چطوری میشه

11 ویدیوی برتر مبتدی وردپرس از 6 سایت عالی

11 ویدیوی برتر مبتدی وردپرس از 6 سایت عالی

به عنوان یک وبلاگ نویس جدید، قابل درک است که از یادگیری نحوه پیمایش در وردپرس ناامید می شوید. نصب، انتخاب تم و پلاگین، پیمایش داشبورد، و سایر جزئیات وردپرس حتماً باعث می‌شود که سرتان بیاید.

اما ابزارهای موفقیت وردپرس در انتظار شما هستند! تعدادی مرکز ویدیوی رایگان و پولی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در کمترین زمان با وردپرس آشنا شوید. اگر به دنبال حذف ناامیدی خود از آشنایی با وردپرس هستید، ویدیوهای مبتدی وردپرس و منابع اضافی زیر را در نظر بگیرید. بیایید شیرجه بزنیم!

اصول وردپرس توسط WordPress.tv

یکی از بهترین منابع آنلاین برای یادگیری اصول اولیه وردپرس، WordPress.tv است. الف>. به قول آنها، این “منبع بصری برای همه چیز وردپرس” است. WordPress.tv که در ابتدا برای کاربران کهنه کار وردپرس طراحی شده بود، اکنون یک کتابخانه رو به رشد از آموزش های مبتدی دارد. در اینجا چند ویدیو وجود دارد که ممکن است بخواهید با آنها شروع کنید:

نمایه وردپرس شما

در داشبورد وردپرس خود، می توانید تنظیمات برگزیده نمایه کاربر را تنظیم کنید. تنظیمات برگزیده ای که انتخاب می کنید تعیین می کند که نمایه شما چگونه در پست ها و صفحات شما مشاهده می شود. صفحه نمایه شما به پنج بخش تقسیم می شود: گزینه های شخصی، نام، اطلاعات تماس، درباره خودتان و مدیریت حساب. این ویدیو جزئیات هر بخش را توضیح می دهد.

تنظیمات عمومی وردپرس

تنظیمات عمومی گسترده به نظر می رسد، اما این صفحه در داشبورد وردپرس شما دارای تنظیمات بسیار خاصی است. در مجموع ده ها تنظیمات وجود دارد که یکی از آنها تعیین دسترسی کاربر است. از این صفحه می‌توانید تعیین کنید که آیا هر کسی می‌تواند به‌عنوان کاربر در وب‌سایت شما ثبت نام کند یا خیر، و در این صورت، چه نقشی به‌طور خودکار به آنها اختصاص داده می‌شود. پیشنهاد می‌کنم برای کمک به ایمن نگه داشتن وب‌سایت خود، به توضیحات مربوط به کاربران جدید توجه ویژه داشته باشید.

پیوندهای دائمی وردپرس

تنظیمات پیوند ثابت نحوه نمایش URL های شما در مرورگرهای وب را تعیین می کند. آدرس پست یا صفحه شما می تواند شامل نام پست یا صفحه، دسته یا برچسب باشد. همچنین می تواند ماه، روز و حتی ثانیه ای که پست ایجاد شده است را در خود جای دهد. به طور کلی، ساختار پیوند دائمی وردپرس برای وب سایت شما تا حد زیادی به عملکرد وب سایت شما بستگی دارد.

طرح‌ها و افزونه‌های آموزشی WordPress Training Plus از Lynda

Lynda.com WordPress Video Tutorials

Lynda.com یک منبع آنلاین است که اکنون متعلق به لینکدین. ویدیوهای آموزشی پیرامون موضوعاتی مانند فناوری، خلاقیت و تجارت ارائه می‌دهد.

تعدادی از دوره های ویدیویی وردپرس در وب سایت آپلود شده اند و مرتباً به روز می شوند. دوره های کامل با هزینه در دسترس هستند، اما پیش نمایش ها می توانند راه حلی سریع برای سوزاندن سوالات وردپرس ارائه دهند. در اینجا چند ویدیو وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

WordPress: Essential Training

پس از تماشای قطعه ویدیوی خوش آمدید، حتماً روی پیوند آشنایی با وردپرس کلیک کنید تا آموزش ضروری پیش نمایش. راوی جزئیات این برنامه انتشار وب را به یکی از آموزنده ترین روش هایی که تا به حال شنیده ام توضیح می دهد.

همچنین خواهید آموخت که وردپرس اساسا چگونه کار می‌کند، چگونه پست‌ها را ایجاد کرده و متن آن‌ها را بدون مشکل قالب‌بندی کنید، چگونه فایل‌های رسانه‌ای را مدیریت می‌کنند، نقش صفحات و موارد دیگر. برای مشاهده محتوای رایگان باید از این قسمت رد شوید، اما اگر می‌خواهید تمام 5 ساعت و 14 دقیقه این دوره را مشاهده کنید، آنها یک آزمایش رایگان ارائه می‌دهند.

شروع با موضوع: بیست و سیزده

کل این دوره ویدیویی بدون عضویت قابل مشاهده است. گاهی اوقات کمک می کند که پس از راه اندازی وب سایت وردپرس خود با یک موضوع شروع کنید. وقتی وردپرس را نصب می‌کنید، معمولاً یک تم پیش‌فرض از قبل فعال شده وجود دارد که برای سفارشی‌سازی آماده است. موضوع تقریباً با سال نصب سیستم مدیریت محتوای شما مطابقت دارد.

این ویدیو یکی از این موضوعات را پوشش می‌دهد، Twenty Thirteen، که در سال 2013 منتشر شد، اما همچنان یک گزینه عالی است. اگر به تازگی سایت وردپرس خود را ایجاد کرده اید، تم بیست و پانزده فعال خواهد بود، اما این ویدیوی Lynda هنوز یک نقطه مرجع خوب برای یادگیری نحوه تعیین اینکه کدام ویژگی ها و عملکردهای تم ممکن است به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، است.

افزونه های وردپرس: SEO

به دست آوردن حداقل یک درک اساسی از SEO برای هر صاحب وب سایت ضروری است. این ویدیو دو افزونه SEO را مورد بحث قرار می دهد که می توانند به شما در بهینه سازی وب سایت خود کمک کنند.

افزونه ها از طریق متا تگ ها، عنوان پست و صفحه، عبارات کلیدی، توضیحات متا و تگ ها و توضیحات تصویر به بهینه سازی SEO کمک می کنند. مانند اولین ویدیوی Lynda.com که پوشش دادیم، برای مشاهده کل دوره به یک عضو آزمایشی رایگان یا عضویت کامل نیاز دارید.

آموزش ها و منابع ویدئویی وردپرس بیشتر

WP101.com Video Tutorials

در هفت سال گذشته، WP101.com منبع وردپرس برای مبتدیان و توسعه دهندگان به طور یکسان بوده است. مبتدیان وردپرس اصول اولیه را از طریق ویدیوهای کوتاه و آموزنده یاد می گیرند در حالی که توسعه دهندگان از این منابع برای آموزش به مشتریان خود استفاده می کنند.

ویدیوهای اساسی برای شروع کار با وردپرس، مروری دقیق (و در عین حال کوتاه) درباره هر موضوع ارائه می‌دهند. اما یک کتابخانه آموزشی کامل با عضویت در دسترس است که موضوعات دیگری مانند داشبورد وردپرس، مدیریت نظرات و حتی پیاده‌سازی افزونه Yoast SEO را پوشش می‌دهد.

WPExplorer TV

بیایید WPExplorer TV را نیز فراموش نکنیم. ما تلاش کرده‌ایم راهنماهای مفیدی ایجاد کنیم که می‌توانید در حین یادگیری استفاده از وردپرس، آنها را دنبال کنید. برخی از آموزش‌های ما افزونه‌هایی مانند ویژوال کامپوزر یا روش‌های ساده مانند فعال کردن گزینه فونت در ویرایشگر WYSIWYG را پوشش می‌دهند، اما برای زمانی که ویدیوهای جدید ما پست می‌شوند، منتظر باشید (و حتما مشترک شوید).

ShoutMeLoud.com Broken Links Tutorial

یکی دیگر از منابع آموزشی ویدیویی برای مبتدیان وردپرس، ShoutMeLoud است. وب سایت و وبلاگ آنها چندین موضوع را پوشش می دهد تا وبلاگ شما را راه اندازی کند، اما یکی از ویدیوهایی که برای من متمایز بود نحوه استفاده از افزونه وردپرس جستجوگر لینک شکسته (2m 58s) . آخرین چیزی که می‌خواهید این است که لینک‌های شکسته در سرتاسر وب‌سایت شما ایجاد شود. این ویدیو به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از افزونه Broken Link Checker به طور مؤثر استفاده کنید تا موتورهای جستجو بدانند که می‌توانند به وب‌سایت شما اعتماد کنند.

The WPChick Beaver Builder Tutorial

TheWPChick توسط وبلاگ نویس کیم دویال اداره می شود. او نکات زیادی را برای وبلاگ نویسانی که همه اشکال محتوا را ایجاد می کنند ارائه می دهد: متن، ویدیو، قسمت های پادکست و موارد دیگر. ویدیوهای او در  افزونه Beaver Builder (17m 36s) و افزونه Shortcodes Ultimate (12m 52s) دو نمونه برتر هستند. این ویدیوها و موارد دیگر مکانی عالی برای شروع برای هر مبتدی وردپرس است!


اگر از وردپرس ناراحت هستید، لازم نیست به دنبال سیستم های مدیریت محتوای جایگزین باشید. ویدیوهای مبتدی وردپرس زیادی وجود دارد که شما را در مسیر درست قرار می دهند. می توانید چند دقیقه در روز را صرف تماشای آموزش های ویدیویی کنید که به وضوح نحوه ساخت و راه اندازی وب سایت شما را توضیح می دهد.

می‌توانید با آموزش‌های ابتدایی‌تر، مانند آموزش‌هایی که در WordPress.tv، Lynda.com و WP101.com یافت می‌شوند، شروع کنید و سپس به وب‌سایت‌هایی مانند TheWPChick و ShoutMeLoud.com بروید.

چگونه خود را در مورد وردپرس آموزش دهید؟ آیا از آموزش های ویدیویی مفیدی که در اینجا ذکر نشده اند مطلع هستید؟ مایلیم آنها را در زیر با ما به اشتراک بگذارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا