چطوری میشه

بهترین روش ها برای مدیریت تضاد پلاگین وردپرس

بهترین روش ها برای مدیریت تضاد پلاگین وردپرس

تقریبا اجتناب ناپذیر است که در طول عمر وب سایت وردپرس خود با یک تضاد بزرگ افزونه مواجه شوید. اتفاق می افتد.

وقتی این تضادها رخ می‌دهند، معمولاً بین دو افزونه کوچک مشکلی وجود ندارد. تقریباً می توانید تضمین کنید که مهم ترین افزونه در سایت شما مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرد و کل عملکرد آن در اطراف شما خراب می شود.

این جمله 50% پارانویا و 50% دلیل است. مهم‌ترین افزونه‌هایی که استفاده می‌کنید اغلب به دلیل پیچیدگی ویژگی‌هایشان با دیگران در تضاد قرار می‌گیرند. چه سایت شما حول یک افزونه مدیریت رویدادها، یک افزونه تجارت الکترونیک یا چیز دیگری کاملاً اجرا شود، می‌توانید مطمئن باشید که قربانی اصلی در هر تعارضی که ایجاد می‌شود، خواهد بود.

اگر از افزونه‌های زیادی استفاده می‌کنید، تقریباً غیرممکن است که به طور کامل از تداخل جلوگیری کنید. با این حال، چند روش وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا تضادها و مشکلات افزونه را به حداقل ممکن برسانید.

1. از پلاگین های قدیمی خودداری کنید

اگر باید از یک افزونه برای ویژگی خاصی استفاده کنید، مطمئن شوید که اخیراً به‌روزرسانی شده و با آخرین نسخه وردپرس سازگار است.

WordPress.org Outdated Notice

اگر افزونه بیش از شش ماه است که توسط توسعه‌دهنده به‌روزرسانی نشده است، احتمال زیادی وجود دارد که حاوی کدهای قدیمی باشد. اکنون که وردپرس در تلاش است تا چرخه توسعه خود را کوتاه کند، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

WordPress.org Deleted Notice

علاوه بر این، از افزونه هایی که دیگر وجود ندارند نیز اجتناب کنید. اینها تقریباً در دراز مدت برای شما مشکل ایجاد می کنند.

2. قبل از اینکه هر چیزی را به‌روزرسانی کنید، از پلاگین‌های پشتیبان تهیه کنید

SFTP Copy & Download Files

ما این را بسیار در راهنماها می گوییم – اما همیشه قبل از ایجاد هر گونه تغییری از سایت خود یک نسخه پشتیبان کامل تهیه کنید.

بیشتر مردم افزونه ها و وب سایت خود را بدون فکر دوم به روز می کنند. اجرای آخرین نسخه وردپرس و هر تم یا افزونه ای در وب سایت شما خوب است درست است؟ این درست است – اما هنگام انجام این به روز رسانی ها نباید بی پروا باشید.

همانطور که در مورد به روز رسانی نرم افزار اصلی وردپرس، تمرین خوبی است که قبل از ایجاد تغییرات اساسی، از کل سایت خود نسخه پشتیبان کامل و قابل استفاده داشته باشید. داشتن پشتیبان‌گیری به شما امکان می‌دهد نسخه‌های قدیمی‌تر هر افزونه را بازیابی کنید، اگر مشکلی پیش آمد و مجبور شدید به نسخه قبلی برگردید.

VaultPress for WordPress

تعداد زیادی افزونه‌های پشتیبان وردپرس عالی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، از جمله VaultPress، که به شما امکان می دهد از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگرچه می‌توانید پوشه wp-content/plugins را با استفاده از یک برنامه FTP مانند FileZilla.

3. یک نسخه توسعه محلی از سایت خود ایجاد کنید

d8a8d987d8aad8b1db8cd986 d8b1d988d8b4 d987d8a7 d8a8d8b1d8a7db8c d985d8afdb8cd8b1db8cd8aa d8aad8b6d8a7d8af d9bed984d8a7daafdb8cd986 d988 6699e33b5f4db

از یک برنامه کاربردی مانند MAMP یا WAMP برای ایجاد نسخه ای از وب سایت خود در رایانه محلی خود استفاده کنید.

سپس می توانید از این نسخه محلی سایت خود به عنوان یک محیط آزمایشی برای به روز رسانی به هر افزونه ای که نصب کرده اید استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد به‌روزرسانی‌های هر افزونه را بدون ایجاد تداخل با سایر افزونه‌ها آزمایش کنید.

اگر تداخل رخ دهد، در نسخه زنده سایت شما رخ نمی دهد. می‌توانید پلاگین‌ها را روی نسخه توسعه آزمایش کرده و آن‌ها را تغییر دهید تا زمانی که از کارکرد همه چیز خوشحال شوید.

سپس در آن مرحله می‌توانید نسخه زنده خود را ارتقا دهید.

4. افزونه ها را به صورت جداگانه به روز کنید

Update Plugins Individually

انتخاب همه افزونه های خود و به روز رسانی همزمان وردپرس می تواند وسوسه انگیز باشد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود مطمئناً در زمان صرفه جویی می شود.

اگر بعد از به‌روزرسانی با هر یک از افزونه‌ها مشکلی وجود داشت، خوشحال خواهید شد که چند دقیقه اضافی را صرف به‌روزرسانی هر افزونه به صورت جداگانه کرده‌اید. استفاده از این روش به شما امکان می‌دهد دقیقاً ببینید کدام افزونه باعث تداخل شده است و سپس نسخه قبلی را بلافاصله از یک نسخه پشتیبان بازیابی کنید.

با به‌روزرسانی هم‌زمان همه آن‌ها در معرض خطر این هستید که بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف کشف افزونه‌های متضاد کنید.

5. Conflict

را پیدا کنید

نکته قبلی تمرین خوبی است، اما چیزی نیست که بیشتر مردم مایل به صرف چند دقیقه اضافی برای آن باشند. اگر همه افزونه‌های خود را همزمان به‌روزرسانی کرده باشید، دو گزینه باقی می‌ماند و می‌خواهید در صورت امکان از دومین آنها اجتناب کنید.

افزونه ها را بازیابی کنید

می‌توانید به‌طور کامل افزونه‌ها را از پشتیبان‌گیری که درست قبل از به‌روزرسانی از آن‌ها گرفته‌اید بازیابی کنید. سپس هر افزونه را یکی یکی به‌روزرسانی کنید تا عامل ایجاد تضاد را پیدا کنید.

اگر پاسخ شما به نقطه یک “اوه بله. قرار بود اول از آنها حمایت کنم.» من برای شما متاسفم که به استفاده از نقطه دو کاهش یافتید.

فرآیند دستی

شما پشتیبان ندارید. شما برای صرفه جویی در زمان همه افزونه ها را به یکباره به روز کردید و اکنون چیزی مهم خراب شده است. اکنون با کار پر زحمتی روبرو هستید که به صورت دستی هر افزونه را برای یافتن تضاد بررسی کنید.

برای این کار باید هر افزونه ای را که نصب کرده اید غیرفعال کنید.

وقتی همه آنها غیرفعال شدند، می توانید افزونه اصلی خود را که مشکل دارد فعال کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند – ممکن است این افزونه خراب باشد.

سپس باید هر افزونه را یکی یکی فعال کنید و بررسی کنید که آیا تضاد رخ داده است یا خیر. اگر افزونه‌های زیادی نصب کرده‌اید، این کار ممکن است کمی طول بکشد.

برای بدتر شدن اوضاع، هنگامی که این تضاد را پیدا کردید، باید افزونه دوم را غیرفعال کنید یا سعی کنید نسخه ای را که قبل از به روز رسانی نصب کرده بودید پیدا کنید – با فرض اینکه می دانستید شماره نسخه آن چیست.

تکمیل این روش دستی می‌تواند زمان زیادی را صرف کند و در حین انجام آن باعث مشکلات عملکردی عمده در سایت شما شود. بهتر است با فعال بودن، پشتیبان گیری و داشتن برنامه ای برای به روز رسانی وب سایت خود، از این سناریو کاملاً جلوگیری کنید.

6. از تالارهای گفتمان پشتیبانی پلاگین برای حل تعارض استفاده کنید

Plugin Support Forums

پس از یافتن افزونه متخلف، ایده خوبی است که به انجمن پشتیبانی آن بروید. اگر افزونه به صورت رایگان در دسترس باشد، باید یک برگه «پشتیبانی» در صفحه WordPress.org وجود داشته باشد. یا برای افزونه های ممتاز، در صفحه اصلی افزونه یا وب سایت توسعه دهنده.

احتمالاً شما اولین کسی نیستید که دچار درگیری می‌شوید. اگر شما بیمار خوش شانس صفر برای این مشکل هستید، باید یک موضوع در انجمن ایجاد کنید یا یک ایمیل برای توسعه دهندگان ارسال کنید تا شروع به بررسی مشکل کنند.

راه‌اندازی تاپیک فروم خود مستلزم ایجاد یک حساب WordPress.org در صورت نداشتن آن یا ورود به حسابی است که هنگام خرید افزونه ممتاز ایجاد کرده‌اید.

7. اگر رزولوشن ممکن نیست، پلاگین کوچک را جایگزین کنید

ممکن است هیچ راه حلی برای درگیری شما وجود نداشته باشد. ممکن است هیچ گزینه ای به جز کنار گذاشتن ویژگی های آن افزونه نداشته باشید. حداقل به عنوان یک راه حل کوتاه مدت.

افزونه های دیگری نیز در دسترس شما خواهند بود که عملکرد مشابهی را انجام می دهند. مدتی را صرف جستجوی افزونه جایگزین کنید و فقط از اولین افزونه ای که پیدا کردید استفاده نکنید. یکی را پیدا کنید که پشتیبانی خوبی داشته باشد و اخیراً توسط توسعه دهندگان آن به روز شده است.

حتی ممکن است ارزش این را داشته باشد که از قبل با توسعه دهندگان افزونه جدید تماس بگیرید. دریابید که آیا افزونه آنها با افزونه های اصلی که استفاده می کنید سازگار است یا خیر. یا از آنها بپرسید که آیا تداخلی که با افزونه قبلی خود تجربه کرده اید برای آنها مشکل ساز بوده است.

به خاطر داشته باشید که به هیچ افزونه خاصی وابسته نیستید و اگر نتوانستید افزونه ای را پیدا کنید که دقیقاً همان کاری را که می خواهید انجام دهد، ممکن است ایده ای باشد که فردی را برای ایجاد کد سفارشی برای وب سایت خود بیابید که نیاز به یک افزونه را برطرف کند. به طور کامل افزونه.


در حالی که می‌توانید از افزونه‌ها برای هر کاری در وردپرس استفاده کنید، انجام این کار ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

اگر از افزونه‌ها برای انجام کارهای ساده استفاده می‌کنید، این گزینه بسیار هوشمندانه‌تر برای یادگیری نحوه جایگزینی آنها با کد سفارشی است. می‌توانید خودتان یاد بگیرید یا از شخصی بخواهید کد خاصی را که برای انجام کار لازم است بنویسد، آن را به طرح زمینه شما اضافه کند.

هر افزونه‌ای که استفاده می‌کنید، کنترلی را که روی وب‌سایت خود دارید، از بین می‌برد و سلامت طولانی‌مدت آن را در دست توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار می‌دهد.

این برنامه‌نویس ممکن است نتواند افزونه را کاملاً به‌روز نگه دارد. کد آنها ممکن است نامرتب باشد و حفره ها و مشکلات ناخواسته داشته باشد. ممکن است به سادگی از تابعی استفاده کند که قبلاً توسط افزونه دیگری که شما نصب کرده اید استفاده می کند.

مشکل هرچه که باشد، معمولاً می‌توان با جایگزین کردن افزونه با کد سفارشی که از منابع کمتری استفاده می‌کند و احتمال ایجاد مشکلات دیگر را کمتر می‌کند، از آن جلوگیری کرد.

آیا در وب سایت خود تداخل پلاگین مهمی را تجربه کرده اید؟ چگونه آنها را حل کردید؟ ما دوست داریم در مورد آن در نظرات بشنویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا