چطوری میشه

WordPress WP REST API: معنای آن برای شما چیست

WordPress WP REST API: معنای آن برای شما چیست

وردپرس WP REST API v1.2.3 قابلیت توسعه و عملکرد را به یک سیستم مدیریت محتوای قوی و قابل اعتماد می‌افزاید. این مزیت قابل توجهی را برای هر توسعه دهنده وردپرس، یا هر کاربری که نیازهای تجاری تخصصی دارد، در توسعه اپلیکیشن های خاص ارائه می دهد. گنجاندن ویژگی‌های طراحی REST و انواع پست سفارشی در کد وردپرس، آن را به یک چارچوب کاربردی کاملاً جدید تبدیل می‌کند که می‌تواند با انواع داده‌های سفارشی‌سازی شده سازگار شود، از اکوسیستم‌های نرم‌افزار جدید به‌عنوان سرویس استفاده کند، و درک و نگهداری نسبتاً آسان باقی بماند.

این API نوید بازگشت قابل اعتماد در زمان و پول را می دهد زیرا عملکرد اصلی آن در هنگام معرفی انواع داده های جدید یا تغییر پروتکل های شخص ثالث احتمال خرابی کمتری دارد. انعطاف پذیری برای وردپرس که همچنین طول عمر آن را به عنوان یک ابزار قابل استفاده مجدد افزایش می دهد.

این مقاله با توضیح مختصر اهمیت REST به عنوان یک مفهوم کلی طراحی وب و ویژگی خاص وردپرس، مزایایی را برای کاربران و توسعه دهندگان بیان می کند. استفاده از پیشرفت‌های پس از وردپرس نسخه 3، مانند انواع پست‌های سفارشی پیاده‌سازی شده توسط کاربر، آنچه را که در حال حاضر یک بک‌اند محبوب فراتر از مدیریت محتوا است، به یک ارائه‌دهنده خدمات سفارشی‌شده قابل استفاده مجدد گسترش می‌دهد که یک توسعه‌دهنده می‌تواند در دوره‌های زمانی نسبتاً کوتاهی بسازد. این پیشرفت‌های عمده، CPT و REST، به خودی خود قابلیت و قابلیت توسعه جدیدی را به یک محصول نرم‌افزاری شناخته شده و بسیار پایدار اضافه می‌کنند.

REST چیست؟

REST (انتقال وضعیت نمایندگی)، با استفاده از پروتکل انتقال ابرمتن (HTTP)، یک مفهوم طراحی وب است که مزایای کلیدی را برای وردپرس ارائه می دهد، مانند:

  • یک چارچوب آگنوستیک که با تغییر انواع داده ها، ثبات بیشتری را فراهم می کند.
  • امکان تعامل با طیف وسیع تری از اشیاء و افعال قدیمی.
  • قابلیت همکاری برای اجرا با پروتکل‌های احراز هویت جدید.
  • رابط های قابل استفاده مجدد بدون توجه به پروتکل های بومی مانند JSON و AJAX.
  • یکپارچه سازی Back-end با افزونه های متنوع و سایر خدمات به عنوان سرویس.
  • مقیاس‌پذیری به‌عنوان رابط‌های برنامه جدید توسعه یافته است.

چگونه REST برای شما کار می کند؟

wordpress-working-for-you

معماری و رابط برنامه نویسی کاربردی (API)

شبکه و سخت افزار کامپیوتر معمولاً به عنوان پایه هر مدل از طراحی نرم افزار کلاسیک ظاهر می شوند. رابط انسانی “نرم” در بالا قرار دارد. معماری مرجع سیستم های باز (OSI) هفت لایه قابل تشخیص مانند کیک عروسی را با رابط برنامه نویسی برنامه (یا API) در بالای آن قرار داده است. WordPress یک برنامه نرم افزاری است که در این لایه API کار می کند.

هنگامی که API برتر را بیشتر تقسیم می‌کنید، هر برنامه‌ای در بالای یک سیستم عامل قرار می‌گیرد. این برنامه داده های جمع آوری شده از ذخیره سازی محلی، اتصالات شبکه یا اینترنت را بر اساس پروتکل های از پیش تعیین شده، قوانین از پیش برنامه ریزی شده و رویه ها به اطلاعات مفید تبدیل می کند. مرورگر نمونه‌ای از برنامه‌ای است که روی یک سیستم عامل اجرا می‌شود.

اشیاء داده‌های ابررسانه‌ای در این مخزن حافظه به دنبال مشخصات کد (مانند «افعال» HTML GET، PUT، و DELETE) و همچنین استانداردهای احراز هویت امنیتی مانند OAuth، CORS و SSL تعامل دارند. احتمالاً نرم‌افزاری را برای کلاینت‌هایی ساخته‌اید که اشیاء خاصی را در این حوضچه حافظه «شناور» می‌گیرد. API های تخصصی برای گرفتن (تعامل با) انواع خاصی از اشیاء طراحی شده اند.

REST به عنوان کارفرمای نرم افزار فرصت برابر

REST با طرح‌های قدیمی‌تر برنامه‌های وب متفاوت است، زیرا به‌طور آزادانه تعریف می‌کند یا REشیوه یافتن اشیاء در حافظه را نشان می‌دهد. طیف وسیع تری از اشیاء “آزاد شناور” در حافظه به صورت “onboard” آورده می شوند (State Transfer) زیرا REST API با نحوه “دیدن” آن محدود نمی شود. داده ها با قوانین، تعاریف، مشخصات، یا پروتکل های دقیق. اتخاذ یک طراحی REST نیاز به ساخت API های جداگانه برای هر پروژه جدید را از بین می برد. این طراحی نرم افزار همچنین انعطاف پذیری بیشتری در برخورد با تغییرات آینده در داده ها یا پروتکل ها دارد.

چرا جداسازی برای شما مهم است

اصطلاح آگنوستیک برای توصیف طراحی وب REST استفاده می‌شود، زیرا از بسیاری از محدودیت‌های پروتکل‌ها و مشخصات قدیمی‌تر جدا شده است (یا پیوندی ندارد). این جداسازی به ویژه مهم است زیرا داده‌ها از یک تمرکز فرامتنی قدیمی‌تر به یک تعریف جدید و گسترده‌تر از هایپر رسانه تغییر می‌کنند، و بافت ابرمتنی داده‌های ابرپیوندی را به گرافیک و ویدیو گسترش می‌دهد. جدا کردن طراحی وب از قوانین و مشخصات تعیین شده با تغییر تعاریف مهم است.

مفاهیم گسترده‌تر داده‌ها همراه با قابلیت همکاری در استفاده، برای مثال، افعال و نحو HTTP، توسعه‌پذیری و مقیاس‌پذیری طراحی وب را افزایش می‌دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند همان عملیات پایه («افعال میراث») را برای اشیاء بازتر بدون نرم‌افزار «شکستن» اعمال کنند. REST طیف گسترده ای از زبان ها و مشخصات را بدون پیش داوری یا پیش فرضی تجزیه می کند. ممکن است REST را به عنوان یک مترجم جهانی تعاملات جدید بین سیستم های قدیمی و صفحات وب وردپرس خود در نظر بگیرید.

URLها و اینترنت اشیا (IOT)

اینترنت اشیاء در حال ظهور (IOT) همچنین تغییراتی را در جهان اشیاء و نحوه توصیف آنها به عنوان مثال در وردپرس ایجاد می کند. نحوه شناسایی این اشیاء با استفاده از شناسه منبع جهانی (URI) و مکان یاب منبع یکنواخت آن (URL) و نام منبع یکنواخت (URN) را در نظر بگیرید.

برای مثال، URL هایی را که پروتکل های مختلف را برای یک دامنه توصیف می کنند مانند https://mydomain.com و ftp://mydomain مقایسه کنید. .com. همانطور که IOT گسترش می یابد، نام، مکان و روش های بازیابی URI تنوع بیشتری خواهند داشت و به انعطاف پذیری بیشتری در رسیدگی به تفاوت های دانه ای نیاز دارند. REST، به عنوان یک مفهوم طراحی وب، به جای جلوگیری از توسعه نرم افزار کمک می کند.

چارچوب برنامه وردپرس RESTFUL

wp-rest-api

از طبقه بندی تا انواع پست سفارشی

انواع پست نامحدود و Pods که هر دو در افزونه فهرست شده اند بخش WordPress.org تحت کلیدواژه انواع پست< /em>، به‌طور خودکار پس از فعال‌سازی، تغییراتی در کد ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد، برای مثال، انواع پست سفارشی تعریف‌شده توسط کاربر (CPT) را با طبقه‌بندی جداگانه خود ایجاد کنید.

با این حال، این افزونه ها فقط تغییرات کد را در فایل های اصلی وردپرس ارائه می دهند. هیچ یک از بسته‌های نرم‌افزاری فهرست‌شده، کد لازم برای نمایش CPT‌ها و طبقه‌بندی‌های ثبت‌شده شما را در موضوع نصب شما تکمیل نمی‌کنند. همه بسته‌ها به کدنویسی دستی اضافی یا خرید افزونه‌های نرم‌افزاری اضافی نیاز دارند که می‌توانند تغییرات نرم‌افزار مبتنی بر منو را بدون هیچ کد دستی اضافی انجام دهند. افزونه دیگری که باید در نظر بگیرید UI نوع پست سفارشی توسط webdev Studios. همچنین فقط فایل های اصلی وردپرس را به روز می کند.

از سیستم مدیریت محتوا تا چارچوب برنامه

توسعه دهندگان، از WordPress نسخه 3.0 “Thelonius”، می تواند CPT های خود را ثبت کند و در نتیجه چارچوب سیستم مدیریت محتوای وردپرس (CMS) کلاسیک را به برنامه هایی با انواع داده های سفارشی تبدیل کند. REST قابلیت ویژگی ها را به پروتکل ها، مشخصات و فناوری های نرم افزاری مانند JSON و AJAX گسترش می دهد. اگر به‌عنوان یک توسعه‌دهنده امرار معاش می‌کنید، مهم است که چقدر خوب و سریع نیازهای مشتری را به یک برنامه نرم‌افزاری با کارکرد آسان تبدیل می‌کنید که او می‌شناسد و به آن اعتماد دارد.

هم نسخه فعال و هم نسخه بتا WP REST API نسخه 2.0-beta4. از نسخه بتا فقط برای اهداف آزمایشی استفاده کنید. هرگز آن را در یک وب سایت تولیدی نصب نکنید.

وردپرس سفارشی برای برنامه های آینده

به طور خلاصه، REST API و CPTها ویژگی‌های مورد نیاز کاربر نهایی وردپرس نیستند. با این حال، اگر شما یک توسعه‌دهنده هستید، برای پاسخگویی به نیازهای تجاری مشتری فراتر از ارائه یک سیستم مدیریت محتوای پایدار اما «خارج از قفسه»، پولی به شما پرداخت می‌شود. شما به چارچوبی نیاز دارید که نوید بازگشت سرمایه گذاری در زمان و پول شما را بدهد. هر کاربر وردپرس یک چارچوب قابل اعتماد پایدار می‌خواهد که با تغییر پروتکل‌ها یا تغییر نوع داده برای منعکس کردن ویژگی‌های جدید، احتمال خرابی آن کمتر باشد. REST API این اطمینان را در قابلیت اطمینان و عملکرد بهبود می بخشد.

ترکیب REST API و در نظر گرفتن CPT با طبقه بندی های تخصصی همیشه یک فعالیت ارزشمند است. REST API این فرصت را برای دسترسی گسترده تر به عملکردهای اضافه شده از منابع خارجی و دوام بیشتر در طراحی برنامه شما فراهم می کند زیرا تغییرات آتی در پروتکل ها را آسان تر می کند. نصب این API و CPT تضمین می کند که اکنون و در آینده نیازهای مشتریان خود را به روش های مقرون به صرفه برآورده می کنید.

چگونه REST API را برای کار با آن پیدا می کنید؟ آیا برای آینده وردپرس با این عملکرد جدید هیجان زده هستید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

حتما بخوانید : عناصر کلیدی وردپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا