چطوری میشه

تعمیر و نگهداری سایت وردپرس: راهنمای آنچه باید بدانید

تعمیر و نگهداری سایت وردپرس: راهنمای آنچه باید بدانید

وردپرس یکی از بزرگترین ماشین هایی است که عصر جدیدی را در انتشارات آغاز کرد. این به شما فرصت های بی پایانی می دهد تا داستان خود را برای دنیایی از خوانندگان بازاریابی کنید – یا داستان خود را بگویید. این دستگاه فوق‌العاده‌ای است، اوه بله، اما مانند همه ماشین‌های عالی، هرازگاهی نیاز به روغن کاری دارد.

ببینید چگونه قرار است مجموعه چرخ های مورد علاقه خود را هر چند وقت یکبار برای چرخش ببرید؟ نگهداری سایت وردپرس چیزی مشابه است.

بنابراین، بدون اتلاف ثانیه، اجازه دهید با برنامه ریزی شروع کنیم. شما باید تعمیر و نگهداری را برنامه ریزی کنید. آن را در تقویم خود علامت بزنید و به اسلحه خود بچسبید. مهم است.

به روز رسانی وردپرس

زمانی که مدتی ایجاد کردید، از آن برای به روز رسانی پلت فرم وردپرس خود استفاده کنید. شما نمی خواهید وب سایت خود را بر روی یک پلت فرم قدیمی اجرا کنید زیرا – هکرها.

update-wp

اوه بله، می دانم که دکمه به روز رسانی هر از گاهی ظاهر می شود…

هر وقت طرف خوب چیزی به اندازه وردپرس تاثیرگذار باشد، طرف بد یک عمر را برای از بین بردن آن اختصاص می دهد، بنابراین دشمن سریع کار می کند. به همین دلیل، برای هر نسخه وردپرس، هزاران هکر منتظر هستند تا همه سرگرمی ها را جذب کنند. یک به‌روزرسانی به‌موقع، آنها را مستقیماً در معرض خطر قرار می‌دهد.

علاوه بر این، وردپرس با سرعت بسیار آرامی در حال رشد است، با این حال هر روز کیلومترها جذب می‌شود. در نتیجه، عملکردها و ویژگی های جدیدی در هر به روز رسانی معرفی می شوند. این همه سرگرمی را از دست ندهید.

Automattic به‌روزرسانی‌ها را حداقل هر سه ماه یک بار در پلتفرم منتشر می‌کند. در زمان نگارش این مقاله، وردپرس 3.6.1 آخرین نسخه موجود است. آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید.

اگر وب سایت شما به روز نمی شود، دیگران با هزینه شما سرگرم می شوند.

سایت وردپرس خود را برای پیوندهای شکسته یا مرده شانه کنید

اگر دوست دارید این را ببینید، دست خود را بالا بیاورید:

404 error page

دستهای زیادی نمی بینم. خطای خطای 404 نتیجه پیوندهای مرده است. لینک های خراب اینها پیوندهایی هستند که به منابع غیرقابل دسترسی اشاره می کنند، مانند صفحات قدیمی، دسته بندی های موجود، پست های منتقل شده، نام آن.

ما همیشه از یک پیوند شکسته خوشمان نمی آید، زیرا شما واقعاً به هر آنچه در پشت یک پیوند است علاقه مند هستید تا زمانی که تصمیم به کلیک کردن روی آن می کنید. بنابراین، هنگامی که خوانندگان شما تعدادی از این خطاهای 404 را در سایت شما دریافت کنند، صفرا در دهان خود خواهند داشت. زیرا شما تمام آن علاقه را می‌گیرید و به سگ می‌اندازید – سگی که تکالیف شما را خورد و اکنون پیوندهای شما.

اگر صفرا نمی‌تواند پیوندهای شکسته خود را اصلاح کنید، باید آنها را به دلایل زیر اصلاح کنید.

Google و سایر موتورهای جستجو بسیار بیشتر از خوانندگان شما از پیوندهای شکسته متنفرند و با دور کردن خوانندگان شما، نمایش آشکار وقاحت شما را مجازات خواهند کرد.

آنها استدلال خواهند کرد، آه، این مرد از همه کسب و کارها شکست خورده است. چرا زحمت دادن به او ترافیک رایگان؟

وقتی این اتفاق بیفتد، شما را تا بانک دردسر خواهد کرد، اما زمانی که پیوندهای خراب را تعمیر کنید، روز شادتری خواهید داشت. اگر حرف یا چیزی گم شده باشد، می‌توانید پیوندها را ویرایش کنید، مطمئن شوید که منابع مرتبط (در واقع) در دسترس هستند یا به سادگی پیوندهای شکسته را حذف کنید.

برای راهنمایی شما در مسیر درست، از این پیوند جستجوگر استفاده کنید. ابزار و فقط آن پیوندها را اصلاح کنید. این چیزهای ساده ای است، بنابراین دیگر آن را به تعویق نیندازید.

قاعده سرانگشتی: پیوندهای خود را حداقل هر شش ماه یک بار و پس از ایجاد تغییرات بزرگ در سایت وردپرس خود بررسی کنید.

برخورد با اسپمرها

هرزنامه‌نویس‌ها احتمالاً آن دسته از بچه‌هایی هستند که از همه چیز در زندگی متنفرند.  بنابراین، حتی بدون اینکه بدانند، آنها این هم افزایی را به فست فود و نشستن تمام روز در مقابل یک کامپیوتر و پست کردن چیزهای تصادفی ارائه می کنند. آنها نیاز به جبران را احساس می کنند.

Credit: Paul

اعتبار تصویر: Pauhatsu

اما این شما را کجا رها می کند؟ برخی از بچه ها پایگاه داده وردپرس شما را با رشته های ناخواسته معما می کنند. رگبار بی پایان از نظرات بی معنی و پر از پیوند.

این امر زیاد اتفاق می‌افتد، به خصوص اگر افزونه ضد هرزنامه شما، هرزنامه را به پوشه‌ای وارد کند.

تجمع هرزنامه سایت شما را خفه می کند، سرعت کارها را کاهش می دهد و یکپارچگی ساختاری وب سایت شما را تهدید می کند. هرزنامه همچنین رتبه بندی SEO شما را از بین می برد و شهرت شما را خدشه دار می کند.

با این حال، برخی از افزونه‌های ضد هرزنامه به‌طور خودکار پس از بازه‌های زمانی مشخص، هرزنامه‌ها را حذف می‌کنند، که خوب است، اما برای حفظ امنیت، می‌توانید نظرات را پس از چند روز غیرفعال کنید. 14 روز یا چند دقیقه برای خالی کردن پوشه هرزنامه وقت بگذارید.

از طرف دیگر، اگر واقعاً راه خود را در مورد سرور خود می‌دانید، به phpMyAdmin بروید و کوئری پایگاه داده زیر را اجرا کنید.

حذف از wp_comments WHERE comment_approved = “هرزنامه”

چیزی که می‌خواهم در این مورد بگویم این است که “اما این کار همه هرزنامه‌ها را حذف می‌کند، حتی تعداد معدودی که به اشتباه دریافت شده‌اند؟” اوه خوب.

پشتیبان گیری از وب سایت خود

اکنون که با هرزنامه‌ها برخورد کردیم، وب‌سایت تمیزتری داریم. پس چه می گویید که از آن پشتیبانی کنیم؟

به هر حال، اگر دوست دارید به جامائیکا سفر کنید، Back It Up یک روال رقص محبوب است که اگر منظور من را بدانید، «پشتیبان گیری» زیادی را شامل می شود. اگر در یکی از آن مفاصل بد بو هستید و در غیر محتمل ترین موارد باید توضیح دهید که پشتیبان گیری از یک وب سایت چیست، فقط بگویید: «چی؟ ببین مرد، من فقط از وب سایت خود کپی می کنم.

Backupدر بازگشت از جامائیکا، ما در مورد پشتیبان گیری از سایت وردپرس صحبت می کنیم. بسیاری از میزبان‌های وب این گزینه فوق‌العاده را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد از وب‌سایت خود به صورت دستی پشتیبان تهیه کنید یا – باور نمی‌کنید – اگر می‌خواهید، با برنامه‌ریزی پشتیبان‌گیری خودکار. درست؟ ما باید فقط پشتیبان گیری خودکار داشته باشیم. یا می‌توانید یک افزونه پشتیبان‌گیری مانند پشتیبان‌گیری‌های جامد یا سرویسی مانند < a title="Vaultpress Backups" href="https://vaultpress.com/" target="_blank" rel="noopener">VaultPress.

بنابراین، اگر آن سگ سرکش کد شما را بخورد یا اسکریپت حیله‌گرانه شما را از سلطنت خلع کند، می‌توانید در عرض چند دقیقه سایت خود را به شکوه اصلی خود بازگردانید.

می توانید از سایت وردپرس خود در یک پوشه جداگانه در سرور خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا یک حساب میزبانی وب جدید برای کسب و کار خود بخرید تا یک نسخه پشتیبان به طور منظم به روز شده و آماده برای کار از وب سایت خود ذخیره کنید. می توانید از فضای وب اضافی برای میزبانی پروژه های بیشتری استفاده کنید و قیمت یک طرح میزبانی وب واقعاً پایین است.

از وب‌سایت خود حداقل هفته‌ای یکبار نسخه پشتیبان تهیه کنید، به‌خصوص اگر فعالیت روزانه زیاد باشد. اگر ارائه دهنده هاست شما گزینه خودکار را دارد، سوئیچ را روشن کنید و هرگز آن را خاموش نکنید. مشکل حل شد.

به روز رسانی محتوای وب شما

اوه صبر کنید، شما واقعاً به خودتان دروغ نگفتید که تعمیر و نگهداری سایت وردپرس هیچ ارتباطی با به‌روزرسانی محتوای وب ندارد، حالا اینطور نیست؟

با دقت گوش کنید، محتوای وب شما به اندازه کد شما مهم است. اگر محتوای وب خود را به روز نمی کنید یا وبلاگ های جدید را به طور منظم پست نمی کنید، به خودی خود تیراندازی می کنید. بنابراین، طراحی یک برنامه زمانی مفید است.

تقویم تحریریه

یک برنامه زمان بندی محتوا یا تقویم سرمقاله ایجاد کنید و آن را دنبال کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما به خوبی در آن قسمت عرضه می شود. فعالیت (مکالمات، لایک‌ها، توییت‌ها و هر چیز دیگری که باعث ایجاد هیاهو می‌شود) چیزی است که باعث می‌شود گاو پول نقد شما به کار بیفتد.

اوه بله، من همین الان شما را به عنوان محبوب ترین وب سایت گاو نامیدم، شما باید واقعاً عصبانی شوید و از قبل به آن صفحه کلید ضربه بزنید. اگر محتوا تولید نکنید، آنطور که دوست دارید شتاب کسب نخواهید کرد، این اصل کلی است.

خود (منطقه‌ی دیگر) را ببرید و به کار بپردازید، اما اگر نمی‌توانید برای نجات یک غاز بنویسید، یک یا دو نویسنده استخدام کنید. هر کاری انجام دهید، اما محتوای خود را به روز کنید. برای:

خوب است

  • SEO
  • کسب و کار
  • یکپارچگی
  • گرمایش جهانی (jk)
  • و غیره

بنابراین بله، محتوای خود را به‌روزرسانی کنید، که به معنای ویرایش پست‌ها، عناوین قدیمی و اصلاح همه اشتباهات است. برخی از افراد ناشناس می گویند که شما باید تقویم سرمقاله خود را به اعماق آینده برسانید، اما اگر محتوای شش ماهه بعدی را آماده کرده باشید، به خوبی انجام خواهید داد.

اهمیت اعتبارسنجی سایت وردپرس شما

تأیید اعتبار وب سایت شما واقعاً مهم است.

اگر کد، شیوه نامه، صفحات، پست ها، پیوندهای خود را تغییر دهید. هر چیزی، مهم است که وب سایت خود را تأیید کنید. حداقل هر چند وقت یکبار. شما نمی خواهید خوانندگان با صفحات خطای 404 و شگفتی های دیگر مواجه شوند. اعتبارسنجی وب سایت وردپرس خود یک بار در سال کافی است، اما به یاد داشته باشید که هر بار که تغییرات زیادی در سایت خود ایجاد می کنید این کار را انجام دهید.

در نهایت و به‌سرعت، هر زمان که می‌توانید آمار وب‌سایت، قابلیت پیوند، ارسال‌های سایت و سایر اشکال تبلیغات را بررسی کنید. این به شما کمک می کند مخاطب هدف خود را بیشتر درک کنید.

آنجا، من یک تقویم (نگهداری) بسیار طولانی دیدم، بنابراین برای شما تقویم کوتاه تری ساختم که حتی می توانید آن را در دستگاه تلفن همراه خود بارگیری کنید:

WordPress-maintenance-calendar-wpexplorer

با این تقویم اجرا کنید یا تقویمی مشابه ایجاد کنید تا سایت وردپرس خود را بهینه نگه دارید. و تا حد امکان در شام های خانوادگی شرکت کنید. این یک نکته اضافی است.

جعبه ابزار

در اینجا چند ابزار و منابع (و یک جامعه) وجود دارد:

اگر ترجیح می‌دهید کسی این کار را برای شما انجام دهد، می‌توانید همیشه یک بسته تعمیر و نگهداری بخرید (ما در مورد چند خدمات نگهداری وردپرس در یک پست وبلاگ قبلی در اینجا در WPExplorer). بسته‌های حرفه‌ای تعمیر و نگهداری وردپرس می‌توانند از 79 دلار آنلاین شروع شوند، اما این قیمت به تولید محتوا توجهی نمی‌کند. فقط به روز رسانی و این چیزهای آسان دیگر.

خلاصه سریع

در یک مرحله، وردپرس را به‌روزرسانی کنید، محتوای وب را به‌روزرسانی کنید، هرزنامه را حذف کنید، پیوندهای مرده را پس از اعتبارسنجی حذف کنید، از همه چیز پشتیبان تهیه کنید و سپس این کار را دوباره انجام دهید.

بسیار خوب، پایان آموزش WordPress Site Maintenance ما است. اگر چیزی را کنار گذاشتم یا دیدگاه دیگری برای جذاب‌تر کردن گفتگو دارید، مایلیم نظرات شما را در بخش نظرات زیر بخوانیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا