چطوری میشه

چک لیست پست بلاگ وردپرس آسان برای محتوای بهتر

چک لیست پست بلاگ وردپرس آسان برای محتوای بهتر

شما مطالعه کرده اید که محتوای وب جامد، بیش از هر عامل دیگری، موفقیت وب سایت شما را تعیین می کند. اما چه چیزی تعیین می کند که آیا یک پست وبلاگ خوب نوشته اید یا نه؟

گفتن عینی غیرممکن است، اما تعدادی از موارد مورد توافق کلی وجود دارد که می‌تواند به اثربخشی پست‌های وبلاگ شما کمک کند. اینها را در هر پستی که منتشر می کنید بگنجانید و در جای خوبی خواهید بود.

با در نظر گرفتن موارد فوق، در این مقاله می خواهیم با بررسی آناتومی یک پست وبلاگ شروع کنیم، سپس نشان دهیم که چگونه می توانید اجزای تشکیل دهنده ذکر شده را در یک چک لیست ایجاد شده توسط افزونه که می توانید هر بار اجرا کنید، ترکیب کنید. شما یک پست وبلاگ در وردپرس تولید می کنید. بیایید کرک کنیم!

آناتومی یک پست وبلاگ با کیفیت بالا

پس چه چیزی باید در یک پست وبلاگ معمولی گنجانده شود؟ بیایید با یک استعاره پزشکی برویم. اگر طرح کلی پست وبلاگ یک اسکلت بود، ساختار آن از ده نکته کلیدی تشکیل می شد. در اینجا نگاهی به هر یک از آنها داریم:

  1. یک موضوع محکم و کلیدواژه متمرکز. موضوع پست وبلاگی را انتخاب کنید که به نحوی برای خوانندگان شما مفید باشد، سپس یک کلمه کلیدی مرتبط پیدا کنید که به لنگر انداختن موضوع شما کمک می کند و به انسان ها و عنکبوت های موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند پست وبلاگ شما در مورد چیست.
  2. عناوین و زیرعنوان های متقاعدکننده.  یادگیری نحوه نوشتن سرفصل هایی که توجه خوانندگان شما را به خود جلب کند به زمان نیاز دارد، اما این یک مهارت ضروری است، زیرا تیتر شما اغلب تفاوت بین یک کلیک است. یا یک پاس و از آنجایی که اکثر بازدیدکنندگان سایت پست‌های وبلاگ را اسکن می‌کنند، همین مفهوم برای عنوان‌های فرعی نیز صادق است.
  3. قالب بندی مناسب. بسته به نوع پست وبلاگی که می نویسید، قالب بندی “مناسب” در نظر گرفته می شود. به این ترتیب، به طور کلی، می‌خواهید از عنوان‌های فرعی (h2، h3، و غیره) استفاده کنید و پررنگ، مورب، فهرست‌ها و سایر عناصر مشابه را برای ارائه ترکیب کنید. تنوع در پست های وبلاگ شما.
  4. توضیحات متا. اینها خلاصه‌هایی هستند که در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می‌شوند. آنها همچنین توسط رسانه های اجتماعی و وب سایت های نشانه گذاری اجتماعی استفاده می شوند. نویسه شما نباید بیشتر از 159 نویسه (از جمله فاصله) باشد. توضیحات متا از نظر سئو چندان مهم نیستند، اما به خوانندگان شما اجازه می‌دهند وقتی با صفحه شما در موتورهای جستجو یا وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مواجه می‌شوند، بدانند که چه انتظاری داشته باشند.
  5. رسانه. هر پست باید حداقل یک تصویر و در صورت امکان سایر اشکال رسانه را شامل شود. ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها، پادکست‌ها و فایل‌های صوتی تجربه خواندن را افزایش می‌دهند و اشتراک‌گذاری اجتماعی را تشویق می‌کنند. همچنین، همه بازدیدکنندگان سایت شما قادر به خواندن هر پست نخواهند بود. برخی ممکن است در حین تمرین یا رفتن به محل کار نیاز به گوش دادن به پادکست داشته باشند. همانطور که مخاطبان خود را می شناسید، انتخاب رسانه شما باید هدفمندتر شود.
  6. نتیجه گیری و دعوت به اقدام. نتیجه گیری به خوانندگان کمک می کند محتوای وبلاگ شما را هضم کنند و تصمیم بگیرند که چه کاری انجام دهند، و دعوت به اقدام خوانندگان را تشویق می کند تا با جامعه وبلاگ نویسی شما تعامل داشته باشند.
  7. پیوند دادن مناسب. علاوه بر اینکه شما را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهند، پیوندهای شکسته می‌توانند خزنده‌های موتورهای جستجو را به این باور برسانند که وب‌سایت شما قابل اعتماد نیست، که می‌تواند باعث افت شدید رتبه‌بندی سایت شما شود. افزونه های وردپرس مانند جستجوگر پیوندهای شکسته می تواند وب سایت شما را اسکن کند تا مطمئن شود که پیوندهای داخلی و خارجی به درستی کار می کنند.
  8. دسته‌ها و برچسب‌ها. علاوه بر کمک به ساختار موضوعات پست وبلاگ، دسته‌ها مفاهیم اصلی نوشته شده در وبلاگ شما را به موتورهای جستجو منتقل می‌کنند. به طور مشابه، برچسب ها دامنه وسیع تری دارند و باید اصطلاحات مرتبط را در خود جای دهند.
  9. ویرایش. صرف نظر از اینکه چند بار مقاله خود را در ویرایشگر تصویری یا متنی می‌خوانید، خواندن آن به‌عنوان پیش‌نمایش وردپرس قطعاً باید بخشی از روال شما باشد. این بهترین راه برای ویرایش و تصحیح پست وبلاگ شماست، زیرا به شما امکان می‌دهد تصویر بزرگ‌تر را ببینید و اشتباهات تایپی، مشکلات ساختاری را که در غیر این صورت از دست می‌دادید، بررسی کنید.
  10. زمان‌بندی. شما چیزی نمی‌نویسید که فوراً منتشر کنید، درست است؟ البته نه – تقویم سرمقاله شما از قبل برنامه ریزی شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، هنگامی که یک پست را به پایان رساندید، باید آن را زمان بندی کنید!

این را دارید – ساختاری قابل اعتماد برای هر پست وبلاگ وردپرس که منتشر می کنید. بسته به موضوع وبلاگ، مخاطبان و اهداف تجاری خود، ممکن است لازم باشد این لیست را اضافه کنید یا به شکل دیگری تغییر دهید. گفته می‌شود، اگر آنچه را که در بالا توضیح داده شد بگنجانید، شروع خوبی دارید.

اکنون می دانیم که می خواهیم چه کاری انجام دهیم، باید ساختار مورد نظر خود را به یک چک لیست تبدیل کنیم تا بتوانیم هر بار مطمئن شویم که انجام می شود.

چرا چک لیست ها بسیار مهم هستند؟

ممکن است از خود بپرسید که آیا داشتن یک چک لیست پست وبلاگ وردپرس ضروری است یا خیر. وقتی برای اولین بار شروع به وبلاگ نویسی منظم کردم، به همان اندازه شک داشتم. اما خیلی زود متوجه شدم که اگر بخواهم این وبلاگ نویسی را واقعاً به نتیجه برسانم، باید یک سیستم داشته باشم.

می‌بینید، حتی با بهترین نیت، فراموش کردن یک یا دو کار بدون ارجاع رسمی به آنچه که یک پست وبلاگ را کامل می‌کند، آسان است. Atul Gawande، نویسنده مانیفست فهرست چک، نوشت که حتی متخصصانی مانند جراحان ماهر نیز به چک لیست نیاز دارند (او باید بداند – او یک جراح است).

چک لیست یک عصا نیست. این کمک ارزشمندی برای اثربخشی شماست. آنها ما را مسئول می دانند و فرآیندی را ساده می کنند که می تواند یکنواخت یا فراموش شدنی شود.

استفاده از افزونه چک لیست Pre-Publish

Pre-Publish Post Checklist Plugin

با افزونه Pre-Publish Checklist می توانید یک چک لیست سفارشی مخصوص ساختار پست وبلاگ خود ایجاد کنید و هرگز یک مرحله را فراموش نکنید. بیایید تنظیمات آن را مرور کنیم. خیلی سریع است – پس ما اینجا هستیم!

این افزونه رایگان را می‌توانید در مخزن WordPress.org پیدا کنید. این بدان معناست که می‌توانید به سادگی به پلاگین‌ها > افزودن جدید بروید و برای نصب آن «چک لیست پیش از انتشار» را جستجو کنید.

Pre-Publish Post Checklist Plugin Menu

پس از نصب و فعال سازی افزونه، باید ببینید که یک مورد جدید چک لیست پیش از انتشار در زیر تنظیمات در داشبورد اصلی وردپرس شما اضافه شده است. اینجاست که می‌توانید چک لیست و گزینه‌های مرتبط خود را ایجاد و مدیریت کنید.

Pre-Publish Post Checklist Settings

این افزونه زمانی فعال می شود که کاربر تلاش می کند یک پست یا صفحه جدید را در وب سایت شما منتشر کند. بنابراین اولین قدم این است که تعریف کنید وقتی کاربران روی انتشار کلیک می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد. همانطور که در بالا می بینید، گزینه هایی برای تکمیل کامل چک لیست، اضافه کردن یک هشدار زمانی که کاربر سعی می کند بدون اتمام چک لیست منتشر کند، یا به سادگی اجازه انتشار محتوا (حتی اگر چک لیست نادیده گرفته شود) وجود دارد. همچنین می توانید انتخاب کنید که فهرست چک پیش از انتشار در پست ها و/یا صفحات فعال شود. اکثر وب سایت ها احتمالا فقط از این افزونه برای پست ها استفاده می کنند (مخصوصاً وبلاگ های چند نویسنده). اما مطمئن شوید که تنظیمات خود را پس از اتمام اعمال آنها در سایت خود ذخیره کرده اید.

Pre-Publish Post Checklist Management

در مرحله بعد باید در واقع چک لیست خود را بسازید. این یک فرآیند سریع و آسان است. یک لیست پیش فرض از موارد موجود (که در بالا مشاهده می شود) برای شروع وجود دارد. برای افزودن موارد جدید فقط از قسمت متن در پایین صفحه استفاده کنید. سپس روی افزودن به فهرست کلیک کنید تا مورد جدید خود را به انتهای چک لیست خود اضافه کنید. برای سفارش مجدد، کافی است روی نماد همبرگر در سمت چپ یک آیتم لیست کلیک کنید و سپس آن را بکشید و در جای خود رها کنید. وقتی همه موارد دلخواه را به لیست خود اضافه کردید، همه چیز تمام است.

چک لیست هنگام ایجاد یک پست جدید با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ اینگونه به نظر می رسد:

Pre-Publish Post Checklist Gutenberg

و اگر (مثل ما) ویرایشگر کلاسیک را ترجیح دهید، اینگونه به نظر می رسد:

Pre-Publish Post Checklist Classic Editor

یک یادداشت سریع اما. اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید اما چک لیست را نمی بینید، ممکن است لازم باشد آن را از برگه گزینه های صفحه در سمت راست بالای صفحه پست خود فعال کنید. فقط کادر را علامت بزنید تا چک لیست شما ظاهر شود.

با فعال بودن فهرست چک پیش از انتشار، می توانید به راحتی موارد را پس از تکمیل بررسی کنید. در حالت ایده آل تا زمانی که همه آنها را تمام کنید، در این مرحله پست یا صفحه خود را منتشر می کنید. بسته به تنظیمی که برای اقدام چک لیست خود انتخاب کرده اید، اگر قبل از تکمیل لیست روی انتشار کلیک کنید، باید یک هشدار مشاهده کنید.

Pre-Publish Post Checklist Message

از آنجایی که گزینه نمایش اخطار اما همچنان اجازه انتشار پست انتخاب شده بود، پیام به این شکل بود. و اگر از من بپرسید یادآوری فوق العاده مفیدی است.

اگرچه فعال‌سازی این افزونه اختیاری است، اما می‌تواند به شما کمک کند تا عادت ایجاد پست‌های وبلاگ بهتر را در خود ایجاد کنید. به طور دقیق‌تر تأیید می‌کند که همه عناصر (که شما لازم می‌دانید) حضور دارند، خوانندگان را جذب می‌کنند و آنها را درگیر نگه می‌دارند.


نوشتن محتوایی که خوانندگان شما را درگیر می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا اقدامی انجام دهند، لازم نیست غیرممکن باشد – فقط به یک چک لیست نیاز دارید.

به یک موضوع متمرکز، یک عنوان جذاب و نکات پشتیبانی که با عنوان‌های فرعی و سایر عناصر قالب‌بندی برجسته شده‌اند، نیاز دارید. برای جلب توجه خوانندگان، باید یک تصویر برجسته و سایر اشکال رسانه (در صورت امکان) اضافه کنید. داده‌های متا، دسته‌ها و برچسب‌ها پست وبلاگ شما را قابل جستجوتر می‌کنند، و خلاصه و فراخوان برای اقدام شما، مهره‌ای بر روی کیک است. پس از اتمام ویرایش، تنها چیزی که باقی می ماند این است که پست خود را برای انتشار برنامه ریزی کنید.

وقتی موارد ذکر شده در بالا را در همه پست‌های وبلاگ خود قرار می‌دهید، نتیجه یک پست ساختار یافته و جذاب خواهد بود که آماده خزیدن توسط موتورهای جستجو و اشتراک‌گذاری در سراسر وب است.

چه مواردی را در چک لیست پست وبلاگ وردپرس خود قرار می دهید؟ آیا مواردی را کنار گذاشته ام؟ با خیال راحت به این لیست اضافه کنید و/یا نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا