چطوری میشه

وردپرس در مقابل Wix – کدام پلتفرم بهترین است؟

وردپرس در مقابل Wix – کدام پلتفرم بهترین است؟

انتخاب یک پلتفرم برای ایجاد وب سایت شما می تواند دشوار باشد و بسیاری از کاربران خود را در مقایسه وردپرس با Wix می بینند. هم WordPress.org و هم Wix راه حل های محبوب و معتبری هستند که به شما امکان می دهند یک وب سایت خیره کننده بسازید. بنابراین کدام گزینه به بهترین وجه با نیازهای پروژه شما مطابقت دارد؟

در این راهنمای وردپرس در مقابل Wix، ما به طور مفصل به این دو راه حل محبوب نگاه خواهیم کرد. ما آنچه را که هر دو گزینه ارائه می دهند، سهولت استفاده و ویژگی های کلیدی آنها در نظر خواهیم گرفت. در پایان این مقاله، باید بتوانید با اطمینان انتخاب کنید که کدام پلتفرم برای شما مناسب است.

مقدمه ای بر WordPress.org

WordPress.org v Wix

برای واضح بودن، وقتی در این مقاله در مورد وردپرس صحبت می کنیم، تنها به WordPress.org اشاره می کنیم. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد WordPress.com و تفاوت های بین این دو داشته باشید، لطفاً مقاله ما را بررسی کنید WordPress.com در مقابل WordPress.org.

WordPress.org یک سیستم مدیریت محتوای کاملاً رایگان و خود میزبان است. شکی نیست که وردپرس منحنی یادگیری بیشتری نسبت به راه حلی مانند Wix دارد. با این حال، جبران این است که وردپرس به شما امکان کنترل کامل بر هر پروژه را می دهد. این نه تنها شما را قادر می سازد تا هر نوع وب سایتی را ایجاد کنید، بلکه می توانید هر سایت را مطابق با مشخصات دقیق خود سفارشی کنید.

WordPress توسط جامعه ای از توسعه دهندگان، طراحان و سایر مشاغل وب احاطه شده است که طیف گسترده ای از تم ها، افزونه ها و سایر ابزارها و راه حل های وردپرس را ایجاد، توسعه و پشتیبانی می کنند. بنابراین، امکانات وردپرس بی حد و حصر است. محصولات جدید به طور مداوم منتشر می شوند و در صورت نیاز همیشه کمک و پشتیبانی در دسترس است. انگیزه اخیر به سمت ایجاد ابزارهای طراحی کاربرپسند وردپرس نیز به این معنی است که اگر نمی‌خواهید یک خط کد را لمس کنید، آن را هم ندارید. با این حال، هنوز هم می‌توانید انعطاف‌پذیری و ویژگی‌های گسترده‌ای را که وردپرس دارد حفظ کنید.

مقدمه ای بر Wix

Wix v WordPress.org

Wix یک پلتفرم ساخت وب مبتنی بر ابر فریمیوم است. Wix برای بیش از 100 میلیون نفر، در 180 کشور مختلف، برای ایجاد طیف گسترده ای از وب سایت ها استفاده شده است. از وب‌سایت‌های حرفه‌ای و تجاری، وبلاگ‌ها، فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، عکاسان، طراحان و موارد دیگر، این راه‌حل انعطاف‌پذیر را می‌توان برای هر پروژه‌ای استفاده کرد.

یکی از جذابیت های اصلی Wix این است که کاربر پسند است. طیف وسیعی از ابزارها، قالب‌ها و ویژگی‌های ضروری و مفید را ارائه می‌کند و تضمین می‌کند که فرآیند طراحی برای هر وب‌سایت ایجاد شده سریع و سرگرم‌کننده است. و با استفاده از ترکیبی از هوش طراحی مصنوعی (ADI) و یک سازنده صفحه کشیدن و رها کردن بصری، Wix برای همه، صرف نظر از مجموعه مهارت و تجربه شما در طراحی وب، در دسترس است.

بنابراین اکنون ما یک ایده کلی از آنچه این دو پلتفرم قدرتمند ارائه می دهند داریم، بیایید با جزئیات بیشتری به ویژگی های کلیدی WordPress vs Wix نگاهی بیندازیم.

قیمت

اگرچه قبلاً بیان کردیم که استفاده از WordPress.org کاملاً رایگان است، اما همچنان باید هزینه هاست و خرید اولیه نام دامنه خود را بپردازید (در ادامه بحث خواهد شد). با این حال، خود نرم افزار وردپرس برای نصب و استفاده رایگان است. همچنین تعداد زیادی تم و افزونه رایگان وردپرس وجود دارد که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌های زیبا و شیک با عملکردی چشمگیر ایجاد کنید. و همه بدون اینکه یک پنی برای شما هزینه داشته باشد. در صورت نیاز به ویژگی‌های پیشرفته‌تر، مضامین و افزونه‌های ممتاز نیز قابل خریداری هستند.

Wix می‌تواند رایگان باشد، با این حال طرح رایگان شامل تبلیغات و آرم‌های Wix، پهنای باند کم و فضای ذخیره‌سازی است و در تعدادی از زمینه‌های دیگر محدود است. اگر می‌خواهید از نام دامنه خود استفاده کنید، باید طرح اولیه را انتخاب کنید  . طرح Combo را انتخاب کنید تا سایت خود را از تبلیغات Wix آزاد کنید. یا اگر به دنبال ایجاد یک فروشگاه آنلاین هستید، باید طرح تجارت الکترونیک را خریداری کنید. بنابراین، اگرچه Wix در ابتدا به شما اجازه می‌دهد تا وب‌سایت خود را به صورت رایگان ایجاد کنید، اما ممکن است با رشد وب‌سایت و تغییر نیازهای آن، به سرعت دریافت اشتراک ماهانه پرداخت کنید.

هاست و نام دامنه

Wix در مقایسه با WordPress.org راه‌اندازی عمومی آسان‌تری دارد. یکی از دلایل این امر این است که هاست و نام دامنه وب سایت شما توسط خود ویکس اداره می شود. با این حال، با WordPress.org، باید مسئولیت انتخاب و خرید یک نام دامنه مناسب و ارائه دهنده میزبانی را به عهده بگیرید.

مقایسه میزبانی

هنگام مقایسه میزبانی وردپرس در مقابل Wix یکی از بزرگترین تغییرات بین این دو است. برای کسانی که وردپرس را برای ساخت وب سایت خود انتخاب می کنند، باید تحقیق کرده و هاست مناسب را برای نیازهای سایت خود خریداری کنید. بسیاری از طرفداران وردپرس، سایت های خود را با یک سرویس میزبانی وردپرس میزبانی می کنند، مانند WPEngine با این حال، اگر این در ابتدا برای پروژه جدید شما بسیار گران است، ارائه دهندگان میزبانی دیگر نیز وجود دارند که می توانند ارزان تر اما هنوز هم ارزش برتر را ارائه دهند. میزبانی وب سایت وردپرس شما.

به یاد داشته باشید، همیشه می‌توانید میزبانی خود را با رشد تجارت و ترافیک وب خود ارتقا دهید. این زیبایی استفاده از وردپرس است زیرا شما همیشه کنترل کامل وب سایت خود را دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب سرویس میزبانی مناسب برای سایت خود، چه چیزی را در میزبانی وردپرس جستجو کنیم مطالعه کنید. راهنما.

از طرف دیگر Wix تنها راه حل مبتنی بر ابر است. همه وب‌سایت‌های ایجاد شده بر روی پلتفرم خود را روی سرورهای خود میزبانی می‌کند، بنابراین در نظر گرفتن اینکه کدام ارائه‌دهنده میزبانی برای استفاده از Wix لازم نیست. با این حال، اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت محبوب و موفق هستید، فضای ذخیره سازی و پهنای باند ارائه شده در طرح رایگان برای مدت طولانی کافی نخواهد بود.

مقایسه تنظیم نام دامنه

هنگام راه اندازی یک وب سایت وردپرسی، همچنین باید نام دامنه خود را انتخاب و خریداری کنید. اما بسته به برنامه میزبانی شما ممکن است قبلاً گنجانده شده باشد. برای مثال، Bluehost شامل اولین سال نام دامنه شما می شود. رایگان است و از آنجایی که شما آن را از طریق هاست خود تنظیم می کنید، هیچ چیز پیچیده ای برای اشاره یا CNAME وجود ندارد.

Wix به شما امکان می دهد یک زیر دامنه رایگان را انتخاب و استفاده کنید، که آنها سپس برای شما راه اندازی می کنند. نقطه ضعف این زیر دامنه این است که نام دامنه شما به عنوان “yourwebsitename.wix.com” خوانده می شود. اگر می‌خواهید یک نام دامنه مستقل (بدون «.wix.com»)، یا می‌خواهید دامنه‌ای را که قبلا خریداری کرده‌اید، منتقل کنید، باید به یک طرح Wix برتر ارتقا دهید.

سهولت استفاده در مقابل کنترل

به نظر می رسد که Wix در ابتدا بر WordPress.org برتری دارد. این راه حل که برای مبتدیان کاملاً به بالا ایجاد شده است، ایجاد یک وب سایت را بسیار ساده می کند. راه حلی که دستورالعمل های گام به گام واضح، قالب های از پیش ساخته شده و وبلاگ نویسی جلویی، در میان بسیاری از ویژگی های دیگر را ارائه می دهد. با این حال، با این “سهولت استفاده” یک فقدان مشخص کنترل به وجود می آید. و «کنترل» جایی است که وردپرس برتری دارد.

WordPress بدون شک راه‌اندازی کندتری دارد و اگر تجربه قبلی طراحی وب نداشته باشید، یادگیری آن به زمان بیشتری نیاز دارد. با این حال، شما کاملاً کنترل هر وب سایتی را که بر روی این پلت فرم منبع باز ایجاد شده است، در دست دارید و به شما امکان می دهد از ویژگی ها و قابلیت های انعطاف پذیر برتری که وردپرس می تواند ارائه دهد، استفاده کنید. بنابراین وقت گذاشتن برای آشنایی با پیچیدگی های وردپرس به شما این امکان را می دهد که در طولانی مدت کیفیت بالاتری از وب سایت داشته باشید.

تنظیم وردپرس

WordPress Dashboard

WordPress دارای یک فرآیند نصب و راه اندازی نسبتاً آسان است. پس از خرید نام دامنه و هاست خود، ارائه دهنده هاست شما باید وردپرس را برای شما نصب کند. گام بعدی این است که موضوعی را انتخاب کنید تا به سایت شما طراحی لازم را بدهد. هنگامی که طرح زمینه شما نصب شد، می توانید ظاهر و ظاهر سایت خود را همانطور که موضوع اجازه می دهد تغییر دهید.

بسیاری از تم ها دارای گزینه های سفارشی سازی چشمگیر هستند و از Customizer WordPress در قسمت جلویی سایت استفاده می کنند، بنابراین می توانید تغییرات را در حین ایجاد مشاهده کنید. مضامین ممتاز اغلب شامل یک صفحه ساز کشیدن و رها کردن است. برای مثال، موضوع WPExplorer خود ما Total با سازنده صفحه زنده Visual Composer. یک صفحه ساز ممتاز به افراد این امکان را می دهد که در صورت تمایل، تغییرات آسان و در عین حال گسترده ای در طراحی سایت خود ایجاد کنند. همچنین می‌توانید یک افزونه ساز صفحه وردپرس خریداری کنید، اگر طرح زمینه شما شامل یکی نباشد.

گزینه‌های دیگر برای وردپرس شامل تغییر کد است، اگر تجربه کدنویسی دارید، تا گزینه‌های سفارشی‌سازی نامحدودی در اختیار شما قرار گیرد. یا برای افزودن قابلیت‌های پیشرفته به سایت خود، بدون نیاز به کدنویسی، می‌توانید افزونه‌های اضافی دریافت کنید (موضوعات و افزونه‌هایی که در زیر ذکر شده‌اند).

راه اندازی Wix

Wix Editor

Wix چند راه برای ایجاد یک وب سایت ارائه می دهد. می توانید از هوش طراحی مصنوعی Wix (ADI)، ویرایشگر Wix و صفحه ساز استفاده کنید، یا می توانید از کد Wix استفاده کنید. ADI با طراحی یک وب سایت برای شما بر اساس ترجیحات شخصی شما کار می کند. به سادگی به چند سوال پاسخ دهید، اطلاعات کلیدی مورد نیاز برای نمایش در وب سایت خود را وارد کنید و Wix بقیه کارها را انجام خواهد داد. ADI همچنین گزینه‌های اصلاح اولیه را در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین به شما امکان می‌دهد صفحات بیشتری و سایر موارد اضافی که ممکن است سایت شما به آن نیاز داشته باشد اضافه کنید.

اگر تصمیم به ایجاد سایت بدون ADI دارید، این کار را در ویرایشگر Wix انجام خواهید داد. این یک ابزار موثر است که به شما امکان می دهد هر قالبی را که انتخاب می کنید سفارشی کنید (الگوها در ادامه مورد بحث قرار خواهند گرفت). به سادگی عناصر طراحی را در هر جایی که می خواهید بکشید و رها کنید، از میان مجموعه وسیعی از تصاویر، ویدیوها و صداها انتخاب کنید، پس زمینه اضافه کنید، سبک و اندازه فونت را تغییر دهید، و بسیاری موارد دیگر. همچنین می‌توانید به سرعت صفحات جدید، مقالات وبلاگ، داده‌های Wix SEO و دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی را اضافه کنید.

موضوعات و الگوها

یک قالب وردپرس کاربردی و شیک یا قالب Wix اطمینان حاصل می کند که سایت شما یک تجربه کاربری عالی را ارائه می دهد و وب سایت شما را قادر می سازد تا از سایرین متمایز شود. بنابراین، تم‌های قالب‌های WordPress و Wix چگونه مقایسه می‌شوند؟

موضوعات وردپرس

WordPress Themes

از طرف دیگر،

وردپرس، هزاران تم رایگان و ممتاز را برای انتخاب ارائه می‌کند. از جانب. این عملاً یک وب سایت منحصر به فرد را برای شما تضمین می کند که شبیه هیچ وب سایتی نخواهد بود. تم های رایگان را می توان در مخزن وردپرس پیدا کرد، و همه از طریق آزمایش های دقیق برای اطمینان از کیفیت بالا مورد آزمایش قرار گرفته اند. برای کسانی که بودجه کمی دارند یا تازه شروع به کار می کنند، یک تم رایگان می تواند گزینه عالی باشد، زیرا هر ویژگی اضافی که ممکن است نیاز داشته باشید همیشه می تواند با استفاده از افزونه های وردپرس اضافه شود. تم های رایگان نیز به دلیل مجموعه ابزارهای اساسی تر، اغلب تنظیم سریع تری دارند.

اگر می‌خواهید از همان ابتدا یک وب‌سایت حرفه‌ای و با ویژگی‌های غنی ایجاد کنید، پس ارزش آن را دارد که پول خرج کنید و یک تم ممتاز بخرید. تم های ساخته شده برای هدف شامل تمام ویژگی های مناسب برای جایگاه وب سایت شما خواهد بود. یا می‌توانید یک تم چند منظوره انتخاب کنید، که به شما امکان می‌دهد هر سبکی از سایت را بسازید.

هنگام خرید یک تم ممتاز، همیشه نظرات را بررسی کنید و از فروشگاه‌های تم معتبر مانند خرید کنید Themeforest، یا توسعه دهندگان بزرگ وردپرس مانند موضوعات زیبا یا StudioPress. مضامین ممتاز همچنین اغلب شامل دسترسی به انجمن های پشتیبانی بسیار مفید، اسناد گسترده و حتی کمک یک به یک است. این می تواند برای کسانی که تجربه طراحی محدودی دارند بسیار ارزشمند باشد.

الگوهای Wix

Wix Templates

Wix بیش از 500 الگو را به شما ارائه می دهد تا وب سایت خود را از آن بسازید. . با تقسیم بندی به دسته ها، چه به دنبال ایجاد یک وب سایت برای وبلاگ نویسی، کسب و کار، غذا، سفر، عکاسی یا چیزهای دیگر باشید، تعدادی الگو وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

قالب‌ها با محتوا و تصاویر کامل می‌شوند، بنابراین می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید از این نسخه‌های نمایشی استفاده کنید یا تغییر دهید. صفحه ساز کشیدن و رها کردن، سفارشی سازی را آسان می کند. و اگر ترجیح می دهید با یک بوم خالی شروع کنید، تعدادی الگوی خالی برای انتخاب وجود دارد.

افزونه ها و برنامه ها

اگر نیاز به افزودن قابلیت های اضافی به وب سایت خود دارید، می توانید از افزونه های وردپرس یا برنامه های Wix استفاده کنید. بنابراین بیایید نگاهی به تفاوت بین این دو بیندازیم…

افزونه های وردپرس

WordPress Plugins

وردپرس هزاران افزونه را ارائه می دهد که می توانید آنها را در وب سایت خود نصب کنید. هر ویژگی که نیاز دارید، افزونه‌های بی‌شماری برای انتخاب وجود دارد که همگی همان چیزی را که شما به دنبال آن هستید ارائه می‌دهند. نصب افزونه های وردپرس نیز بسیار آسان است و بسته به افزونه می توان در عرض چند دقیقه راه اندازی کرد.

افزونه‌های رایگان را می‌توانید در مخزن WordPress و افزونه‌های ممتاز از طریق بازارهایی مانند CodeCanyon یا مستقیماً در وب‌سایت‌های توسعه‌دهندگان. فقط به یاد داشته باشید که همیشه نظرات افزونه ها را بررسی کنید و فقط از آن سایت هایی خرید کنید که به محصولات با کیفیت بالا شهرت دارند.

برنامه های Wix

Wix Apps

Wix تعدادی برنامه‌های رایگان و ممتاز را برای افزودن ارائه می‌کند. قابلیت های اضافی برای وب سایت شما (اگرچه به اندازه وردپرس نیست). برنامه‌های رایگان عبارتند از Wix Pro Gallery، که به شما امکان می‌دهد عکس‌های زیبایی را در قالب گالری در سایت خود به نمایش بگذارید، Wix Forum، که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت خود را به یک مرکز اجتماعی تبدیل کنید، و Wix Google Maps.

با این حال، بسیاری از برنامه های ارائه شده توسط Wix که برای رشد کسب و کار خود به آنها نیاز دارید، فقط با قیمت در دسترس هستند. این برنامه های برتر عملکردی را ارائه می دهند که با وردپرس از طریق پلاگین ها و راه حل های رایگان در دسترس است. بنابراین، اگر Wix را انتخاب کنید، ممکن است در درازمدت پول بیشتری برای ایجاد یک وب‌سایت کاملاً عملیاتی خرج کنید.

نگهداری، امنیت و پشتیبانی

از آنجایی که Wix یک راه حل مبتنی بر ابر است، که میزبانی سایت شما را فراهم می کند، نگهداری و امنیت وب سایت شما تماماً برای شما انجام می شود. اگر نمی خواهید امنیت و به روز رسانی سایت خود را اذیت کنید، این می تواند مثبت باشد. Wix همچنین یک مرکز راهنمایی ارائه می دهد که شامل اسناد گسترده است و می توانید در آن مقالات را مرور کنید و سؤال بپرسید. همچنین می‌توانید در صورت نیاز یک بلیط برای دریافت کمک یک به یک ارسال کنید. در حالی که پشتیبانی مفید است، باید به Wix اعتماد زیادی داشته باشید تا سایت خود را ایمن نگه دارید.

اگر وردپرس را انتخاب می‌کنید، باید مسئولیت بیشتری در قبال نگهداری و امنیت وب‌سایت خود بپذیرید (که چیز خوبی است – بالاخره وب‌سایت شما است). به این ترتیب به جای اینکه کورکورانه به شخص ثالث اعتماد کنید، کنترل وب سایت خود را در دست دارید. شما باید یک شرکت میزبان خوب با شیوه های امنیتی قوی انتخاب کنید و احتمالاً افزونه های امنیتی اضافی وردپرس را نصب کنید. به علاوه مهم است که اطمینان حاصل کنید که افزونه ها، موضوع و هسته اصلی وردپرس خود را به روز نگه دارید. برای اطلاعات بیشتر در مورد ایمن و ایمن نگه داشتن سایت خود مقاله ما را در مورد نحوه بهبود امنیت وب سایت وردپرس خود بخوانید.< /p>

همانطور که قبلاً ذکر شد، صحنه وردپرس بسیار بزرگ است، از وب سایت های بی پایان وردپرس، انجمن های مفید، نحوه آموزش و اطلاعات بسیار مفیدتر تشکیل شده است. اگر تصمیم به خرید یک تم یا پلاگین ممتاز دارید، ممکن است بتوانید به کمک فردی نیز دسترسی داشته باشید و فرآیند راه اندازی وب سایت یا ابزارهای خاص خود را سریع و بدون دردسر کنید. اگر در مورد هر چیزی وردپرس سؤالی دارید، 99٪ مواقع مقاله یا ابزاری وجود دارد که می تواند کمک کند.

WordPress در مقابل Wix – کدام یک را باید انتخاب کنید؟

پلتفرمی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به اعتماد و تجربه شما در طراحی وب‌سایت‌ها و همچنین نیازهای پروژه شما بستگی دارد.

Wix برای کسانی که فقط به دنبال ایجاد یک وبلاگ ساده هستند ایده آل است. این بصری است، با کمک داخلی در هر مرحله. Wix همچنین بازاریابی شغلی چشمگیری برای محصول خود انجام داده است. بسیار واضح است که با Wix چه چیزی به دست می آورید و چگونه از پلتفرم و ابزارهای آن استفاده کنید و به آن دسترسی داشته باشید. این مورد برای بسیاری جذاب خواهد بود و همچنین راه اندازی رایگان اولیه Wix را ارائه می دهد. Wix ابزارها و برنامه‌هایی را برای پروژه‌های بزرگ‌تر ارائه می‌کند، اما اینجاست که Wix می‌تواند گران شود. وب‌سایت‌های بزرگ‌تر و فروشگاه‌های تجارت الکترونیک باید هزینه ماهانه دائمی (بزرگ‌تر) بپردازند.

به نظر من وردپرس گزینه بهتری از بین این دو پلتفرم برای هر کسی است که به دنبال ایجاد یک وب سایت جدی برای تجارت یا شرکت خود است. حتی برای وبلاگ نویس متواضع، اگر به دنبال ایجاد یک سایت موفق با فالوورهای زیاد هستید، وردپرس برای شما مناسب تر خواهد بود. اگرچه یک وب‌سایت وردپرس چند دقیقه بیشتر طول می‌کشد تا محصول نهایی را راه‌اندازی کند (از جمله ظاهر و عملکرد)، بسیار بهتر از وب‌سایت Wix خواهد بود.

با وردپرس شما کنترل کاملی بر تمامی جنبه های وب سایت خود دارید. شما می توانید هر عنصری از طراحی وب سایت خود را سفارشی کنید، بهترین هاست را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید و به راحتی ویژگی های جدید را از طریق افزونه ها اضافه کنید. بعلاوه، می‌توانید سایت خود را به‌طور خاص متناسب با جایگاه و مخاطب هدف خود بدون محدودیت ایجاد و رشد دهید.

نظرات نهایی در مورد وردپرس در مقابل Wix

فرقی نمی‌کند که چه پلتفرمی را هنگام مقایسه وردپرس در مقابل Wix برای ساخت وب‌سایت خود انتخاب می‌کنید، هیچ کدام نمی‌توانند سایت شما را موفق کنند. فقط شما قادر به انجام آن هستید! بنابراین وقتی تصمیم گرفتید که کدام راه حل برای شما مناسب است، وقت خود را صرف طراحی سایت خود کنید. آن را کاربرپسند کنید، محتوای عالی ایجاد کنید، تصاویر و گرافیک های شیک و چشم نواز را اضافه کنید و مطمئن شوید که از رقبا متمایز است. سپس سایت خود را تبلیغ کنید، به مخاطبان هدف خود برسید و دنبال کنندگان خود را افزایش دهید تا به کسب و کار خود کمک کنید. موفق باشید!

WordPress در مقابل Wix – کدام پلتفرم با نیازهای پروژه شما مطابقت دارد؟ لطفاً نظرات خود را در مورد این راه حل های محبوب طراحی وب در نظرات زیر به اشتراک بگذارید…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا