چطوری میشه

5 دلیل برای اینکه چرا در گوگل رتبه ندارید

5 دلیل برای اینکه چرا در گوگل رتبه ندارید

شما سایت وردپرس خود را راه‌اندازی کرده‌اید و مقالات «چگونگی» زیادی درباره بهینه‌سازی موتور جستجو خوانده‌اید. شما نسبت به جایگاه وب سایت خود احساس خوبی دارید، بنابراین آن را به طور رسمی راه اندازی می کنید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا گوگل وب سایت شما را ایندکس کند و ببینید رتبه وب سایت شما کجاست… اما چرا هنوز متوجه می شوید که وب سایت وردپرس شما در گوگل رتبه ای ندارد؟!

اما شاید مدتی گذشته باشد—شاید چند ماه، شاید یک سال یا بیشتر—و هنوز نتوانید از صفحه سوم بگذرید. چه غلطی میکنی؟ یک خبر خوب و یک خبر بد وجود دارد. خبر خوب این است که رتبه پایین شما احتمالاً به دلیل مشکلی است که به راحتی قابل اصلاح است. و خبر بد؟ فقط باید کمی زمان بیشتری به آن بدهید تا ببینید آیا این اصلاح به رتبه‌بندی شما کمک می‌کند یا خیر.

در اینجا برخی از رایج‌ترین دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد وب‌سایت وردپرس شما در گوگل رتبه‌بندی نمی‌کند.

1. سایت وردپرس شما محتوای ضعیفی دارد

1 . Your WordPress Site Has Weak Content

برای گوگل، محتوا و لینک ها دو عامل مهم رتبه بندی آن هستند. بنابراین اگر محتوای خوبی ندارید، سایت وردپرس شما شانس زیادی برای رتبه بندی ندارد. عناصر زیادی در ایجاد محتوای “خوب”. برای اینکه محتوای خود را به بهترین نحو ممکن کنید، از موارد زیر به عنوان چک لیست استفاده کنید:

  • آموزنده – محتوای شما باید این حس را در خواننده ایجاد کند که چیزی یاد گرفته است و وقتش تلف نشده است.
  • از نظر گرامری صحیح است – با توجه به مسائلی مانند اشتباهات تایپی، جملات تکه تکه، علائم نگارشی و موارد دیگر، به انگلیسی مناسب پایبند باشید.
  • طول – محتوا باید حداقل 400 کلمه داشته باشد، اما بهترین محتوای نوشته شده 1000 کلمه یا بیشتر است.
  • تازه – محتوای شما چند ساله است؟ آیا اغلب وبلاگ خود را با محتوای جدید به روز می کنید؟ هرگز به روز رسانی سایت خود با محتوای جدید مشکلی است که می تواند رتبه شما را افزایش دهد. سعی کنید چیزی را حداقل یک بار در ماه،
    و ترجیحاً هفتگی به‌روزرسانی کنید.

با ارائه محتوای تازه و باکیفیت به صورت هفتگی، دیگر نگران رتبه نشدن یکی از مهم‌ترین عوامل Google نخواهید بود.

2. شما پیوندهای ثابت خود را تغییر دادید

2. You Changed Your Permalinks

پیوند دائمی به پیوند دائمی یک صفحه در وب سایت یا وبلاگ شما اشاره دارد. شما می‌خواهید که اینها توصیفی باشند و تا آنجا که ممکن است، کلیدواژه‌ای را که صفحه یا پست مورد نظر قرار می‌دهد، شامل شود.

اگر پیوندهای ثابت شما دارای بیت‌های اضافی مانند «?p=3282949» یا اگر بیش از حد طولانی هستند یا حاوی کلمات توقف هستند (مانند «و»، «با» یا «انجام») باید تغییر داده شوند تا قابل خواندن توسط انسان و ماشین با این حال، اگر این کار را به روش اشتباه انجام دهید، Google ردیابی آن صفحات را از دست می دهد و رتبه شما را از دست می دهید.

اگر زمانی نیاز به تغییر پیوندهای ثابت خود دارید، در اینجا نحوه پیوندهای ثابت خود را تغییر دهید بدون اینکه رتبه خود را به خطر بیندازید.

3. سایت پاسخگو برای موبایل نیست

3. The Site Is Not Mobile Responsive

کمی بیش از نیمی از ترافیک وب سایت از طریق تلفن همراه ایجاد می شود. طراحان وب چالش ایجاد یک وب سایت برای خشنود کردن چندین مرورگر در دستگاه های مختلف را دارند – به همین دلیل است که بسیاری وب سایت ها را “ریسپانسیو” می کنند.

یک وب سایت “پاسخگو” با قالبی سازگار می شود که برای یک دستگاه خاص کاربر پسند است. وب‌سایتی که کاربر پسند نباشد، در طول جست‌وجوهای مبتنی بر تلفن همراه توسط Google مورد بررسی قرار می‌گیرد. گوگل همه چیز در مورد تبلیغ وب سایت هایی با تجربه کاربری عالی است.

برای بررسی وب‌سایت خود، از ابزار تست دوستانه تلفن همراه Google استفاده کنید . به شما می گوید که آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر و به شما در مورد هر گونه مشکلی (مانند بارگیری جزئی صفحات) هشدار می دهد تا بدانید چه چیزی را باید برطرف کنید. و اگر متوجه شدید که طراحی فعلی وردپرس شما برای خوانندگان تلفن همراه شما بهینه نیست، به یکی از بهترین قالب های وردپرس تجاری – که همه آنها در اکثر دستگاه ها کاملاً پاسخگو هستند.

4. وب سایت شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده نیست

4. Your Website Is Not Visible to Search Engines

اگر وب سایت وردپرس شما در گوگل رتبه بندی نشده است و به تازگی با وردپرس شروع کرده اید، ممکن است با بسیاری از گزینه های سفارشی کردن تنظیمات وب سایت خود آشنا نباشید. بنابراین ممکن است شما چیزی را تغییر دهید بدون اینکه متوجه باشید که چگونه بر بهینه سازی موتور جستجوی شما تأثیر می گذارد. .

وارد داشبورد وردپرس خود شوید و به  تنظیمات > تنظیمات خواندن  بروید و به سمت پایین به Site Visibility بروید. گزینه “اجازه به موتورهای جستجو برای فهرست کردن این سایت” باید انتخاب شود.

Make Sure to Uncheck for Search Engine Visibility

اگر انتخاب نشده است، آن را انتخاب کنید، و سپس مدتی به Google فرصت دهید تا سایت شما را فهرست کند و ببیند آیا رتبه صفحه شما بهبود می یابد یا خیر.

اگر انتخاب شده باشد، ممکن است فقط لازم باشد کمی بیشتر صبر کنید یا ممکن است با مشکل دیگری مواجه شوید.

5. این شما نیستید، کلمات کلیدی شما هستند

5. It’s Not You, It’s Your Keywords

کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی موتور جستجو و کمک به رتبه‌بندی صفحه شما مهم هستند، اما اگر اشتباه استفاده شوند، در واقع می‌توانند بیشتر از اینکه مفید باشند، ضرر داشته باشند. در اینجا سه ​​بهترین روش وجود دارد که باید به آنها توجه داشت:

  • کلیدواژه‌ها را پر نکنید – پر کردن کلمات کلیدی شامل پر کردن پاراگراف‌ها با کلمه(های) کلیدی است که می‌خواهید هدف قرار دهید. محتوای پر شده با کلمات کلیدی ضعیف و غیر طبیعی خوانده می شود. شما می خواهید از کلمات کلیدی استفاده کنید اما به روشی که خواندن آن طبیعی است و افکار و نکات شما را در سراسر قطعه بالا می برد.
  • از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید – کلیدواژه‌های دم بلند سه یا چهار (شاید حتی بیشتر) کلمه هستند و بیشتر به خواسته‌های خریدار اختصاص دارند. رتبه بندی این کلمات کلیدی آسان تر است. به علاوه، مشتریانی که از این کلمات کلیدی استفاده می‌کنند احتمالاً در چرخه خرید قرار می‌گیرند، زیرا دقیقاً می‌دانند چه می‌خواهند.
  • سعی نکنید برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی با یک سایت ضعیف رتبه بندی کنید – اگر فقط سعی می کنید برای کلمات کلیدی با نرخ رقابت بالا رتبه بندی کنید، احتمالاً در مقابل سایر وب سایت ها شکست خواهید خورد. به همین دلیل است که بهتر است کلمات کلیدی را با رقابت کم یا متوسط ​​شروع کنید. همانطور که شروع به رتبه بندی برای این موارد می کنید، می توانید به کلمات کلیدی با رقابت بیشتری نگاه کنید. فقط مطمئن شوید که ابتدا تحقیق خود را انجام دهید!

و اگر در مورد استفاده از کلمه کلیدی خود کمی کمک می خواهید، از یک افزونه استفاده کنید. یک گزینه عالی Yoast SEO است که شامل گزینه “کلمه کلیدی تمرکز” است. پس از تنظیم کلمه کلیدی که می خواهید روی آن تمرکز کنید، می توانید چگالی کلمه کلیدی، استفاده در سرفصل ها، اگر کلمه کلیدی در url شما است و غیره را تجزیه و تحلیل کنید. به علاوه اگر به Yoast SEO Premium ارتقا دهید، می توانید تا 5 مورد را هدف قرار دهید. کلمات کلیدی در یک صفحه، بهینه سازی را آسان تر می کند.

به سمت یک رتبه بالاتر کار کنید

از این اطلاعات برای انجام ممیزی استفاده کنید وب سایت خود و ببینید که آیا به طور ناآگاهانه در رتبه بندی وب سایت خود خرابکاری کرده اید یا خیر. برخی ممکن است نسبت به سایرین «آسان‌تر» یا «سریع‌تر» رفع شوند، اما همه کمک خواهند کرد. به یاد داشته باشید که برای هر یک از آنها باید به Google زمان بدهید (فکر کنید چند هفته) تا رتبه بندی را تنظیم کند.

آیا نکاتی برای اضافه کردن دارید؟ یا یک سوال در مورد یکی از دلایلی که به آن پرداختیم که چرا وب سایت وردپرس شما در گوگل رتبه ای ندارد؟ در بخش نظرات یادداشت بگذارید و مکالمه را شروع کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا