چطوری میشه

نحوه رفع خطاهای 404 در وردپرس

نحوه رفع خطاهای 404 در وردپرس

اگر با اینترنت آشنا هستید، باید با خطاهای 404 آشنا باشید. هنگامی که در حال جستجوی محتوا در وب هستید، این صفحات به طرز آزاردهنده ای ظاهر می شوند. کلمات «صفحه را نمی توان یافت. صفحه مورد نظر شما ممکن است حذف شده باشد، نام آن تغییر کرده باشد یا به طور موقت در دسترس باشد.” این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که URL برای تحویل وجود نداشته باشد.

در صورتی که هرگز چنین پیامی را ندیده‌اید یا می‌خواهید صفحه 404 وب‌سایت خود را ببینید، سپس URL صفحه مورد نظر خود را تایپ کنید و بعد از آن یک رشته حرف‌های بیهوده را تایپ کنید. خواهید دید که در مورد چه چیزی صحبت می کنم. این به دلیل یک نقص در تعامل سرویس گیرنده – سرور رخ می دهد که ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد:

  • صفحه مورد نظر شما ممکن است دیگر وجود نداشته باشد.
  • پیوند به صفحه ای که جستجو می کنید ممکن است خراب باشد.
  • شاید شما آدرس اینترنتی را اشتباه تایپ کرده باشید.

یک وب سایت فعال نمی تواند به طور کامل از این خطاها جلوگیری کند، اما کارهای زیادی می توان انجام داد تا آنها را به حداقل برساند.

خطاهای 404 و تاثیر سئو

صفحه 404 برای سئوی شما مضر است. یک بازدیدکننده از بین می رود زیرا پیوندهای موجود در وب سایت شما به درستی نگهداری نشده اند. یک یا دو لینک شکسته که گهگاه به موتورهای جستجو ارائه می‌شوند واقعاً مهم نیستند. اما اگر موتور جستجو اغلب در سایت شما با این خطاها مواجه شود، مشکل جدی تری خواهید داشت. افزایش نرخ پرش تأثیر منفی بر سئوی شما خواهد داشت و ممکن است مدتی طول بکشد تا وب سایت شما از این وضعیت بهبود یابد.

اگر از افزونه Google Analytics Site Kit استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی خطاها را همانطور که برچسب‌گذاری شده‌اند مشاهده کنید. . اما موتورهای جستجو نیز با خطاهای 404 روبرو می شوند که بازدیدکنندگان عادی هرگز انجام نمی دهند، زیرا آنها در مورد هر چیزی در سایت شما می خزند. بنابراین، حتی لینک های پنهان منبع خطاهای 404 برای موتورهای جستجو هستند. Screaming Frog می تواند به یافتن این خطاها و رفع آنها کمک کند.

همچنین باید به دنبال تصاویر شکسته یا جاسازی های ویدیویی شکسته باشید. یافتن این موارد با استفاده از ابزارهای وب مستر یا گوگل آنالیتیکس دشوار است، اما Xenu و Screaming Frog نیز می توانند در اینجا به شما کمک کنند. همچنین می‌توانید با جستجوی 404 به‌علاوه «jpg.» و «.png» در گزارش‌های سرور جستجو کنید. آنها آسیب زیادی نخواهند رساند، اما تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان نیست.

رفع خطاهای 404

راه‌های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید خطاهای 404 را تغییر مسیر داده و رفع کنید، و می‌توانید این مراحل را به‌طور متوالی امتحان کنید:

  1. می‌توانید با جستجو در پیکربندی سرور .htaccess یا NGINX خود، پیوندهای شکسته را به صورت دستی بررسی کنید و تغییر مسیرها را برطرف کنید، اما این به مهارت‌های فنی کمی از جانب شما نیاز دارد. یا چند تغییر در فایل 404.php می تواند این کار را انجام دهد. این بهترین راه برای رفع خطاهای 404 است، اما اگر با کد راحت نیستید، باید از این مرحله بگذرید.
  2. اگر URL تغییر یافته است، به آدرس صحیح هدایت کنید. اگر فایل یک فایل ثابت است، با باز کردن FTP و بررسی وجود فایل بررسی کنید.
  3. اگر وجود دارد، اما نمایش در مرورگر یک مشکل است، پس مشکل از سرور یا مشکل وردپرس است. برای این کار، 2 فایل جداگانه – یک فایل html و یک فایل PHP ایجاد کنید و آن را آپلود کنید. اگر بتوانید به این فایل ها دسترسی داشته باشید، سرور مشکلی ندارد و مشکل از وردپرس است.
  4. وردپرس از یک آرایه بازنویسی استفاده می کند که پیوندهای دائمی را مدیریت می کند. افزونه های نامرغوب، تغییرات دایرکتوری یا انواع پست های سفارشی می توانند پیوندهای دائمی را مختل کنند و باعث خطای 404 شوند. برای تنظیم صحیح، کافی است به Permalinks بروید و دوباره ساختار پیوندهای ثابت را در پوشه wp.admin ذخیره کنید. پیوندهای ثابت را در قسمت تنظیمات باز کنید و تغییرات را ذخیره کنید. پیوندهای ثابت به روز خواهند شد. این اصلاح بیشتر کار را انجام می دهد.
  5. اگر افزونه‌هایی نصب کرده‌اید یا هر افزونه‌ای دارید که پیوندهای دائمی ایجاد می‌کند، آن‌ها را غیرفعال کنید و بررسی کنید.
  6. آرایه WP rewrite را با استفاده از افزونه اشکال‌زدایی این بررسی کنید. این افزونه، پس از فعال شدن، قوانین بازنویسی و همچنین رشته PHP واقعی در حال بازنویسی را نشان می دهد.
  7. افزونه ها را یکی یکی غیرفعال کنید و افزونه ای که باعث خطا می شود را شناسایی کنید.
  8. لازم نیست محتوای قدیمی را به طور کامل حذف کنید. در عوض، می‌توانید یک صفحه 404 سفارشی ایجاد کنید در آن URL و بازدیدکنندگان را به سایر صفحات یا پست‌های مشابه در خود هدایت کنید. وب سایت.

افزونه‌های زیادی وجود دارند که به شما در یافتن، نظارت و تغییر مسیر پیوندهای شکسته کمک می‌کنند. من چند مورد از محبوب‌ها را در اینجا فهرست کرده‌ام که کار را به خوبی انجام می‌دهند.

بررسی کننده پیوند شکسته یک افزونه رایگان از مخزن وردپرس است. این یکی از اولین پلاگین‌هایی است که وقتی می‌خواهید این صفحات مزاحم را حذف کنید به ذهن خطور می‌کند.

پس از نصب، وب سایت شما را برای هر پیوندی که کار خود را انجام نمی دهد اسکن می کند. بسته به اندازه وب سایت شما، این ممکن است زمان ببرد. می توانید انتخاب کنید که اعلان پیوندهای شکسته را در ایمیل خود یا در ویجت Broken Link Checker در داشبورد خود دریافت کنید. همچنین می‌توانید از دنبال کردن این پیوندهای خراب توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید.

Broken Link Checker installed
نحوه رفع خطاهای 404 در وردپرس 10

می‌توانید با باز کردن جستجوگر پیوند در زیر تنظیمات، جستجوگر پیوند شکسته را در حال کار ببینید. گزینه Create Custom Filter را می توان برای قابل مشاهده کردن فقط برخی از پیوندها، به عنوان مثال پیوندهای دسته خاصی از پست ها استفاده کرد. با کمک گزینه هایی که با نگه داشتن ماوس روی هر پیوند باز می شوند، می توان تصمیم گرفت که چه کاری را با پیوند انجام دهید.

شما می توانید URL را ویرایش کنید، و همه نمونه های آن URL اصلاح خواهند شد. می توانید پیوند را حذف کنید، با این کار متن دست نخورده باقی می ماند. اگر پیوند خوب است، اما به صورت شکسته نمایش داده می شود، می توانید آن را به صورت دستی تغییر دهید. گزینه Dismiss پیوند را تا تغییر وضعیت بعدی بدون تغییر باقی می گذارد. می‌توانید پس از هر بار استفاده، افزونه را غیرفعال کنید و در صورت لزوم، آن را برای اسکن دوره‌ای دوباره فعال کنید.

تغییر مسیر

تغییر مسیر به شما کمک می کند تا با استفاده از تغییر مسیر 301 خطاهای 404 را پیگیری کنید. این تغییر مسیر به بازدید کننده می گوید که صفحه به طور دائم منتقل شده است. این یک افزونه محبوب در مخزن وردپرس است که میلیون ها نصب فعال دارد. شما می توانید همه URL ها را تغییر مسیر دهید، نه فقط صفحات خطا. به خصوص اگر در حال جابجایی وب سایت خود یا تغییر دایرکتوری نصب وردپرس خود هستید، مفید است.

Redirection installed full page
نحوه رفع خطاهای 404 در وردپرس 11

این افزونه خطاهای 404 را کنترل می کند و گزارش های کامل را حفظ می کند. همچنین می‌توانید آن را تنظیم کنید تا برخی از URLها بتوانند به صفحه، فایل یا وب‌سایت دیگری بروند. شما می توانید تغییر مسیرهای مختلفی را بر اساس وضعیت ورود به سیستم، تغییر مسیر به صفحات تصادفی یا بر اساس ارجاع دهندگان تنظیم کنید.

وقتی URL پست تغییر می‌کند، افزونه به‌طور خودکار یک تغییر مسیر 301 اضافه می‌کند. این کار به صورت دستی نیز قابل انجام است. این به طور کامل در داخل سایت وردپرس شما کار می کند و htaccess. لازم نیست. از گزارش می توانید بررسی کنید که چه کسی برای ورود به سیستم تلاش کرده است و چند بار تلاش برای ورود انجام شده است.

همه 404 هدایت به صفحه اصلی

همه 404 تغییر مسیر به صفحه اصلی همه پیوندهای خطای 404 را با استفاده از صفحه اصلی هدایت می کند تغییر مسیر سئو 301 اگرچه می‌توانید به طور متناوب انتخاب کنید که آن را به هر صفحه سفارشی هدایت کنید.

All 404 Redirect to homepage installed
نحوه رفع خطاهای 404 در وردپرس 12

این یک افزونه ساده است که در آن باید وضعیت تغییر مسیر را فعال کنید، آدرس صفحه ای را که قرار است 404 به آن هدایت شود را پر کنید. و پس از کلیک بر روی دکمه به روز رسانی، تنظیمات در پایگاه داده ذخیره می شود.

404 تا 301

404 تا 301 تقریباً مانند افزونه قبلی کار می‌کند و همه خطاهای 404 را به هر صفحه‌ای که با استفاده از آن تنظیم می‌کنید هدایت می‌کند. تغییر مسیرهای 301، 304 یا 307. این اعداد نشان می دهد که آیا صفحه به طور موقت یا دائم منتقل شده است. پس از نصب این افزونه، خواهید دید که داشبورد ابزار وب مستر شما تقریباً همیشه خطاهای صفر را گزارش می کند.

404 to 301
نحوه رفع خطاهای 404 در وردپرس 13

می‌توانید انتخاب کنید که خطاها نظارت شود و همچنین می‌توانید اعلان‌های ایمیل در خطاهای 404 را فعال کنید. اگر به سادگی می خواهید یک گزارش را نظارت یا نگهداری کنید، می توانید گزینه Redirect را غیرفعال کنید. این افزونه سبک وزن، آماده ترجمه و استفاده کاملاً رایگان است و به‌روزرسانی‌های مادام العمر دارد. توسعه دهندگان و سایر کاربران می توانند در GitHub به این افزونه دسترسی داشته باشند.

Custom 404 Pro

می‌توانید از Custom 404 Pro استفاده کنید تا صفحه خطای پیش‌فرض 404 را با یک صفحه سفارشی جایگزین کنید. در بخش صفحات پنل مدیریت خود را بسازید. یا می توانید به سادگی یک URL کامل برای تغییر مسیر 404 مشخص کنید.

Custom 404 Pro installed
نحوه رفع خطاهای 404 در وردپرس 14

داده‌های 404 و همچنین کلمات کلیدی که بازدیدکننده را در صفحه 404 فرود آورده‌اند، قابل ثبت هستند. پشتیبانی از این افزونه در GitHub در دسترس است.

صفحه 404

با صفحه 404 کاری ندارید. یک صفحه 404 در سایت وردپرس خود ایجاد کنید، همانطور که معمولا صفحاتی را در وردپرس ایجاد می کنید. پس از انجام این کار، تنظیمات را در داشبورد وردپرس خود باز کنید. روی صفحه خطای 404 کلیک کنید و صفحه ای را که به تازگی ایجاد کرده اید به عنوان صفحه خطای 404 انتخاب کنید. این تمام چیزی است که در آن وجود دارد.

404page header
نحوه رفع خطاهای 404 در وردپرس 15

این افزونه تغییر مسیر ایجاد نمی کند. با تغییر مسیر، URL در فهرست جستجو باقی می ماند و این می تواند بر سئو تاثیر بگذارد. این افزونه تضمین می کند که کد 404 صحیح به موتورهای جستجو تحویل داده می شود. این افزونه بسیار متفاوت از بقیه است. هیچ درخواستی به سرور ارسال نمی شود. در عوض از منابع خود وردپرس استفاده می شود.

افزونه تغییر مسیر پست سریع صفحه

افزونه تغییر مسیر پست سریع صفحه کار را انجام می دهد به صورت دو طرفه یکی از آنها روش تغییر مسیر سریع است که در آن شما فقط باید URL درخواست و URL مقصد را تایپ کنید. سپس افزونه مطابق URL هایی که پر کرده اید هدایت می شود.

Quick PAge redirects fullscreen installed
نحوه رفع خطاهای 404 در وردپرس 16

هیچ صفحه ای نیاز نیست ایجاد شود و همچنین نیازی به داشتن صفحه موجود نیست. این افزونه در مواقعی که باید اشتباهات تایپی را که هنگام ایجاد یک صفحه رخ داده است برطرف کنید، یا زمانی که می خواهید URL های قدیمی را به URL های جدید هدایت کنید، بسیار مفید خواهد بود. هنگامی که یک وب‌سایت را جابه‌جا می‌کنید، همچنین آن را کمک بزرگی خواهید یافت.

برای صفحه یا پست‌های موجود، یک متای باکس گزینه به صفحه ویرایش اضافه می‌شود، جایی که می‌توانید URL جدید را پر کنید. این برای آیتم های منو و پست های تکراری به خوبی کار می کند. همچنین بهتر است در ساختار پیوند دائمی وردپرس کار کنید.

افزونه تغییر مسیر سئو

هنگام ساختن افزونه تغییر مسیر سئو، نویسندگان بر حفظ آن تمرکز کرده اند. برای همه سطوح کاربری ساده است و می توانید این را در نحوه کار افزونه مشاهده کنید. یک کنترل پنل پیشرفته به شما کمک می کند تا تمام کارهایی را که افزونه می تواند انجام دهد، کنترل کنید.

SEO Redirection Installed
نحوه رفع خطاهای 404 در وردپرس 17

شما می توانید صفحات خطای 404 را کنترل کرده و همه آنها را با یک کلیک تغییر مسیر دهید. تغییر مسیر 301، 302 یا 307 امکان پذیر است، و همچنین تغییر مسیر کارت وحشی نیز امکان پذیر است. کل محتویات پوشه را می توان با تغییر تنظیمات پوشه در برگه تغییر مسیر هدایت کرد. تاریخچه تغییر مسیر را می توان حفظ کرد.

برای تغییر مسیر هر پست، می‌توانید URL کامل و پوشه مقصد را پر کنید و روی افزودن کلیک کنید. یا می توانید URL مقصد را در صفحه پست یا ویرایش ویرایش کنید و روی ذخیره کلیک کنید. این افزونه همچنین زمانی که نام دامنه خود را تغییر می دهید یا سایت خود را جابجا می کنید مفید خواهد بود. توجه داشته باشید که این افزونه از نصب چند سایت پشتیبانی نمی کند.

مدیر تغییر مسیر ایمن

Safe Redirect Manager افزونه‌ای مؤثر برای مدیریت خطاهای 404 در نصب‌های چند سایتی است. می توانید با استفاده از کدهای وضعیت HTTP که قاب می کنید، به URL های جدید هدایت شوید.

Safe Redirect manager Installed
نحوه رفع خطاهای 404 در وردپرس 18

با استفاده از تابع wp_safe_redirect، فقط به میزبان های لیست سفید اجازه هدایت می دهد.


مهم است که فعال بمانید و سایت خود را تا حد امکان از خطاهای 404 دور نگه دارید. در لیست کارهای نگهداری وردپرس، می توانید –

  • بررسی گزارش های آمار وب سایت خود را برای جستجوی گزارش های خطای 404 برنامه ریزی کنید.
  • پیوندهای داخلی و خارجی را مرتباً بررسی کنید. وب‌سایت‌های کوچک می‌توانند یک بار در ماه، وب‌سایت‌های بزرگ هفته‌ای یک بار بررسی کنند.
  • تکرار بررسی به محتوای وب سایت بستگی دارد نه بازدیدکنندگان. وب سایت های سنگین محتوا را باید بیشتر بررسی کنند.

با تعداد زیاد افزونه های با کیفیت موجود، دلیلی وجود ندارد که پیوندهای خود را در بهترین حالت نگه دارید. آنها را امتحان کنید و وب سایت خود را در بهترین شرایط نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا