چطوری میشه

چرا و چگونه جستجوی داخلی وردپرس خود را بهبود بخشیم

چرا و چگونه جستجوی داخلی وردپرس خود را بهبود بخشیم

بیایید با حقایق روبرو شویم. قابلیت‌های جستجوی سایت وردپرس به آن خوبی نیست. از بازگرداندن نتایجی که بر اساس ارتباطشان مرتب نشده‌اند، نداشتن توانایی جستجو در فایل‌های آپلود شده، یا ناتوانی در یافتن محتوای منطبق، می‌توان گفت که فضایی برای بهبود وجود دارد.

بنابراین، در حالی که می‌توانید منتظر به‌روزرسانی بعدی نرم‌افزار انتشارات مورد علاقه‌مان برای مرتب‌سازی این موضوع باشید، می‌توانید همین امروز مشکل را نیز اصلاح کنید. با نصب یکی از افزونه های مناسبی که برای تقویت ابزار اصلی جستجوی سایت وردپرس ایجاد شده است، می توانید به این عنصر از وب سایت خود عملکرد بسیار مورد نیاز را افزایش دهید.

اگر به بازدیدکنندگان خود این امکان را نمی‌دهید که محتوای وب‌سایت خود را برای یافتن موارد بیشتری که به دنبال آن هستند جستجو کنند، یا از عملکرد راه‌حل جستجوی فعلی سایت خود راضی نیستید، سپس به ادامه مطلب بروید درک بهتری از مزایای افزودن یک ویژگی جستجوی داخلی موثر به وب سایت خود داشته باشید، و به دنبال آن چند پیشنهاد از افزونه هایی که می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند.

مزایای ارائه یک ابزار جستجوی داخلی موثر در سایت

Benefits of Providing an Effective Internal Site Search Tool

شاید تصمیم گرفته باشید که ابزار جستجوی سایت را در وب سایت خود قرار ندهید، یا شاید از مزایای ارتقاء این ویژگی سایت خود مطمئن نیستید. اگر چنین است، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چرا باید بر ارائه یک ابزار جستجوی سایت موثر به خوانندگان خود تمرکز کنید.

میزان بازدید از صفحه و زمان در سایت را افزایش دهید

دریافت محتوای بیشتری برای بازدیدکنندگان خود در وب سایت شما می تواند آنها را برای مدت طولانی تری در اطراف خود نگه دارد. افزایش بازدید از صفحه و زمان در سایت برای هر بازدید کننده است. طبق گزارش عوامل رتبه‌بندی که Google هنگام تصمیم‌گیری برای فهرست کردن یک سایت در نتایج موتور جستجوی خود در نظر می‌گیرد.

متوسط ​​زمان صرف شده در سایت شما به ازای هر بازدیدکننده، به خوبی به موتورهای جستجو از سطح کیفی وب سایت شما نشان می دهد، با زمان بیشتر نشان دهنده یک سایت با کیفیت بالاتر است. بنابراین، منطقی است که تمام تلاش خود را برای تشویق بازدیدکنندگان خود به ماندن طولانی‌تر انجام دهید، و فعال کردن جستجوی سایت می‌تواند یکی از راه‌های انجام این کار باشد.

نرخ تبدیل هدف بهتر

این مزیت از مزیت قبلی پیروی می‌کند، به این صورت که هر چه بازدیدکننده مدت بیشتری در سایت شما بماند، شانس بیشتری برای تبدیل آنها به یکی از اهداف شما وجود دارد.

هرچه صفحات بیشتری را در سایت شما مشاهده کنند، تعداد تماس‌های بیشتری را مشاهده خواهند کرد. اگر آزمایش کرده اید با تست تقسیم برای مقایسه چندین تنوع تماس به اقدام، از جمله طرح ها و پیشنهادات منحصر به فرد، سپس با جستجو و یافتن بیشتر محتوای شما توسط بازدیدکنندگان، فرصت های بیشتری برای پیوستن به لیست پستی شما، عضو شدن در معرض دید قرار خواهند گرفت. (ما این افزونه های عضویت وردپرس را توصیه می کنیم)، یا خریدی انجام دهید.

منبع ایجاد شده توسط کاربر برای ایده های پست وبلاگ

از آنجایی که Google به اشتراک گذاشتن کلمات کلیدی و عبارات جستجویی که بازدیدکنندگان شما را از موتور جستجوی خود به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند متوقف کرد، دیگر منبع الهام ارزشمندی برای شما در دسترس نیست. با این حال، با فعال کردن جستجوی سایت برای وب سایت خود، می توانید به مجموعه مشابهی از داده ها دسترسی پیدا کنید.

با بررسی کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان شما از آنها برای جستجوی محتوا در وب سایت شما استفاده می کنند، فوراً لیستی از ایده های محتوایی وبلاگ خود را ایجاد می کنید. در حالی که برخی از عباراتی که بازدیدکنندگان شما جستجو می‌کنند، آنها را مستقیماً به یک مقاله مرتبط در وب‌سایت شما می‌برد، کلمات کلیدی دیگر ممکن است اینطور نباشند.

این فهرست سپس به شما منبع الهام می‌دهد، و ایده‌هایی را در مورد موضوعاتی که بعداً در وبلاگ خود پوشش دهید، ارائه می‌دهد، با اثبات وجود بازاری برای آن. بسیاری از افزونه‌های جستجویی که در زیر پوشش می‌دهیم، به شما امکان دسترسی به این داده‌ها را می‌دهند و دلیل دیگری برای ارتقاء ویژگی جستجوی داخلی سایت در وب‌سایت خود به شما می‌دهند.

اگر تا به حال با ایده های پست برای وبلاگ خود مشکل دارید، این مزیت می تواند دلیل اصلی فعال کردن جستجوی سایت در وب سایت شما باشد.

تجربه کاربری بهبود یافته

در نهایت، فعال کردن جستجوی سایت برای وب سایت شما می تواند تجربه کلی کاربر را بهبود بخشد. نه تنها یک ابزار جستجوی سایت موثر نتایج مرتبط تری را ارائه می دهد، بلکه افزودن این ویژگی به سایت شما می تواند به جذابیت بیشتری برای بخشی از بازدیدکنندگان شما کمک کند که به جای تعامل با منوهای ناوبری، جستجو را ترجیح می دهند.

افزونه های جستجوی سایت وردپرس رایگان و ممتاز

اکنون که می دانید چرا باید به ارتقای عملکرد جستجوی وب سایت وردپرس خود فکر کنید، وقت آن است که نگاهی به نحوه انجام این کار بیندازید. خوشبختانه تعداد انگشت شماری پلاگین رایگان و تجاری وجود دارد که می توانید برای موثرتر کردن جستجوی سایت وردپرس خود استفاده کنید.

Relevanssi

Relevanssi

Relevanssi در دو نسخه رایگان و تجاری در دسترس است و به شما این فرصت را می‌دهد تا بدون خرج کردن یک پنی، جستجوی پیشرفته را در سایت وردپرس خود امتحان کنید. هنگامی که افزونه در سایت شما فعال شد، بازدیدکنندگان شما راحت‌تر می‌توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند – یا حداقل بدانند که تمام تلاش خود را برای ردیابی محتوای مورد نظر خود انجام داده‌اند.

برخی از ویژگی های این افزونه جستجو عبارتند از: نتایج جستجو مرتب شده بر اساس ارتباط به جای تاریخ، تطبیق فازی، جستجوی سند، جستجوی عبارت، و امکان جستجو از طریق نظرات. و اگر بخواهید به نسخه پریمیوم Relevanssi ارتقا دهید، می توانید از ویژگی هایی مانند: جستجوی نمایه کاربر، پیشنهادات جستجو و وزن دهی محتوا برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجو استفاده کنید.

همه چیز را جستجو کنید

Search Everything

جستجوی همه چیز گزینه رایگان دیگری است. با این حال، باید اعتراف کنم که این گزینه ای است که به طور گسترده از آن استفاده نکرده ام. اگرچه با بیش از 80000 نصب فعال و امتیاز 4.3 از 5 ستاره، مطمئناً قابل ذکر است.

با Search Everything که در سایت شما نصب شده است، بازدیدکنندگان شما می توانند به معنای واقعی کلمه همه چیز را جستجو کنند. علاوه بر پست‌ها و صفحات، این شامل: گزیده‌ها، پیوست‌ها، نظرات، برچسب‌ها و فیلدهای سفارشی است. با این حال، با وجود تنظیمات افزونه، می توانید به راحتی موارد را از نتایج حذف کنید و دقیقاً نحوه عملکرد آن را در سایت خود پیکربندی کنید.

SearchWP

SearchWP

SearchWP یک گزینه فقط حق بیمه است. با این حال، اگر در مورد بهبود قابلیت های جستجوی سایت وردپرس و به دست آوردن تمام پاداش های مرتبط با انجام این کار جدی هستید، پس حتما باید این افزونه را در نظر بگیرید. من خودم مدتی است که از آن در وبلاگم استفاده می کنم و علیرغم سطح ترافیک نسبتاً پایینی که دریافت می کند، آمار جستجو نشان می دهد که به بازدیدکنندگان من کمک می کند تا محتوای مورد نظر خود را هنگام انجام جستجو پیدا کنند.

پس از نصب SearchWP در سایت خود، افزونه آماده کار است، درست از جعبه. با این حال، شامل تنظیمات بسیار دقیقی است که به شما امکان می دهد دقیقاً نحوه عملکرد آن را پیکربندی کنید. این شامل موارد زیر است: تنظیم وزن پست، انتخاب محتوای ایندکس شده و موارد دیگر.

این افزونه همچنین دارای یک ویژگی جستجوی زنده است که انجام جستجوهایی را برای بازدیدکنندگان شما آسان‌تر می‌کند که به احتمال زیاد نتایج مورد نظرشان را برمی‌گردانند.  SearchWP این توانایی را دارد که هر فایل PDF را که بخشی از سایت شما است فهرست بندی کند، و آن را به ابزاری عالی برای این امکان را می دهد که بازدیدکنندگان شما هر چیزی را که شما ارائه می دهید جستجو کنند.

نتیجه گیری

در حالی که ممکن است ترجیح دهید مجموعه‌ای منظم از منوها را مرور کنید، حقیقت این است که برخی از بازدیدکنندگان شما ترجیح می‌دهند سایت شما را جستجو کنند و می‌خواهند به محتوایی که اکنون به دنبال آن هستند دسترسی داشته باشند. برای نسلی که با دسترسی فوری به محتوای ارائه شده توسط موتورهای جستجو مانند Google پرورش یافته اند، عدم افزودن یک ابزار جستجوی موثر به وب سایت وردپرس شما می تواند سایت شما را قدیمی و غیر کاربرپسند جلوه دهد.

خوشبختانه، با انتخاب یکی از افزونه های جستجوی رایگان یا ممتاز موجود برای وردپرس، امروز می توانید به راحتی این ویژگی را به وب سایت خود اضافه کنید. نظر شما در مورد جستجوی سایت چیست؟ آیا همه وب سایت ها باید ابزار جستجوی کارآمد داشته باشند؟ لطفا پیشنهادات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا