چطوری میشه

چگونه پست های مرتبط را به وبلاگ وردپرس خود اضافه کنیم

چگونه پست های مرتبط را به وبلاگ وردپرس خود اضافه کنیم

افزودن پست‌های مرتبط به وبلاگ می‌تواند به بهبود تعامل محتوا، حفظ بازدیدکنندگان در سایت و افزایش سئوی شما کمک کند. با معرفی خوانندگان خود با سایر محتوای مرتبط در سایت خود، تجربه کاربری چشمگیری را ارائه می کنید که در نهایت به سایت شما کمک می کند تا به اهداف خود برسد. تنها سوال باقی مانده این است که چگونه می توان پست های مرتبط را به وبلاگ وردپرس خود اضافه کرد؟

در این مقاله به تفصیل درباره مزایای استفاده از افزونه پست های مرتبط صحبت می کنیم. سپس به نحوه نصب Jetpack در وب سایت وردپرس خود و راه اندازی ماژول های مرتبط با آن نگاه خواهیم کرد. ما با در نظر گرفتن چند افزونه دیگر وردپرس که همچنین می‌توانند بخش‌های پست مرتبط تاثیرگذاری را به وبلاگ شما اضافه کنند، کار را به پایان می‌رسانیم.

چرا باید از افزونه پست های مرتبط استفاده کنید؟

Related Posts Exampleاستفاده از افزونه پست های مرتبط در وب سایت وردپرس شما می تواند مزایای بی شماری داشته باشد. بیایید نگاهی به چند مورد از آنها بیندازیم…

بازدیدکنندگان را در سایت خود نگه دارید

وقتی بازدیدکننده جدیدی به سایت شما می‌رسد، نمی‌داند چه کاری انجام دهد یا کجا را نگاه کند. وظیفه شما این است که سفر مخاطبان خود را در سایت خود تا حد امکان یکپارچه و آسان کنید. اگر بازدیدکنندگان شما باید به این فکر کنند که بعداً کجا باید بروند، وب سایت شما باید ناوبری خود را بهبود بخشد.

بسیاری از بازدیدکنندگان سایت شما، سایت شما را از طریق یک موتور جستجو پیدا می کنند و به پست یا صفحه خاصی که مربوط به جستجوی اولیه آنها است می رسند. مشکل اینجاست که وقتی افراد در وهله اول خواندن مقاله‌ای را که آنها را به سایت شما کشانده بود، تمام کردند، مگر اینکه چیز دیگری گفته شود، بلافاصله آن را ترک می‌کنند. اینجاست که یک افزونه پست های مرتبط می تواند بسیار مفید باشد.

با نمایش پست های مرتبط در زیر یک مقاله، به بازدیدکنندگان می گویید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهند. نمایش مطالب در جایگاهی مشابه با پستی که به تازگی خوانده اند، آنها را به آنچه سایت شما ارائه می دهد علاقه مند می کند. و هرچه صفحات بیشتری را مشاهده کنند و مدت زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند، احتمال بیشتری دارد که بر خلاف اهداف سایت شما تبدیل شوند.

یک فالوور وفادار ایجاد کنید

ایجاد یک فالوور وفادار باید برای همه وب سایت های وردپرس تمرکز داشته باشد. یک افزونه پست های مرتبط به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا به راحتی به طیف وسیعی از مقالات دسترسی داشته باشند و زمان مشاهده محتوای شما را می دهد که احتمالاً در غیر این صورت دریافت نمی شد. هرچه مخاطبان شما بیشتر بخوانند، احتمال بیشتری دارد که طرفداران نوشته و محتوای وب سایت شما شوند، این احتمال افزایش می یابد که شما را دنبال کنند و مقالات شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و مرتباً به سایت شما بازگردند.

SEO خود را بهبود بخشید

افزونه پست های مرتبط روشی موثر برای بهبود سئوی وب سایت وردپرس شما است. با تشویق بازدیدکنندگان خود به خواندن بیشتر و بیشتر پست های وبلاگ، تعداد بازدید از صفحه و زمان صرف شده در سایت افزایش می یابد. در عین حال، نرخ پرش کاهش خواهد یافت. این معیارها همه توسط موتورهای جستجو مثبت دیده می‌شوند و به رتبه‌بندی محتوای شما کمک می‌کنند.

استفاده مجدد از محتوای قدیمی

مجبور به تولید مداوم محتوای جدید که به سرعت صفحات را در اعماق دفن می کنند، می تواند ناامید کننده باشد. استفاده از افزونه پست‌های مرتبط راهی عالی برای مشاهده محتوای قدیمی‌تر، اما همچنان با کیفیت بالا توسط مخاطبان شما است.

بنابراین اکنون برخی از مزایای چشمگیر استفاده از افزونه پست های مرتبط را مشاهده کرده اید. در ادامه به نحوه افزودن قابلیت پست های مرتبط به وب سایت وردپرس خود نگاهی بیندازیم.

نحوه اضافه کردن پست های مرتبط به وردپرس با JetPack

How to add related posts with Jetpack

در یک لحظه، می‌خواهیم نحوه استفاده از Jetpack برای افزودن بخش پست‌های مرتبط به وبلاگ خود را بررسی کنیم. با این حال، تعدادی دیگر پست‌های رایگان و ممتاز دیگر مرتبط با وردپرس وجود دارد. افزونه ها که همه گزینه های قابل اجرا هستند. نکته مهم این است که برخی از تم‌ها مانند Total (که توسط ما در اینجا در WPExplorer ایجاد شده‌اند) در واقع شامل ابزار پست‌های مرتبط خودشان هستند. بنابراین همیشه قبل از نصب افزونه پست های مرتبط، بررسی کنید که طرح زمینه شما حاوی این ویژگی نباشد.

Jetpack یک راه حل غنی از ویژگی است که می تواند عملکرد چشمگیری را به وب سایت وردپرس شما اضافه کند. Jetpack که توسط Automattic ایجاد شده است، از مجموعه گسترده ای از ماژول ها تشکیل شده است که همه متعهد به بهبود عملکرد هستند. از سایت شما با این حال، برای این مقاله، ما بر روی ماژول پست های مرتبط تمرکز خواهیم کرد.

Jetpack Related Posts Plugin Example

پست‌های مرتبط به شما امکان می‌دهد یک بخش پست‌های مرتبط جذاب اضافه کنید (همانطور که در بالا مشاهده شد) در زیر هر مقاله در سایت شما. این ابزار هر پست را تجزیه و تحلیل می کند و سپس سایر مقالات متنی را برای بازدیدکنندگان شما نمایش می دهد تا آنها ممکن است علاقه مند به خواندن باشند.

Jetpack برخی از گزینه‌های سفارشی‌سازی سریع را ارائه می‌کند، اما می‌توانید بیشتر بخش پست های مرتبط خود را با استفاده از کد پیکربندی کنید. پست های مرتبط بر اساس محتوای آنها و همچنین هر برچسب یا دسته بندی تعیین شده ایجاد می شود. Jetpack همچنین تمامی پردازش و سرویس دهی را از ابر خود انجام می دهد. این بدان معناست که هیچ بار اضافی بر روی سرور وب سایت شما وجود ندارد و مطمئن شوید که سرعت سایت شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

نصب و راه‌اندازی Jetpack بسیار آسان است و پست‌های مرتبط را می‌توان به سادگی با یک کلیک فعال کرد. بنابراین اگر به دنبال اضافه کردن سریع بخش پست های مرتبط شیک به سایت خود هستید، ممکن است این افزونه برای شما باشد. بیایید نگاهی به نحوه تنظیم آن بیندازیم…

مرحله 1: نصب Jetpack

داشبورد وردپرس خود را باز کنید و افزونه ها > افزودن جدید را از منو انتخاب کنید.

Add new Plugin

«Jetpack» را در تابع جستجو تایپ کنید. هنگامی که افزونه Jetpack پیدا شد، روی نصب > فعال کردن کلیک کنید.

Jetpack Active

اکنون خواهید دید که یک منوی Jetpack به منوی وردپرس شما اضافه شده است.

مرحله 2: فعال کردن پست های مرتبط

برای فعال کردن ماژول Related Posts، Jetpack > Settings را از منوی وردپرس خود انتخاب کنید. سپس برگه ترافیک را انتخاب کنید و به پست‌های مرتبط بروید.

Activating Related Posts

دکمه کنار نمایش محتوای مرتبط پس از پست‌ها را فعال کنید تا ویژگی پست‌های مرتبط فعال شود. سپس می‌توانید از میان چند گزینه سفارشی‌سازی ساده انتخاب کنید، که به شما امکان می‌دهد از یک طرح‌بندی بزرگ و قابل توجه استفاده کنید و یک عنوان مرتبط به بخش اضافه کنید.

مرحله 3: از Customizer برای اصلاح بخش پست های مرتبط خود استفاده کنید

یک توسعه اخیر Jetpack اکنون به شما امکان می دهد تا با استفاده از Customizer تم خود، بخش پست های مرتبط خود را اصلاح کنید. Customizer خود را با کلیک بر روی Jetpack’s Try it Now call to action یا از طریق منوی وردپرس Appearance > Customize باز کنید. سپس سایت شما در سمت زنده باز می شود و سفارشی ساز وردپرس شما را نمایش می دهد.

Customizer

Customizer را به پایین اسکرول کنید و روی Related Posts کلیک کنید. در اینجا، سفارشی‌ساز گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافی را در اختیار شما قرار می‌دهد، از جمله تغییر طرح، نمایش تصاویر کوچک و اضافه کردن تاریخ انتشار هر مقاله. می‌توانید تغییرات خود را به‌طور زنده در سایت خود مشاهده کنید و وقتی از پست‌های مرتبط خود راضی بودید، ذخیره و انتشار را انتخاب کنید.

همانطور که می بینید، راه اندازی یک ویژگی پست های مرتبط در وب سایت وردپرس شما یک فرآیند سریع و آسان است. با این حال، اگر متقاعد نیستید که این افزونه برای شماست، در اینجا چند گزینه دیگر وجود دارد…

پست های مرتبط با Jetpack جایگزین

اگر نمی‌خواهید از JetPack استفاده کنید، افزونه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. می‌توانید مقاله ما را در بهترین افزونه‌های پست مرتبط بررسی کنید. برای یک لیست کامل، اما در اینجا دو مورد از جایگزین های Jetpack مورد علاقه ما وجود دارد.

یک افزونه پست مرتبط دیگر (YARPP)

How to add related posts with YARPP

اضافه کنید

یک افزونه دیگر پست‌های مرتبط (YARPP) یک گزینه محبوب برای کسانی است که به دنبال نحوه اضافه کردن پست های مرتبط در وب سایت وردپرس خود هستند. YARPP برخی از ویژگی‌های چشمگیر را ارائه می‌کند و به شما کنترل بیشتری بر ظاهر و موقعیت بخش پست مرتبط خود نسبت به Jetpack می‌دهد.

YARPP به شما امکان می‌دهد با استفاده از تصاویر کوچک یا نمای فهرستی، انتخاب کنید که آیا می‌خواهید پست‌ها، صفحات و/یا انواع پست سفارشی را نمایش دهید. همچنین می توانید یک بخش پست های مرتبط را در زیر هر پست وبلاگ، در یک نوار کناری یا در یک فید RSS اضافه کنید. YARPP از الگوریتم پیشرفته خود استفاده می کند که محتوا، عناوین پست، برچسب ها، دسته ها و طبقه بندی های سفارشی را در نظر می گیرد تا محتوای مرتبط را به خوانندگان شما نمایش دهد.

عیب استفاده از YARPP در وب سایت شما این است که می تواند پایگاه داده بسیار فشرده باشد. به همین دلیل، توسط تعدادی از خدمات میزبانی وردپرس، از جمله WPEngine.

پست های مرتبط حرفه ای

How to add related posts with Related Posts Pro

پست‌های مرتبط حرفه‌ای حق بیمه است افزونه وردپرس قابل خرید از CodeCanyon. این افزونه قدرتمند بسیار قابل تنظیم است و شامل سه طرح بندی مختلف و همچنین 65 قالب از پیش تعریف شده است. این تضمین می‌کند که بخش پست‌های مرتبط شما می‌تواند با مشخصات دقیق شما و مطابق با برند شما ایجاد شود. اگر در مورد نحوه افزودن پست‌های مرتبط مطمئن نیستید، این یک راه آسان برای انجام آن است، بدون نیاز به لمس یک خط کد.

Related Posts Pro همچنین از طیف وسیعی از محتواها، از جمله انواع پست سفارشی، محتوای سفارشی، دسته‌ها، پست‌ها، صفحات و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. و با ادغام با bbPress و WooCommerce، و همچنین سایر افزونه های تجارت الکترونیک، می توانید محصولات مرتبط یا موضوعات انجمن را نمایش دهید.

علی‌رغم ویژگی‌های پیشرفته‌اش، Related Posts Pro یک راه‌اندازی ذاتی دارد. و با یک تیم پشتیبانی مفید رایگان، می توانید به سرعت محتوای مرتبط مناسب را در وب سایت وردپرس خود نمایش دهید.

نظرات نهایی در مورد پلاگین های پست های مرتبط

همان‌طور که می‌بینید، افزودن یک افزونه پست‌های مرتبط به وبلاگ وردپرس خود راهی مؤثر برای ارائه یک تجربه کاربری چشمگیر است. با نشان دادن محتوای مخاطبان خود که مرتبط با مقاله ای است که می خوانند، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد روی سایت شما کلیک کرده و به مرور سایت شما ادامه می دهند. این به کاهش نرخ پرش، بهبود زمانی که مردم در سایت شما می گذرانند، کمک می کند و به ایجاد جامعه ای از دنبال کنندگان وفادار برای وبلاگ شما کمک می کند.

آیا نکات بیشتری برای اضافه کردن پست های مرتبط به وردپرس دارید؟ یا از افزونه پست های مرتبط در وب سایت وردپرس خود استفاده کرده اید؟ لطفا نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا