چطوری میشه

نمایه سازی موبایل اول برای وردپرس – چیست و چگونه برای آن آماده شویم

نمایه سازی موبایل اول برای وردپرس – چیست و چگونه برای آن آماده شویم

بیشتر ما می دانیم که موتورهای جستجو مانند یاهو و گوگل فهرست عظیمی را در میلیون ها صفحه دارند. این امکان را برای آنها فراهم می کند تا محتوای مرتبط با یک عبارت جستجو را پیدا کنند و ارائه دهند. نیازی به گفتن نیست، اگر می خواهید صفحات وب شما جایی در نتایج جستجو پیدا کنند، ابتدا باید مطمئن شوید که آنها در فهرست گنجانده شده اند. اما در آینده، باید فهرست‌سازی اول موبایل برای وردپرس را نیز در نظر بگیرید.

موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتم های پیچیده ای که دائما در حال تغییر هستند کار می کنند. گوگل به طور مداوم در حال کار بر روی بهبود الگوریتم جستجوی خود است تا بهترین تجربه جستجوی ممکن را به کاربران ارائه دهد. به عنوان بخشی از این فرآیند، گوگل به تدریج به سمت شاخص اول موبایل حرکت می کند. اما نگران نباشید – چند مرحله آسان وجود دارد که می‌توانید برای آماده‌سازی برای نمایه‌سازی تلفن همراه برای WordPress دنبال کنید.

نمایه سازی موبایل اول چیست؟

Mobile-first Indexing for WordPress: What is it?

تا همین اواخر، اکثر افراد از رایانه شخصی خود در اینترنت مطالب را جستجو می کردند. بنابراین طبیعتاً الگوریتم‌های جستجوی Google برای رسیدگی به این سؤالات جستجو از رایانه‌های رومیزی طراحی شده بودند (و هنوز هم هستند). سپس نتایج جستجو از «شاخص دسکتاپ» برای عوامل رتبه‌بندی موبایل تنظیم شد. صرف نظر از اینکه جستجو در دسکتاپ یا تلفن همراه شروع می شود، ربات Google در این «نمایه دسکتاپ» جستجو می کند تا صفحات وب مربوطه را پیدا کند.

Google اکنون خود را تغییر می‌دهد رویکرد، شروع به جستجو در وب از نمای مرورگر اول تلفن همراه می‌کند، به این معنی که باید در مورد نمایه‌سازی موبایل اول برای وردپرس فکر کنید.

Google به حفظ یک فهرست واحد برای همه وب سایت ها ادامه خواهد داد. در عین حال، به تنظیم دقیق الگوریتم‌های خود ادامه می‌دهد تا بیشتر بر محتوای موبایل تکیه کند تا

  • رتبه‌بندی صفحات از آن سایت
  • برای درک داده های ساخت یافته
  • برای نمایش گزیده هایی از آن صفحه در نتایج.

این روش جستجو برای جستجوهایی که حتی از رایانه‌های رومیزی شروع می‌شوند استفاده خواهد شد.

برای اطلاع از اینکه آیا سایتی آماده گنجاندن در فهرست موبایل اول است، Google از «طبقه‌بندی‌کننده‌ها» استفاده می‌کند. طبقه‌بندی‌کننده‌ها تعیین می‌کنند که یک سایت موبایل و دسکتاپ از نظر محتوا، پیوندها، طرحواره، چند رسانه‌ای و غیره چقدر برابر یا قابل مقایسه است.

چرا به فهرست اول موبایل تغییر می کنیم؟

تغییر رویکرد Google در پاسخ به تغییر قابل توجه به سمت جستجو از دستگاه های تلفن همراه. روش جستجوی حاضر تجربه کاربری ایده آلی را برای کاربران تلفن همراه ارائه نمی دهد. عمدتاً به این دلیل است که نسخه های دسکتاپ و موبایل بسیاری از وب سایت ها محتوای منطبق ندارند. با کلیک بر روی نتیجه جستجو از یک دستگاه تلفن همراه ممکن است کاربران به صفحه‌ای هدایت شوند که در نسخه تلفن همراه وجود ندارد. یا ممکن است محتوا در تلفن همراه قابل مشاهده نباشد. یا، ممکن است از یک تم وردپرس استفاده کنید که پاسخگو نیست. این منجر به تجربه کاربری بدی می‌شود، چیزی که Google سخت تلاش می‌کند از آن جلوگیری کند.

Google مایل است اینترنت را به مکانی مناسب برای موبایل تبدیل کند، و نمايه‌سازي اول تلفن همراه گام ديگري در اين راستا است. در واقع، Google بیان می‌کند که برخی از سایت‌ها در حال حاضر در این فهرست هستند و موارد بیشتری برای دنبال کردن وجود دارد.

تاثیر نمایه سازی موبایل اول

Mobile-first Indexing for WordPress: Impact

بیایید یک چیز را روشن کنیم – Google نسخه دسکتاپ وردپرس شما را حتی اگر سایت تلفن همراه نداشته باشید می‌خزد. تغییر مداوم به سادگی به این معنی است که گوگل در درجه اول به محتوای تلفن همراه برای تعیین رتبه بندی در آینده نگاه می کند. از نظر عملی، این به این معنی است که وقتی صحبت از نمایه سازی موبایل اول برای وردپرس می شود:

  • نسخه تلفن همراه سایت وردپرس شما به نسخه اصلی سایت شما تبدیل می شود (حداقل برای موتورهای جستجو). گوگل ابتدا نسخه موبایل را جستجو می کند و تنها زمانی که نسخه موبایل در دسترس نباشد به نسخه دسکتاپ بازمی گردد. بنابراین، سایتی با رتبه تلفن همراه بهتر از سایتی که رتبه تلفن همراه کمتری دارد، بالاتر ظاهر می‌شود، حتی زمانی که جستجو در دسک‌تاپ شروع شود.
  • نسخه تلفن همراه وردپرس شما تأثیر بیشتری بر برندسازی وب سایت شما خواهد داشت.
  • مدیران وب‌سایت با Googlebot تلفن هوشمند متوجه افزایش خزیدن خواهند شد. در نتیجه، تکه‌هایی که در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند، از صفحات موبایل شما خواهند بود. در مورد محتوا در صفحات کش Google نیز همینطور خواهد بود.
  • این واقعاً هیچ گزینه ای برای شما باقی نمی گذارد جز اینکه مطمئن شوید وردپرس شما سازگار با موبایل است. در واقع، بسته به مخاطبانی که به آنها می‌پردازید، رویکرد اول موبایل شاید جایگزین بهتری باشد. فراموش نکنید، گوگل از قبل دوستی وب سایت شما با موبایل را به عنوان یک عامل رتبه بندی< در نظر می گیرد. /a>.

آماده سازی سایت وردپرس خود برای فهرست اول موبایل

تنها چیزی که با Google خوب است این است که هر زمان که تغییر عمده ای در الگوریتم های جستجو ایجاد می شود، به شما می گویند چگونه برای آن آماده شویم.

1. طراحی ریسپانسیو

اگر قبلاً از موضوع وردپرس پاسخگو استفاده می‌کنید یا سرویس پویا سایت در جای خود است، شما واقعاً مجبور نیستید برای این بخش از نمایه سازی موبایل اول برای وردپرس هر کاری بیشتر انجام دهید. فقط باید مطمئن شوید که محتوا و نشانه گذاری در هر دو نسخه سایت وردپرس شما یکسان است.

طراحی وب پاسخگو (RWD) راه اندازی است که در آن سرور همیشه کد HTML یکسانی را به همه دستگاه ها ارسال می کند و از CSS برای تغییر رندر صفحه در دستگاه استفاده می شود.

سرویس پویا تنظیمی است که در آن سرور بسته به عامل کاربری که صفحه را درخواست می‌کند، با HTML (و CSS) متفاوت در یک URL پاسخ می‌دهد.

Mobile-first Indexing for WordPress: Implement mobile sites

2. محتوای خود را مرور کنید

اگر محتوای اصلی و نشانه‌گذاری متفاوت است، مطمئن شوید که نشانه‌گذاری ساختاری برای نسخه‌های دسکتاپ و موبایل یکسان است. اغلب، وب مسترها تکه های قابل توجهی از داده های ساختاریافته را از وب سایت تلفن همراه حذف می کنند. این دیگر به عنوان یک عمل خوب واجد شرایط نخواهد بود. باید همه را دوباره اضافه کنید. همچنین نشانی‌های وب را در داده‌های ساختاریافته در صفحات تلفن همراه به‌روزرسانی کنید.

برای بررسی اینکه آیا محتوا در همه نسخه‌ها یکسان است، می‌توانید از ابزار تست داده های ساختاریافته. آدرس هر دو نسخه وردپرس خود را وارد کنید و خروجی را با هم مقایسه کنید تا بررسی کنید که آیا محتوا در هر دو نسخه یکسان است یا خیر. Google همچنین توصیه می‌کند که از اضافه کردن مقادیر زیادی نشانه‌گذاری که به محتوای سند مربوط نمی‌شود، خودداری کنید.

Mobile-first Indexing for WordPress: Structured data test tool

بعد، از robots.txt.tester دیدن کنید تا بررسی کنید که آیا فایل robots.txt شما، خزنده های وب گوگل را از URL های خاصی در سایت شما مسدود می کند. این ابزار تأیید می‌کند که نسخه تلفن همراه شما برای Googlebot قابل دسترسی است.

3. فراداده

فراداده نکاتی را در مورد محتوای یک صفحه به موتورهای جستجو ارائه می دهد. بنابراین باید در هر دو نسخه سایت موجود باشد. اقدامات احتیاطی ساده مانند عناوین مشابه و توضیحات متا در همه صفحات در هر دو نسخه وردپرس شما می‌تواند راه درازی داشته باشد.

4. پیوندهای داخلی

برای پیوند با URLهای تلفن همراه جداگانه (سایت های m.-dot) نیازی به ایجاد تغییرات نیست. اگر از URL های تلفن همراه جداگانه استفاده می کنید، پیوند موجود rel=canonical را حفظ کنید و سپس rel=alternate عناصر را بین دو نسخه پیوند دهید.

5. زبان ها

اگر وردپرس شما چند زبانه است، پیوندهای hreflang را در URLهای تلفن همراه جداگانه بررسی کنید. باید بین URL های موبایل و دسکتاپ به طور جداگانه پیوند برقرار کنید.

6. میزبانی

اگر نسخه تلفن همراه وب‌سایت وردپرس شما روی یک میزبان جداگانه است، مطمئن شوید که سرورهای میزبان می‌توانند با افزایش احتمالی نرخ خزیدن مقابله کنند.

7. تأیید

تنها تأیید وب سایت دسکتاپ خود کافی نیست کنسول جستجوی Google برای نمایه سازی موبایل اول برای وردپرس. شما باید نسخه تلفن همراه وردپرس خود را نیز برای تأیید به کنسول جستجوی Google ارسال کنید.

8. تمرکز بر SEO

به‌خاطر داشته باشید که Google به فهرست‌بندی نسخه دسک‌تاپ شما ادامه می‌دهد، حتی زمانی که آن را از دیدگاه یک کاربر تلفن همراه بررسی می‌کند. بنابراین با محتوای برتر و شیوه های سئو ادامه دهید.

9. سازگاری با موبایل

این بسیار مهم است که وردپرس را سازگار با موبایل  کنید اطمینان حاصل کنید که برای فهرست‌سازی برای وردپرس از طریق تلفن همراه آماده هستید. Google یک وب‌سایت سازگار با موبایل را در نظر می‌گیرد، زمانی که کاربر تلفن همراه می‌تواند تمام قسمت‌های محتوا را در صفحه شما بارگیری کند، متن را بدون نیاز به بزرگ‌نمایی یا کوچک کردن بخواند، و بتواند به راحتی روی هر دکمه‌ای ضربه بزند.

مطمئن شوید که نسخه تلفن همراه شما آزمون سازگاری با تلفن همراه را پشت سر گذاشته است . ذکر این نکته مهم است که Google اکنون محتوایی را می‌پذیرد که در پشت برگه‌ها و آکاردئون‌ها پنهان شده است تا محتوای بیشتری را بسته‌بندی کند. اگر از پنجره‌های بازشو در تلفن همراه استفاده می‌کنید، باید بدانید که پاپ‌آپ‌ها می‌توانند بر سئو تأثیر بگذارند.

کلمات نهایی در مورد نمایه سازی موبایل اول برای وردپرس

بدون شک پذیرش ایندکس اول موبایل برای وردپرس (و همه وب سایت ها) تغییر بزرگی را برای صاحبان وب سایت و متخصصان سئو نشان می دهد. اما نیازی فوری به نگرانی وجود ندارد، به خصوص نه با این لیست از نکات برای آماده شدن برای نمایه سازی موبایل اول برای وردپرس.

انتظار می‌رود که تغییر به شاخص موبایل اول تدریجی باشد و به وب‌سایت‌ها فرصت دهد تا با رویکرد جدید سازگار شوند. Google هر سایت را به طور مستقل ارزیابی می کند تا بررسی کند که آیا برای تغییر آماده است یا خیر، آن را در صورت آماده شدن جابجا می کند. در حالی که هیچ جدول زمانی برای تکمیل این فرآیند وجود ندارد، این یک زنگ هشدار برای همه وب سایت ها است تا فرآیندهایی را آغاز کنند تا در فهرست تلفن همراه اول رتبه بالایی کسب کنند.

آیا در مورد نمایه سازی موبایل اول برای وردپرس سؤالی دارید؟ چگونه می توانید وب سایت خود را آماده کنید؟ یا هر نکته دیگری که فکر می کنید باید اضافه کنیم؟ در نظرات زیر به صدا درآیید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا