چطوری میشه

همه چیز درباره صفحات وردپرس در مقابل پست ها

همه چیز درباره صفحات وردپرس در مقابل پست ها

به محض اینکه وب سایت وردپرس جدید خود را راه اندازی کردید، می خواهید شروع به اضافه کردن محتوا کنید. این اولین قدم بسیار مهم است، چه در حال ساخت یک نمایه یک صفحه ای یا یک وبلاگ چند نویسنده باشید. با این حال، اگر در این پلتفرم تازه کار هستید، ممکن است مطمئن نباشید که در مورد صفحات وردپرس در مقابل پست ها از کجا شروع کنید. هر دو برای ایجاد محتوا استفاده می‌شوند، پس تفاوت چیست؟

خوشبختانه، وردپرس ایجاد و سفارشی کردن محتوای اصلی برای سایت شما را با استفاده از صفحات و پست ها آسان می کند. در این مقاله، تفاوت‌های کلیدی بین صفحات و پست‌ها را توضیح می‌دهیم، به عملکرد آنها نگاه می‌کنیم و در مورد اینکه چه زمانی و چرا ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید، بحث خواهیم کرد.

صفحات و پست‌ها

وردپرس دو راه حل اصلی برای پر کردن سایت شما با محتوا ارائه می دهد: صفحات و پست ها. هر دو به شما امکان می دهند متن و رسانه را با استفاده از سازنده گوتنبرگ یا ویرایشگر کلاسیک به سایت خود اضافه کنید. . با این حال، تفاوت‌های کلیدی در نحوه ارائه و سازماندهی صفحات در مقابل پست‌ها و همچنین نحوه استفاده از آنها در وب‌سایت خود وجود دارد.

صفحات وردپرس چیست؟

d987d985d987 da86db8cd8b2 d8afd8b1d8a8d8a7d8b1d987 d8b5d981d8add8a7d8aa d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8afd8b1 d985d982d8a7d8a8d984 d9bed8b3 6699bf8687700
همه چیز درباره صفحات وردپرس در مقابل پست ها 5

ابتدا، اجازه دهید در مورد صفحات، که بخش‌های محتوای اصلی وب‌سایت شما هستند، صحبت کنیم. آنها معمولاً از یک منوی اصلی به آنها پیوند داده می شوند و حاوی اطلاعاتی هستند که به احتمال زیاد زیاد تغییر نمی کنند.

صفحات برای چه مواردی استفاده می شوند؟

صفحه مهمترین و اصلی ترین بخش محتوا هستند. این می تواند شامل یک صفحه اصلی، صفحه درباره، صفحه تماس و غیره باشد.

صفحات همچنین شامل آرشیوهایی هستند که مجموعه‌ای از پست‌ها را نمایش می‌دهند (که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد). صفحات آرشیو رایج در وب‌سایت‌ها می‌توانند شامل صفحه اصلی وبلاگ، صفحات نویسنده فردی، و صفحات طبقه‌بندی اصلی (برای دسته‌ها و برچسب‌ها) باشند.

کارگران آزاد یا مشاغل ممکن است صفحاتی نیز داشته باشند که خدمات و گواهینامه‌های شما را نمایش می‌دهند. متناوبا، یک عکاس یا هنرمند ممکن است از یک یا چند صفحه برای نمایش بهترین آثار خود استفاده کند. هر سایتی متفاوت خواهد بود.

در نهایت، صفحات برای اطلاعات و رسانه‌هایی ایده‌آل هستند که قرار است یکدست باشند. شما معمولاً می خواهید تصمیم بگیرید که صفحات اصلی شما در اوایل قبل از شروع به کار سایت شما چه خواهد بود.

سازماندهی صفحات وردپرس خود

TNW Menu Example
همه چیز درباره صفحات وردپرس در مقابل پست ها 6

ایجاد صفحات شما یک تکه کیک است، اما سازماندهی آنها کمی بیشتر فکر می کند. در نهایت، می‌خواهید یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای بازدیدکنندگان آسان کنید.

برای ایجاد یک سلسله مراتب برای صفحات خود، کادر متا ویژگی های صفحه را در سمت چپ صفحه ویرایش صفحه بررسی کنید. در اینجا، منوی کرکره‌ای Parent شما را قادر می‌سازد تا صفحات را در یک سلسله مراتب سازماندهی کنید. همچنین می توانید از فیلد Order برای تعیین اینکه صفحات شما با چه ترتیبی در منوی شما ظاهر می شوند استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، روی برگه Help در گوشه سمت راست بالای صفحه ویرایش کلیک کنید.

در نهایت، وردپرس صفحه اصلی سایت شما را به عنوان لیستی از پست های اخیر به طور پیش فرض تنظیم می کند. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید هنگامی که صفحه اصلی وردپرس خود را تنظیم کنید بازدیدکنندگان را به یک صفحه ثابت هدایت کنید.

پست های وردپرس چیست؟

d987d985d987 da86db8cd8b2 d8afd8b1d8a8d8a7d8b1d987 d8b5d981d8add8a7d8aa d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8afd8b1 d985d982d8a7d8a8d984 d9bed8b3 6699bf8a91e5e
همه چیز درباره صفحات وردپرس در مقابل پست ها 7

از سوی دیگر، پست‌ها قالبی پویاتر هستند که نام خود را از رایج‌ترین کاربردشان – پست‌های وبلاگ – می‌گیرند. تاریخ‌گذاری و دسته‌بندی شده‌اند و معمولاً به ترتیب زمانی در یک صفحه آرشیو اختصاصی فهرست می‌شوند. به همین دلیل، پست ها بهترین فرمت اطلاعات به موقع هستند.

پست ها برای چه مواردی استفاده می شوند؟

اگر وبلاگی را اجرا می‌کنید، از پست‌های وبلاگ برای ارائه جریان مداوم محتوا به خوانندگان خود استفاده خواهید کرد. با این حال، پست ها می توانند به شکل انواع پست های سفارشی نیز باشند. برخی از رایج‌ترین انواع پست‌هایی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید عبارتند از: نمونه کارها، کارکنان، دایرکتوری، lms و تجارت الکترونیک. همه این‌ها پست‌های مخصوص به خود دارند، اگرچه در برخی موارد ممکن است بر اساس نوع پست نام‌گذاری شوند (مثلاً lms درس‌هایی دارد، تجارت الکترونیک محصولاتی دارد و غیره).

دسته بندی و برچسب گذاری پست های وردپرس شما

adding tags in posts
همه چیز درباره صفحات وردپرس در مقابل پست ها 8

اگر قصد دارید تعداد زیادی پست ایجاد کنید، بهتر است خوانندگان را راحت تر بین آنها پیمایش کنید. خوشبختانه، وردپرس دسته ها و برچسب ها را برای کمک ارائه می دهد. به زبان ساده، دسته‌ها توصیفگرهای سطح بالایی هستند که می‌توانید برای سازماندهی پست‌های خود از آنها استفاده کنید – شبیه به سرفصل‌های یک کتاب. از سوی دیگر، برچسب‌ها کلمات یا عباراتی هستند که به هر پست پیوست می‌شوند و آن را با جزئیات بیشتری توصیف می‌کنند (درست مانند نمایه‌ای در پشت کتاب).

استفاده از دسته‌ها و برچسب‌ها برای سازمان‌دهی پست‌هایتان باعث می‌شود که سایت شما کمتر شلوغ شود و همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای شما را درک کنند و آن را به درستی فهرست‌بندی کنند. در اینجا چند پیشنهاد کلیدی برای استفاده از این ابزارها وجود دارد:

  • نام‌ها و عباراتی را که استفاده می‌کنید واضح، ساده و قابل فهم نگه دارید.
  • تعداد دسته ها را محدود کنید و آنها را گسترده و کلی نگه دارید.
  • از برچسب‌ها برای فهرست کردن کلمات و عباراتی استفاده کنید که موضوعات خاص هر پست را در یک دسته توصیف می‌کنند.
  • در هر پست به یک دسته و حدود 3 تا 5 برچسب بچسبید.

استفاده مؤثر از دسته‌ها و برچسب‌ها می‌تواند کمی تمرین داشته باشد، اما به زودی با آنها راحت خواهید شد. علاوه بر این، اگر به دنبال سازماندهی موثرتر پست های خود هستید، مطالب بیشتری در وب در دسترس است.

آیا صفحات یا پست ها برای سئو بهتر هستند؟

برای اطمینان از اینکه سایت وردپرس شما برای موفقیت در سئو راه اندازی شده است، مطمئن شوید که از صفحات در مقابل پست ها به طور مناسب برای محتوای خود استفاده کنید. صفحات باید برای محتوای اصلی در مورد وب سایت شما استفاده شوند و در منوها و مواد غذایی به آنها پیوند داده شوند. این ساختاری است و به بازدیدکنندگان سایت کمک می کند تا از سایت شما استفاده کنند و همچنین به موتورهای جستجو در خزیدن سایت شما کمک می کند.

پست ها باید برای محتوایی استفاده شوند که قصد دارید به طور منظم یا در طول زمان به سایت خود اضافه کنید. این موضوع طیف گسترده تری از موضوعات را پوشش می دهد و به طور کلی برای اهداف سئو بهتر است. پست‌ها معمولاً بیشتر به سؤالات جستجو پاسخ می‌دهند، زیرا موارد خاص، به موقع و مرتبط‌تر هستند.


ساخت یک وب‌سایت و پر کردن آن با محتوا می‌تواند ترسناک به نظر برسد، اما با پلت‌فرم مناسب نیازی به کار دشواری نیست. وردپرس کار شما را با ارائه دو قالب – پست ها و صفحات – ساده نگه می دارد که می توانند تقریباً هر چیزی را که می خواهید ایجاد کنید، انجام دهد.

افزودن صفحات و پست‌های خود به وردپرس، سپس پر کردن آن‌ها با متن، تصاویر و سایر رسانه‌ها کار سختی است. همچنین با اختصاص سلسله مراتب به صفحات خود و ایجاد منوها، و همچنین با دسته بندی و برچسب گذاری پست های خود، سازماندهی محتوای خود و مرور آن آسان است.

آیا در مورد صفحات وردپرس در مقابل پست ها سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر سوال کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا