چطوری میشه

مانیتورینگ زمان و خرابی در وردپرس

مانیتورینگ زمان و خرابی در وردپرس

شما وب سایت فوق العاده خوبی دارید و برای توسعه پایگاه خوانندگان خود سخت تلاش کرده اید. اما آیا مطمئن هستید که وب سایت شما همیشه فعال است؟ این دقیقاً هدف وب سایت است، درست است؟ یک وب سایت باید همیشه برای مشاهده در دسترس باشد و زمان آپدیت وب سایت برای حفظ و افزایش ترافیک مهم است. در غیر این صورت، مشتریان خود را از دست خواهید داد و اعتبار وب سایت شما به طور قطع کاهش می یابد.

سرویس‌های میزبانی اغلب 99 درصد آپ‌تایم را تبلیغ می‌کنند، اما این را در نظر بگیرید که 1 درصد از کار افتادگی به معنای کمی بیش از 3.5 روز است. و اگر این به تعدادی از موارد از کار افتادگی تقسیم شود، بر رتبه شما تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین شما باید وب سایت خود را به طور مداوم نظارت کنید تا مطمئن شوید که به طور مداوم در حال اجرا و راه اندازی است. ردیابی زمان کار و خرابی وب سایت بسیار مهم است.

تعداد و نوع آزمایش‌ها برای نظارت بر زمان کار می‌تواند متفاوت باشد – از بررسی‌های ساده HTTP تا بررسی‌های پیچیده پیچیده و نظارت بر بیش از 50 نقطه بازرسی به طور همزمان. برخی از آزمایش‌هایی که معمولاً انجام می‌شوند،

  • تست مانیتور پینگ که اساساً به شما اطلاع می‌دهد که سایت شما راه‌اندازی و در حال اجرا است و سرعت خالص را بررسی می‌کند. سرعت کمتر از همتراز خوب نیست و تقریباً برابر با خرابی است.
  • تست HTTP که به شما اطلاع می دهد که تبادل واقعی داده بین اینترنت و رایانه وجود دارد.
  • مانیتور سرور DNS که بررسی می‌کند آدرس DNS وب‌سایت شما و آدرس سایت شما یکسان هستند. اشکالات شبکه و پروتکل با استفاده از این آزمایش شناسایی می‌شوند.
  • نمایشگر پورت پروتکل کنترل انتقال که انتقال داده‌ها را از یک دستگاه به دستگاه دیگر از طریق اینترنت آزمایش می‌کند.

شکست‌ها قابل شناسایی هستند و به وب‌سایت‌ها هشدار داده می‌شود.

سرویس‌های رایگان، پولی و فریمیوم وجود دارند که بر زمان کار نظارت دارند. از برخی افزونه ها نیز می توان استفاده کرد. این سرویس ها و افزونه ها وب سایت شما را در فواصل زمانی معین بررسی می کنند و در صورت قطع شدن سایت به شما هشدار می دهند. دفعات بررسی و نحوه هشدار می تواند متفاوت باشد. برخی از خدمات و افزونه های محبوب در این مقاله به تفصیل آمده است.

Pingdom

Pingdom یک ارائه دهنده خدمات نظارت بر عملکرد وب سایت درجه یک است که مورد اعتماد افرادی مانند Google است. و اپل با Pingdom، لازم نیست از شخص ثالث یاد بگیرید که وب سایت شما از کار افتاده است. اگر بسته‌های استاندارد مناسب شما نیستند، می‌توانید بسته‌ای سفارشی با آنها برای وب‌سایت خود بر اساس حجم و نیازتان به پشتیبانی ممتاز تهیه کنید.

Pingdom 2

Pingdom بیش از 60 سرور کاوشگر را در سراسر آمریکا و اروپا برای نظارت بر وب‌سایت‌ها و خدمات مرتبط قرار داده است. توقف یا وقفه تقریباً بلافاصله متوجه می شوند زیرا دفعات بررسی فقط یک دقیقه است. قبل از اینکه به شما هشدار داده شود، این خطاها دوبار بررسی می‌شوند، بنابراین تعداد هشدارهای نادرست کاهش می‌یابد. با استفاده از تجزیه و تحلیل ریشه، می توانید زمان صرف شده برای بازگرداندن وب سایت خود را کاهش دهید.

تجربه واقعی کاربر نهایی از مکان‌های مختلف، ایجاد تغییرات در صفحات و پیگیری زمان بارگذاری برای هر تغییر، نظارت بر تراکنش، و تجزیه و تحلیل علت اصلی برخی از ویژگی‌های گنجانده شده است. اینها به شما کمک می کند تا کنترل وب سایت خود را در دست بگیرید.

بیش از 700000 کاربر در سراسر جهان از Pingdom استفاده می کنند. اگر مطمئن نیستید، می‌توانید از آزمایش رایگان 30 روزه استفاده کنید. بسته‌های پرمیوم از 13.95 دلار در ماه شروع می‌شوند.

DownNotifier

DownNotifier ابزاری است که می‌توانید از آن برای نظارت بر وب‌سایت خود استفاده کنید و از آن مطلع شوید. هر خرابی به صفحه اصلی این ارائه دهنده خدمات مراجعه کنید و آدرس وب سایت مورد نظر را برای نظارت پر کنید. به شناسه ایمیلی که ارائه می‌کنید، هشدارهای ایمیلی مربوط به خرابی را دریافت خواهید کرد. برای دریافت این هشدارها در گوشی خود، هشدارهای پیامکی را فعال کنید. می توانید انتخاب کنید که وقتی سایت خاموش است یا زمانی که سایت حاوی متن خاصی نیست به شما اطلاع داده شود. من سعی کردم هر دو گزینه را انتخاب کنم، اما ابزار به طور خودکار مرا به یکی محدود کرد.

Down Notifier

سرویس رایگان هر 10 دقیقه سایت شما و نظارت برتر هر دقیقه را بررسی می کند. بسته پریمیوم را می توان برای 5 وب سایت با هزینه 14.95 دلار در سال استفاده کرد. همچنین می توانید گزارش ها و سابقه خرابی را دریافت کنید.

مونیت

Monitor Us با Monitis ادغام شده است تا خدمات نظارت، تجزیه و تحلیل و عملکرد وب سایت را بهبود بخشد. با طرح های رایگان و پریمیوم. این 4 بررسی را انجام می دهد – نظارت بر زمان کار، نظارت بر بارگذاری کامل صفحه، نظارت بر تراکنش و تست استرس وب – تا وب سایت شما را در اوج عملکرد نگه دارد.

با استفاده از ابزارهای مبتنی بر ابر، آزمایش‌های نظارت بر زمان انجام کار برای بررسی در دسترس بودن و زمان پاسخگویی وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و خدمات انجام می‌شود. بررسی ها از بیش از 30 مکان در سراسر جهان در فواصل زمانی یک دقیقه انجام می شود و می توان به سابقه 2 ساله دسترسی داشت.

Monitis

بررسی‌های چندگانه – بررسی محتوای صفحه وب، آزمایش‌های چند پروتکل، آزمایش‌های ایمیل و بررسی IP عمومی – انجام می‌شوند و گزارش‌های خرابی فوری ارسال می‌شوند. بنابراین به سرعت متوجه می شوید که وب سایت شما از کار افتاده است. نظارت بر بارگذاری کامل صفحه، زمان بارگذاری صفحات را از ابتدا تا انتها پیگیری می کند. زمان بارگذاری تصاویر را می توان مشخص کرد و زمانی که صفحات بارگیری نشدند، گزارش خطای 404 دریافت می شود.

ویژگی نظارت بر تراکنش در این سرویس به تمام جنبه‌های تجارت الکترونیک شما نگاه می‌کند تا اطمینان حاصل کند که هیچ تراکنش در زمینه‌های کلیدی مانند ثبت نام و سبد خرید متوقف نمی‌شود. برای اطمینان از آمادگی شما برای افزایش ترافیک، به ویژه در طول کمپین هایی مانند Super Bowl یا Black Friday، به تست استرس وب دقت کنید. این به شما ایده می دهد که وب سایت شما چقدر بار می تواند تحمل کند.

یک دوره آزمایشی رایگان 15 روزه نامحدود در دسترس است، و فراتر از آن، باید بسته خود را بر اساس دفعات بررسی و تعداد مکان‌هایی که قرار است از آنجا آزمایش شود، بسازید. Monitis بیش از 200000 کاربر دارد که برخی از نام‌های تجاری معروف در میان آنها هستند.

خدمات به روز

Service Uptime یک سرویس رایگان و مبتنی بر اشتراک است که در دسترس بودن وب سایت را نظارت می کند و عملکرد با استفاده از یک شبکه جهانی از سرورها. می‌توانید در زمان راه‌اندازی سرویس، فرکانس بررسی را در کنترل پنل تنظیم کنید.

Service Uptime

طیف وسیعی از بررسی‌ها انجام می‌شود – صفحات وب برای محتوای کلمه کلیدی بررسی می‌شوند، آزمایش‌های پینگ برای بررسی اتصال سطح IP، سرورهای وب (HTTP و HTTPS) و آزمایش‌های پیوند، آزمایش‌های سرور POP 3 برای بازیابی ایمیل، آزمایش‌های سرور SMTP برای ارسال ایمیل، تست‌های سرور IMAP برای مدیریت صندوق‌های پستی، دانلود تست‌های سرور (سرورهای FTP)، تست‌های سرور DNS و MySQL در سطح پروتکل و تست‌های سرور سفارشی برای نظارت بر هر پروتکل TCP/IP. برای حساب رایگان، می‌توانید یک سرویس یا پورت را برای آزمایش انتخاب کنید.

گزارش‌های عملکرد و زمان کار دوره‌ای، گزارش‌های ماهانه دقیق و خلاصه کل دوره نظارت، شما را از عملکرد وب‌سایت خود مطلع می‌سازد. بیش از 50000 وب سایت برای خدمات نظارت رایگان خود در Service Uptime ثبت نام کرده اند. بسته‌های پریمیوم از 4.95 دلار در ماه در دسترس هستند.

سایت 24×7

سایت 24×7 تقریباً مانند سایر خدمات کار می کند تا اطمینان حاصل شود که شما مشتریان می توانند به طور مداوم از سراسر جهان معامله کنند. این سرویس همچنین می تواند URL ها را از طریق اینترنت، اینترانت، شبکه های 3G و 4G بررسی کند، بنابراین می توانید برنامه های تلفن همراه و وب سایت های تلفن همراه را نیز نظارت کنید. با تجزیه و تحلیل اولیه، می‌تواند مشکل سازان را قبل از اینکه روی کاربران نهایی تأثیر بگذارد، شناسایی کند و بررسی کند کدام مؤلفه‌های برنامه عملکرد روان تراکنش‌ها را مختل می‌کنند.

Site 24x7

نظارت بر برنامه های وب از بیش از 50 مکان جهانی انجام می شود و هر گونه کندی شناسایی می شود. بارگذاری صفحه وب تجزیه و تحلیل می شود و سرویس های حیاتی مانند HTTP(S)، FTP(S)، DNS، PING، TCP، SSL، SMTP و POP نظارت می شوند. سرورها، شبکه های داخلی، دستگاه های شبکه، مانیتورینگ سمت سرور، سرور DNS. انقضای گواهینامه SSL، زمان صرف شده برای آپلود و دانلود FTP، و نظارت بر سرور ایمیل همگی به طور مکرر انجام می شوند. می‌توانید همه آزمایش‌ها را به‌صورت هم‌زمان در یک داشبورد به سادگی با تازه کردن، بدون نیاز به هر بار ورود به حساب خود مشاهده کنید.

این طرح رایگان شامل نظارت اولیه برای 5 وب سایت است و یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه در دسترس است. بسته‌های پریمیوم در سه نوع خدمات دسته‌بندی می‌شوند – نظارت بر وب‌سایت، نظارت بر سرور و نظارت بر برنامه‌ها، و همچنین یک بسته همه‌جانبه که همه چیز را بسته‌بندی می‌کند.

ارائه دهندگان خدمات بسیار بیشتری وجود دارند و تعدادی از آنها در اینجا فهرست شده اند. ممکن است بخواهید آنها را جستجو کنید، اما در اینجا چند مورد دیگر برای شروع آورده شده است:

افزونه‌های WordPress برای نظارت بر زمان کار و خرابی

خدمات عالی هستند، اما گاهی اوقات یک افزونه ساده می‌تواند اگر بهتر نباشد به همان اندازه خوب باشد – به خصوص اگر وبلاگ شما جدید باشد و هنوز نمی‌خواهید روی یک سرویس نظارتی پیچیده سرمایه‌گذاری کنید. در اینجا برخی از پلاگین های نظارت رایگان برای وردپرس را پیشنهاد می کنیم.

Jetpack برای وردپرس

Jetpack

Jetpack یک افزونه با عملکردهای متعدد است که یکی از آنها نظارت بر سایت است. آپتایم نیز با وردپرس از قبل نصب شده است و می توانید آن را فعال کنید. آن را در قسمت تنظیمات پیکربندی کنید و مطمئن شوید که شناسه ایمیل صحیح وارد شده است. حالت هشدار فقط از طریق ایمیل است – یک روش ایده آل نیست. اما اگر هشدارها را در یک پوشه جداگانه تفکیک کنید، فوراً سابقه خرابی سایت خود را خواهید داشت.

نظارت کاربر واقعی توسط Pingdom

Pingdom Real User Monit_

برای اینکه بدانید یک کاربر واقعی در مکان های مختلف چگونه وب سایت شما را تجربه می کند، نظارت کاربر واقعی توسط Pingdom و یک حساب کاربری با pingdom.com راه اندازی کنید. این افزونه بازخورد ارزشمندی در مورد زمان بارگذاری در کشورهای مختلف و مرورگرهای مختلف به شما می دهد. شما می توانید تمام این داده ها را از صفحه کنترل خود بخوانید. از داده ها برای افزایش عملکرد وب سایت خود استفاده کنید.

افزونه Uptime Robot برای وردپرس

Uptime Robot settings

افزونه Uptime Robot برای وردپرس یک افزونه ساده است که به شما این امکان را می دهد که آمار زمان آپدیت خود را از داشبورد یا هر صفحه یا ویجتی مشاهده کنید. باید برای خود یک حساب کاربری با Uptime Robot.com تنظیم کنید و افزونه را نصب کنید و آن را فعال کنید.  با قرار دادن کدهای کوتاه می توان آمار و گزارش ها را از چندین مکان در وب سایت شما مشاهده کرد.

در آخر

می‌خواهم یک گزینه دیگر را به اشتراک بگذارم – افزونه‌ای که در Chrome برای نظارت بر زمان کارکرد سایت در دسترس است. مانیتور سرور را می‌توانید از فروشگاه وب Chrome Apps بارگیری کنید.

1

شما می توانید هر تعداد وب سایت را برای نظارت اضافه کنید و می توانید وضعیت سایت خود را به سادگی با کلیک بر روی افزونه در مرورگر بررسی کنید. اگر پنجره بازشو فعال باشد، هر تغییری در وضعیت URL فوراً به عنوان یک پنجره بازشو نشان داده می شود و می توانید با ارائه دهنده خدمات میزبان خود تماس بگیرید.

اکنون که می دانید گزینه های زیادی برای نظارت بر زمان آپدیت سایت شما وجود دارد، یکی از آنها را انتخاب کنید و از آنها به خوبی استفاده کنید. قبل از اینکه هزینه، شهرت یا مشتریانتان را از دست بدهید، زمان خرابی را کنترل کنید. و در نظرات زیر به ما اطلاع دهید که کدام ابزار را توصیه می کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا