چطوری میشه

10 داستان پشتیبان گیری وردپرس که می تواند سایت شما را بکشد

10 داستان پشتیبان گیری وردپرس که می تواند سایت شما را بکشد

پشتیبان گیری از وب سایت یکی از مهم ترین وظایف یک مدیر وب است. برخی از شما که در حال خواندن این مقاله هستید ممکن است در مدیریت وب سایت ها تازه کار باشید. ممکن است قصد داشته باشید روزی شرکت توسعه وب خود را راه اندازی کنید. ایده‌هایی که در این مقاله مورد بحث قرار می‌گیرند، برخی از مهم‌ترین چیزهایی هستند که باید در سراسر حرفه خود رعایت کنید.

برای کهنه‌کاران باتجربه – افرادی که به مدت نیم دهه شرکت‌ها را مدیریت می‌کنند، از شما می‌خواهم داستان‌های فاجعه‌آمیز پشتیبان خود را (اگر برخی از آنها دارید) یا نکات شخصی را برای همه خوانندگان ما به اشتراک بگذارید! چیزی که دوست داشتی از زمانی که شروع به کار کرده بودی بدانی! بنابراین، بدون معطلی، بیایید شروع کنیم.

در این مقاله، من قصد دارم در مورد 10 افسانه رایج که در چند سال گذشته در جوامع وبلاگ نویسی خاص ایجاد شده اند صحبت کنم. چند نفر از افراد ناآگاه مانند آتش سوزی اخباری را منتشر می کنند و افرادی که تازه وارد این تجارت شده اند، آنها را مانند انجیل باور می کنند. من اینجا هستم تا آن را تغییر دهم. بر اساس استدلال درست به شما چیست را بگویید.

درس 1: پشتیبان گیری یکباره

math equation

جبر دبیرستان را به خاطر دارید؟ چند بار مجبور شدی این کار رو انجام بدی تا درست بشه؟ پشتیبان گیری چیزی مشابه است. اگر فکر می کنید که یک بار از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید – در انتظار شما هستید. بسته به وب‌سایتتان، حداقل یک بار در ماه باید پشتیبان‌گیری کامل بگیرید:

  • اگر وب‌سایتی را از ابتدا می‌سازید یا بازسازی می‌کنید، هر شش تا دوازده ساعت یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • اگر وبلاگ فعالی دارید که روزانه نظرات زیادی در آن می‌بینید، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • اگر یک سایت نمونه کار دارید، پس پشتیبان گیری هفتگی یا دو هفته ای به اندازه کافی خوب است.

درس 2: پشتیبان گیری جزئی

half-eaten-doughnut

پشتیبان گیری جزئی که به عنوان پشتیبان گیری ناقص نیز شناخته می شود، تنها از پایگاه داده وردپرس نسخه پشتیبان تهیه می کند و پوشه wp_content را فراموش می کند یا برعکس. پشتیبان گیری جزئی مزایا و معایب خود را دارد. مزیت آن این است که اندازه آنها نسبتاً کوچک است، در مقایسه با یک نسخه پشتیبان کامل. خبر بد این است که آنها به تنهایی نمی توانند یک سایت خراب را بازیابی کنند. شما به داده های باقیمانده (در مورد ما محتوای دایرکتوری نصب وردپرس) نیاز دارید، که فقط نسخه پشتیبان کامل را ارائه می دهد.

یک نسخه پشتیبان کامل شامل پایگاه داده وردپرس و پوشه نصب است. اگر تعداد زیادی عکس/رسانه آپلود شده دارید، اندازه پشتیبان شما به طور طبیعی بزرگ خواهد بود. از این رو، باید در مورد نوع پشتیبانی که انتخاب می کنید، انتخابی باشید. در اینجا چند توصیه برای کمک به شما در این زمینه وجود دارد:

  1. اگر هر روز پست های جدیدی آپلود می کنید، باید یک پشتیبان کامل
  2. بگیرید

  3. اگر هفته‌ای یک‌بار مقاله‌های جدید منتشر می‌کنید، پشتیبان‌گیری کامل هفتگی و پشتیبان‌گیری جزئی روزانه (از پایگاه داده) این کار را انجام می‌دهند.
  4. اگر چندین مشارکت کننده در سایت شما کار می کنند، پس پشتیبان گیری روزانه دوباره لازم است.

ترفند این است که بهترین ترکیبی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. هدف شما باید کارایی باشد – استفاده از حداقل فضا برای ذخیره حداکثر مقدار داده.

درس 3: تکیه بر میزبان های وب مشترک برای تهیه نسخه پشتیبان برای شما

carefree-man-laying-in-grass-iStock-2x3

من نمی‌گویم که میزبان‌های وب پشتیبان‌گیری نمی‌کنند. اما نوع پشتیبان گیری به میزبانی وب که استفاده می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، یک شرکت میزبانی مشترک ممکن است یک گزینه پشتیبان اضافی 30 روزه ارائه دهد، که ممکن است شامل پایگاه داده های موجود در حساب شما نباشد.

اجازه دهید فرض کنیم که شما سایت خود را در چنین میزبانی میزبانی می کنید. یک روز خوب، سایت شما به طور غیرمنتظره ای از کار می افتد و شروع به جستجو در لاگ های پشتیبان می کنید. خوشبختانه، آن را پیدا کردید – اما صبر کنید! این فقط پوشه public_html است! پایگاه داده شما کجاست؟ شما نمی دانید!

بنابراین، شما با یک نسخه پشتیبان جزئی باقی می‌مانید. که بدون پایگاه داده واقعی وردپرس خوب نیست. تصور کنید که تمام 30 تصویر یک مقاله 3000 کلمه ای را داشته باشید، بدون اینکه خود مقاله 3000 کلمه ای داشته باشید. سئو سایت را از دست داده اید و ترافیک زیادی را متحمل می شوید.

درس 4: پشتیبان گیری محلی

hard disk

واقعاً پشتیبان‌گیری محلی چیست؟ ساده است – پشتیبان‌گیری از سایت خود فقطدر رایانه‌تان. این بدان معناست که تنها کپی سایت شما در هارد دیسک شما است – دستگاهی غیرقابل پیش بینی که مشخص است در برخی مواقع از کار می افتد.

دوست من، این کار عاقلانه ای نیست. ما در عصری زندگی می کنیم که متعلق به ابر است. به زودی همه چیز در ابر خواهد بود. چرا زود شروع نکنیم؟ در حالت ایده آل، باید نسخه پشتیبان سایت خود را در یک شرکت ذخیره سازی ابری مانند Dropbox، Google Drive، Amazon S3 یا RackSpace Cloud Files ذخیره کنید.

درس 5: افسانه پشتیبان گیری خودکار وردپرس

از آنجایی که وردپرس نسخه 3.5 دارای گزینه به روز رسانی خودکار داخلی بود. این امر به همه امکان می‌دهد تا با تلاش کمی وردپرس را به‌طور خودکار به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنند. این نیز به یک نام اشتباه منجر شد. مردم شروع به فکر کردن کردند – “خوب، اگر وردپرس خودش را به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌کند، باید از فایل‌های من نیز به‌طور خودکار پشتیبان‌گیری کند».

خوانندگان عزیز، این درست نیست. وردپرس به هیچ وجه از فایل های شما بک آپ خودکار نمی گیرد. در مورد آن فکر کنید. آرشیوهای پشتیبان را کجا نگه می دارد؟ در سرور میزبان؟ در آمازون S3؟ در این صورت به اعتبار شما نیاز دارد. اما حتی از شما هیچ اطلاعاتی نمی خواهد! مسئولیت پیکربندی و تهیه نسخه پشتیبان در یک بازه زمانی مشخص بر عهده مدیر وب سایت است.

no_thanks

بسیار خوب، تا کنون برخی از افسانه هایی را که به دلیل کمبود اطلاعات به وجود آمده اند پوشش داده ایم. اکنون که همه اینها را می دانید، مطمئن هستم که دفعه بعد مراقب باشید. زمان قسمت دوم پست: اعتماد به نفس بیش از حد. برخی از ما بیش از حد به خودمان مطمئن هستیم و قانون «پیشگیری بهتر از درمان است» را کاملاً قبول نمی‌کنیم – هر چند وقت یکبار که قرار است انجام دهیم.

این ممکن است مشکل ایجاد کند یا نه. از تجربه شخصی صحبت می کنم، می توانم بگویم که بسیاری از مردم طعمه اعتماد بیش از حد شده اند. من قصد دارم چهار نام اشتباه از این قبیل را شرح دهم که با “من به پشتیبان نیاز ندارم زیرا _____” شروع می شود. لطفاً آن را بخوانید و نظرات خود را در مورد آن به اشتراک بگذارید.

درس 6: من به پشتیبان نیاز ندارم

هرچقدر متکبرانه و بیش از حد اعتماد به نفس به نظر می رسد، تعداد به طرز خیره کننده افرادی که این قانون را پذیرفته اند وجود دارد. آنها فکر می کنند که به سادگی نیازی به پشتیبان ندارند. چرا؟ شاید به این دلیل که آنها کمترین مشکل را با سایت دارند، یا ترجیح می دهند زندگی خود را در حاشیه زندگی کنند. یا چون فکر می کنند چندان بدشانس نیستند، اتفاقات بدی برایشان خواهد افتاد! امیدوارم که شما یکی از آنها نباشید.

درس 7: من نیازی به پشتیبان ندارم زیرا آنقدر احمق نیستم که بتوانم سایت خود را خراب کنم

هیچ کس نمی گوید شما احمق هستید. این افتخار شماست که همان جا صحبت می کنید. دوست من، شما هرگز نمی دانید چه اتفاقی قرار است بیفتد.

  • شما فالگیر نیستید. (شما؟)
  • شما تمام مشکلات NP سخت و NP ناقص را حل نکرده اید. (داری؟) نه!
  • بنابراین هم از دیدگاه یک مؤمن و هم از دیدگاه یک دانشمند، شما هیچ راه قابل پیش بینی برای پیش بینی آینده ندارید.

من با شما صادق خواهم بود. قبلا اینجوری فکر میکردم برای برخی کاملاً طبیعی است. اما عاقلانه ترین کار این است که احتیاط کنید و اشتراک خود را از این دسته لغو کنید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی یک به روز رسانی افزونه، یک موضوع جدید یا برخی به روز رسانی های دیگر ممکن است سایت شما را خراب کند – بنابراین بهتر است همیشه در اشتباه باشید.

درس 8: من به پشتیبان نیاز ندارم زیرا تازه شروع کرده ام

WordPress 4.0 Benny Release

پسر، کاش کسی زودتر به من هشدار داده بود! چقدر در زمان و تلاشم صرفه جویی می کردم! زمانی که تازه وارد وردپرس شدم، هر چیزی را که می توانستم پیدا کنم آزمایش می کردم. پلاگین های ناشناخته، تنظیمات تم، ویجت های جدید، تغییرات CSS – شما نام آن را بگذارید. ولی بک آپ نگرفتم! من حتی نمی دانستم پشتیبان گیری چیست.

و این مرگ من بود. من بیش از 11 ساعت را در اولین سایت خود صرف کردم تا متوجه شدم هارد دیسک میزبان از کار افتاده است و پشتیبان گیری روزانه داده های روز گذشته

را پوشش می دهد.

همانطور که قبلاً در این مقاله ذکر کردم، زمانی که به طور فعال سایت خود را تغییر می دهید، باید هر 10-12 ساعت یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در حالت ایده‌آل باید این کار را در یک منطقه مرحله‌بندی (آفلاین یا آنلاین) انجام دهید و سپس آن را به سایت اصلی جایگزین کنید. برای افرادی که تخصص لازم برای مقابله با این موضوع را ندارند، بهتر است از افزایش فرکانس پشتیبان گیری استفاده کنند.

درس 9: من نیازی به پشتیبان ندارم زیرا هکرها با سایت کوچک من زحمت نمی کشند

من دوست ندارم کلیشه ای به نظر برسم، اما –

آغاز همه چیزهای بزرگ کوچک است

  • جهان از آنتروپی تشکیل شده است. بنابراین ممکن است یک هکر آماتور از سایت شما برای تمرین هدف استفاده کند. شما نمی خواهید اکنون هدف یک پسر هک باشید، نه؟
  • در هنگام تهیه نسخه پشتیبان نیز باید محتاط باشید. اگر از فایل هایی که قبلاً آلوده شده اند نسخه پشتیبان تهیه می کنید، پس چه فایده ای دارد؟ برای اسکن کردن، باید یک افزونه امنیتی WordPress نصب کنید. سایت شما برای بدافزار است و آن را تمیز نگه دارید.
  • اگر قبلاً هک شده‌اید، باید پول اضافی را خرج کنید – در صورت لزوم یک قلک کوچک را بشکنید و یک حسابرسی امنیتی مناسب از Sucuri.

درس 10: پشتیبان گیری خیلی کار می کند!

jogging

خب، این قانون تا حدودی درست است. تهیه نسخه پشتیبان روزانه کار بسیار زیادی است – به خصوص اگر بیشتر اوقات مشغول هستید. توصیه من – از یک سرویس افزونه پشتیبان مانند VaultPress استفاده کنید. هزینه آن حدود 5 دلار در ماه است و پشتیبان‌گیری نامحدودی ذخیره می‌کند!

اما واقعاً هزاران منبع عالی وردپرس وجود دارد که به شما کمک می کند تا پشتیبان گیری را برای شما آسان تر کنید. پست بعدی ما مجموعه‌ای از بهترین افزونه‌های پشتیبان‌گیری در وردپرس را از پلاگین‌های رایگان گرفته تا خدمات ممتاز را نشان می‌دهد. از آن برای انتخاب راه حل پشتیبان وردپرس مورد علاقه خود استفاده کنید.

واژه های جدایی

وقتی سایت شما ترافیک زیادی دریافت می کند، باید بیشتر وقت خود را روی بهبود آن، افزودن محتوای بیشتر و تبلیغات فعال متمرکز کنید. مقاله‌ای که یک بار توییت شده باشد، سر و صدای زیادی ایجاد نمی‌کند.

آنچه مهم است این است که وظیفه خود را توزیع کنید. اگر احساس می‌کنید که ایجاد و مدیریت پشتیبان‌گیری زمان زیادی از شما می‌گیرد، باید جایگزین ساده‌تری را در نظر بگیرید – هاست وردپرس مدیریت شده. تقریباً همه ارائه دهندگان دارای پشتیبان گیری نامحدود منظم با دوره نگهداری 30 روزه و بسیاری از ویژگی های عالی دیگر هستند. تا دفعه بعد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا