چطوری میشه

5 نکته ضروری حسابداری WooCommerce

5 نکته ضروری حسابداری WooCommerce

حسابداری ممکن است دردناک باشد، اما همه ما می دانیم که این یک ضرورت است. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان رشد کند (یا حتی به کار خود ادامه دهد)، باید شماره‌های خود را مرتب کنید و برای هر فصل مالیاتی آماده شوید.

آیا فکر فصل مالیات باعث استرس و اضطراب شما می شود؟ آیا از تهیه آن فرم های مالیاتی برای فروشگاه آنلاین WooCommerce خود می ترسید؟ آیا احساس می‌کنید به دلیل اینکه حسابداری خود را در صفحه‌گسترده اجرا می‌کنید، اطلاعات بینش کسب‌وکارتان را آنطور که باید نمی‌بینید؟

اگر پاسخ مثبت است، این 5 نکته ضروری حسابداری WooCommerce ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید! این نکات را اجرا کنید، و دفعه بعد که فصل مالیاتی فرا می رسد کاملاً آماده خواهید بود!

قبل از اینکه غرق شوید، اجازه دهید این را با گفتن این که نکاتی که در زیر بیان کرده‌ایم کار اضافی را به برنامه شلوغ شما اضافه نمی‌کند. در واقع، آنها احتمالاً حجم کار شما را کاهش می دهند! پیشنهادات ما را در زیر اجرا کنید و در فصل مالیاتی بعدی با لگد زدن به پاهای خود با یک لیوان وینو در دست خواهید بود.

آماده شیرجه رفتن هستید؟ ما با اصول اولیه شروع خواهیم کرد!

1. قوانین مالیات بر فروش و Nexus

را تعیین کنید

هنگام راه اندازی فروشگاه آنلاین و آماده شدن برای فروش محصولات یا خدمات خود، یکی از اولین چیزهایی که باید به آن فکر کنید مالیات است. در حالی که جذاب ترین موضوع نیست، باید پوشش داده شود. ممکن است در ابتدا مانند یک مانع به نظر برسد، اما WooCommerce منابع متعددی را برای پشتیبانی از تنظیم مالیات در اختیار شما قرار می دهد. خبر خوب این است که وقتی قوانین مالیات بر فروش خود را مشخص کردید، می‌توانید ووکامرس را پیکربندی کنید تا مالیات بر فروش را به طور خودکار دریافت کند!

Determine Sales Tax Rules and Nexus

توجه – باید کادر را علامت بزنید تا “فعال کردن نرخ های مالیات و محاسبات” ابتدا در قسمت تنظیمات عمومی، برگه تنظیمات مالیات را فعال کنید.

ما توصیه می کنیم با یک حسابدار ملاقات کنید تا مطمئن شوید که تعهدات مالیاتی خود را به طور کامل درک کرده اید. مکان کسب و کار شما، محصولاتی که می فروشید، و رابطه مالیاتی، نرخ مالیاتی را که باید بپردازید تعیین می کند. به خاطر داشته باشید که این موارد ممکن است بسته به شهرستان، ایالت و کشور متفاوت باشد.

شاید مجبور نباشید مالیات فروش را دریافت کنید، یا شاید یکی از خوش شانس‌هایی باشید که از همه مشتریان یک نرخ تعیین شده دریافت می‌کنید. اگر اینطور نیست، ممکن است مجبور شوید مالیات را بر اساس آدرس حمل و نقل مشتری محاسبه و دریافت کنید. اگر اینطور است، ما قویاً پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی و تنظیم مالیات‌های خود وقت بگذارید.

… و این ما را به مرحله بعدی می‌برد!

2. قوانین مالیاتی را در WooCommerce تنظیم کنید یا از افزونه مدیریت مالیات

استفاده کنید

هنگامی که تعهدات مالیاتی کسب و کار خود را مشخص کردید، زمان آن است که مالیات خود را در فروشگاه آنلاین خود پیکربندی کنید. خود WooCommerce این امکان را ارائه می دهد که برای هر سفارش به طور خودکار مالیات فروش را دریافت کند. می تواند به طور خودکار مالیات را بر اساس محصولات مشتری، آدرس حمل و نقل و/یا مناطق مالیاتی شما محاسبه و دریافت کند. این بدان معنی است که هر بار که چیزی را می فروشید، WooCommerce می تواند به طور خودکار مالیات فروش مناسب را دریافت کند.

اگر ارتباط مالیاتی کسب و کار شما به شما نیاز دارد برای دریافت مالیات بر فروش بر اساس آدرس حمل و نقل مشتری یا در چندین ایالت یا کشور، ممکن است نیاز به تنظیم صدها قانون مالیاتی داشته باشید (و همچنین اطمینان حاصل کنید که همه آنها همیشه به روز هستند). اگر اینطور باشد، یک افزونه محاسبه مالیات خودکار ممکن است بسیار مفید باشد.

TaxJar Plugin Settings

افزونه‌هایی مانند TaxJar و Avalara AvaTax به طور خودکار تمام محاسبات مالیاتی شما را مدیریت می کند – و حتی در گزارش و ثبت این مالیات ها کمک می کنند. سپس آن‌ها این اطلاعات را برای اطمینان از اینکه مالیات بر فروش به درستی در سفارش WooCommerce شما محاسبه می‌شود، ارسال می‌کنند.

بنابراین کدام افزونه محاسبه مالیات را باید انتخاب کنید؟ TaxJar و Avalara محبوب ترین گزینه ها هستند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که این دو را از نظر قیمت و ویژگی ها ارزیابی کنید تا بهترین کار را برای کسب و کار خود پیدا کنید. ممکن است متوجه شوید که قیمت‌های TaxJar پایین‌تر است، اما Avalara ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهد.

3. همگام سازی داده های WooCommerce با یک پلت فرم حسابداری

اکنون که برای دریافت مالیات بر فروش خود تنظیم شده اید، سؤال بعدی این است: چگونه آن را پیگیری می کنید؟ شما باید بتوانید مالیات بر فروش خود را ارائه و تحویل دهید و باید مطمئن باشید که اعداد داده شده دقیق هستند. نکته اصلی ما برای پیگیری مالیات بر فروش خود، همراه با ارقام قابل توجه دیگر مانند درآمد فروش شما، همگام سازی داده های خود با یک پلت فرم حسابداری است.

Sync WooCommerce Data to an Accounting Platform

WooCommerce یک پلت فرم تجارت الکترونیکی است، نه یک پلت فرم حسابداری. سطحی از جمع آوری داده های حسابداری را که برای فصل مالیات یا مشاهده بینش های مهم در مورد عملکرد کسب و کار خود نیاز دارید، ارائه نمی دهد. با این حال، می‌توانید تمام داده‌های WooCommerce خود را در یک پلتفرم حسابداری وارد کنید تا از نزدیک وضعیت مالی خود را ردیابی کنید و همچنین همه داده‌های خود را در یک مکان داشته باشید.

محبوب ترین پلت فرم حسابداری QuickBooks است. چندین نسخه مختلف از QuickBooks وجود دارد و محبوب ترین آنها QuickBooks Online است. شما می توانید از هر دستگاهی و در هر زمان به این پلت فرم دسترسی داشته باشید. QuickBooks ویژگی های فوق العاده مفیدی را ارائه می دهد، مانند ردیابی آسان هزینه (فقط یک عکس از رسید بگیرید!) و همچنین گزینه های صورتحساب.

QuickBooks بین 40 تا 70 دلار در ماه برای شما هزینه خواهد داشت و به سرعت هزینه خود را در زمان و کاری که در شما صرفه جویی می کند پرداخت می کند. در واقع، ممکن است در نهایت بسیاری از کارهایی را که باید به حسابدار بپردازید، خودکار کند.

راه‌اندازی شرکت QuickBooks شما معمولاً حدود 30 دقیقه طول می‌کشد، و پیشنهاد می‌کنیم در حین راه‌اندازی با یک حسابدار برای بهترین شیوه‌ها ملاقات کنید.

پس از تنظیم QuickBooks، ممکن است شروع به وارد کردن اطلاعات فروش WooCommerce خود در QuickBooks کنید. اگرچه از نظر فنی می‌توانید فروش ووکامرس خود را به صورت دستی وارد کنید، اما اگر بیش از تعداد انگشت شماری سفارش داشته باشید، ممکن است کمی زمان ببرد. خوشبختانه، راه‌هایی برای خودکار کردن این فرآیند وجود دارد!

Quickbooks Sync توسط MyWorks

QuickBooks Sync for WooCommerce by MyWorks

یک گزینه این است که داده‌های WooCommerce خود را با استفاده از QuickBooks به‌طور خودکار با QuickBooks همگام‌سازی کنید. همگام سازی برای WooCommerce توسط نرم افزار MyWorks. همگام‌سازی، همه داده‌های فروش، مشتری، محصول، موجودی، پرداخت و موارد دیگر شما را می‌گیرد و با QuickBooks همگام‌سازی می‌کند. همه اینها به طور خودکار و در زمان واقعی اتفاق می افتد و نیازی به زمان اضافی از جانب شما ندارد.

نتیجه؟ همه داده های فروش شما به طور خودکار با QuickBooks همگام می شوند و به درستی دسته بندی می شوند! سپس می توانید درآمد، هزینه ها، هزینه کالا و موارد دیگر را پیگیری کنید! سطوح موجودی حتی بین WooCommerce و QuickBooks به روز می ماند!

WooCommerce Invoice Sync برای Quickbooks توسط BizSwoop

WooCommerce Invoice Sync for Quickbooks by BizSwoop

یک گزینه عالی دیگر WooCommerce Invoice Sync برای Quickbooks است. این افزونه قدرتمند با اتصال فروشگاه WooCommerce به حساب آنلاین Quickbooks خود به ساده سازی حجم کار حسابداری شما کمک می کند. به این ترتیب همانطور که شما فاکتورها را تولید می کنید، پرداخت ها را دریافت می کنید و در WooCommerce ارسال می کنید، Quickbook های شما به طور خودکار به روز می شوند تا تغییرات را منعکس کنند. فقط از ویژگی همگام‌سازی با یک کلیک استفاده کنید یا همگام‌سازی‌های منظم را در طول زمان خرابی فروشگاه خود برنامه‌ریزی کنید.

با WooCommerce Invoice Sync گزینه هایی برای انتخاب متا داده های همگام سازی شده وجود دارد، از جمله محصول، دسته، ویژگی ها، قیمت، مالیات و حمل و نقل. حتی می‌توانید مشتریان را همگام‌سازی کنید تا مجبور نباشید اطلاعات آنها را به صورت دستی به حساب Quickbooks خود اضافه کنید. و شما محدود به مقدار معینی از داده نیستید – با رشد فروشگاه خود تعداد نامحدودی از سفارش‌ها را همگام‌سازی کنید. هنوز مطمئن نیستید؟ BizSwoop یک آزمایش 7 روزه ارائه می دهد – پس چرا خودتان آن را بررسی نکنید؟

4. ردیابی و گزارش ارقام کلیدی

Track and report key figures

هنگامی که فروشگاه WooCommerce خود را با یک پلتفرم حسابداری مانند QuickBooks همگام کنید، می‌توانید با ردیابی ارقام مهم بر سلامت کسب و کار خود نظارت دقیق‌تری داشته باشید. این ارقام کلیدی شامل درآمد، هزینه‌ها، هزینه کالاهای فروخته شده و سود شما می‌شود.

پلتفرم‌های حسابداری اجرای این گزارش‌ها را بسیار آسان می‌کنند، و QuickBooks حتی داشبوردهای نمای کلی ایجاد می‌کند که به شما امکان می‌دهد در یک نگاه بر سلامت کسب‌وکارتان نظارت کنید. همانطور که قبلاً گفتیم، با همگام سازی داده های فروش WooCommerce خود در پلت فرم حسابداری خود، همیشه اعداد دقیقی خواهید داشت و در نتیجه می توانید سلامت کسب و کار خود را در هر زمان نظارت کنید!

ما توصیه می‌کنیم گزارش‌ها را اجرا کنید و تطبیق حساب‌های خود را انجام دهید غالبا. انجام این کار مانند رفتن به پزشک است – بهتر است به طور منظم معاینه شوید و قبل از ایجاد مشکلات آن را تشخیص دهید!

یکی از مهم‌ترین ارقام برای نظارت، جریان نقدی شماست. اگر قبلاً یک حساب تجاری جداگانه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم آن را ایجاد کنید. جدا نگه داشتن امور مالی کسب و کارتان از امور مالی شخصی، همه چیز را بسیار آسان تر می کند. ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما در حال کسب درآمد است، تماشای جریان نقدی خود است. آنچه وارد می‌شود را دنبال کنید و آنچه را که بیرون می‌آید پیگیری کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید همه تعهدات مالی را به موقع انجام دهید.

در مرحله بعد، ما همچنین پیشنهاد می‌کنیم موجودی و بهای تمام شده کالای فروخته شده. این یک رقم کلیدی برای درک اینکه در واقع از هر محصول فروخته شده چه سودی می کنید است. حتی ممکن است متوجه شوید که با فروش برخی محصولات ضرر می کنید! QuickBooks به راحتی می تواند این را برای شما محاسبه کند، بنابراین فقط باید مراقب ارقام باشید.

یکی دیگر از موارد مهم هزینه‌ها پلتفرم حسابداری شما همچنین می‌تواند هزینه‌های شما را دسته‌بندی کند – بنابراین به اعداد کل و همچنین اعداد فردی توجه کنید. ما همچنین پیشنهاد می کنیم هزینه های خود را به عنوان ثابت یا متغیر طبقه بندی کنید.

در مرحله بعد، حتماً کل فروش و سود، حتی قبل از فصل مالیات. باید هزینه های مالیاتی خود را در فصل مالیات در نظر بگیرید و برای پوشش آنها پول کنار بگذارید.

5. مهلت های خود را بدانید

How to Schedule WordPress Posts in Bulk

از دست دادن یک ضرب الاجل مانند از دست دادن یک روز تولد است – با این تفاوت که ادارات مالیات هرگز اشتباه شما را فراموش نمی کنند! مهلت های خود را جستجو کنید، آنها را به تقویم خود اضافه کنید، آلارم ها را تنظیم کنید، هر کاری را که باید به خاطر بسپارید انجام دهید. حتی خدمات ممتازی نیز وجود دارد، مانند مطابقت با LegalZoom تقویم که می‌توانید از آن برای اطلاع از برنامه گزارش‌دهی خود استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که به موقع پرونده کنید!

به خاطر داشته باشید که حتی ممکن است نیاز به ثبت مالیات سه ماهه داشته باشید. اگر مطمئن نیستید، با حسابدار خود چک کنید. در مورد اعداد آنها بهترین دوست شما هستند!

در حالی که می توانید حسابداری خود را برون سپاری کنید، اگر زودتر آماده شوید و سیستم های خودکار را در در این مکان، دفعه بعد که فصل مالیاتی فرا می رسد، هیچ نگرانی در مورد آن نخواهید داشت! اکنون می‌توانید با آن سردردهای حسابداری و جعبه‌های کفش پر از رسید خداحافظی کنید و به حسابداری بی‌نقص و بدون نگرانی سلام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا