چطوری میشه

بهترین ابزار آنلاین برای پیگیری رقابت شما

بهترین ابزار آنلاین برای پیگیری رقابت شما

هنگامی که کسب و کار یا وب سایتی را اداره می کنید، باید از محیط کسب و کار اطراف خود مطلع باشید. برای محک زدن خود، تعیین استانداردها، دستیابی به اهداف، و همچنین نظارت و بهبود SEO مهم است. . خوشبختانه، این در این دنیای اینترنت دوستانه خیلی سخت نیست. ابزارهای آنلاین رایگان زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید در جایگاه شما چه اتفاقی می افتد و از آن الهام بگیرید. علاوه بر استفاده از آنها برای ردیابی معیارهای وب سایت خود، می توانید از این ابزارهای آنلاین برای پیگیری رقابت خود نیز استفاده کنید.

اگر می‌پرسید چرا باید برای ردیابی رقابت خود به ابزارهای آنلاین تکیه کنید، در اینجا دلایل محکمی وجود دارد:

  • می‌توانید از آخرین روندها و رویدادها مطلع شوید
  • وقتی ایده های شما تمام شد می تواند منبع الهام باشد
  • به شما کمک می کند تا استراتژی داشته باشید و با رقابت همراه باشید
  • به شما کمک می کند تا استانداردهایی را برای کسب و کار یا وب سایت خود تعیین کنید
  • آموزش از کسانی که آن را به درستی انجام داده اند ضرری ندارد

که گفته شد – بیایید با برخی از بهترین ابزارهای آنلاین برای پیگیری رقابت خود آشنا شویم.

1. Google Alerts

Google Alerts ابزار اصلی شما برای پیگیری هر کلمه کلیدی است که شما می خواهید – نام شما، کسب و کار شما یا رقابت شما. شما می توانید کلمات جستجو را به همان اندازه که می خواهید باریک یا دقیق نگه دارید. Google Alerts برای هر ذکر این کلمات در وب جستجو می کند و از طریق ایمیل به شما هشدار می دهد. حتی اگر کلمات کلیدی به عنوان پیوند ذکر شوند، در مورد آن خواهید شنید.

Online tools to track your competition - Google Alerts

شما فقط باید کلماتی را که می‌خواهید ردیابی کنید انتخاب کنید، و منابعی را که می‌خواهید Google نظارت کند را مشخص کنید. منابع می توانند به اندازه وبلاگ ها، وب، اخبار، فیلم ها، کتاب ها یا بحث ها متنوع باشند. می توانید آن را در هر منطقه جغرافیایی خاصی نگه دارید یا شبکه خود را در سراسر جهان پخش کنید. ایمیل ها را می توان در هر زمانی که انتخاب کردید یا حتی به صورت خلاصه در یک ایمیل دریافت کرد.

علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند تا در مورد اشاره‌های اجتماعی شرکت خود اطلاعاتی داشته باشید، همچنین می‌دانید رقابت شما چقدر قابل مشاهده است.

2. کاوشگر سایت

چگونه وب سایت های برتر در جایگاه خود را شناسایی می کنید؟ کاوشگر سایت می‌تواند در اینجا به شما کمک کند. این به شما کمک می کند تا سایت هایی را شناسایی کنید که از حداکثر اعتبار دامنه و بک لینک های تحقیق برخوردار هستند. این به شما معیاری از مراحلی را که باید برای رسیدن به بالای دامنه خود بردارید، نشان می‌دهد.

همه ما می دانیم که بک لینک های با کیفیت بالا می توانند سئوی شما را تقویت کنند. با استفاده از Site Explorer، می‌توانید سایت‌های برتر را در جایگاه خود بیابید و سپس از طریق پیوندهایی که اخیراً کشف شده‌اند که به سایت رقیب شما اشاره می‌کنند، مرور کنید. با مقایسه ساده با نمایه بک لینک رقیب خود، ایده خوبی در مورد چگونگی بهبود نمایه بک لینک خود خواهید داشت.

Link Explorer

لینک اکسپلورر (هنوز در نسخه بتا) به زودی جایگزین این ابزار خواهد شد. ابزار جدید از الگوریتم های اصلاح شده تری برای تعیین اعتبار دامنه و تجزیه و تحلیل بک لینک ها استفاده می کند. و با یک حساب رایگان Moz می توانید 10 درخواست در ماه مطرح کنید. این ابزار همچنین امتیاز اسپم را نشان می دهد که نشان می دهد چند سایت مشابه توسط گوگل جریمه شده اند. شما می توانید کیفیت لینک های ورودی به سایت خود را قضاوت کنید و URL های خود و رقبای خود را ردیابی کنید.

3. ابزارهایی که به کشف CMS/ Themes/ Plugins

کمک می کنند

بسیار اوقات، در وب سایت های دیگر با ویژگی هایی مواجه می شویم که می خواهیم به تنهایی آنها را پیاده سازی کنیم. چگونه بفهمیم که آن وب سایت از چه نرم افزاری برای پیاده سازی آن ویژگی استفاده کرده است؟ خوب، این ابزارهای آنلاین برای ردیابی رقابت شما می توانند در اینجا نیز کمک کنند.

در ابتدا، ممکن است بخواهید بدانید که وب سایت از چه CMS استفاده می کند. برای انجام این کار، به سادگی از What CMS دیدن کنید و URL وب سایت را تایپ کنید. این ابزار نسبتا دقیق است و بیش از 378 سیستم مدیریت محتوا را شناسایی می کند. ابزار دیگری IsItWp، بررسی می‌کند که آیا وب‌سایت از WordPress استفاده می‌کند و همچنین موضوع و جزئیات افزونه را بررسی می‌کند. .

What CMS

برای اطلاع از تم یا افزونه‌هایی که هر وب‌سایت وردپرس استفاده می‌کند، تم وردپرس چیست. همچنین می‌توانید با استفاده از افزونه‌های مرورگر مانند WPSniffer برای Chrome آشنا شوید (یا یکی از ابزارهای دیگری را که در راهنمای ما در مورد هدف چگونه بفهمیم سایتی از وردپرس استفاده می کند).

نکته مهمی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که این ابزارها ممکن است تم ها یا افزونه های سفارشی را نشان ندهند. اما در چنین مواردی، می‌توانید روی وب‌سایت کلیک راست کرده و کدی را که برای شناسایی CMS، تم‌ها و افزونه‌ها آشکار می‌شود، جستجو کنید.

و اگر رقیب شما یک وب سایت فوق العاده سریع دارد، می خواهید در مورد خدمات میزبانی آنها بیشتر بدانید. ابزاری برای آن نیز وجود دارد – WhoIsHostingThis. در حالی که همیشه دقیق نیست (یک CDN می‌تواند شما را ناامید کند)، ارزش امتحان کردن را دارد.

4. buildWith

builtWith  مورد علاقه بسیاری از طراحان وب است. این ابزار نمایه ساز وب سایت می تواند تعدادی از فناوری های مورد استفاده در هر صفحه را نشان دهد. بیش از 25000 فناوری اینترنتی را پوشش می دهد که شامل تجزیه و تحلیل، تبلیغات، میزبانی، CMS و موارد دیگر می شود. Trends Technology Internet به شما کمک می کند تغییرات استفاده از فناوری اینترنت را به صورت هفتگی پیگیری کنید.

builtWith

می توانید دریابید که کدام سایت ها از سبد خرید، تجزیه و تحلیل، میزبانی و فیلتر کردن نتایج بر اساس مکان، ترافیک، عمودی و موارد دیگر استفاده می کنند. شما می توانید بسیاری از اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد سایر وب سایت ها برای بهبود هوش فروش خود و همچنین سهم بازار جمع آوری کنید.

builtWith ابزاری بهتر از بسیاری از افراد در همان کلاس است، و برای نتایج سریع‌تر می‌توانید به سادگی یک برنامه افزودنی کروم.

5. SimilarWeb

وب مشابه یک نمای کلی از هر وب‌سایتی که آدرس اینترنتی آن را تغذیه می‌کنید در اختیار شما قرار می‌دهد. خود یا رقیب شما علاوه بر این، اگر URL دیگری اضافه کنید، می توانید این دو وب سایت را به طور کامل یا صفحه به صفحه مقایسه کنید. این برای بررسی نحوه اندازه گیری شما با وب سایت های همتای خود عالی است. همچنین وب سایت شما را از نظر ترافیک دریافتی در سطح جهانی و همچنین بر اساس کشور و دسته بندی رتبه بندی می کند.

SimilarWeb

برای هر URL که تایپ می‌کنید، ترافیک را به گروه‌های زیادی تقسیم می‌کند – ترافیک از تلفن‌های همراه/دسک‌تاپ، کل بازدیدها در یک دوره زمانی، مدت زمان بازدید، نرخ پرش و تعداد صفحات در هر بازدید. بسیاری از معیارهای دیگر نیز ردیابی می شوند – تفکیک ترافیک بر اساس کشور، سایت هایی که به این URL پیوند می زنند و کلیدواژه های برتری که ترافیک ایجاد می کنند. همچنین در مورد درصد کل ترافیک ایجاد شده توسط هر کانال اجتماعی و سایر وب سایت هایی که کاربران شما نیز از آنها بازدید می کنند مطلع خواهید شد. فهرستی از سایت‌های مشابه و رقیب نیز موجود است.

6. الکسا

آخرین ابزار در فهرست ابزارهای آنلاین ما برای پیگیری رقابت شما، Alexa است. این ابزار رتبه‌بندی صفحه از آمازون می‌آید، و اگر می‌خواهید رقابتی را که در سراسر جهان پخش شده است، پیگیری کنید، عالی است.

Alexa

به شما اجازه می دهد تا نگاه دقیق تری به کلمات کلیدی و پیوندهای رقیب خود داشته باشید و وب سایت شما را با سایت رقیب خود مقایسه کنید. شما می توانید معیارهای ترافیک چندین وب سایت و موارد دیگر را مقایسه کنید. سبدی از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقابتی شامل همپوشانی بینندگان، سایت های برتر، یافتن سایت های مشابه، سایت های پیوند دهنده، بازدیدکنندگان منحصر به فرد، نمایشگر سایت و سایت های برتر است.

Alexa همچنین به عنوان یک افزونه مرورگر برای دسترسی آسان تر در دسترس است.

نظرات نهایی در مورد بهترین ابزارهای آنلاین برای ردیابی رقابت شما

هیچ کسب و کار یا وب سایتی به صورت مجزا کار نمی کند. اگر می خواهید ترافیک وب سایت خود را جذب کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید، مهم است که بدانید در محیط کسب و کار شما چه اتفاقی می افتد. این ابزارهای آنلاین برای ردیابی رقابت شما می توانند به شما کمک کنند تا در صدر روندها و رویدادهای حوزه خود بمانید. همه آنها ابزارهای بسیار خوبی برای کمک به محک زدن عملکرد شما در برابر رقبا و همتایان خود هستند، و همچنین با بهینه سازی سایت خود، به طور بالقوه منجر به ایجاد سرنخ های جدید می شوند.

اگر سؤال یا نظری برای اضافه کردن دارید، فقط یک یادداشت در زیر برای ما بگذارید. ما دوست داریم نظرات شما را بدانیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا