چطوری میشه

افزونه وردپرس CM Downloads Manager Pro را راه اندازی کنید

افزونه وردپرس CM Downloads Manager Pro را راه اندازی کنید

من این امتیاز را داشتم که چند افزونه دیگر را که توسط CreativeMinds ایجاد شده اند، مانند CM ToolTip Glossary و CM Answers بررسی کنم. بنابراین وقتی یکی دیگر از پلاگین های آنها به میز من برخورد کرد، مجبور شدم آن را بررسی کنم. این بار، CM Downloads Manager Pro را به دست آوردم و دو چیز فوراً مرا تحت تأثیر قرار داد: بصری است و با سایر افزونه‌های CM که آزمایش کرده‌ام سازگار است.

CM Downloads Manager یک افزونه رایگان و ممتاز برای وردپرس است که به شما امکان می‌دهد تعیین کنید که کاربران چه چیزی را می‌توانند در سایت شما آپلود و دانلود کنند. این برنامه از فایل‌های مختلفی از اسناد گرفته تا فایل‌های موسیقی پشتیبانی می‌کند و امکان محافظت از رمز عبور، ادغام پرداخت فروشگاه خرده‌فروشی، پیش‌نمایش فایل‌ها و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

بیایید به برخی از آنچه این افزونه ارائه می دهد نگاهی بیندازیم.

کاربردهای بالقوه

افزونه CM Downloads Manager کاربردهای بالقوه مختلفی دارد که بسیاری از آنها در سایت CMinds توضیح داده شده است. با این وجود، فکر کردم ذکر آنها در اینجا مهم است زیرا زمینه را برای فرآیند راه اندازی فراهم می کند.

فرض کنید می‌خواهید افزونه‌های خودتان را بفروشید. می‌توانید از این افزونه برای محافظت از دانلود فایل‌های افزونه با رمز عبور و ادغام آن با یک راه‌حل تجارت الکترونیک استفاده کنید. یا اگر می‌خواهید فایل‌های موسیقی را که ایجاد کرده‌اید دانلود کنید، می‌توانید به‌راحتی این کار را پس از ثبت نام کاربران به‌عنوان کاربر انجام دهید. حتی می توانید مقالات سفید قابل دانلود رایگان را از این طریق ارائه دهید. هر چیزی که می‌خواهید کاربران دانلود کنند، می‌تواند به راحتی و ایمن از این طریق ارائه شود.

ویژگی های نسخه رایگان

CM Downloads Manager Free

نسخه رایگان، که برای دانلود در فهرست افزونه ها در WordPress.org موجود است، شامل چندین ویژگی است که می توانید فوراً از آنها استفاده کنید، از جمله:

  • دانلود دسته ها
  • تعداد مشاهده در هر بارگیری
  • یک انجمن پشتیبانی برای هر بارگیری
  • امکان رای دادن به هر بارگیری
  • قالب قابل تنظیم
  • پیش نمایش تصویر
  • موتور جستجوی داخلی برای دانلودها
  • کاربران می توانند دانلودها را ردیابی کنند
  • کاربران می‌توانند از اعلان‌های ایمیلی برای سؤالات ارسالی از طریق انجمن‌های پشتیبانی شرکت کنند یا از آن خارج شوند:

CM Downloads Manager Notifications

همانطور که می بینید، این فقط اصول اولیه است. اگر قصد دارید یک تجربه بارگیری غنی از ویژگی ارائه دهید، به نسخه حرفه ای نیاز دارید.

ویژگی های نسخه Pro

CM Downloads Manager Features

CM Downloads Manager Pro ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌دهد، بنابراین لطفاً با من همراه باشید تا همه آنها را مرور کنم. برای شروع، می‌توانید دسته‌های سطح دوم را اضافه کنید، که مخصوصاً اگر دانلودهای زیادی ارائه می‌دهید مفید است. پشتیبانی چند سایتی وجود دارد و می توانید نتایج جستجو را بر اساس متغیرهای بیشتری مانند تاریخ، نوع دانلود و نام کاربری فیلتر کنید. همچنین می توانید از CSS سفارشی استفاده کنید، از شر پیام CMinds Gratitude در پاورقی در صفحات دانلود خلاص شوید و پیوندهای دائمی را به دلخواه تغییر دهید. حتی می توانید یک سلب مسئولیت برای کاربرانی که برای اولین بار در مورد بارگیری های خود انجام می دهند تنظیم کنید.

فراتر از این ویژگی‌های عمومی، در نسخه Pro، گزینه‌های کنترل دسترسی و تعدیل بیشتری نیز دریافت می‌کنید. مجوزهای گروه کاربری را تنظیم کنید و همه دانلودها را توسط کاربران ثبت نام شده و همچنین ثبت نام نشده ضبط کنید. شما این گزینه را دارید که این گزارش را بر اساس تاریخ، نام دانلود یا کاربر مشاهده کرده و آن را از طریق فرمت فایل CSV صادر کنید. همچنین می‌توانید محدودیت‌های مشاهده را برای هر بارگیری تنظیم کنید. برخی ممکن است برای همه در دسترس باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط برای افرادی که وارد سیستم شده اند قابل مشاهده باشند. یکی دیگر از ویژگی های ضروری که نسخه Pro شامل محافظت از رمز عبور است:

CM Downloads Manager Passwords

علاوه بر این، محدودیت‌های آپلود را تنظیم کنید، نام و آدرس ایمیل کاربران را قبل از اجازه دانلود درخواست کنید، و از اطلاعات موقعیت جغرافیایی در هر بارگیری استفاده کنید. برای کدهای کوتاه نیز پشتیبانی زیادی وجود دارد، مانند دانلودها، ویجت فهرست موارد دانلود شده، به‌روزرسانی‌ها، مشارکت‌کنندگان برتر و بارگیری‌های مرتبط.

یکی از چیزهایی که در مورد این افزونه بسیار دوست داشتم، قابلیت شخصی سازی کامل صفحات دانلود است. شما می توانید به جای آپلود فایل، یک URL خارجی یا حتی یک کد کوتاه برای دانلود تنظیم کنید – که در هنگام ادغام با افزونه سبد خرید بسیار مفید است. همچنین می‌توانید برگه‌های بیشتری را در هر صفحه نمایش دهید تا توضیحات کامل‌تری برای دانلودها ارائه شود. تعداد بازدیدها، یک نمایش اسلاید و یک ویجت اشتراک گذاری اجتماعی را نیز اضافه کنید.

در قسمت جلوی تالار گفتمان پشتیبانی، نسخه Pro توانایی حذف کامل انجمن پشتیبانی یا نمایش برگه های اضافی را اضافه می کند. می‌توانید نحوه نمایش نظرات را تنظیم کنید، تعدیل نظرات را فعال کنید و نظرات کاربران تأیید شده را به‌طور خودکار تأیید کنید:

CM Downloads Manager Moderation

پیوندها را به Google Docs اضافه کنید یا یک پخش کننده MP3 را برای فایل های موسیقی جاسازی کنید:

CM Downloads Manager Music

یا یک پخش کننده MP4 را برای فایل های ویدئویی جاسازی کنید:

CM Downloads Manager Video

در نهایت، بسیاری از ویژگی‌های مدیریت کاربر اضافی، مانند توانایی ادغام ثبت نام با نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله Facebook، Google+، Twitter، LinkedIn و Microsoft Live وجود دارد. پروفایل های کاربر عمومی و ادغام Gravatar و BuddyPress نیز گنجانده شده است. می‌توانید نسخه نمایشی همه این موارد را در سایت CMinds مشاهده کنید.

تنظیم آن

روند راه اندازی این افزونه را مانند هر افزونه دیگری نزدیک کنید. به سادگی افزونه را با آپلود آن از طریق فایل zip. در داشبورد مدیریت اضافه کنید. پس از وارد کردن کلید فعال سازی، باید این منو را در سمت چپ داشبورد مشاهده کنید:

سپس به پیوند “تنظیمات” بروید و پیوندهای ثابت خود را در برگه عمومی تنظیم کنید. سپس انتخاب کنید چه پسوند فایلی می خواهید اجازه آپلود داشته باشید و تنظیمات دسترسی را برای کاربران تعریف کنید. اساساً تصمیم بگیرید که به کدام کاربران اجازه آپلود فایل ها را بدهید. اغلب، فقط به ویرایشگران یا فقط مدیران این مجوز داده می شود. بهتر است از قبل از این موضوع مراقبت کنید تا بعداً درگیر آن نشوید. تغییرات خود را ذخیره کنید و سپس روی “افزودن جدید” کلیک کنید تا اولین بارگیری خود را اضافه کنید. شما به فرم افزودن دانلود جدید هدایت می شوید:

CM Downloads Manager Upload

فرم همچنین شامل فیلدهایی برای افزودن توضیحات مفصل درباره دانلود و دستورالعمل‌های نصب است. همچنین می‌توانید گزارش تغییر، اسکرین‌شات، محافظت از رمز عبور، و شرکت در اعلان‌های سؤالات پشتیبانی اضافه کنید:

CM Downloads Manager Upload More

وقتی همه این اطلاعات را وارد کردید و آنها را ذخیره کردید، می‌توانید بعداً آن را از طریق داشبورد کاربری خود تغییر دهید:

CM Downloads Manager User Dash

همانطور که می بینید، شما می توانید دانلودهای خود را ویرایش، حذف یا لغو انتشار کنید. همچنین در اینجا می توانید مشاهده کنید که هر آیتم چند بار دانلود شده است. وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، صفحه ای که همه دانلودهای موجود شما را فهرست می کند چیزی شبیه به این خواهد بود:

CM Downloads Manager Demo

این افزونه تعداد زیادی ویژگی را ارائه می‌دهد و من به شدت توصیه می‌کنم برای کشف همه چیز به دنبال خود باشید. در واقع، موارد زیادی برای پوشش دادن در اینجا وجود دارد، اما امیدوارم این حداقل دید وسیعی از نحوه عملکرد این افزونه، چرایی مفید بودن آن، و چرا آن را توصیه می کنم به شما داده باشد.


CM Downloads Manager Pro ممکن است برای همه مناسب نباشد. از این گذشته، همه نیازی به ارائه دانلود در وب سایت خود ندارند. اما برای کسانی که این کار را انجام می دهند، این یک راه حل نسبتا ارزان، راه اندازی آسان و استفاده آسان است. تنظیم مجوزها ساده است و می توان آن را در هر زمان تغییر داد. به همین ترتیب، می‌توانید نحوه ارائه دانلودها را تعیین کنید و این گزینه را داشته باشید که شامل اشتراک‌گذاری اجتماعی، Gravatars، پیش‌نمایش و موارد دیگر باشد. در مجموع، اگر از من بپرسید، یک افزونه بسیار مفید برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در بازار دانلود هستند.

آیا از این افزونه استفاده کرده اید – رایگان یا ممتاز؟ اگر چنین است، نظر شما در مورد آن چیست؟ آیا آن را مفید یافتید؟ لطفاً نظرات خود را در زیر به من بگویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا