چطوری میشه

چرا و چگونه پس از بازنشستگی با وردپرس وبلاگ راه اندازی کنیم

چرا و چگونه پس از بازنشستگی با وردپرس وبلاگ راه اندازی کنیم

شما بازنشسته شدید – تبریک می‌گوییم! می‌دانیم که در ابتدا ممکن است کمی طول بکشد تا با برنامه‌ای که به تازگی آزاد شده‌اید سازگار شوید، اما کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. ساختن و نگهداری وبلاگ وردپرس می‌تواند یک سرگرمی فوق‌العاده در دوران بازنشستگی، راهی برای تکمیل علایق موجود، یا حتی راهی برای با وردپرس درآمد کسب کنید. با این حال، در حالی که وردپرس نسبتاً شهودی است، ایده راه‌اندازی وب‌سایت شما ممکن است کمی دلهره‌آور به نظر برسد.

خوشبختانه، ابزارهای رایگان و آسان زیادی برای کمک به ایجاد سایت عالی وجود دارد. با استفاده از این موارد (که بسیاری از آنها رایگان هستند) می توانید وب سایت خود را بسازید و وبلاگ نویسی را شروع کنید.

این پست پیشنهاداتی را برای موضوعات ارائه می دهد و شما را به صورت گام به گام در فرآیند ساخت سایت خود راهنمایی می کند – از جمله همه چیز از انتخاب موضوع تا نحوه شروع کسب درآمد. همچنین پیوندهای زیادی برای مطالعه بیشتر ارائه خواهیم داد تا به شما کمک کند در موضوعات مختلف عمیق‌تر شوید.

چرا یک وبلاگ بازنشستگی راه اندازی کنیم؟

راه اندازی یک وبلاگ وردپرس از هر نوع می تواند مفید باشد، اما یک وبلاگ بازنشستگی می تواند به ویژه رضایت بخش باشد. بسیاری از مزایای سلامت عاطفی و جسمی از نوشتن، از جمله کاهش استرس و بهبود خلق و خوی اثبات شده وجود دارد.  علاوه بر این، یک وبلاگ راهی برای حفظ و انتقال دانش به نسل های فعلی و آینده ارائه می دهد. حتی می تواند در طول مسیر چند دلار برای شما به ارمغان بیاورد.

قبل از اینکه نحوه راه اندازی یک وبلاگ را شروع کنیم، در زیر فهرستی از برخی از مزایا وجود دارد که در صورت داشتن افکار دوم:

  • به خودتان کاری بدهید که انجام دهید (وقت آزاد زیادی خواهید داشت)
  • خاطرات/تجربه ها را با خانواده (و جهان) به اشتراک بگذارید
  • با آموزش چیزهایی که در طول سالها آموخته اید به دیگران کمک کنید (شما می توانید یک وبلاگ در مورد شغل قبلی خود راه اندازی کنید)
  • چالش‌های جدید را بپذیرید (همیشه خوب است که خودتان را به چالش بکشید)
  • به دنیا سفر کنید (شاید قبلاً هیچ وقت فرصتش را نداشتید اما اکنون می توانید به دنیا سفر کنید و درباره آن وبلاگ بنویسید)
  • کمی درآمد اضافی کسب کنید (شاید وبلاگ شما ویروسی شود)

وبلاگ خود را در 7 مرحله آسان راه اندازی کنید

در زیر یک راهنمای هفت مرحله‌ای را برای شما در مسیر موفقیت وبلاگ‌نویسی بیان کرده‌ایم. بیایید شروع کنیم!

مرحله 1: در مورد موضوع خود تصمیم بگیرید

قبل از طراحی سایت خود باید ایده خوبی از آنچه می خواهید در مورد آن وبلاگ بنویسید، داشته باشید. در اینجا چند دستورالعمل محبوب برای وبلاگ های بازنشستگی آورده شده است:

  • یک مجله آنلاین: ممکن است انتخاب کنید که به سادگی افکار و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.
  • وبلاگ با موضوع خاص: شاید بخواهید در مورد حرفه خود صحبت کنید یا در مورد یک سرگرمی یا علاقه بنویسید.
  • وبلاگ محلی: ممکن است به وبلاگ نویسی در مورد جامعه خود، از جمله مشاغل، رویدادها، یا مشکلات علاقه مند باشید.
The homepage of Sydney Lagier's retirement blog

وبلاگ سیدنی لاگر به عنوان یک مجله و انجمن بازنشستگی آنلاین عمل می کند

مرحله 2: یک میزبان وب و نام دامنه انتخاب کنید

برای ایجاد سایت از سیستم مدیریت محتوای وردپرس (CMS) استفاده خواهیم کرد (در زیر توضیح خواهیم داد چرا). این بدان معناست که می‌خواهید با ارائه‌دهنده میزبانی سازگار با WordPress بروید. در حالی که امکان راه‌اندازی بسیاری از سایتتان به صورت رایگان وجود دارد، میزبانی یکی از مؤلفه‌هایی است که نیاز به هزینه دارد.

نام دامنه شما نامی است که در URL وب سایت شما ظاهر می شود (به عنوان مثال www.domain-name.com). می‌توانید یکی را از طریق بسته میزبانی وب دریافت کنید (اگر بخواهید Bluehost یک امتحان)، یک ثبت کننده، یا بازارهای نام دامنه. نام دامنه شما منحصربه‌فرد است و تغییر آن بعداً ممکن است پیچیده باشد، بنابراین ارزش آن را دارد که در ابتدا کمی درباره آن فکر کنید.

مرحله 3: وردپرس را نصب کنید

وقتی هاست و دامنه خود را مرتب کردید، وقت آن است که وردپرس را نصب کنید الف>. وردپرس یک پلتفرم بسیار قابل تنظیم و استفاده آسان با یک انجمن پشتیبانی عظیم است. بیش از یک چهارم وب را در اختیار دارد و روزانه بیش از پانصد سایت وردپرس جدید ایجاد می‌شود.

اگر یکی از میزبان‌های پیشنهادی ما را انتخاب کرده‌اید، از فرآیند نصب ساده وردپرس با یک کلیک سود خواهید برد. اکثر میزبان ها پشتیبانی عالی را برای راهنمایی شما در این مرحله و عیب یابی هر گونه مشکل ارائه می دهند.

در حالی که وردپرس نسبتاً شهودی است، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، به خصوص در ابتدا. قطعاً ارزش دارد که به برخی از آموزش های موجود برای شروع کار با وردپرس نگاهی بیندازید.

مرحله 4: یک تم انتخاب کنید

هنگامی که وردپرس را نصب کردید، می‌توانید موضوعی را انتخاب کنید، که ظاهر کلی را ارائه می‌کند. سایت شما و ممکن است عملکردهای بیشتری ارائه دهد. در حالی که بسیاری از تم‌ها با زنگ‌ها و سوت‌های زیادی همراه هستند، احتمالاً می‌خواهید در مورد وبلاگ نویسی به یک چیز ساده پایبند باشید، مگر اینکه احساس ماجراجویی کنید.

خوشبختانه، تم های رایگان و ممتاز زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگر انتخاب زیاد است، لیست های مفیدی از تم های ساده رایگان و ممتاز وجود دارد که باید بررسی کنید. شخصاً انتخاب برتر ما Total است زیرا گزینه بسیار انعطاف پذیری است. نمونه‌های نمایشی آماده و صفحه‌ساز شامل ایجاد یک وب‌سایت سفارشی با وردپرس آسان می‌شود. هنگامی که طرح زمینه خود را انتخاب کردید، می توانید آن را به صورت دستی یا از طریق ابزارهایی که ممکن است شامل شود، سفارشی کنید.

مرحله 5: افزودن ویژگی ها و عملکرد با افزونه ها

در حالی که وردپرس ممکن است همه چیزهایی را که برای ایجاد وبلاگ نیاز دارید در اختیار داشته باشد، تقریباً مطمئناً می خواهید ویژگی ها و عملکردی را با افزونه ها اضافه کنید.

افزونه‌ها افزونه‌های نرم‌افزاری هستند که برای گسترش عملکرد اصلی وردپرس طراحی شده‌اند. آن‌ها می‌توانند امنیت را اضافه کنند، گردش کار شما را بهبود بخشند، تجربه کاربر را بهبود بخشند و موارد دیگر. اگرچه استفاده از افزونه‌ها ضروری نیست، برخی از آنها ضروری تلقی می‌شوند.

افزونه‌های رایگان را می‌توانید در مخزن WordPress.org پیدا کنید، و می‌توانید آن را پیدا کنید جایگزین های ممتاز در بازارهایی مانند CodeCanyon. پلاگین ها را می توان تنها با چند کلیک نصب و فعال کرد. بسته به افزونه، اغلب باید به صفحه تنظیمات آن بروید و گزینه‌های ارائه شده را تنظیم کنید. یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس با طیف وسیعی از تنظیمات، Yoast SEO است.

The Yoast SEO title image from WordPress.org

لیست طولانی از ویژگی‌ها دارد که به شما کمک می‌کند رتبه‌بندی موتور جستجوی خود را بهبود ببخشید، مهارت‌های نوشتاری خود را اصلاح کنید، و محتوای خود را کاربرپسندتر کنید.

مرحله 6: محتوای خود را اضافه کنید

محتوای که اضافه می‌کنید بسیار به موضوع شما بستگی دارد، اما برخی از مواردی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • درباره صفحه: این صفحه ممکن است حاوی یک بیوگرافی کوتاه باشد و به خوانندگان بگوید وبلاگ شما در مورد چیست.
  • صفحه تماس: اگر می خواهید از سؤالات یا سایر انواع مکاتبات استقبال کنید، این یک افزونه مفید است.
  • پورتفولیو: اگر در مورد یک سرگرمی یا علاقه وبلاگ نویسی می کنید، به احتمال زیاد پروژه هایی برای به نمایش گذاشتن خواهید داشت که می توانند با استفاده از یک نمونه کار نمایش داده شوند.
  • گالری: به طور مشابه، ممکن است تصاویری داشته باشید که بخواهید در قالب یک گالری ارائه دهید.
  • پیوندهای اجتماعی: همچنین برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود باید در رسانه های اجتماعی وارد شوید. ابتدا تصمیم بگیرید که کدام شبکه‌های اجتماعی برای وبلاگ شما مناسب هستند، سپس از برخی نکات ما برای اشتراک‌گذاری خودکار اجتماعی استفاده کنید.< /li>

آخرین اما نه کم اهمیت، باید بدانید چگونه اولین پست وبلاگ خود را ایجاد کنید.

>

مرحله هفتم: از سایت خود کسب درآمد کنید

اگرچه این مرحله کاملاً اختیاری است، ممکن است بخواهید از وب‌سایت خود کسب درآمد کنید. اگر تعداد بازدیدکنندگان خوبی دارید، می‌توانید آن را تنظیم کنید تا یک جریان ثابت درآمد تکمیلی کسب کنید تا به شما کمک کند از دوران بازنشستگی خود لذت بیشتری ببرید. راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله از طریق پیوندهای وابسته، تبلیغات، فروش محصولات خود، و نوشتن پست های حمایت شده.


وبلاگ بازنشستگی راهی عالی برای مستندسازی زندگی خود به عنوان یک بازنشسته، به اشتراک گذاشتن دانش خود در مورد یک سرگرمی یا علاقه، یا مشارکت بیشتر در جامعه محلی خود است. با این حال، در حالی که ایده خوبی به نظر می رسد، عملی کردن آن ممکن است یک فکر فوق العاده باشد.

در این پست ما هفت مرحله برای شروع کار با وبلاگ بازنشستگی شما ارائه کرده ایم. آیا در مورد فرآیندی که در این مقاله به آن پرداختیم سؤالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا