چطوری میشه

وردپرس در مقابل دروپال: بهترین پلتفرم برای وب سایت شما کدام است؟

وردپرس در مقابل دروپال: بهترین پلتفرم برای وب سایت شما کدام است؟

شما یکی از مهم ترین تصمیمات را در مورد وب سایت خود قبل از شروع ساخت آن خواهید گرفت.

انتخاب بهترین پلتفرم تصمیمی است که بر تمام جنبه های پروژه شما تأثیر می گذارد. از طراحی آن گرفته تا امنیت و هزینه توسعه، هر پلتفرم محبوب ویژگی های خاص خود را دارد که بر نحوه رویکرد شما به سایت شما تأثیر می گذارد.

دو مورد از محبوب‌ترین (و بحث‌برانگیزترین پلتفرم‌ها) WordPress و دروپال. در این راهنمای وردپرس در مقابل دروپال، ما به طور مفصل به مزایا و معایب هر گزینه خواهیم پرداخت. پس از خواندن این مقاله، باید ایده بهتری داشته باشید که کدام یک برای پروژه شما مناسب تر است.

مقدمه ای بر وردپرس

WordPress.org

WordPress محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در سراسر جهان است که تقریباً 31٪ از تمام وب سایت ها به آن متکی هستند. علاوه بر این، یک نگاه به Google Trends به شما نشان می دهد که در مقایسه با دروپال چقدر محبوب است:

Google Trends WordPress vs Drupal

WordPress شامل یک انجمن بزرگ است که پشتیبانی ارزشمندی از انواع وب سایت هایی که می توانید بسازید ارائه می دهد. در واقع، می توان از وردپرس برای ایجاد هر چیزی از یک وبلاگ ساده گرفته تا یک وب سایت خبری بزرگ مانند CNN استفاده کرد.

وردپرس مخاطب عام را هدف قرار داده است، به این معنی که هر توسعه دهنده وب متوسطی می تواند وب سایت وردپرس خود را سفارشی کند.

ذکر این نکته ضروری است که منظور ما از وردپرس wordpress.org به جای wordpress.com است. ما تفاوت‌های بین این دو را در WordPress.com در مقابل WordPress پوشش داده‌ایم. مقاله .org.

اجازه دهید به طور خلاصه برخی از مزایا و معایب استفاده از وردپرس را بررسی کنیم:

مزایای وردپرس

  • استفاده از نرم افزار رایگان است
  • می‌توانید با استفاده از تم‌ها و افزونه‌های آن، آن را مطابق میل خود سفارشی کنید
  • برای مبتدیان بسیار در دسترس است
  • می توانید ویژگی های پیچیده را بدون کدنویسی پیچیده PHP اضافه کنید
  • محبوبیت آن به این معنی است که جامعه بزرگی از حامیان دارد
  • تعدادی ویژگی “خارج از جعبه” وجود دارد که می توانید با آنها بازی کنید
  • به طور کلی توسعه یک وب سایت با استفاده از وردپرس نسبت به سایر سیستم عامل ها ارزان تر است

معایب وردپرس

  • از لحاظ تاریخی خطر امنیتی بیشتری نسبت به رقبای خود ایجاد کرده است
  • شما مسئول امنیت و نگهداری آن هستید
  • در حالی که عملکردهای زیادی دارد، کاملاً با دروپال مطابقت ندارد – اما شکاف به طور قابل توجهی بسته شده است
  • سهولت استفاده از آن می تواند به این معنی باشد که بسیاری از وب سایت ها بسیار شبیه به هم هستند

مقدمه ای بر دروپال

Drupal

دروپال به طور کلی CMS انتخابی برای توسعه دهندگان در نظر گرفته می شود، اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت بسیار سفارشی هستید، دروپال به عنوان بهترین گزینه شهرت دارد.

در مقایسه با وردپرس، دروپال به این اندازه محبوب نیست. علیرغم اینکه مدت طولانی تری وجود داشته است (از سال 2000)، مسئول کمی بیش از 2٪ (یا حدود 41 میلیون) از تمام وب سایت ها است.

اما دروپال توسط تعدادی از وب‌سایت‌های بزرگ از جمله The Economist و NASA متکی است.

مزایای دروپال

  • در صورت نیاز به یک وب سایت پیچیده، بیشترین پتانسیل را برای سفارشی کردن وب سایت شما ارائه می دهد
  • ایمن تر در نظر گرفته می شود
  • دارای تعدادی ویژگی قدرتمند از جمله فیلدهای سفارشی و نماها – اگرچه اکنون می توان از آنها در وردپرس نیز استفاده کرد

معایب دروپال

  • ساخت یک وب سایت سفارشی گران تر است
  • منحنی یادگیری بسیار تندتری وجود دارد
  • به روز رسانی وب سایت خود به آخرین نسخه دروپال می تواند یک کابوس باشد
  • بدون تجربه ایجاد محتوای کاربرپسند
  • انعطاف پذیرترین ویژگی های دروپال مانند فیلدهای سفارشی نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان برای پیاده سازی دارد

قیمت وردپرس در مقابل دروپال

مسلماً عامل تعیین کننده در انتخاب CMS شما هزینه خواهد بود. البته هزینه دانلود هر نرم افزاری مهم است. اما اگر قصد دارید یک وب‌سایت پیچیده‌تر را راه‌اندازی کنید، می‌خواهید هزینه‌های توسعه ناشی از آن را در نظر بگیرید.

هزینه های وردپرس

نصب و ایجاد یک وب سایت با وردپرس رایگان است، اما ساخت یک وب سایت وردپرس پیچیده تر.

در حالی که اکثر افزونه ها رایگان هستند، تعدادی پلاگین ممتاز وجود دارد که برای دریافت یک وب سایت با عملکرد داخلی باید هزینه پرداخت کنید. با این حال، معمولاً برای افزونه هایی که ارزش خود را در دراز مدت بیش از حد ثابت می کنند، حداکثر 100 تا 200 دلار است. علاوه بر این، اگر برنامه‌نویسی را استخدام کنید، باید آن هزینه را نیز در نظر بگیرید.

هزینه دیگری که باید در نظر بگیرید، میزبانی وب سایت شما است. همه وب سایت های وردپرس خود میزبانی می شوند که حداقل به این معنی است که شما واقعاً مالک آن هستید. خبر خوب دیگر این است که امثال Bluehost و WPEngine مقرون به صرفه هستند. اگر هیچ یک از این موارد برای شما کار نمی کند، تعدادی هاست وردپرس عالی گزینه هایی که می توانید انتخاب کنید.

هزینه های دروپال

دروپال نیز یک ابزار رایگان است، اما بار دیگر، ابزار رایگان به معنای رایگان بودن توسعه نیست. با توجه به پیچیدگی دروپال، اگر یک توسعه دهنده با تجربه نباشید، تقریباً به طور قطع باید مبلغ قابل توجهی برای ایجاد وب سایت خود به شخصی بپردازید.

البته می‌توانید انتخاب کنید که وب‌سایت دروپال خود را خودتان بسازید، اما، اگرچه ممکن است در هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید، زمان قابل توجهی را صرف می‌کنید – به خصوص اگر دانش شما در مورد کدنویسی سفارشی کم باشد.

شاید بزرگترین نگرانی پیرامون دروپال هزینه ارتقا باشد. وب سایت های دروپال با فوروارد سازگار نیستند، به این معنی که هنگام انتشار نسخه جدید، نیاز به بازسازی کامل دارند. این هزینه‌های بالایی است که بسیاری از توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند به جای ارتقاء به دروپال 8، در دروپال 7 باقی بمانند. در حالی که ممکن است در هزینه صرفه‌جویی کنید، وب‌سایتی با ویژگی‌های فزاینده منسوخ باقی می‌ماند.

دروپال مانند وردپرس تعدادی گزینه میزبانی عالی ارائه می دهد (از جمله Siteground & Cloudways) که تمام نیازهای شما را با قیمت های مقرون به صرفه برآورده می کند. هر میزبانی بسته به نوع وب‌سایتی که می‌سازید مزایای متفاوتی دارد، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری در مورد یک وب‌سایت خاص، ارزش خرید دارد.

قیمت مقایسه شده

وقتی صحبت از ساخت یک وب سایت حرفه ای می شود، وردپرس به وضوح گزینه مقرون به صرفه تری است. چه خودتان این کار را انجام دهید یا به یک توسعه دهنده متکی باشید، هم از نظر مالی و هم از نظر زمانی بسیار کمتر سرمایه گذاری خواهید کرد.

علاوه بر این، وقتی نوبت به ارتقای وب سایت شما می رسد، وردپرس بسیار ارزان تر عمل می کند. به عنوان یک قاعده، بازسازی در وردپرس تقریباً نصف مبلغ دروپال است.

زمینه های وردپرس در مقابل دروپال

البته، وب سایت شما باید به خوبی کار کند، اما این بدان معنا نیست که باید ظاهر آن را کنار بگذارید. صرف نظر از نوع وب‌سایتی که ایجاد می‌کنید، می‌خواهید از آن یک تم قوی بسازید.

وردپرس

WordPress Themes Directory

دایرکتوری تم وردپرس دارای 3700 گزینه رایگان است که به شما طیف گسترده ای را برای مرور می دهد. و بهترین را برای وب سایت خود پیدا کنید. علاوه بر این، این تم‌ها برای انواع مختلف وب‌سایت‌ها ارائه می‌شوند، بنابراین مطمئن شوید که یکی را پیدا می‌کنید که با آنچه به دنبال آن هستید مطابقت داشته باشد.

در حالی که WordPress.org و توسعه دهندگان مستقل تعدادی تم رایگان وردپرس را ارائه می دهند.  همچنین می‌توانید یک نمونه برتر انتخاب کنید. اگر به دنبال گزینه ای با ویژگی ها و فرصت های بیشتر برای سفارشی سازی هستید، تم های ممتاز ایده آل هستند. علاوه بر این، آنها معمولاً با به‌روزرسانی‌های منظم‌تر و پشتیبانی بهتر ارائه می‌شوند.

اگر تصمیم دارید در یکی سرمایه گذاری کنید، می توانید به تعدادی از بازارهای موضوعی مانند ThemeForest با سابقه ارائه تم های عالی و قابل اعتماد برای انواع وب سایت ها. تنها در ThemeForest، می‌توانید از بین بیش از 11000 تم ممتاز وردپرس انتخاب کنید.

با استفاده از WordPress Customizer به راحتی می توانید طرح زمینه خود را تنظیم کنید. /a>. ابزار وردپرس به شما کمک می کند تغییرات قابل توجهی در عناصر صفحه خود ایجاد کنید.

دروپال

در همین حال، دروپال با حدود 2700 تم موجود نه تنها حق انتخاب ندارید، بلکه بسیاری از آنها کدگذاری سفارشی خواهند شد. این بدان معناست که شما به یک توسعه دهنده نیاز دارید تا به شما کمک کند تا وب سایت خود را جذاب جلوه دهد.

با این حال، اگر یک توسعه دهنده با تجربه هستید، دروپال یک گزینه عالی است زیرا معمولاً گزینه های از پیش پیکربندی شده را ارائه نمی دهد. بنابراین، می‌توانید دقیقاً بدون هیچ یک از طرح‌های از پیش انتخاب‌شده، نحوه ظاهر وب‌سایت خود را کنترل کنید.

مقایسه تم ها

به دلیل تنوع بسیار زیاد و تعداد گزینه‌هایش، وردپرس از دروپال دست‌پایین را شکست می‌دهد. علاوه بر این، توانایی اجرای فوری طرح‌های «خارج از جعبه» و سفارشی‌سازی آسان آن‌ها، سفر شما به یک وب‌سایت تکمیل‌شده را بسیار آسان‌تر می‌کند.

با این حال، اگر برای مشتری با درخواست‌های طراحی خاص و الزامات فنی پیچیده کار می‌کنید، دروپال گزینه بهتری است.

مقایسه ویژگی ها و عملکرد

به عنوان یک قاعده، دروپال معمولاً در این نبرد خاص پیروز شده است. اما پیشرفت‌های اخیر در وردپرس به این معنی است که بسیاری از ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که زمانی دروپال را بسیار چشمگیر می‌کرد.

وردپرس

یک افسانه رایج در بحث بین وردپرس و دروپال این است که شما نمی توانید همان سطح از امکانات را در وردپرس اضافه کنید. با این حال، توسعه افزونه ها در وردپرس به این معنی است که می توانید به عملکرد دروپال بسیار نزدیک شوید. نه تنها این، بلکه می‌توانید از این افزونه‌های وردپرس ایمن استفاده کنید، زیرا نیازی به لمس هیچ PHP ندارید.

Toolset Custom Development

ظهور افزونه‌هایی مانند Toolset و تعدادی صفحه‌ساز به این معنی است که اکنون می‌توانید تعدادی از همان ویژگی هایی را اضافه کنید که زمانی چنین مزیتی را در این زمینه به دروپال داده بود. علاوه بر این، توسعه‌پذیری معماری داده‌ای که توسط این افزونه‌ها ارائه می‌شود به معنای است. مهاجرت از دروپال به وردپرس ساده تر از چیزی است که فکر می کنید.

علاوه بر این، وردپرس هزاران افزونه دیگر را ارائه می‌کند که بدون در نظر گرفتن وب‌سایتی که می‌سازید، ویژگی‌های متنوعی را ارائه می‌دهند. نگاهی به مخزن وردپرس نشان می‌دهد که کاتالوگ آن چقدر گسترده است. یکی دیگر از راه‌های عالی برای شناسایی بهترین افزونه‌های ممتاز برای شما، مرور در بازارهایی مانند CodeCanyon است. .

دروپال

دروپال به‌جای افزونه‌ها، از ماژول‌ها برای گسترش ویژگی‌های سایت شما و افزودن قابلیت‌های بیشتر استفاده می‌کند. با بیش از 40000 ماژول برای انتخاب، دروپال از لحاظ تاریخی دست بالا را داشته است. نسبت به رقبای خود از نظر توانایی آن برای کمک به شما در ایجاد وب سایت های سفارشی ایده آل.

بسیاری از ویژگی‌های پرتقاضا از فیلدهای سفارشی گرفته تا طبقه‌بندی و دسترسی با استفاده از دروپال و ماژول‌های آن ایجاد شده‌اند. اگر یک معماری محتوای انعطاف پذیر و توسعه پذیر چیزی است که شما نیاز دارید، دروپال بهترین CMS بوده است.

با این حال، با این سطح از پیچیدگی، اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، منحنی یادگیری شیب‌داری وجود دارد که باید بر آن غلبه کنید.

مقایسه ویژگی ها و عملکرد

در حالی که زمانی یک برنده آشکار در دروپال وجود داشت، وردپرس از نظر برخی از توسعه دهندگان این فاصله را کم کرده و حتی از آن پیشی گرفته است.

بسیاری از ویژگی‌هایی که دروپال نام خود را در آن ایجاد کرد، اکنون می‌تواند با وردپرس تکرار شود:

  • انواع پست سفارشی – اگر قالب وردپرس شما از قبل شامل انواع پست سفارشی نیست (به عنوان مثال، Total در حال حاضر دارای نمونه کارها، کارکنان و گواهینامه‌ها است)، سپس یک افزونه مانند انواع مجموعه ابزار می تواند یک روش “دروپال مانند” برای ایجاد بخش هایی برای وب سایت خود در وردپرس به شما بدهد
  • فیلدهای سفارشی – هم ACF و هم Toolset اکنون به شما امکان افزودن اطلاعات به هر پست درست مانند دروپال
  • تایپ کنید

  • طبقه بندی ها – می توانید از Toolset برای تکرار واژگان دروپال و ایجاد دسته بندی های سفارشی خود استفاده کنید
  • دسترسی – مجموعه ابزار می تواند بر روی 5 نقش اصلی کاربر وردپرس برای ایجاد نقش های سفارشی درست مانند دروپال ایجاد شود
  • ارتباطات را پست کنید – محتوای خود را مشابه نحوه عملکرد Entity Reference در دروپال وصل کنید

اکنون نه تنها می توانید همه این ویژگی ها را در وردپرس ایجاد کنید، بلکه بدون کدنویسی پیچیده PHP امکان پذیر است، به این معنی که در زمان اضافه کردن آنها صرفه جویی زیادی خواهید کرد. همین را نمی توان برای دروپال گفت.

ویرایشگر محتوای گوتنبرگ جدید وردپرس باید حتی اضافه کردن محتوا به شما را آسان‌تر کند. وب سایت با استفاده از روش ساخت بلوک آن. با این حال، دروپال گوتنبرگ نیز پس از انتقال ویرایشگر توسط سازندگان به CMS.

بله می توان بحث کرد که دروپال هنوز انعطاف پذیرتر است و ویژگی های بسیار قوی تری ارائه می دهد. اما یک مورد وجود دارد که زیرساخت پیچیده دروپال درد بسیار بیشتری را نسبت به سود ارائه می دهد. مگر اینکه بخواهید زمان خود را برای یادگیری نحوه کدنویسی این ویژگی‌های سفارشی یا پول برای توسعه‌دهنده‌ای که می‌تواند صرف کنید، وردپرس گزینه ارزان‌تر و آسان‌تر است.

عملکرد و امنیت

امنیت هنوز یکی از حوزه‌هایی است که دروپال نسبت به وردپرس از مزیت برخوردار است. در حالی که هسته آن امن است، مشکل وردپرس در برخی از پسوندهای شخص ثالث آن نهفته است.

در واقع، طبق بررسی توسط Wordfence، پلاگین ها مقصر 55.9٪ از حملات سایبری بودند. خوشبختانه، اعمال عقل سلیم به مهم ترین نگرانی های امنیتی پیرامون پلاگین ها کمک می کند. تعداد افزونه هایی را که نصب می کنید محدود کنید. فقط از افزونه هایی استفاده کنید که به طور منظم به روز می شوند. و البته به روز نگه داشتن آنها امنیت وب سایت شما را تقویت می کند.

در همین حال، امنیت آن یکی از نکات کلیدی فروش دروپال است. در حالی که نمونه‌هایی از نگرانی‌های امنیتی وجود داشته است – Drupalgeddon 2 اخیر حمله به ذهن می رسد – دروپال از سال 2005 با کمترین تعداد حملات در مقایسه با وردپرس و جوملا مواجه شده است.

WordPress ایمن است اما با توجه به محبوبیت آن همیشه نسبت به دروپال در برابر حملات آسیب پذیرتر خواهد بود. هر دو جامعه سریعاً به هر گونه نگرانی پاسخ می دهند. با این حال، تعداد زیاد افزونه ها و تم ها در وردپرس به این معنی است که باید مراقب باشید تا از دانلود هر چیزی که کدگذاری ضعیفی دارد خودداری کنید. در حالی که با هیچ کدام از این دو انتخاب اشتباه نخواهید کرد، دروپال احتمالاً شما را از نقض‌ها در امان نگه می‌دارد.

پشتیبانی از وردپرس در مقابل دروپال

وقتی برای راه‌اندازی و اجرای پروژه خود درگیر ضرب‌الاجل‌های محدودی هستید، پشتیبانی قابل اعتماد مشتری می‌تواند برای اطمینان از اینکه برنامه‌های شما به دلیل مشکلات جزئی به تأخیر نمی‌افتد بسیار مهم باشد.

پشتیبانی از وردپرس

محبوبیت وردپرس در سرتاسر جهان به این معنی است که تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان و طراحان آماده کمک به شما در مورد هر یک از نگرانی‌هایتان هستند.

در حالی که یک سیستم پشتیبانی مرکزی وجود ندارد، می‌توانید پاسخ سوالات آزاردهنده خود را در پشتیبانی از وردپرس و همچنین اسناد مفید. علاوه بر این، مضامین و افزونه‌های ممتاز، تیم‌های پشتیبانی اختصاصی خود را خواهند داشت تا در هر مشکلی به شما کمک کنند.

دروپال

دروپال نیز مانند وردپرس دارای یک انجمن بسیار فعال است و همچنین دارای یک انجمن بسیار فعال است. بخش پشتیبانی که در آن کارشناسان می‌توانند با شما در مورد هرگونه سوال طولانی صحبت کنند. در اینجا، اسناد، اتاق‌های گفتگو و سایر منابع را نیز برای کمک به شما پیدا خواهید کرد.

بازار دروپال منبع عالی دیگری است که می توانید با خدمات حرفه ای ارتباط برقرار کنید. که تاریخچه ای از مسائلی که حل کرده اند را نمایش می دهند. در حالی که می توانید مطمئن باشید که بهترین خدمات ممکن را دریافت خواهید کرد، باید انتظار داشته باشید که برای این تجمل کمی بیشتر بپردازید.

وردپرس و دروپال با هم مقایسه شدند

هر دو وردپرس و دروپال سطح بالایی از پشتیبانی اختصاصی را برای نیازهای ساخت وب سایت شما ارائه می دهند. همانطور که در مورد هر دو صادق است، برای بهترین خدمات یک به یک باید کمی بیشتر هزینه کنید اما به طور کلی ارزش آن را دارد.

وردپرس در مقابل دروپال – کدام پلتفرم را باید انتخاب کنید؟

در حالی که هر دو مزایا و معایب خود را دارند، واضح است که مزایای اصلی که زمانی دروپال از آن برخوردار بود محدود بوده است.

دروپال یک گزینه عالی است اگر به دنبال ساخت یک وب سایت سفارشی هستید اما اکنون می توانید همین کار را با وردپرس بدون کدنویسی پیچیده انجام دهید. ظهور افزونه‌هایی مانند Toolset و صفحه‌سازهای مختلف به این معنی است که اکنون می‌توانید وب‌سایت‌هایی را به روش دروپال بدون هیچ استرسی ایجاد کنید.

کدام CMS را ترجیح می دهید؟ نظرات خود را در مورد WordPress vs Drupal در افکار زیر به اشتراک بگذارید…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا