چطوری میشه

7 نکته برای ایجاد پست های وردپرس چشم نواز

7 نکته برای ایجاد پست های وردپرس چشم نواز

جلب توجه مخاطبان کار سختی است، به خصوص اگر وبلاگ شما حاوی حجم زیادی از محتوا باشد. چه محصولی برای تبلیغ داشته باشید، چه یک خبرنامه ایمیل انتخابی که می‌خواهید مردم به آن بپیوندند، یا به سادگی می‌خواهید پایگاه طرفداران خود را افزایش دهید، جلب مشارکت خوانندگان – و حفظ آن – بسیار مهم است. در پایان، شما فقط می‌خواهید مردم به آنچه می‌گویید گوش دهند. بنابراین، وقتی می خواهید علاقه بازدیدکنندگان را به دست آورید و حفظ کنید، چه کار می کنید؟ برخی از این نکات را برای تولید پست های وبلاگ وردپرس چشم نواز و جلب توجه کنید.

1. از تکه تکه کردن متن برای تمرکز خوانندگان خودداری کنید

make-money-writing

یک وبلاگ با یک رمان یکسان نیست – متأسفانه، بسیاری از وبلاگ نویسان تازه کار تمایل دارند این واقعیت ساده و در عین حال مهم را فراموش کنند. وقتی مردم پست‌های وبلاگ را می‌خوانند، می‌خواهند بدون تلاش زیاد بتوانند آن را مرور کنند. هنگام مرور اینترنت، اکثر مردم برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود بی تاب هستند، بنابراین محتوای شما باید به گونه ای ارائه شود که خوانندگان ساده بتوانند سریعاً ایده کاملاً واضحی درباره موضوع پیدا کنند.

وقتی زمان و تلاش برای خوانندگان فاکتور است، آن‌ها احساس نمی‌کنند که تکه‌های بزرگی از متن را مرور کنند. مهم است که پاراگراف ها به خوبی فاصله داشته باشند – (1) بیش از 100 کلمه در هر پاراگراف نباشد و (2) هر پاراگراف را با یک خط شکسته جدا کنید، قوانین کلی خوبی هستند که باید دنبال کنید. این کار خواندن پست شما را آسان‌تر می‌کند و (امیدواریم!) بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می‌دارد.

2. از نقاط گلوله و عناوین فرعی بخوبی استفاده کنید تا به سرعت به نقطه نظرات خود برسید

جلوگیری از تکه تکه شدن متن ایده خوبی است، اما باید از نقاط و عنوان‌های فرعی نیز مکرر استفاده کنید. بازدیدکنندگان شما ممکن است لزوماً مایل نباشند که همه کلمات پست شما را بخوانند، بنابراین برای دریافت یک ایده کلی از پیام آن به زیرعنوان ها و نقاط گلوله نگاه می کنند.

هرچه پست‌های شما کوتاه‌تر باشد، شانس بیشتری برای وادار کردن خوانندگان خود به پاسخگویی به دعوت به اقدام خواهید داشت. نقاط گلوله می توانند در اینجا مفید باشند. شما می توانید به طور موثر بسیاری از مطالب را با استفاده از آنها جایگزین کنید. عناوین فرعی نباید آنقدر طولانی باشند که هدف را از بین ببرند، همچنین نباید آنقدر کوتاه باشند که خوانندگان شما هنوز هیچ سرنخی در مورد پاراگراف های زیر نداشته باشند. آنها باید به اندازه کافی طولانی و توصیفی باشند تا یک نمای کلی از آنچه در متن زیر وجود دارد ارائه دهند.

3. از یک افزونه وردپرس برای کمک به جالب‌تر کردن پست خود استفاده کنید

Add Interest With WordPress Notifications

هزاران افزونه وردپرس وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید – چه رایگان و چه پولی – که می تواند به شما کمک کند توجه خوانندگان خود را جلب کنید. در اینجا یک زوج وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید:

  • OptinMonster: ما نمی توانیم به اندازه کافی بگوییم چیزهای خوبی در مورد این افزونه عالی یک پنجره بازشو یا جعبه اعلان چسبنده اضافه کنید تا خوانندگان در لیست های پستی شما مشترک شوند.
  • FooBar: یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها، Foobar یک افزونه وردپرس پریمیوم نوار اطلاع رسانی و فراخوان عالی برای افزودن به سایت شما است. رنگ های سفارشی را انتخاب کنید، نوارها را بر اساس هر صفحه/پست اضافه کنید، و از بیش از 30 گزینه برای طراحی اعلان کامل خود استفاده کنید.
  • Easy Notification Bar: این افزونه رایگان تنها چیزی است که برای ارسال یک اعلان مهم در بالای پست شما به سادگی نوار اعلان ساده خود را ایجاد کنید، آن را فعال کنید، سپس اطلاعیه جلب توجه شما در بالا ظاهر می شود. نکته مهم در مورد این این است که خوانندگان شما می‌توانند پس از خواندن نوار، اگر متوجه شوند که بیش از حد حواس‌تان را پرت می‌کند، می‌توانند آن را پنهان کنند.

4. عنوان بلیط است

قبل از هر چیز دیگری در صفحه وب، خوانندگان شما احتمالاً ابتدا عنوان پست شما را متوجه خواهند شد. با اطمینان از جالب بودن عنوان، از این واقعیت استفاده کنید. شما می‌خواهید که علاقه‌ی خواننده را برانگیزد، به طوری که او وسوسه شود تا ببیند مطلب شما چیست. اطلاعات کافی را در اختیار آنها قرار دهید تا آنها بخواهند بیشتر بدانند، اما همه آنها را ندهید.

5. تصاویر را به هر پست اضافه کنید

photography equipment

به همان اندازه که عنوان و محتوای خوب برای هر پست مهم است، افزودن یک تصویر فریبنده نیز اهمیت دارد. متن بیش از حد ممکن است بعد از مدتی یکنواخت شود – تقریباً صرف نظر از جذابیت نوشتار شما – بنابراین باید یک تصویر با کیفیت خوب اضافه کنید تا کنجکاوی را برانگیخته و به خوانندگان خود بگویید که پست شما در مورد چه چیزی است، بدون اینکه مجبور باشند هر کلمه را بخوانند.

فقط تصور کنید صفحه وبی را بخوانید که دارای یک تصویر در مقایسه با صفحه وب بدون آن است. به احتمال زیاد بیشتر تمایل دارید که اولی را بیش از دیگری محو کنید. همه بازدیدکنندگان اضافه شده به وبلاگ شما که یک تصویر می تواند ایجاد کند، ارزش چند دقیقه اضافی را دارد که برای یافتن عکس عالی طول می کشد.

6. هر چند وقت یکبار اندازه قلم را تغییر دهید

احتمالاً توصیه های متناقضی در مورد اندازه، نوع و یکنواختی فونت برای استفاده در پست های وبلاگ خواهید شنید. در حالی که ممکن است بخواهید با فونت خود بازی کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که تغییر اندازه و نوع گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد علاقه بصری شود.

با این حال، باید مراقب این موضوع باشید. تنوع بیش از حد در واقع می تواند پست شما را درهم و برهم و گیج کننده جلوه دهد که حواس خوانندگان شما را پرت می کند. برای شروع محافظه کارانه، از اندازه و نوع فونت متفاوتی برای عنوان، زیرعنوان، محتوا و عنوان نوار کناری خود استفاده کنید. همچنین می توانید سعی کنید اندازه فونت خود را افزایش دهید تا دید را بهبود ببخشید، که منجر به نرخ کلیک بالاتر می شود. البته شما می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید، اما بسیاری از تم های ممتاز وردپرس مانند Total دارای گزینه های تایپوگرافی گسترده ای هستند. می‌توانید فونت، اندازه، فاصله خطوط و موارد دیگر را تنها با چند کلیک با استفاده از پانل گزینه‌های تم تغییر دهید.

7. از Grids برای چیدمان صفحه بهینه

استفاده کنید

Ultimate Layouts Grid & Gallery

مدیریت طرح‌بندی صفحه‌تان و نمایش محتوایتان به شیوه‌ای جذاب بصری می‌تواند با استفاده از شبکه بسیار آسان‌تر باشد. طرح بندی شبکه ای یک راه آسان برای کمک به نمایش پست های خود در صفحه اصلی سایت و همچنین چیدمان تصاویر و سایر موارد جالب است. استفاده از افزونه وردپرس راهی آسان برای افزودن یک شبکه به سایت شما به منظور مدیریت موثر ظاهر و احساس هر پست وبلاگ است.

یک مثال عالی، افزونه Premium Essential Grid است. این یک افزونه پرمیوم قدرتمند است که اضافه کردن شبکه‌ها را برای هر نوع پستی آسان می‌کند. ایجاد شده توسط ThemePunch (متفکران پشت انقلاب عالی Slider) تنظیم و استفاده از آن برای مدیریت پست های خود بسیار آسان است. می‌توانید شبکه‌های زیادی بسازید، سپس هر چیزی را که دوست دارید به آنها اضافه کنید. تعداد زیادی گزینه نمایش وجود دارد که عملکرد زیادی را ارائه می‌کند.


هر چه بیشتر وبلاگ نویسی کنید، ترفندهای جدیدی را در تجارت بیشتر در مورد برجسته کردن پست های خود کشف خواهید کرد. به ناچار به نگه داشتن بازدیدکنندگان در صفحه شما برای مدت طولانی تری کمک می کند. این نکات قطعا ارزش امتحان کردن را دارند، اما احتمالاً برخی از آنها را از دست داده ام. از چه تاکتیک‌هایی برای ایجاد پست‌های وردپرس جذاب استفاده می‌کنید؟ من دوست دارم ایده های شما را بشنوم، بنابراین آنها را در بخش نظرات زیر ارسال کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا