شده ارسال شود، بلافاصله به سطل زباله ارسال می شود.

اگر ترجیح می‌دهید یک نظر بالقوه توهین‌آمیز را تأیید کنید، می‌توانید به جای آن از بخش نظارت در نظر استفاده کنید، به طوری که یک نظر با یک کلمه مشخص به جای حذف برای تأیید نگه داشته شود.

مزایا: گزینه کاملا رایگان است و می‌توانید کلمات خاصی را برای تعدیل یا حذف نظرات اضافه کنید.

معایب: فرآیند افزودن هر کلمه “بد” بسیار سخت خواهد بود، و به احتمال زیاد همه آنها را نخواهید یافت. همچنین، نحوه عملکرد فیلتر تعدیل وردپرس این است که همیشه کلمات مشخص شده را مطابقت می دهد، حتی زمانی که آنها در داخل کلمات نه چندان بد دیگر قرار دارند. بنابراین بسته به اینکه کدام کلمات را به لیست خود اضافه می کنید، چیزی مانند کلمه “class” می تواند مسدود شود.

2. از Akismet برای توقف هرزنامه و ناسزا

استفاده کنید

از قبل از Akismet استفاده می کنید؟ پس شما خوش شانس هستید – علاوه بر جلوگیری از هرزنامه، Akismet لیست گسترده ای از کلمات ممنوعه خود را نیز حفظ می کند.

akismet anti-spam plugin

Akismet یک افزونه ضد هرزنامه بسیار محبوب است که حتی به کاربران مبتدی وردپرس کمک می کند هرزنامه و اتفاقاً بسیاری از ناسزاها را حذف کنید.

در حالی که تعداد دانلودها لزوماً نباید از نظر اثربخشی معنایی داشته باشد، من احساس می‌کنم میلیون‌ها کاربر که این افزونه را دانلود کرده‌اند و از آن استفاده می‌کنند نشانه قابل توجهی است که باید کار کند.

Akismet، که در سال 2005 راه اندازی شد، دارای یک موتور فیلترینگ پیچیده است که تمام نظرات، بک بک ها و پینگ بک ها را در وبلاگ شما پیگیری می کند. با استفاده از این داده ها، آزمایش های دقیقی برای فیلتر کردن آشغال ها انجام می دهد. در صورت نیاز به بررسی متقابل، این افزونه تمام نظرات هرزنامه را به پوشه هرزنامه شما منتقل می کند.

Akismet ممکن است گاهی اوقات بیش از حد مشتاق باشد و حتی نظرات خوانندگان واقعی را مسدود کند. با این حال، این افزونه از زمانی که با ادامه استفاده از آن یاد می گیرد کاملاً هوشمند شده است. بنابراین امیدواریم که هر چه مدت بیشتری آن را در سایت خود داشته باشید، فیلتر هرزنامه و ناسزا دقیق تر است.

مزایا: رایگان برای یک وب سایت شخصی، می تواند از داشبورد وردپرس شما نصب شود و شامل لیستی از کلمات ممنوعه، عبارات، ایمیل ها، آدرس های IP و غیره است که به طور مرتب به روز می شود.

معایب: برای سایت‌های تجاری، برنامه‌های مربوط به سایت‌های تجاری از حدود 100 دلار در سال شروع می‌شوند و تا آنجا که می‌دانم هیچ راهی برای ویرایش فهرست مسدود وجود ندارد. البته می‌توانید به‌طور دستی علامت‌گذاری نظراتی را که اشتباهاً در پوشه هرزنامه‌تان قرار داده شده‌اند، بردارید، و Akismet باید از یادگیری ماشینی استفاده کند تا بفهمد نظر طبق نظر شما خوب است، اما ممکن است در آینده نظرات مشابه را به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری کند.

3. یک افزونه Search & Replace

نصب کنید

به‌عنوان جایگزینی برای Akismet، می‌توانید افزونه‌ای را برای جستجو و جایگزینی برای طراحی سیستم فیلتر کردن فحاشی خود در نظر بگیرید.

CM WordPress Search and Replace Pro

را جایگزین کنید

یکی از این افزونه ها جستجو و جایگزینی CM WordPress. این افزونه به شما این امکان را می دهد که در هر جنبه ای از سایت وردپرس خود – پست ها، صفحات، انواع پست ها، عنوان ها، گزیده ها و نظرات – قوانین جستجو و جایگزینی برای کلمات، عبارات و حتی HTML بسازید.

شروع به ایجاد قوانین جستجو بسیار ساده است. فقط مطمئن شوید که رشته‌های From و To را برای جایگزینی یک کلمه ناسزا اضافه کنید، و در صورت انتخاب می‌توانید جستجو را محدود کنید تا بخش‌های محتوا را حذف کنید (مثلاً کلماتی را که در عناوین پست استفاده کرده‌اید کنار بگذارید) یا فقط برای موارد خاص اعمال شود. پست ها یا صفحات.

مزایا: با جستجو و جایگزینی CM WordPress می‌توانید گزینه‌های جایگزینی توهین را کاملاً سفارشی کنید و همچنین می‌توانید تنظیماتی را برای انجام ویرایش‌ها در پایگاه داده خود فعال کنید (جایگزین‌های فیلتر شده را دائمی کنید).

معایب: در حالی که یک نسخه رایگان به نام CM On-Demand Search & Replace، استفاده از آن به عنوان فیلتر ناسزا برای اکثر سایت ها سخت است زیرا نسخه رایگان فقط در پست ها و صفحات جستجو می کند. علاوه بر این، این گزینه بسیار به ایجاد لیستی از کلمات مسدود شده و جایگزین های آنها توسط مدیر بستگی دارد. اگر کلمات زیادی وجود دارد که می‌خواهید فیلتر شوند، ممکن است بسیار زمان‌بر باشد.

4. از فیلتر WebPurify Profanity

استفاده کنید

یک گزینه دیگر این است که روی فیلتر اختصاصی ناسزا مانند WebPurify سرمایه گذاری کنید. این به شما امکان فیلتر بهتر و جامع‌تر توهین‌های ناسزا را می‌دهد.

WebPurify Profanity Filter

WebPurify احتمالاً یکی از بهترین فیلترهای ناسزا است. اولاً، برای فیلتر کردن، نیازی به ایجاد فهرستی از کلمات/عبارات ناپسند ندارید، زیرا این افزونه دارای فهرست گسترده‌ای نه تنها به زبان انگلیسی، بلکه به زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، عربی، ایتالیایی، پرتغالی، آلمانی، هندی، ژاپنی، روسی، تایلندی و ترکی به‌علاوه زبان‌های دیگر برای چینی، کره‌ای و پنجابی در نسخه بتا هستند.

هرگاه کاربری محتوای ناسزا را پست می‌کند، اجازه دهید بگوییم، از طریق بخش نظرات، این افزونه از WebPurify Profanity Filter API استفاده می‌کند تا فوراً کلمات ناسزا را با ستاره جایگزین کند.

اما این همه چیز نیست – WebPurify می تواند بسیار بیشتر از فیلتر کردن متن انجام دهد. مرتب‌سازی از طریق محتوا کار دشواری است، اما این سرویس همچنین می‌تواند تصاویر یا ویدیوها را مرتب کند و آمار بی‌درنگ ارائه دهد تا به شما نشان دهد که چقدر خوب کار می‌کند. WebPurify یک سرویس ممتاز است، اما برنامه‌ها فقط از 5 دلار در ماه برای تعدیل کلمات و عبارات برای یک سایت که ارزش آن را دارد تا در وقت ارزشمند شما صرفه جویی کند.

مزایا: WebPurify جامع‌ترین گزینه فیلتر کردن فحاشی است و گزینه‌هایی را برای مسدود کردن/مجاز کردن لیست‌های سفارشی از طریق API یا ناحیه مدیریت ارائه می‌دهد.

معایب: یک نسخه آزمایشی رایگان 14 روزه وجود دارد، اما دیگر نسخه کاملا رایگان وجود ندارد. در حالی که هنوز هم می‌توانید افزونه WebPurify را در مخزن وردپرس بیابید، این افزونه در مدت ۲ سال به‌روزرسانی نشده است، بنابراین لزوماً نصب آن را توصیه نمی‌کنیم (فقط به سراغ نسخه پریمیوم بروید).


این را دارید. سه راه ساده برای مدیریت ناسزاگویی در سایت وردپرسی خود. البته گزینه های دیگری نیز وجود دارد (مانند افزونه SpeedPlus AntiMat که به شما امکان می دهد برای جایگزینی کلمات بد، بنابراین می توانید کمی سرگرم شوید و کلمات بد را به تعریف و تمجید یا نام پوکمون تبدیل کنید) اما روش هایی که ذکر کردیم از نظر ما بهترین هستند.

اما ما می خواهیم از شما بشنویم. آیا گزینه های دیگری برای فیلتر توهین وردپرس می شناسید که در مقاله ذکر نشده باشد؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا