چطوری میشه

چگونه بفهمیم یک سایت توسط وردپرس پشتیبانی می شود؟

چگونه بفهمیم یک سایت توسط وردپرس پشتیبانی می شود؟

آیا اغلب یک سایت عالی می بینید و از خود می پرسید “آیا از وردپرس استفاده می کند؟” گاهی اوقات پاسخ ساده است – پاورقی همه چیز را بیان می کند، اما اغلب شما مجبور هستید کمی کارآگاهی انجام دهید. با توجه به اینکه وب‌مسترهای بیشتری این واقعیت را که از وردپرس استفاده می‌کنند پنهان می‌کنند، ما راه‌های مختلفی را به شما آموزش می‌دهیم تا تأیید کنید که سایتی از وردپرس استفاده می‌کند یا نه، در مورد اینکه چرا برخی احساس می‌کنند نیاز به پنهان کردن این واقعیت دارند که از WP استفاده می‌کنند را مورد بحث قرار می‌دهیم و یک ترفند ساده به شما نشان می‌دهیم تا متوجه شوید. یک سایت از چه موضوعی استفاده می کند.

چه خبر با The Hiding؟

ما مطمئن هستیم که در یک زمینه یا شرایط دیگر در مورد افرادی شنیده‌اید که این واقعیت را که سایتشان از وردپرس استفاده می‌کند پنهان می‌کنند و اینکه چگونه این یک چیز خوب یا بد است. بنابراین اجازه دهید چند چیز را روشن کنیم.

شما هرگز نباید از استفاده از وردپرس خجالت بکشید! در واقع، باید با افتخار به همه بگویید که سایت شما توسط یکی از بهترین نرم افزارهای منبع باز ایجاد شده است. مخفی کردن نسخه دقیق WP که استفاده می کنید یک بازی کاملاً متفاوت است. با توجه به خطر فزاینده هک شدن، این کار عاقلانه ای است زیرا افشای شماره دقیق نسخه می تواند شما را در معرض خطرات بیشتر هک قرار دهد.

اکثر “هکرها” تنبل هستند

Young hacker

وقتی افراد بد سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است سایت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان حذف کنند، از اصلی به نام «میوه کم آویزان» استفاده می‌کنند. این فقط یک روش فانتزی است برای گفتن “ابتدا آسیب پذیرترین سایت ها را هک کنید.” آنها یا یک آسیب‌پذیری WP جدید پیدا می‌کنند یا یک آسیب‌پذیری قدیمی‌تر را انتخاب می‌کنند که قبلاً در نسخه‌های جدیدتر وصله شده است اما در بسیاری از سایت‌ها وجود دارد، زیرا مردم به اندازه کافی WP را به‌روزرسانی نمی‌کنند. با استفاده از Google، آنها لیستی از هزاران سایت را دریافت می کنند که از آن نسخه های خاص استفاده می کنند و سپس یک حمله خودکار انجام می دهند که همه آن سایت ها را با استفاده از همان آسیب پذیری از بین می برد.

ممکن است سایت شما همچنان از آن نسخه خاص (مشکل) وردپرس استفاده کند، اما اگر فقط تلاش کوچکی برای مخفی کردن نسخه ای که استفاده می کند انجام دهید، به این معنی است که در همان موج اول ضربه نخواهید خورد. یک “میوه کم آویزان” نیست. اگر شخصی به طور خاص سایت شما را هدف قرار دهد، این به شما کمک نمی کند، اما با این حملات خودکار کمکی خواهد کرد.

بنابراین، اجازه می‌دهیم به برخی از روش‌هایی که می‌توانید برای یافتن اینکه آیا یک سایت از وردپرس پشتیبانی می‌کند یا نه، نگاهی بیندازیم.

1. یک سرویس برای آن وجود دارد

There's A Service For That

همانند بسیاری از چیزهای موجود در اینترنت، اگر به سرویسی نیاز دارید که یک کار ساده را خودکار کند، احتمال وجود دارد که از قبل وجود داشته باشد. اگر مشکل شما با کد نیست، به WP Loop مراجعه کنید. آیا ابزار وردپرس است آدرس سایت را وارد کنید، و به شما می گوید که آیا از وردپرس استفاده می کند.

SoftwareFindr Theme Detector-tool

یک منبع عالی دیگر، SoftwareFindr ابزار آشکارساز تم است. مانند قبل، پیوند به وب‌سایتی را که در مورد آن کنجکاو هستید قرار دهید و در یک لحظه متوجه خواهید شد که آیا این وردپرس است و آیا موضوعی است که می‌توانید برای خودتان تهیه کنید. SoftwareFindr همچنین توصیه‌ها و بررسی‌هایی را درباره تم و افزونه‌های برتر ارائه می‌دهد، بنابراین حتی اگر نمی‌توانید از همان تم به عنوان وب‌سایتی که دوست دارید استفاده کنید، قطعاً می‌توانید یک تم و چند افزونه برای ایجاد طرحی مشابه پیدا کنید.

اگر از نتایج راضی نیستید یا اطلاعات فنی بیشتری می‌خواهید BuiltWith می‌توانید به شما کمک کند باز هم، فقط URL سایت را تایپ کنید و روی جستجو کلیک کنید. همچنین می‌توانید از سرویس‌های تخصصی مانند Theme WP What is That؟ برای پیدا کردن موضوعی که یک سایت را تامین می‌کند، استفاده کنید. اما لطفاً به خاطر داشته باشید که همه آن سایت ها از روش هایی استفاده می کنند که در زیر توضیح داده شده است. هیچ جادوی برای آنها وجود ندارد.

2. شروع آسان – فقط بخوانید

بسیاری از سایت‌ها، همانطور که قبلاً گفته‌ایم، مفتخرند که از وردپرس استفاده می‌کنند، بنابراین اگر فقط به پایین صفحه بروید، احتمالاً خط “تأمین شده توسط WordPress” را خواهید دید. اگر در سایت یک وبلاگ نویس هستید، به احتمال زیاد می توانید با مراجعه به سایت درباره، نحوه ساخت آن، پشته فناوری یا برخی از صفحات مشابه که در آن لیستی به روز از همه افزونه ها و ابزارهای مورد استفاده برای ایجاد سایت استفاده شده است، اطلاعات بیشتری کسب کنید. نشان داده شده است.

3. حفاری در منبع – برچسب

ژنراتور مخوف

code

برای این روش و چند مورد بعدی، به منبع HTML صفحه اصلی سایت نیاز داریم. در واقع، منبع هر صفحه ای این کار را انجام می دهد، اما اجازه دهید به صفحه اصلی بچسبیم. در جایی از صفحه (که تصویر یا پیوند نیست) کلیک راست کرده و «مشاهده منبع صفحه» را انتخاب کنید. اگر از Chrome استفاده می کنید، Ctrl+U نیز این کار را انجام می دهد.

اکنون که HTML را دارید کلیدهای Ctrl+F را بزنید تا فیلد جستجو ظاهر شود و “generator” را تایپ کنید. شما به دنبال خطی هستید که شبیه این باشد:

چنین خطی وجود ندارد؟ ادامه مطلب روش‌های زیادی برای تأیید اینکه آیا یک پدر در WP است یا خیر وجود دارد.

آیا آن را پیدا کردید، اما به نظر نمی رسد؟ این هم ممکن است یکی از تغییراتی که اغلب دیده می‌شود فقط «وردپرس» است – این بدان معناست که مدیر وب‌سایت نمی‌خواهد نسخه دقیق WP را فاش کند (که همانطور که قبلاً درباره یک فکر خوب بحث کردیم، همینطور است). احتمال دیگر این است که سایت از WP پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین مولد می‌تواند چیز دیگری مانند جوملا باشد.

4. هنوز در منبع – برخی از مسیرهای اغلب استفاده شده

هنوز باید منبع را به همراه قسمت جستجو باز داشته باشید. فقط رشته جستجو را به “wp-content” تغییر دهید. یک سری خطوط با آن رشته پیدا کردید؟ عالی – سایت بدون شک از وردپرس استفاده می کند.

می‌خواهید بدانید از چه تمی استفاده می‌کنند؟ «wp-content/themes/» را جستجو کنید و احتمالاً چند بازدید دریافت خواهید کرد. اکنون به دنبال خطی بگردید که به “style.css” یا “style.css?v=x.y” ختم می شود – این فایل CSS تم اصلی است. روی آن پیوند کلیک کنید تا باز شود یا آن را در یک برگه جدید کپی/پیست کنید. کل URL چیزی شبیه به “https://domain.com/wp-content/themes/twentysixteen/style.css?ver=4.6.1” خواهد بود. ده خط اول آن فایل به شما داده های کافی برای پیدا کردن موضوع را در وب می دهد.

با این روش شانسی ندارید؟ به نظر می رسد کسی نمی خواهد ما بدانیم که از WP استفاده می کند. جای نگرانی نیست. بیایید کارآگاهی خود را ادامه دهیم.

5. URL های خاص WP

فایل readme.html را در ریشه سایت، یعنی “https://domain.com/readme.html” باز کنید. اگر کار کرد، چیزی شبیه به این دریافت خواهید کرد . بدشانسی؟ سپس https://domain.com/license.txt را امتحان کنید که باید شبیه این فایل نمونه. هنوز شانسی ندارید؟ به https://domain.com/wp-admin/ اجازه دهید تا صفحه ورود به سیستم WP ظاهر شود.

در حال تکمیل

اگر هیچ‌کدام از روش‌های بالا کار نمی‌کرد، پس شخصی برای مخفی کردن این حقیقت که از وردپرس استفاده می‌کند یا همان طور که گفته شد، از وردپرس استفاده نمی‌کند، کار زیادی انجام می‌دهد. بهشون بگو عوض کنن😉

آیا هیچ یک از این روش ها را امتحان کرده اید؟ یا دیگری برای اضافه کردن دارید؟ در نظرات زیر به ما بگویید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا