چطوری میشه

چگونه اهمال کاری را شکست دهیم و در سایت وردپرس خود کارهای بیشتری انجام دهیم

چگونه اهمال کاری را شکست دهیم و در سایت وردپرس خود کارهای بیشتری انجام دهیم

همه گاه و بیگاه کار را به تعویق می اندازند، اما برخی افراد بسیار بیشتر از دیگران رنج می برند. اگر احساس می کنید که به تعویق انداختن کار بر بهره وری شما تأثیر منفی می گذارد، وقت آن است که کاری در مورد آن انجام دهید.

در این مقاله به این می پردازیم که چرا مردم کار را به تعویق می اندازند و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید. ما در مورد اهمیت واضح بودن اهداف و دانستن عوامل حواس پرتی و سایر نقاط ضعف صحبت می کنیم. سپس نکات و ترفندهای بهره وری را در نظر می گیریم تا به شما کمک کند انگیزه خود را حفظ کرده و تمرکز خود را حفظ کنید.

نقاط ضعف خود را بشناسید

افراد به طرق مختلف و به دلایل مختلف کار را به تعویق می اندازند. برخی افراد به دلیل بی نظمی کار را به تعویق می اندازند. آن‌ها نمی‌توانند زمان خود را مدیریت کنند یا به وظایف خود ادامه دهند. به راحتی حواسشان پرت می شود. برای دیگران نشستن و شروع یک کار دشوار است، یا بعد از مدت کوتاهی تمرکز می‌کنند.

استرس اغلب باعث به تعویق انداختن کار می شود. ترس از شکست یا عدم تولید کار خوب می تواند منجر به اتلاف زمان زیادی شود. احساس بی انگیزگی یا خسته کننده بودن یک کار نیز می تواند بر بهره وری تأثیر بگذارد. به همین ترتیب، احساس سنگین شدن بیش از حد توسط یک پروژه عظیم یا انجام کارهای بسیار زیاد می‌تواند تأثیر بسیار منفی بر تمرکز شما داشته باشد.

کلید این است که تشخیص دهید چرا کارها را به تعویق می اندازید و سپس با رفتار خود برخورد کنید. سعی کنید دلایل اصلی به تعویق انداختن کار خود را شناسایی کنید و زمانی که به طور خاص بی ثمر هستید نظارت کنید.
rescue-time RescueTime برنامه ای است که می تواند رفتار شما را ردیابی کند. این راه‌حل زمانی را که در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مختلف سپری کرده‌اید تجزیه و تحلیل می‌کند، بنابراین می‌توانید ببینید که روزتان چقدر کارآمد بوده است، چه زمانی بیشترین کارآمدی را داشته‌اید و چه زمانی کارآمد نبوده‌اید. با درک عادات خود از این طریق، می توانید تغییرات لازم را برای بهبود نحوه گذراندن وقت خود ایجاد کنید.

اهداف خود را روشن کنید

goals

هنگام شروع یک کار، مهم است که اهداف خود را روشن کنید. چرا این وظیفه را بر عهده می گیرید و نتیجه نهایی چه خواهد بود؟ ممکن است در ازای پرداخت برای یک مشتری کار کنید، وب‌سایت یا کسب‌وکار خود را ایجاد کنید، پروژه‌ای را بسازید یا یک تکلیف را تکمیل کنید. با به تصویر کشیدن هدف و نتیجه نهایی، اهمیت شغلی که در دست دارید را به شما یادآوری می‌کند و به شما کمک می‌کند در طول کار با انگیزه باشید.

همچنین، در نظر بگیرید که چگونه از تکمیل کار سود خواهید برد. چه چیزی از آن به دست خواهید آورد و چه چیزی در خطر است؟ باز هم، پاداش ممکن است مالی باشد، یا ممکن است احساس غرور در کار تمام شده شما وجود داشته باشد. ممکن است احساس آرامش کنید، استرس کمتری داشته باشید و از اوقات فراغت بهره مند شوید. هر وظیفه ای که باشد، هدف نهایی و آنچه را که با اتمام پروژه به دست خواهید آورد را در نظر داشته باشید.

نکته برتر: اهداف نهایی خود را برای کاری که شروع می‌کنید و پاداش‌ها و مزایای تکمیل کار را یادداشت کنید. زمانی که احساس کردید انگیزه شما در حال کاهش است به این لیست مراجعه کنید.

بدون حواس پرتی

block-sites

در این روزگار و عصر فناوری، حواس‌پرتی‌ها همه جا هستند. بین ایمیل‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌ها، پیام‌ها، بوق‌ها و پینگ‌ها مدام حواس ما را پرت می‌کنند و تمرکز را بسیار دشوارتر می‌کنند. علاوه بر این، چون ما باید روی لپ‌تاپ‌هایمان کار کنیم، اینترنت همان جاست و با ما تماس می‌گیرد. بنابراین چه کاری می توانیم انجام دهیم تا از این مزاحمت ها جلوگیری کنیم و تمرکز خود را حفظ کنیم؟

Escape Your Phone

تلفن خود را خاموش کنید. آن را در کیف خود، در خانه یا در اتاق دیگری بگذارید. آن را بررسی نکنید. اگر فکر اینکه در طول روز یا حتی صبح به تلفن خود دسترسی نداشته باشید، خیلی زیاد است، در طول روز برای بررسی آن برنامه ریزی کنید. در زمان استراحت و ناهار، اما نه در زمان‌های کاری تعیین‌شده.

از ایمیل اجتناب کنید

ایمیل ها حواس پرتی وحشتناکی هستند. هر بار که ایمیلی را می خوانید و پاسخ می دهید، از نظر ذهنی از کار در دستتان دور می شوید. اعلان ها را خاموش کنید یا به طور کلی از سیستم خارج شوید، بنابراین نمی توانید به سادگی با جابجایی برگه ها به ایمیل خود دسترسی داشته باشید. مجدداً، در صورت لزوم، زمان بررسی و پاسخ ایمیل در طول روز را تعیین کنید.

از مسدود کننده های اینترنت و رسانه های اجتماعی استفاده کنید

freedom

آزادی راه حلی است که هزاران نفر برای مسدود کردن اینترنت، رسانه‌های اجتماعی و حتی برنامه‌ها استفاده می‌کنند. Freedom می‌تواند در همه دستگاه‌ها، در زمان‌هایی که شما انتخاب می‌کنید، و حتی برای وب‌سایت‌های خاصی که به نظر شما حواس‌تان را پرت می‌کنند، کار کند. عدم دسترسی به این وقفه ها به افزایش تمرکز و بهره وری کمک می کند.

یک فضای کاری مشخص داشته باشید

این فقط آنلاین نیست که در آن حواس‌پرتی را پیدا می‌کنید. چت کردن، تنظیم کردن مکالمات دیگران یا گذراندن وقت با خیال پردازی، همه راه هایی هستند که به راحتی می توانند به تعویق بینجامند. در صورت امکان سعی کنید یک فضای کاری مشخص و به دور از سروصدا و گفتگو داشته باشید. اگر این یک گزینه نیست، ممکن است لازم باشد در مورد هدفون های حذف نویز سرمایه گذاری کنید.

نوشتن بدون حواس پرتی را فعال کنید

da86daafd988d986d987 d8a7d987d985d8a7d984 daa9d8a7d8b1db8c d8b1d8a7 d8b4daa9d8b3d8aa d8afd987db8cd985 d988 d8afd8b1 d8b3d8a7db8cd8aa 6699c549bade1

در نهایت – از قابلیت‌های داخلی وردپرس استفاده کنید تا تمرکز خود را حفظ کنید. نوشتن بدون حواس پرتی را می توان در ابتدا فعال کرد وقتی در داشبورد وردپرس هستید، دکمه را از برگه «گزینه‌های صفحه» در گوشه سمت راست بالا اضافه کنید، سپس فقط روی نمادی که در بخش ویرایشگر پست ظاهر می‌شود کلیک کنید.

نکات بهره وری

علاوه بر پرهیز از حواس‌پرتی، راه‌های زیادی برای غلبه بر تعلل و ایجاد انگیزه و تمرکز وجود دارد.

یک لیست کارهای انجام شده بنویسید

tick-list

تعویق اغلب به دلیل سازماندهی ضعیف ایجاد می شود. اگر چنین است، وقت آن است که کنترل را در دست بگیرید. اگر کارهای متعددی در ذهنتان به هم ریخته است، آنها را یادداشت کنید. با ایجاد یک «فهرست کارهای انجام شده»، کنترل آنچه را که باید انجام دهید به دست می‌گیرید.

اما تقلب نکنید. هیچ فایده ای ندارد که تمام کارهای کوچک را انجام دهید و مهم ترین ها را رها کنید. هر کار را به ترتیب اهمیت شماره گذاری کنید و همیشه با فوری ترین آنها شروع کنید.

finish

Finish یک برنامه رایگان است که به شما کمک می کند همه مشاغل خود را در یک لیست معقول و با بازه های زمانی پیوست سازماندهی کنید. Finish دائماً به شما یادآوری می کند که آیا یک ضرب الاجل در حال نزدیک شدن است یا خیر، بنابراین شما کارهای برجسته را انجام می دهید. سپس از تیک زدن هر کار در حین تکمیل آن لذت ببرید.

زمان بندی روز شما

یک جدول زمانی برای روز خود ایجاد کنید، با فهرستی از آنچه می خواهید به دست آورید و هر ساعت قرار است به چه چیزی اختصاص داده شود. وقفه ها و پاداش ها را برنامه ریزی کنید تا انگیزه خود را حفظ کنید. سخت ترین کارها را در ابتدای روز، زمانی که ذهنتان تازه شده و روی همه استوانه ها شلیک می کند، اولویت بندی کنید. ادمین و کارهای ساده تر را به پایان روز بسپارید.

یک ترفند که توسط بسیاری از اهمال‌کاران به خوبی استفاده می‌شود، استفاده از تایمر پومودورو است. تکنیک پومودورو 25 دقیقه کار و سپس 5 دقیقه استراحت در یک چرخه مکرر را تشویق می کند. ایده پشت آن این است که هر 25 دقیقه به ذهن خود استراحت دهید تا فرسوده و غیرمولد نشود.

be-focused

Tomighty یک برنامه Pomodoro Timer رایگان است که روی رایانه‌های Windows و Mac کار می‌کند. همچنین تعداد زیادی برنامه Podoro برای iOS و Android وجود دارد.

پاداش

برای استراحت‌هایی که شامل پاداش برای کار سخت است، برنامه‌ریزی کنید. می توانید بعد از هر دو ساعت کار محکم به خود پاداش دهید. یا وقتی توانستید سه کار را از «فهرست کارهایتان» بررسی کنید، با خودتان رفتار کنید. شما می توانید مشوق ها را انتخاب کنید، که می تواند هر چیزی باشد، از چک کردن فیس بوک یا خوردن یک قهوه و کیک گرفته تا خرید چیز جدید. شما به خوبی می دانید که به چه چیزی پاسخ می دهید، بنابراین چیزی را انتخاب کنید که قرار است برای آن کار کنید.

یک شریک مسئولیت پذیر ممکن است در مورد پاداش ها و عواقب کمک کند. گزارش دادن به یک دوست و مقایسه پیشرفت، ممکن است به شما کمک کند در مسیر خود ادامه دهید و نسبت به رفتار خود احساس مسئولیت کنید. اگر قدرت اراده می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد، اجازه دهید شریکتان مسئولیت اهدای جوایز را بر عهده بگیرد.

یک برنامه اقدام برای کارهای طاقت فرسا ایجاد کنید

به تعویق انداختن کار می تواند ناشی از استرس باشد. اگر کاری سخت به نظر می رسد، آن را به مراحل جداگانه تقسیم کنید. به طور تقریبی بررسی کنید که هر کار چقدر طول می کشد و بر اساس آن زمان را اختصاص دهید. با علامت زدن هر کار در حین انجام، احساس می‌کنید کنترل دارید و می‌توانید پیشرفتی را که انجام داده‌اید ببینید.

موسیقی

brain-fm

بسیاری از ما هنگام کار، موسیقی را حواس‌پرتی بزرگ می‌دانیم. با این حال، Brain.fm موسیقی ایجاد کرده است که پیدا شده است که ذهن شما را متمرکز می کند، شما را بهره وری می کند و شما را قادر می سازد برای مدت طولانی تری در جریان بمانید. اگر در یک دفتر پر سر و صدا یا کافی‌شاپ‌های شلوغ کار می‌کنید و می‌خواهید سر و صدا را خاموش کنید، صدای سکوت را دوست ندارید یا فقط به کمی تقویت نیاز دارید، Brain.fm می‌تواند گزینه خوبی برای نگه داشتن شما در مسیر باشد.

نظرات نهایی

غلبه بر اهمال کاری به معنای ایجاد روال جدید و عادات خوب است. اهداف روشنی تعیین کنید، نقاط ضعف خود را بشناسید و سعی کنید یک محیط کاری بدون حواس پرتی ترتیب دهید. و نکات و برنامه های مختلف پیشنهاد شده در این مقاله را امتحان کنید و آنچه را که برای شما مناسب است پیدا کنید.

چه نکات مهمی برای غلبه بر تعلل دارید؟ لطفاً در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا