چطوری میشه

نحوه ایجاد کمپین های ایمیل دریپ برای وردپرس

نحوه ایجاد کمپین های ایمیل دریپ برای وردپرس

کمپین های قطره ای ایمیل جزء مهمی در استراتژی کلی بازاریابی ایمیل شما هستند که منجر به نرخ باز شدن ایمیل، کلیک و تعامل بهتر می شود. آنها یکی از تکنیک های آزمایش شده و آزمایش شده بازاریابی ایمیلی هستند که به سادگی کار می کنند.

کمپین‌های بازاریابی قطره‌ای ایمیل را می‌توان برای اشکال مختلف فعالیت‌های بازاریابی ایمیلی از جمله خبرنامه، به‌روزرسانی‌های محصول/خدمات، ایمیل‌های سبد خرید رها شده، تبلیغات جشن و بسیاری موارد دیگر اعمال کرد.

در این مقاله، ما قصد داریم در مورد انواع مختلف کمپین های چکه ای ایمیل و نحوه ساخت آنها با استفاده از MailChimp. در نهایت، ما قصد داریم کمپین قطره‌ای ایمیل خود را برای مشتریان WPExplorer ایجاد کنیم، که نشان می‌دهد چگونه می‌توانید از بازاریابی قطره‌ای برای تبلیغ و افزایش تبدیل برای محصولات وردپرس خود استفاده کنید.

مقدمه ای بر کمپین های Email Drip

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا ما از کلمه “چکه” در کمپین های چکه ای ایمیل استفاده می کنیم؟ (من همیشه در مورد آن فکر می کردم.) خوب، این روش از آبیاری قطره ای الهام گرفته شده است – یک تکنیک برداشت آب در کشاورزی، که در آن آب جمع آوری شده و به خاک منتقل می شود، بسیار آهسته. آب به معنای واقعی کلمه قطره قطره جمع آوری می شود و مستقیماً به ریشه گیاه می رسد.

کمپین‌های قطره‌ای فقط به ایمیل محدود نمی‌شوند – این اصطلاح در مورد ایمیل مستقیم و بازاریابی تلفنی نیز صدق می‌کند. اما بیایید روی کمپین‌های ایمیل قطره‌ای تمرکز کنیم، درست است؟

چالش با خبرنامه های ایمیل ساده

وقتی نوبت به خبرنامه های ایمیلی می رسد، بازاریابان یک مشکل مشترک دارند. هنگامی که شخصی در خبرنامه مشترک می شود، فقط ایمیل های جدید را می بیند، نه ایمیل هایی که در گذشته ارسال شده اند. این مشکل در کمپین های ایمیل مارکتینگ محصولات و خدمات مختلف تشدید می شود. بدون کمپین قطره‌ای ایمیل، مشترکین گاهی اوقات اطلاعات حیاتی مانند نحوه شروع، اطلاعیه‌های مهم، به‌روزرسانی‌های محصول و بسیاری موارد دیگر را از دست می‌دهند.

یک کمپین قطره‌ای ایمیل به یک بازاریاب امکان می‌دهد ایمیل‌هایی را که برای هر مشترک جدید ارسال می‌شود پیکربندی و شخصی‌سازی کند. آنها با نام‌های بسیار دیگری شناخته می‌شوند – بازاریابی قطره‌ای، کمپین ایمیل خودکار، ایمیل‌های چرخه حیات، پاسخ‌دهی خودکار و اتوماسیون بازاریابی، و غیره. مفهوم یکسان است – کمپین‌های قطره‌ای ایمیل مجموعه‌ای از ایمیل‌های بازاریابی هستند که به طور خودکار بر اساس یک برنامه زمانی ارسال می‌شوند.

بخش بندی و شخصی سازی

اینها دو ستون بزرگ یک کمپین چکه ای ایمیل خوب هستند. بخش‌بندی به ما امکان می‌دهد مشترکین را به گروه‌های مختلف تقسیم کنیم، و شخصی‌سازی به ما امکان می‌دهد ایمیل‌های مرتبط‌تری را به هر یک از آن گروه‌های تقسیم‌بندی شده ارسال کنیم و در نتیجه شانس تبدیل را افزایش دهیم.

بیایید مثالی بزنیم. همه ما از Dropbox استفاده کرده ایم. Dropbox دو نوع مشتری اصلی دارد – رایگان و پولی. این اولین سطح تقسیم بندی آنهاست. هدف با این دو گروه (یا بخش) کاملاً متفاوت است.

  1. کمپین قطره‌ای ایمیل ارسال شده به گروه اول، مشتری را از ویژگی‌ها و مزایای مختلف Dropbox آگاه می‌کند و فرد را متقاعد می‌کند که به نسخه پولی ارتقا یابد.
  2. افراد در گروه دوم از قبل به مشتریان پرداخت می کنند، و بنابراین هدف گروه دوم جذب و حفظ مشتریان پرداخت کننده خواهد بود.

شخصی‌سازی به شما امکان می‌دهد ایمیل‌هایی حاوی نام واقعی شخص، محصولاتی که مشاهده کرده‌اند و بسیاری موارد دیگر ارسال کنید. در اینجا یک ایمیل شخصی‌سازی شده است که توسط Airbnb ارسال شده است، زمانی که جیمی یک خانه درختی شهری با صبحانه در پورتلند را مشاهده کرد.

Airbnb email example

همانطور که جیمی در پست وبلاگ خود اشاره می کند، این ایمیل در واقع ظرف یک روز پس از مشاهده ملک برای او ارسال شد. Airbnb نام و محتوای ایمیل را با ویژگی‌هایی که جیمی روز گذشته مشاهده کرد شخصی‌سازی کرده است. آنها همچنین برخی از «ویژگی‌های توصیه‌شده» را درج کرده‌اند که شبیه به مواردی است که جیمی قبلاً ارسال کرده بود، و بنابراین شانس بیشتری برای کلیک کردن دارند.

استراتژی های رایج کمپین دریپ ایمیل

کمپین‌های چکه‌ای ایمیل یک هدف مشترک دارند: تبدیل مشتریان آزمایشی و جلب مشارکت آنها. چرا مشتریان را درگیر نگه دارید؟ به طوری که آنها همچنان از محصول شما استفاده می کنند. محصول شما از حضور در ذهن مشتری شما لذت می برد، که مانع از آن می شود که هر زمان که تبلیغی را اجرا می کنند، به سمت رقابت شرکت کنند. ما کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را به موارد مختلف تقسیم کرده‌ایم و نمونه‌ای را برای هر دسته به اشتراک گذاشته‌ایم.

ایمیل های خوش آمدگویی

هر زمان که مشتری برای محصول یا خدمات شما ثبت نام می کند، این ایمیل ها ارسال می شود. آنها باید واضح، جذاب باشند و باید مشتری را به یک CTA هدایت کنند – که یا برای باز کردن برنامه یا ورود به وب سایت است.

یک ایمیل خوش آمدگویی باید حاوی موارد زیر باشد:

  • CTA را پاک کنید
  • نحوه شروع کار با محصول – از جمله پیوندهایی به پایگاه دانش، انجمن‌های پشتیبانی و نمایه‌های اجتماعی.
  • دکمه لغو اشتراک – همه ایمیل‌ها باید این را داشته باشند!

بیایید نگاهی به ایمیل خوشامدگویی ارسال شده توسط آسانا بیندازیم – یک برنامه کاری مشترک که توسط بنیانگذاران فیس بوک ساخته شده است.

asana welcome email example

این شامل یک CTA واضح است – راه اندازی آسانا. همچنین در سه مرحله ساده به کاربر آموزش می دهد که چگونه شروع کند و در زیر هر مرحله یک دسته پیوند دارد. ممکن است کاربر لزوماً روی آنها کلیک نکند، اما در صورت نیاز در آنجا هستند.

اگر شخصی در خبرنامه شما مشترک می شود، می توانید از یک قطره خوش آمدگویی برای ارسال خودکار برخی از پست های وبلاگ شما که بیشترین اشتراک گذاری را به آن کاربر داده اید استفاده کنید. یا، اگر ثبت‌نام در سطح آزمایشی جدیدی برای خدمات خود دریافت کردید، یک چکاپ حاوی مطالعات موردی در مورد نحوه استفاده مشتریان دیگر از محصول شما را امتحان کنید.

حداقل، ایمیل های خوش آمدگویی روش خوبی برای گفتن این جمله است: “سلام، خوشحالم که با شما آشنا شدم!”

کتاب سفید Experian< /a> در ایمیل‌های خوش‌آمدگویی نشان می‌دهد که ایمیل‌های خوش‌آمدگویی به طور متوسط ​​از نرخ باز شدن ۵۸.۷ درصد برخوردار هستند، در حالی که ایمیل‌های معمولی حدود ۱۴.۶ درصد هستند. هنگامی که آن ایمیل خوشامدگویی فورا ارسال می شود (یعنی درست پس از ثبت نام کاربر)، نرخ باز شدن به 88.3% می رسد.

ایمیل های ورودی

هدف از ایمیل خوش آمدگویی این است که شخص را وادار به استفاده یا باز کردن برنامه کند. اما این تنها کاری نیست که کاربر ایده آل شما باید انجام دهد. برای به دست آوردن ارزش از محصول یا خدمات خود، مشتری شما باید در واقع از محصول شما استفاده کند. یعنی آنها باید اولین قدم را بردارند.

  • در مورد Asana، این اولین کار را ایجاد می کند.
  • در مورد Dropbox، برنامه دسکتاپ Dropbox را دانلود و نصب کنید. (نه، نه برنامه موبایل، بلکه دسکتاپ).

در اینجا نمونه ای از ایمیل ورود از سوی Asana آمده است. نگاهی بیندازید که چگونه شامل دو CTA است که هر دو به یک عمل اشاره دارند!

asana onboarding email

ایمیل های توصیه

ایمیل‌های توصیه ستون فقرات درگیر نگه داشتن کاربران هستند. همه از نتفلیکس، اسپاتیفای، اینستاگرام و کوورا از توصیه‌های شخصی‌سازی شده برای درگیر نگه داشتن کاربران خود استفاده می‌کنند. درجه شخصی‌سازی بیشتر معمولاً منجر به نرخ‌های باز بهتر می‌شود.

بیایید Quora را برای مثال در نظر بگیریم. من موضوعات خاصی را در Quora دنبال می کنم که برای من جالب است. Quora از این داده‌ها برای ارسال ایمیل‌های توصیه‌ای روزانه برای من استفاده می‌کند، به این امید که هر روز آنها را بررسی کنم. اگر چیزی را دوست دارم که نظرم را جلب کند، می‌توانم روی آن کلیک کنم و من را مستقیماً به برنامه می‌برد.

quora engagement email

موضوع مورد استفاده در این ایمیل در واقع سوالی است که در بالا نشان داده شده است. نه اینکه چگونه ایمیل با “Sourava’s Digest” باز می شود. این همان شخصی سازی 101 است!

الگوریتم Quora تصمیم گرفت که بر اساس فعالیت اخیر من در Quora، قرار دادن این سوال در بالای ایمیل به احتمال زیاد باعث کلیک من شود. و حدس بزنید چه؟ انجام شد!

ایمیل های تمدید

وظیفه یک ایمیل تمدید این است که کاربر را برای تمدید پیشنهاد خدمات شما ترغیب کند. شما باید قبل از تاریخ انقضا برای مشتریان خود ایمیل های تمدید ارسال کنید تا آنها از تعهد مطلع شوند.

Marketo یک پست وبلاگ عالی در مورد نحوه ایجاد ایمیل های تمدید دارد که در واقع باز می شوند. به غیر از چیزهای اساسی و متوسط، یک نکته کلیدی برای من این بود که می توان یک کمپین کامل را حول ایمیل تمدید ساخت. می توانید با یک یادآوری شروع کنید. با نزدیک شدن به تاریخ تمدید، می توانید احساس فوریت خود را افزایش دهید. این ممکن است 2-3 ایمیل باشد. اگر هیچ کاری درست نشد، سعی کنید یک انگیزه بفرستید – مانند کوپن تخفیف. وقتی تاریخ تمدید سپری شد و مشتری تبدیل نشد، می‌توانید انگیزه بیشتری بفرستید و کاربر (احتمالاً از دست رفته) را تشویق کنید تا سرویس را دوباره فعال کند.

iThemes Renewal

iThemes یک ایمیل تمدید با انگیزه همراه با احساس فوریت ارسال کرد. آنها برای اشتراک حرفه ای مادام العمر خود، به مشتریان موجود، تخفیف عظیم 60 درصدی ارائه می دهند. و اگر این کافی نیست، آنها همچنین لینک دانلود کتاب الکترونیکی کاملا جدیدی را که راه اندازی کرده اند ارائه می دهند!

تکنیک ترس از دست دادن (FOMO):

ithemes renewal email example

در این اسکرین شات می‌بینیم که چگونه ایمیل احساس فوریت را به خواننده القا می‌کند، با ایجاد این پیشنهاد زمانی محدود، که در 5 مه 2017 منقضی می‌شود. این ایمیل در تاریخ 27 آوریل ارسال شده است، که باعث می‌شود دوره پیشنهاد 10 شود. روز.

در اینجا فضای کمی برای بهبود وجود دارد – نسخه ممکن است همچنین ذکر کرده باشد که این پیشنهاد فقط 10 روز (یا کمتر از 2 هفته) دوام دارد. این در مقایسه با ذکر تاریخ بعدی، احساس فوریت بیشتری را در ذهن خواننده ایجاد می کند. تکنیک FOMO یک تکنیک بازاریابی آزمایش شده و آزمایش شده است که برای بهبود نرخ باز، کلیک و تبدیل شناخته شده است.

ایمیل های تایید

ایمیل‌های تأیید ماهیت تراکنشی هستند که کاربر را از فعالیت اخیر خود مطلع می‌کند. این موارد می تواند از هر چیزی از خرید گرفته تا رزرو متغیر باشد. برخی از سازمان ها ایمیل های تایید را از منظر امنیتی ارسال می کنند. برای مثال، وقتی از یک دستگاه جدید وارد حساب Google خود می‌شوید، یک ایمیل تأیید «ثبت‌نام جدید» دریافت می‌کنید.

ایمیل‌های تأیید بیشتر ماهیت تراکنشی دارند و اطلاعات را به کاربر منتقل می‌کنند. خبرنامه‌های دوتایی یک ایمیل تأیید ارسال می‌کنند تا تأیید کنند که کاربر واقعاً در لیست پستی ثبت‌نام کرده است. بیایید نگاهی به برخی از ایمیل‌های تأیید از صندوق ورودی من بیندازیم.

jetpack notification email

در این ایمیل، Jetpack زمان کارکرد سایت وردپرس را کنترل می‌کند و بلافاصله پس از شناسایی خرابی، به کاربر ایمیل می‌فرستد.

firefox confirmation email

در اینجا نمونه دیگری از ایمیل تأیید ارسال شده توسط Firefox است.

نامزدی

uber engagement email

رویدادهای تعامل انواع مختلفی وجود دارد و می‌تواند ماهیت تبلیغاتی، بازخورد محور یا اطلاعاتی داشته باشد.

Uber بر اساس محتوای بومی‌سازی شده، کار بسیار خوبی در تعامل با کاربران خود انجام می‌دهد. اوبر با فروشندگان مختلف محبوب در شهر ارتباط برقرار می کند تا محصولات و خدمات خود را به کاربران اوبر ارائه دهد. چرا؟ زیرا اوبر می‌خواهد ارزشی را به کاربران خود ارائه دهد و حضور در سطح بالایی داشته باشد. به طوری که دفعه بعد که به تاکسی می اندیشید، به Uber فکر می کنید.

دوره ها

وقتی وبلاگ شما برای مدتی فعال شده است، زمان آن رسیده است که محتوا را متنوع کنید. پادکست‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و دوره‌های زنده (یا ضبط‌شده) برخی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین رسانه‌های تنوع محتوا هستند. یک کمپین قطره ای ایمیل می تواند در اطراف یک دوره یا پادکست خاص ایجاد شود تا آن را تبلیغ کند و کاربر را وادار به ثبت نام یا گوش دادن به آن کند.

rankxl course oriented drip campaign

در این ایمیل، کریس از RankXL دوره جدید آکادمی وبلاگ نویسی وردپرس خود را به اشتراک می گذارد. نمونه ای عالی از تنوع محتوا و رهبری فکر.

لغو اشتراک ایمیل

fab unsubscribe email

لغو اشتراک ایمیل ها «خداحافظ و خداحافظی» بازاریابی ایمیلی است. متوجه شده اید که با ارسال ایمیل لغو اشتراک، مشتری خود را از دست داده اید. این زمان برای جمع آوری بازخورد از کاربر است. مواردی مانند «از رفتن شما متأسفیم» متداول هستند< /a>. چیزی که احتمالاً می تواند تفاوت ایجاد کند این است که بپرسید چه چیزی اشتباه بوده است. چه چیزی باعث شد اشتراک خبرنامه شما را لغو کنند؟ همچنین می‌توانید یک آدرس ایمیل مستقیم را برای یک افسر اختصاصی خوشحالی مشتری به اشتراک بگذارید تا کاربر نگرانی‌های خود را به اشتراک بگذارد.

چگونه با MailChimp یک کمپین Email Drip ایجاد کنیم

MailChimp پلتفرم بازاریابی ایمیلی و اتوماسیون مورد علاقه من است. برای کمک به شما برای شروع، در اینجا راهنمای مبتدی من برای MailChimp برای وردپرس به لطف مدل رایگان همیشگی آن، MailChimp مورد علاقه جامعه وردپرس است. هزاران افزونه رایگان و ممتاز وردپرس در مورد نحوه رشد ایمیل شما وجود دارد. فهرست با استفاده از MailChimp.

اکنون بیایید ببینیم چگونه می‌توانیم با استفاده از MailChimp یک کمپین قطره‌ای ایمیل ساده بسازیم.

Email templates offered by MailChimp

اینها برخی از الگوهای ایمیل ارائه شده توسط MailChimp هستند. آنها برای قرار دادن تصویر، مقدار متن و طرح ایمیل برای هر اقدام هدف بهینه شده اند. انتخاب الگوی مناسب گام مهمی در کمپین قطره‌ای ایمیل شما است.

Make an Announcement Template by MailChimp

به عنوان مثال، در قالب اعلامیه خود، MailChimp ایمیل را با یک سرصفحه و زیر سرفصل کوتاه اما پررنگ شروع می کند تا موضوع اصلی را بیان کند. پس از آن مقداری تصویر، متن و در نهایت CTA وجود دارد.

بیایید هر یک از الگوها را با موارد استفاده احتمالی کمپین‌های چکه‌ای ایمیل که قبلاً دیده‌ایم، ترسیم کنیم.

الگو موارد استفاده احتمالی
فروش محصولات ایمیل های تبلیغاتی یا تمدید
اعلامیه بدهید ایمیل های به روز رسانی محصول/سرویس
داستان بگویید خوش آمدید، ورود و تعامل، ایمیل
پیگیری ایمیل‌های تأیید، تمدید و توصیه
آموزش دورس های جدید و ایمیل های تعامل

1. یک کمپین جدید ایجاد کنید

create new mailchimp campaign

ابتدا، به داشبورد MailChimp خود وارد شوید و یک کمپین جدید ایجاد کنید.

create email campaign

بعد، روی ایجاد ایمیل کلیک کنید.

create automated email

برگه اتوماتیک را انتخاب کنید و سپس روی اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های وبلاگ کلیک کنید. MailChimp انواع مختلفی از کمپین های ایمیل خودکار را از ثبت نام های جدید تا دسته ای از ایمیل های مرتبط با تجارت الکترونیک ارائه می دهد. ما یک ایمیل ساده به‌روزرسانی وبلاگ ایجاد می‌کنیم که روی فیدهای RSS کار می‌کند.

select campaign name and list

نام کمپین و فهرستی را که می‌خواهید خبرنامه خود را به آن ارسال کنید، تنظیم کنید. اگر این اولین باری است که از MailChimp استفاده می کنید، توصیه می کنم یک لیست ساختگی حاوی آدرس های ایمیل خود ایجاد کنید تا خطاها به راحتی شناسایی شوند. همچنین سعی کنید از انواع مختلف حساب های ایمیل مانند Gmail، Outlook و غیره استفاده کنید.

2. فید RSS و زمان بندی را پیکربندی کنید

configure rss feed

اکنون زمان پیکربندی فید RSS است. اگر با مفهوم تازه کار هستید، توصیه می کنم مقاله من را بررسی کنید – راهنمای مبتدیان برای RSS در وردپرس.

  1. نشانی اینترنتی فید RSS را از وبلاگ خود انتخاب کرده و در فیلد اول وارد کنید.
  2. می توانید تحویل خبرنامه را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه پیکربندی کنید. در این آموزش، ما روزانه را انتخاب کرده ایم.
  3. در صورت داشتن خبرنامه هفتگی یا ماهانه، بهتر است روزهای هفته را انتخاب کنید که خبرنامه در آن ارسال می شود. بسته به برنامه ایمیل خود می توانید فرکانس ایمیل را پیکربندی کنید. با این حال، بهتر است خبرنامه را به ۲ ایمیل در هفته محدود کنید. به یاد داشته باشید، تعداد زیاد ایمیل‌ها می‌توانند روی دکمه لغو اشتراک توسط کاربر کلیک کنند!
  4. گزینه تغییر اندازه تصویر تضمین می‌کند که تصاویر برجسته مورد استفاده در پست‌های وبلاگ در همه دستگاه‌ها، از جمله تلفن‌های همراه، دسک‌تاپ و تبلت‌ها عالی به نظر می‌رسند.

پس از آماده شدن، به مرحله بعدی بروید.

3. فهرست خود را بخش بندی کنید (یا به همه ایمیل بزنید)

select group, segment or list

MailChimp همیشه به شما این امکان را می دهد که لیست خود را بخش بندی کنید. در واقع، شما را به انجام این کار تشویق می کند. با این حال، از آنجایی که این یک آموزش است و لیست ایمیل یک لیست ساختگی با آدرس های ایمیل من است، اجازه دهید آن را به کل لیست ارسال کنیم.

4. ایمیل خود را ایجاد کنید

configure campaign information

صفحه اطلاعات کمپین جایی است که بسیاری از اقدامات انجام می شود. اینجاست که ما خطوط موضوع، پیش نمایش متن و بسیاری از پارامترهای دیگر را پیکربندی می کنیم. ایمیل‌های خودکار از MailChimp به استفاده از نیاز دارند. برچسب های ادغام RSS. توصیه می‌کنم برای درک بهتر، مقاله پایگاه دانش RSS را مرور کنید. پس از اتمام، ادامه دهید و یک الگوی مناسب را انتخاب کنید.

design email

می‌بینید که دو دکمه جدید در طراح ایمیل ظاهر می‌شوند – سربرگ RSS و موارد RSS. می‌توانید این بلوک‌ها را در طراحی ایمیل خود بکشید و بر اساس آن پیکربندی کنید.

customize rss

بلوک‌های RSS قابل تنظیم در MailChimp

برای بلوک‌های RSS Header یا Items، می‌توانید محتوای بلوک‌ها را سفارشی کنید یا از موارد از پیش تعریف‌شده توسط MailChimp استفاده کنید. در این آموزش، من گزینه Excerpts را انتخاب کرده و اندازه فونت ایمیل را سفارشی کرده ام. پس از اتمام، ادامه دهید و ایمیل را ارسال کنید.

final email

این محصول نهایی ایمیل ارسال شده توسط MailChimp است.

مثال: ایجاد یک کمپین ایمیل قطره ای برای محصولات وردپرس

پس بازاریابی قطره ای چه ربطی به وردپرس دارد؟ این یک ابزار بازاریابی قدرتمند است که می توانید از آن برای افزایش مخاطبان وب سایت خود، افزایش تبدیل برای محصولات آنلاین وردپرس خود (تم ها، افزونه ها، خدمات و غیره) و جذب مشترکین جدید استفاده کنید.

در ابتدای این مقاله، دسته‌های مختلف کمپین‌های ارسال ایمیل مانند خوش‌آمدگویی، ورود به سیستم، و غیره را بررسی کرده‌ایم. کمپین قطره‌ای ایمیل ما حاوی ایمیلی از هر یک از این دسته‌ها خواهد بود. از آنجایی که ما در WPExplorer در حال توسعه تم‌های ممتاز درجه یک هستیم، از Total خود استفاده خواهیم کرد. theme برای نشان دادن اینکه چگونه می‌توانید از کمپین‌های چکه‌ای ایمیل در شرایط واقعی استفاده کنید.

بخش بندی کمپین قطره ای ایمیل

قبل از شروع، مهم است که به خاطر داشته باشید که موفقیت یک کمپین قطره‌ای ایمیل به تقسیم‌بندی و شخصی‌سازی بستگی دارد.

چگونه اولین کمپین چکه ای ایمیل خود را بخش بندی کنیم؟ ساده. ما آن را بر اساس این واقعیت تقسیم می کنیم که آیا شخصی که ایمیل را دریافت می کند مشتری WPExplorer است یا مشترک خبرنامه معمولی. این دو گروه به ما می دهد:

  1. مشتریانی که تم های ممتاز WPExplorer را از Envato خریداری می کنند (مثلاً: Total)
  2. افرادی که از وب سایت در خبرنامه مشترک شده اند.

بیایید برای افرادی که اخیراً تم Total را از Envato خریداری کرده‌اند، یک کمپین قطره‌ای ایمیل ایجاد کنیم.

توجه: این فقط یک مثال است. اینها ایمیل‌های واقعی نیستند که هنگام خرید تم Total دریافت می‌کنید. Themeforest این اطلاعات خصوصی را در اختیار فروشندگان قرار نمی دهد.

بخش 1 – ایمیل خوش آمدگویی

این ایمیلی است که مشتری بلافاصله پس از خرید تم Total دریافت می کند. در این ایمیل، خرید اخیرش را به مشتری یادآوری می‌کنیم.

drip welcome email

نمونه ایمیل خوش آمدگویی که بلافاصله پس از خرید طرح کلی برای مشتری ارسال شد.

  1. در حالی که داشتن تنها یک CTA در ایمیل ایده آل است، ما چند مورد دیگر را برای اضافه کردن اطلاعات اضافی اضافه کرده ایم. CTA اصلی این است که مشتری از وب‌سایت Total theme بازدید کند که به توضیح تمام ویژگی‌های موضوع اختصاص دارد.
  2. در پاراگراف دوم، تعداد پیوندهای قابل کلیک به صفحاتی را که مشتری ممکن است مفید بداند، مانند میزبانی، دموها، ویژگی‌های طرح زمینه و غیره افزایش داده‌ایم.
  3. همچنین یک پیوند لغو اشتراک به وضوح قابل مشاهده در پاراگراف آخر خواهید یافت. این به مشتری می‌گوید که ما به فضای صندوق ورودی او احترام می‌گذاریم و نمی‌خواهیم به سروصدا اضافه کنیم.

چیزی که ما لحاظ نکردیم:

ایمیل های خوشامدگویی که بلافاصله پس از خرید یا ثبت نام ارسال می شوند، نرخ باز شدن بالایی را تجربه می کنند. آنها بسیار مهم هستند زیرا اولین نقطه تماس بین تجارت و مشتری هستند. و بنابراین باید با دقت طراحی کنیم.

ما نمی‌خواهیم چیزی که ماهیت تبلیغاتی دارد، مانند پیشنهاد میزبانی همراه، یا ارتقاء به یک طرح پشتیبانی گسترده، اضافه کنیم. چنین ایمیل‌هایی می‌توانند برای مشتریان درگیر ارسال شوند، مانند آنهایی که باز شده‌اند یا بهتر، روی CTA در ایمیل کلیک کرده‌اند.

بخش 2 – ایمیل ورود

drip campaign onboarding

نمونه ایمیل Onboarding برای مشتریان طرح کلی ارسال شده

هدف ایمیل ورود، آشنایی مشتری با محصول و کمک به او برای رسیدن سریع به هدفش است. بنابراین، در ایمیل ورودی خود، می‌توانیم نکاتی مانند:

را درج کنیم

  1. نحوه نصب تم Total
  2. نحوه نصب افزونه های مورد نیاز
  3. نمایش‌های وب‌سایتی که با این موضوع ساخته شده‌اند
  4. در صورتی که چیزی کار نمی کند به یک کانال پشتیبانی پیوند دهید

برخی ممکن است مراحل ورود به سیستم را با ایمیل خوش آمد گویی ترکیب کنند که این نیز مشکلی ندارد!

بخش 3 – ایمیل به روز رسانی

drip email campaign

نمونه به‌روزرسانی تم ایمیل موجود

اطلاع رسانی به مشتریان از به روز رسانی محصول نقش مهمی در چرخه عمر و شادی مشتری دارد. وقتی طرح زمینه را با ویژگی‌های جدید، رفع اشکال‌ها یا بهبود عملکرد به‌روزرسانی می‌کنیم، ایده خوبی است که یک ایمیل با یادآوری برای به‌روزرسانی طرح زمینه برای مشتری ارسال کنیم.

بخش 4 – حفظ ایمیل

renew drip email

نمونه ایمیل تمدید WPExplorer

بیایید با آن روبرو شویم – شادی و حفظ مشتری نقش اساسی در موفقیت یک محصول (یا سازمان) دارد. بزرگترین مثال؟ آمازون. پس چرا در مورد ایمیل های نگهداری صحبت می کنیم؟ در اینجا دلیل است:

تم وردپرس Total در سال 2013 منتشر شد و اکنون بیش از چهار سال است که شکوفا شده است. Envato به خریداران 6 ماه پشتیبانی و به روز رسانی را به عنوان گزینه خرید پیش فرض تم Total ارائه می دهد. وقتی مشتری بعد از دوره پشتیبانی پیش پرداخت نیاز به پشتیبانی داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ اینجاست که باید ایمیل تمدید پشتیبانی ارسال شود. ممکن است همه مشتریان به آن نیاز نداشته باشند. اما به نفع یک فریلنسر یا یک آژانس است که در صورتی که مشتری درخواست‌های «فانتزی» داشته باشد، پشتیبانی اضافی خریداری کند.

راه‌انداز و خط زمانی کمپین قطره‌ای ایمیل

عالیه حالا ما ایمیل ها را داریم. اما چه زمانی آنها را ارسال کنیم؟ آیا محرک هایی وجود دارد؟ خوشحالم که پرسیدی! در اینجا جدولی وجود دارد که محرک‌های کمپین قطره‌ای ایمیل و جدول زمانی را مشخص می‌کند که برای اکثر مضامین یا افزونه‌های وردپرس منطقی است.

نام کمپین ماشه خط زمانی
1 – ایمیل خوش آمدید وقتی شخصی طرح زمینه را خریداری می‌کند فوری
2 – ایمیل ورود افرادی که ایمیل خوش آمدگویی را باز کرده اند می توانند اولین گیرندگان باشند. دیگران می توانند پس از مدتی ایمیل ورود را دریافت کنند. دو روز برای افرادی که ایمیل خوش آمدگویی را باز کرده اند. چهار روز برای بقیه.
3 – ایمیل را به روز کنید وقتی به‌روزرسانی در دسترس است فوری
4 – ایمیل حفظ زمانی که طرح پشتیبانی مشتری منقضی می‌شود پنج ماه و بیست روز پس از خرید. این ده روز به مشتری فرصت می دهد تا تصمیم بگیرد.

بخش بندی بیشتر بر اساس فعالیت کاربر

تا کنون، ما یک کمپین قطره‌ای ایمیل با MailChimp برای افرادی که تم Total را از Themeforest خریداری کرده‌اند.

اگر بخواهیم این گروه را بیشتر تقسیم کنیم، می‌توانیم به مشتریان فعالو غیرفعال تقسیم کنیم. می پرسی آنها چه کسانی هستند؟ اینجاست:

  • ما یک مشتری فعال را فردی با نرخ باز کردن ایمیل و کلیک خوب تعریف می کنیم. به عبارت دیگر، مشتریان فعال افرادی هستند که لینک‌های ایمیل‌هایی که برایشان ارسال می‌شود را باز می‌کنند، می‌خوانند و کلیک می‌کنند
  • مشتریان

  • غیر فعال از سوی دیگر، افرادی هستند که نرخ باز شدن ایمیل‌شان بسیار ضعیف است، یعنی ایمیل‌هایی که برایشان ارسال شده است را باز نمی‌کنند.

احتمال دارد که یک مشتری فعال به سؤالات مربوط به بهبود محصول یا بازخورد بازخورد ارائه دهد. می‌توانیم ایمیل‌هایی مانند:

برای آنها ارسال کنیم

  • اگر بخواهید یک چیز را در مورد Total تغییر دهید، آن چه خواهد بود؟
  • بزرگترین ناراحتی شما از موضوع Total چیست؟

اینترکام یک پست وبلاگ عالی در مورد بازخورد دارد و ایمیل‌های تعامل و نحوه استفاده اینویژن از آن در روزهای اولیه‌اش برای رسیدن به جایی که امروز است. شما آن را دارید. یک کمپین اصلی قطره ایمیل برای افرادی که موضوع کل را خریداری کرده اند!

نتیجه گیری

کمپین های قطره ای ایمیل یکی از بهترین راه ها برای نگه داشتن مشتریان خود با وبلاگ ، محصول یا خدمات وردپرس خود هستند. این بخش مهمی از سفر مشتری است که در نهایت بر تجارت شما تأثیر می گذارد.

همه اینها این سؤال را ایجاد می کند – آیا کمپین های قطره ای ایمیل واقعاً کار می کنند؟ بله، آنها انجام می دهند. خیلی خوب، در واقع. مطابق با تحقیقات جمع آوری شده توسط تیم پشت مجموعه بازاریابی ایمیل Emma ، ایمیل های هدفمند مربوطه 18 بار درآمد بیشتر نسبت به موارد جهانی تولید شده تولید می کنند. آنها همچنین دریافتند که افرادی که ایمیل های قطره ای شما را می خوانند ، به مراتب بیشتر روی لینک های موجود در آنها کلیک می کنند ، با افزایش 119 ٪ در نرخ کلیک از ایمیل های قطره ای.

پس نظر شما چیست؟ آیا اجرای کمپین های قطره ای ایمیل را شروع می کنید؟ در مورد ایمیل های قطره ای که در مثال محصول وردپرس استفاده کرده ایم ، چه چیزی را تغییر می دهید؟ در نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا