چطوری میشه

3 مرحله کلیدی برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود با ذخیره سازی

3 مرحله کلیدی برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود با ذخیره سازی

سرعت صفحه یک عامل بسیار تاثیرگذار در موفقیت وب سایت شما است. به زبان ساده، اگر وب‌سایت شما به سرعت بارگذاری نشود، مردم آنقدر در اطراف نمی‌مانند تا بفهمند چه چیزی می‌تواند به آنها ارائه دهد. این ثابت شده است (شاید معروف ترین آن توسط Google و آمازون) که سرعت بارگذاری بیشتر منجر به تعامل بیشتر و فروش بیشتر می شود. ناگفته نماند این واقعیت که یک سایت کند می تواند شما را به معنای واقعی کلمه «پرچم گذاری قرمز کند. ‘ به زودی در Google.

خوشبختانه، وردپرس به عنوان یک پلتفرم تعادل فوق‌العاده‌ای بین عملکرد و سرعت ارائه می‌دهد. گفتنی است، شما باید بدانید که از کدام ابزار وردپرس و چگونه استفاده کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، در این پست شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنیم که از طریق آنها می‌توانید سرعت وب‌سایت وردپرس خود را افزایش دهید. از افزونه‌های رایگان گرفته تا راه‌حل‌های میزبانی، ما مراحل بهینه را به شما نشان می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که بازدیدکنندگان بی‌صبر از سایت شما دور نمی‌شوند.

Caching چیست؟

وقتی نوبت به کاوش در دنیای ذخیره‌سازی می‌شود، به راحتی می‌توان در واژه‌های اصطلاحی فنی درهم ریخت، اما به طور خلاصه، حافظه پنهان فناوری است که روش استفاده مجدد از داده‌های درخواستی قبلی را بهینه می‌کند. با نگه‌داشتن اشیاء درخواستی مکرر در مکانی به‌راحتی در دسترس، نیاز به واکشی مجدد همان داده‌ها را به‌طور مکرر به حداقل می‌رسانید (زمانی که انجام این کار ضروری نیست).

تصاویر استاتیک مانند آرم‌ها کاندیدای ذخیره‌سازی کامل هستند زیرا هرگز تغییر نمی‌کنند و بخشی از بسیاری از درخواست‌های صفحه هستند. حافظه پنهان باعث می‌شود که چنین اشیایی به صورت محلی (یعنی در رایانه کاربر) ذخیره شوند تا با هر بار بارگیری صفحه جدید، بارها و بارها دانلود نشوند.

آیا باید به ذخیره سازی اهمیت دهید؟

ما در این پست بر روی کش کردن تمرکز می‌کنیم، اما در واقعیت، کارهای بسیار زیاد دیگری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید روی سرعت بارگذاری سایت شما تأثیر مثبتی دارد. به طور خاص، برخی از عوامل «تأثیر بالا» شامل تم، افزونه‌ها و تصاویر شما هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد آنها، پست اخیر من را در عملکرد و سرعت وردپرس بررسی کنید.

اما برای پاسخ به این سوال: بله، شما قطعا باید به ذخیره سازی در حافظه پنهان اهمیت دهید. به دلایلی که در مقدمه ذکر شده است. در حالی که امکان داشتن یک وب‌سایت نسبتاً سریع بدون حافظه پنهان وجود دارد، زیرساخت‌های وردپرس عملاً از شما می‌خواهد که یک راه‌حل ذخیره‌سازی را برای اطمینان از اینکه سرعت صفحه به همان سرعتی که باید باشد، اضافه کنید. بنابراین بدون بحث بیشتر، بیایید با سه روش کلیدی که می‌توانید سرعت بارگذاری سایت وردپرس خود را با حافظه پنهان افزایش دهید، ادامه دهیم!

1. یک افزونه ذخیره وردپرس

را انتخاب کنید

من همیشه یک افزونه کش وردپرس را به عنوان بخش اصلی نصب وردپرس خود نصب می کنم. پنج افزونه وردپرس لیست شده در زیر در گزینه من هستند، پنج گزینه زیر نشان دهنده crème de la crème هستند. توصیه می‌کنم هر کدام را بررسی کنید و در مورد اولویت خود تصمیم جدی بگیرید، زیرا گزینه «درست» به این ترتیب وجود ندارد.

مجموع حافظه پنهان W3

W3 Total Cache
3 مرحله کلیدی برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود با ذخیره سازی 6

من در مقالات دیگر به این حافظه کل W3 اشاره کرده‌ام. این نسخه ممتاز دارد و هنگام افزودن MaxCDN تخفیف ارائه می‌کند (چیزی که بعداً به آن خواهیم پرداخت). تنظیمات کلی شامل صفحه، پایگاه داده، شیء و حافظه پنهان مرورگر، سازگاری CloudFlare و گزینه‌هایی برای سرورهای وارنیش.

ZenCache (قبلاً Quick Cache Lite)

ZenCache
3 مرحله کلیدی برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود با ذخیره سازی 7

ZenCache، مانند W3 Total Cache، یک نسخه پرمیوم دارد. اگرچه گزینه‌های زیادی وجود دارد، نصب اولیه بسیار ساده است. نسخه Pro در حال حاضر از Amazon CloudFront (یک CDN اختصاصی) پشتیبانی می کند، اما با بسیاری از CDN های محبوب دیگر نیز کار می کند.

WP Rocket

WP Rocket
3 مرحله کلیدی برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود با ذخیره سازی 8

WP Rocket از هر دو سمت کلاینت استفاده می‌کند حافظه پنهان مرورگر (تصاویر، فایل‌های JS و CSS) و حافظه پنهان سمت سرور، صفحات استاتیک را برای محدود کردن پردازش کد PHP ایجاد می‌کند. توسعه دهنده همچنین نرم افزار خزیدن وب را فراهم می کند که فایل ها را برای شما مکان یابی و ذخیره می کند. این افزونه دارای CDN فعال است و با CloudFlare سازگار است.

سریعترین کش WP

WP Fastest Cache
3 مرحله کلیدی برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود با ذخیره سازی 9

سریعترین حافظه پنهان WP نرم افزار فایل های HTML ایستا را از PHP و MySQL ایجاد می کند. این کمینه سازی HTML و CSS، CSS و JS الحاق را خودکار می کند، فشرده سازی GZIP را فعال می کند و از کش مرورگر استفاده می کند. با CloudFlare و MaxCDN سازگار است.

WP Super Cache

WP Super Cache
3 مرحله کلیدی برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود با ذخیره سازی 10

WP Super Cache  CDN با MaxCDN فعال است اما با CloudFlare سازگار نیست. کش مرورگر را ارائه نمی دهد. این فایل ها را به سه روش مختلف با توجه به سرعت ذخیره می کند: Mod_Rewrite، کد PHP، و کش قدیمی.

 

2. یک راه حل میزبانی بهینه انتخاب کنید

بیشتر مردم به یک پلتفرم میزبانی تخصصی که برای بهینه سازی عملکرد وردپرس طراحی شده است نیاز ندارند. با این حال، اگر بتوانید آن را بپردازید، می تواند زندگی را بسیار آسان تر کند.

سرویس‌های مدیریت‌شده به سرمایه‌گذاری مالی بیشتری نیاز دارند، اما در عوض، ویژگی‌های پشتیبانی اضافی مانند مدیریت، پشتیبان‌گیری و امنیت را ارائه می‌کنند. آنها همچنین آرامش خاطر را فراهم می کنند. ما یک بررسی جامع از پلت‌فرم‌های میزبانی تخصصی وردپرس منتشر کرده‌ایم. چند پلتفرم میزبانی مدیریت شده محبوب وردپرس در اینجا گزینه های عالی هستند:

  1. WPEngine
  2. معبد رسانه
  3. میزبان Flywheel

من توصیه می‌کنم پلتفرم‌های میزبانی بهینه‌شده وردپرس را از نظر ویژگی‌ها، قیمت و محدودیت‌ها یا محدودیت‌های فنی احتمالی مقایسه کنید. WPEngine، Pressidium و Pressable برای مثال CDN-ready هستند. با این حال، Flywheel در مقایسه با Pagely که از PressCDN استفاده می کند، خدمات MaxCDN را ارائه می دهد. هر دو ویژگی‌های دیگری مانند ذخیره‌سازی صفحه و خدمات مدیریتی مانند قابلیت اطمینان زمان، پشتیبان‌گیری، مقیاس‌پذیری و امنیت را ارائه می‌کنند.

SiteGround، یک پلت‌فرم میزبانی ارزان‌تر، از افزونه WordPress استفاده می‌کند SuperCacher. شرکت‌های میزبانی مانند GoDaddy و Bluehost همچنین خدمات برافزای مدیریت شده ای مانند CloudFlare را ارائه می دهد. پیشنهاد می‌کنم در مورد انتخاب‌های خود با دقت تحقیق کنید زیرا برخی از سایت‌ها محدودیت‌های فنی را برای سرویس‌های وب تخصصی مانند CDN اعمال می‌کنند.

DreamPress، قابل مقایسه با WPEngine و GoDaddy در بالا، از کش کردن Varnish از طریق Varnish استفاده می کند. پلاگین HTTP Purge. Cloudways، سرویس نمونه دیگری است که یک پلت فرم اختصاصی VMAN را اجرا می کند، از افزونه WordPress W3 Total Cache استفاده می کند، و از سرورهای Varnish، Memecached، NGinx و Apache پشتیبانی می کند.

3. یک شبکه توزیع شده محتوا

را انتخاب کنید

یک شبکه توزیع شده محتوا (CDN) عملکرد بارگذاری صفحه را با استفاده از شبکه‌ای از سرورهای فیزیکی مجزای جغرافیایی با اشتراک‌گذاری استاتیک حافظه پنهان افزایش می‌دهد. صفحات محتوای وب سایت شما نزدیکترین سرور قابل دسترسی به درخواستهای تصادفی برای محتوا به طور موثر سرویس می دهد.

CDN یک «گلوله جادویی» است که از طریق بسیاری از افزونه‌های وردپرس مانند W3 Total Cache در دسترس است، اگر محتوای وب‌سایت شما بتواند به عنوان فایل‌های ثابت بین خوانندگان شما توزیع شود. برنامه های میزبانی نیز این گزینه تحویل را ارائه می دهند. Amazon CloudFront، قسمت جلویی CDN خدمات وب آمازون (AWS)، نمونه ای از این نوع وب سرویس است.  برخی از افزونه‌های ذکر شده در بالا دارای CDN هستند. MaxCDN و CloudFlare پلتفرم های میزبانی مدیریت شده هستند که در زیر ذکر شده است و CDN را نیز ارائه می دهند.

CDN مطمئناً یک ضرورت نیست، اما می‌تواند تفاوت بزرگی در سرعت بارگذاری صفحه ایجاد کند. این نشان دهنده هزینه اضافی است، بنابراین تعیین ارزش آن به عهده شماست. اگر  انجام می‌دهید یک CDN را انتخاب می‌کنید، بهترین موقعیت را دارید که افزونه‌ای را از فهرست بالا انتخاب کنید که راه‌حل CDN را در خود جای دهد. همیشه بهترین کار این است که در صورت امکان راه حل ها را ادغام کنید!

نتیجه گیری

من می‌دانم ذخیره‌سازی در حافظه پنهان می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد، اما سه مرحله بالا به یک دلیل خوب به ترتیب خاص خود هستند: شما باید هر کدام را به نوبه خود، مطابق با نیازهای خود انجام دهید.

در حالی که “باید” نیست، استفاده از افزونه ذخیره سازی به شدت توصیه می شود. انتخاب یک ارائه دهنده هاست تخصصی می تواند زندگی را برای شما بسیار آسان تر کند – البته با قیمت. در نهایت، استفاده از CDN ضروری نیست، اما گام منطقی بعدی از نظر افزایش سرعت بار است.

در پایان، وب سایت شما هرگز “به اندازه کافی سریع” نخواهد بود. همیشه می توانید کارایی را بهبود ببخشید. اما کاری که باید انجام دهید این است که تلاش‌های معقولی انجام دهید تا مطمئن شوید که وب‌سایت شما خیلی کند نیست، و در واقع، حتی راه‌حل‌های رایگان (مانند مثلاً W3 Total Cache) می‌تواند شما را راهی طولانی به سمت هدفتان برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا