چطوری میشه

یک روز از زندگی توسعه دهنده مستقل بیل اریکسون

یک روز از زندگی توسعه دهنده مستقل بیل اریکسون

بسیاری از ما که وردپرس را دوست داریم و می‌دانیم چگونه از آن استفاده کنیم، گاهی اوقات خودمان را به این فکر می‌کنیم که توسعه‌دهنده وردپرس چگونه خواهد بود، شاید حتی رویای تبدیل شدن به آن را در سر می‌بریم. در این مجموعه سعی خواهیم کرد دیدگاه خودی را به شما ارائه دهیم که یک روز در زندگی توسعه دهندگان موفق وردپرس در مناطق مختلف بازار چگونه است، روزانه چه می کنند تا موفق بمانند و چه توصیه هایی دارند. برای یک توسعه دهنده مشتاق WP.

در این قسمت اول که به یک روز از زندگی یک توسعه دهنده مستقل نگاه می کنیم، بیل اریکسون، یک توسعه دهنده/مشاور مستقل که در زمان خود مشتریان نسبتاً برجسته ای داشته است. Yoast، دانشگاه کمبریج، به نام چند. سوالات سرفصل‌ها هستند و پاسخ‌های بیل در زیر آمده است.

1. اولین کاری که بعد از بیدار شدن در صبح انجام می دهید چیست؟

وقتی از خواب بیدار می‌شوم، تلفنم را چک می‌کنم تا مطمئن شوم که هیچ چیز فوری وجود ندارد (ایمیل‌های SITE DOWN)، اما سعی می‌کنم خیلی زود وارد کار نشویم. با سگم پیاده روی طولانی می کنم، سپس نوعی صبحانه (معمولا فقط یک لیوان آب پرتقال مگر اینکه واقعا گرسنه باشم) آماده می کنم، دوش می گیرم و آماده می شوم. حدود ساعت 9 صبح در دفتر خانه ام آماده رفتن به سر کار هستم.

2. چگونه با بلاک کدگذار برخورد می کنید؟

این واقعاً مفید است که گروهی از توسعه دهندگان داشته باشند تا ایده‌های خود را از بین ببرند، ببینند دیگران چگونه چیزی می‌سازند و کد شما را بررسی می‌کنند. من یک چت Slack با تعدادی از توسعه دهندگان دیگر دارم که عالی است. وقتی خودتان در خانه کار می‌کنید سخت است، و من فکر می‌کنم توسعه‌دهندگان بیشتری باید راه‌هایی برای ارتباط با دیگران بیابند – چه کار با هم در یک دفتر کار مشترک یا ژله، ایجاد یک چت Slack/HipChat، یا صرفاً حفظ تماس از طریق توییتر. .

اگر چیزی به خصوص دشوار یا جالب باشد، زمان بیشتری را صرف تحقیق در مورد آن می‌کنم و واقعاً درک می‌کنم که چگونه و چرا چیزی کار می‌کند. سپس آن را به صورت عمومی در وبلاگم به اشتراک می گذارم. به عنوان مثال، من پروژه ای داشتم که در آن باید مقادیر پیش فرض را برای دسته ای از انواع مختلف محتوا (پست متا، گزینه ها، متای اصطلاح) تنظیم کنم. من در وردپرس و هسته جنسیس جستجو کردم و تمام فیلترهای مربوطه را پیدا کردم، سپس پستی درباره آن نوشت. متوجه شده ام که اگر بدانم چیزی عمومی خواهد بود و توسط دیگران مشاهده می شود، کیفیت آن بسیار بهتر است. سعی کنید تمام کد خود را با این انتظار بنویسید که مشاهده و به اشتراک گذاشته شود.

راستش را بخواهید، من اغلب بلاک کدگذار را تجربه نمی‌کنم. من نسبت به انواع پروژه هایی که انجام می دهم نسبتا محافظه کار هستم. اگر 100% مطمئن نباشم که می‌توانم الزامات را برآورده کنم و از انتظارات مشتریم فراتر بروم، پروژه را قبول نمی‌کنم.

من سعی می کنم هر 2 تا 3 ماه یا بیشتر پروژه های خارج از منطقه راحتی خود را انجام دهم. نرخ موثر ساعتی من (قیمت پروژه تقسیم بر زمان صرف شده) معمولا برای آنها بسیار وحشتناک است، اما آنها سرگرم کننده هستند و به من کمک می کنند چیزهای جدید یاد بگیرم. اما باید مراقب این نوع پروژه‌ها باشید، زیرا می‌توانند برنامه‌ریزی شما را خراب کنند و خیلی بیشتر از حد انتظار طول بکشد.

3. بدون چه ابزارها/نرم افزارهایی (البته غیر از وردپرس!) نمی توانید روز کاری خود را پشت سر بگذارید؟

من تمام مراحل توسعه خود را در MacBook Air با میز نشست و برپایی Varidesk خود انجام می دهم. من واقعاً این میز را دوست دارم – می بینم ایستادن به من کمک می کند تمرکز کنم و بهره وری بیشتری داشته باشم.

از لحاظ نرم افزاری، من از Slack برای چت، Freshbooks برای صورتحساب و Toggl برای ردیابی زمان استفاده می کنم. من همه چیز را بر اساس هر پروژه صورت‌حساب می‌کنم، اما زمان را برای یافتن نرخ ساعتی مؤثر و مقایسه پروژه‌ها پیگیری می‌کنم. من همچنین عاشق WP CLI هستم.

4. آیا هر روز یک برنامه مشخص را دنبال می کنید؟ اگر چنین است چه شکلی است؟

من یک برنامه نسبتاً تنظیم شده دارم، اما بیشتر در مورد تعیین زمان های بزرگ برای کار است. من معمولاً در حوالی ساعت 9 صبح می نشینم تا ایمیل ها را انجام دهم، با این هدف که تا ساعت 10 صبح انجام شود. کارهایی که در عرض 5 تا 10 دقیقه انجام نمی شوند، یک برچسب مناسب در جیمیل دریافت می کنند (تغییرات، خارج از محدوده، مهاجرت، نقل قول) و برای بعد ذخیره می شوند. سپس به میز ایستاده می روم و از ساعت 10 صبح تا ظهر کار می کنم. من حدود 30 دقیقه برای ناهار وقت می گذارم و 3 ساعت دیگر کار را از ساعت 12:30 تا 3:30 انجام می دهم. سپس به حالت نشسته برمی گردم و با آنچه در صندوق ورودی من باقی مانده کار می کنم – تهیه نقل قول ها، انجام چند درخواست تغییر…

در طول آن بلوک‌های زمانی بزرگ، روی توسعه اولیه یا درخواست‌های تغییر تمرکز می‌کنم. اگر سایت بزرگی برای انتقال داشته باشم، هنگام انجام درخواست‌های تغییر، آن را در پس‌زمینه انتقال می‌دهم.

5. چه کاری به صورت روزانه انجام می دهید که به شما کمک می کند کار را ادامه دهید؟

مهم‌ترین کاری که برای ادامه کار انجام می‌دهم فراتر از انتظارات مشتری و داشتن مشتریان خوشحال است. 50٪ از کار من پروژه هایی از مشتریان قبلی است و 25٪ دیگر ارجاع از مشتریان قبلی است.

به اشتراک گذاشتن مطالبی که از طریق وبلاگ و کدهای خود یاد می‌گیرم به رشد و شهرت من کمک می‌کند. مشارکت در پروژه‌های منبع باز مانند هسته وردپرس، هسته جنسیس، و افزونه های عمومی من نیز کمک می کند. اما ارزش در اینها بیشتر غیر مستقیم و پراکنده است. اگر بخواهم ROI را روی این موارد اندازه‌گیری کنم، بسیار کم است، اما این کار را انجام می‌دهم زیرا از آن لذت می‌برم.

راضی نگه داشتن مشتریان ROI زیادی دارد و کار درستی است.

(سوال بعدی) آیا ممکن است بتوانید کمی درباره چگونه مشتریان خود را راضی نگه دارید توضیح دهید؟

یکی از بهترین ابزار برای داشتن مشتریان خوشحال، بررسی صحیح مشتریان احتمالی قبل از تبدیل شدن به مشتری شماست. به دنبال پرچم‌های قرمز متداول باشید: تخمین غیرواقعی زمان و هزینه، نیازهای عملکردی که در ارائه آن تجربه ندارید، عدم تطابق ارتباطی (مشتری می‌خواهد همه چیز از طریق تلفن انجام شود، شما از طریق ایمیل در ارتباط باشید)…

وقتی پروژه ای خوب پیش نمی رود، آن را بررسی کنید و ببینید آیا کاری وجود دارد که می توانستید برای جلوگیری از بروز مشکل یا پذیرش پروژه در وهله اول انجام دهید. فکر می‌کنم بخش بزرگی از وجود من، داشتن مشتریان خوشحال، تعصب در انتخاب است (افراد مناسب را برای کار انتخاب کنید).

یک راه دیگر فراتر رفتن از انتظارات است، و این اغلب در backend انجام می شود. وقتی مشتری طرحی را به شما می دهد، انتظار دارد سایتی که می سازید با آن طرح در قسمت جلویی مطابقت داشته باشد. اما راه‌های زیادی برای پیاده‌سازی طراحی در وردپرس وجود دارد. هدف من این است که همیشه یک راه حل زیبا ارائه دهم تا اطمینان حاصل کنم که مدیریت سایت بدون توجه به پیچیدگی ظاهری آن آسان است. بسیاری از مشتریان من به طور خاص به این دلیل به من مراجعه می کنند – آنها با توسعه دهندگان دیگر کار کرده اند و همیشه مدیریت وب سایت هایی را که من می سازم راحت تر می دانند.

6. آیا عادت یا مناسکی دارید که به شما کمک کند در طول روز ثابت قدم بمانید؟

با یک دفتر کار خانگی، یافتن تعادل بین کار و زندگی دشوار است. یکی از چیزهایی که واقعا کمک می کند استفاده از شغل همسرم برای تعیین زمان کار من است. وقتی او به خانه می رسد (معمولاً 4:30-5:30) من دیگر “در محل کار” نیستم. کامپیوترم را در دفتر می‌گذارم، در را می‌بندم و خانه هستم.

7. در روزهایی که فعالانه روی پروژه ای برای مشتری کار نمی کنید، چه می کنید؟

من بسیار مشغول هستم، معمولاً همیشه کاری وجود دارد که باید انجام شود. اگر توسعه اولیه پروژه‌هایی را که در آن هفته برنامه‌ریزی کرده‌ام به پایان رسانده باشم، معمولاً درخواست‌های تغییر برای پروژه‌های دیگر یا تغییرات خارج از محدوده (به طور جداگانه) دارم. و زمانی که من واقعاً ضرب الاجل های فوری ندارم، همیشه پیشرفت هایی در افزونه های من وجود دارد که باید ایجاد شوند و به تعویق افتاده اند.

8. سبک زندگی چه تفاوتی با آنچه در ابتدای شروع کار داشتید متفاوت است؟

این واقعاً به من بستگی دارد که تعیین کنم کارم تا چه حد می تواند پر یا کم استرس باشد. هر زمان که پروژه‌ای ضعیف پیش می‌رود، پس از مرگ انجام می‌دهم تا مشخص کنم چه راه‌هایی می‌توانستم آن را بهبود بخشم یا از آن اجتناب کنم. این شامل تغییرات در فرآیند فروش من (یافتن راه های جدید برای حذف پروژه های بد)، تغییرات در قرارداد من و تغییرات در روند ارتباط من در طول پروژه است. من به عنوان یک فریلنسر این آزادی را دارم که هر پروژه‌ای را که دوست دارم انجام دهم، بنابراین تمام تلاشم را می‌کنم که فقط پروژه‌هایی را انجام دهم که از آنها لذت ببرم.

چیز دیگری که من انتظارش را نداشتم این است که چقدر سخت است که مرخصی بگیرم. من نمی‌توانم برای مدت طولانی بدون ماه‌ها برنامه‌ریزی و ضربه بزرگ به درآمدم قطع ارتباط کنم. تابستان امسال دو هفته مرخصی گرفتم تا از خانواده دیدن کنم و سفر کنم. یک ماه قبل از رفتنم نتوانستم هیچ کاری را انجام دهم و مجبور شدم پروژه های موجود را به پایان برسانم. یک ماه بعد از سفر، من به آرامی کسب و کارم را دوباره به راه انداختم (کار را شروع کردم اما تا یک ماه دیگر حقوق نگرفتم). آن دو هفته تعطیلی درآمد سالانه من را حدود 20٪ کاهش داد (2.5 ماه بدون درآمد جدید).

من می‌توانم ماه‌ها سفر کنم و با ۵۰٪ ظرفیت کار کنم، اما این برای من واقعی نیست که هرگز انتظار یک دوره معقول ۰٪ کار را داشته باشم، مگر اینکه کسی را استخدام کنم. من احتمالاً کسی را استخدام نخواهم کرد زیرا از مزایای سبک زندگی مجردی بیشتر از هزینه لذت می برم، اما قطعاً این چیزی است که باید در نظر گرفته شود.

9. در پایان روز، چه زمانی دیگر به صفحه نمایش های آبی با نور نگاه نمی کنید؟ (در روزهای خوب و بد.)

معمولاً حدود ساعت 4:30 تا 5:30 بعد از ظهر. اما وقتی مجبورم تا دیر وقت کار کنم صفحه نمایش من آبی نیست زیرا از fl.ux 🙂

10. با نگاهی به مجموعه خود، مشتریان بسیار چشمگیری داشته اید، (Yoast، دانشگاه کمبریج) چه کاری انجام دادید تا خود را از سایرین متمایز کنید و مشتریان با سابقه بیشتری به دست آورید؟

من در توصیف ارزش منحصر به فرد خود از طریق وب سایتم کار چندان خوبی انجام نمی دهم. وب سایت فعلی من زمانی ساخته شد که روی پروژه های کوچکتر تمرکز کردم و به روز رسانی پیامم یکی از اهداف من برای سال 2015 است.

من توانستم بیشتر مشتریان بزرگترم را جذب کنم زیرا فردی که تصمیم به استخدام می گیرد نیز یک توسعه دهنده است و با کار من آشناست. با انتشار افزونه‌ها، آموزش‌ها، قطعه‌ها و مشارکت در پروژه‌های بزرگ‌تر، توانستم ارزش خود را به تصمیم گیرندگان فنی ثابت کنم. برای اکثر پروژه‌های دیگر، من روی پروژه‌ای کوچک‌تر با آن‌ها کار کردم و وقتی فهمیدند چه چیزی را روی میز آورده‌ام، از من در پروژه‌های دیگر استفاده کردند.

11. توصیه ای که به یک توسعه دهنده مشتاق وردپرس دارید که تازه شروع به کار کرده است چیست؟

کارهای بیشتری نسبت به توسعه دهندگان با کیفیت بالا برای انجام آن وجود دارد. به نظر من، یکی از بهترین راه‌ها برای یک توسعه‌دهنده برای کسب و کار بیشتر، مشارکت در پروژه‌ها با دیگر توسعه‌دهندگان برتر است. استعدادهای شما شناسایی می‌شوند و زمانی که آن توسعه‌دهندگان کاری دریافت کنند که مناسب آنها نیست، آن را برای شما ارسال می‌کنند.

من فقط به آمارم نگاه کردم. از 200 نفری که برای انجام کار با من تماس گرفتند، 13 پروژه را انجام دادم. یعنی من 93.5 درصد از کارهایی که برایم پیش می آید را رد می کنم. این به دلایل مختلفی است – خارج از مجموعه مهارت من، جدول زمانی بسیار کوتاه، پروژه بسیار کوچک، و بسیاری دلایل دیگر. شرط می بندم که بسیاری از توسعه دهندگان دیگر اگر نگاه کنند آمار مشابهی خواهند داشت.

وقتی مناسب نیستم، سعی می‌کنم افرادی را که ممکن است مناسب باشند توصیه کنم. و بهترین راهی که می‌دانم چه کسی را توصیه کنم این است که آنها را در عمل ببینم، در پروژه‌هایی که دنبال می‌کنم و با آنها کار می‌کنم مشارکت کنم.


از اینکه وقت گذاشتید و به طور کلی در مورد روز و کارتان به ما گفتید متشکریم، بیل. اگر سؤالی دارید که می‌خواهید به لیست اضافه کنید، نوعی توسعه‌دهنده (موضوع، افزونه، و غیره)، یا حتی یک توسعه‌دهنده خاص که می‌خواهید در ادامه با ما مصاحبه کنیم، لطفاً در نظرات به ما اطلاع دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا