چرا و چگونه بررسی WooCommerce را بهبود دهیم
چرا و چگونه بررسی WooCommerce را بهبود دهیم
اکنون WooCommerce تقریباً 1 از 3 فروشگاه آنلاین را در اختیار دارد. این پلتفرم همچنان به تثبیت برتری خود نسبت به Shopify از نظر سهم بازار ادامه می دهد. طبق گفته وردپرس، افزونه WooCommerce دارای 5 میلیون نصب فعال است. زمانی که این پلتفرم حتی یک دهه از عمر آن نمی گذرد چشمگیرتر می شود. به همین دلیل است که Matt Mullenweg اخیراً این نظر را بیان کرده است که “این روز اول با WooCommerce است”، و آن را به جایی که وردپرس در سال 2008 بود تشبیه کرد. با توجه به اینکه WooCommerce تنها در سال 2015 خریداری شد، فکر میکنم بیخطر است که مت را قبول کنیم.
بیش از هر پلتفرم تجارت الکترونیک دیگری، WooCommerce از یک زیرساخت افزونه غنی بهره می برد که به بازرگانان امکان می دهد تقریباً روش های نامحدودی را برای سفارشی کردن فروشگاه خود انجام دهند. اما این یک سوال باز باقی می ماند که آیا رشد بازار افزونه های وردپرس همگام با هجوم بازرگانان ناشی از همه گیری است یا خیر. در مقایسه با سال 2019، جستجوی کلمات کلیدی WooCommerce با 44٪ در سال 2020 خیره کننده افزایش یافت. در همین حال جستجو برای کلمات کلیدی افزونه وردپرس 18 درصد افزایش یافته است. بیش از 50000 افزونه وردپرس در بازار وجود دارد، اما از هر 50 افزونه تنها 1 مورد به طور خاص برای بازرگانان WooCommerce طراحی شده است.
همه اینها را بگوییم، هنوز مشکلاتی وجود دارد که نیاز به حل دارند و افزونه هایی که باید توسعه یابند، به خصوص در فضای ووکامرس. بازرگانانی که از WooCommerce استفاده می کنند، علیرغم اینکه می توانند فروشگاه خود را مطابق با محتوای دلخواه خود سفارشی کنند، از مشکلاتی که بازرگانان در سایر پلتفرم های تجارت الکترونیک با آن مواجه هستند مصون نیستند. دور از آن. و به طرز عجیبی، تعداد شگفت انگیزی از این مشکلات حول تسویه حساب آنلاین می چرخد.
تسویه حساب اصطکاکی: اسفناک ناشناخته بازرگانان
شاید یکی از متداولترین آمارهای تجارت الکترونیکی است که اغلب از بین میرود و در عین حال کمتر کابوسآور نیست، تقریباً 70٪ سبدهای آنلاین رها شده است. همانطور که قبلا ذکر شد، واقعیت این است که فروشگاههای WooCommerce بهتر از هر پلتفرم تجارت الکترونیک دیگری نیستند. در واقع، در هر صورت، ممکن است به دلیل عدم وجود یک راهحل پرداخت جهانی، خارج از جعبه و پرداخت در فروشگاه، وضعیت بدتری داشته باشند. اما، بیایید از خودمان جلوتر نپریم.
تاریخچه مختصری از خرید آنلاین
لحظه ای وقت بگذارید و خود را به سال 2001 برگردانید. این زمان هیجان انگیزی برای خرید اینترنتی و آنلاین است. تازگی محض خرید آنلاین به این معنی است که اگر بتوانید از حلقه های جمع آوری پرداخت ها در وب سایت خود عبور کنید، احتمالاً سود خوبی خواهید داشت.
به عبارت دیگر، خریداران آنلاین بدون زحمت خوشحال شدند. این همان سناریویی است که تجار آنلاین مطمئناً امروز رویای آن را می بینند، در زمانی که رایج است که مصرف کنندگان را خراب و بی ثبات خطاب کنند. اما حقیقت این است که مصرف کنندگان حق دارند ناراضی باشند.
بالاخره، روند تسویه حساب آنلاین واقعاً دو دهه بعد چقدر تغییر کرده است؟ منهای تکمیل خودکار، واقعاً خرید آنلاین چیزی چقدر راحت تر است؟
مساله پرداخت اصطکاکی
همان موضوعی که در سال 2001 در زیر سطح وجود داشت امروزه به طور فزاینده ای در بالا، جلو و مرکز قرار دارد. این موضوع پرداخت اصطکاکی است، اگرچه نام ها و طعم های زیادی دارد. فیلدهای تسویه حساب بیش از حد، صفحات پرداخت بیش از حد، جریان های تسویه حساب چند مرحله ای، زمان بارگذاری طولانی صفحه، صفحه های ایجاد حساب، و موارد دیگر!
در مورد فروشگاههای آنلاین بسیار زیاد، این عناصر با هم ترکیب میشوند تا طوفانی کامل را ایجاد کنند، طوفانی که خریدار را ناراضی و تاجر را بیپول میکند. این متغیر گمشده در پی بردن به معضل رها کردن سبد خرید است که اکثر تجار با آن روبرو هستند. همچنین ممکن است تا حدودی توضیح دهد که چرا از 24 میلیون فروشگاه تجارت الکترونیک موجود، کمتر از 1 میلیون آنها بیش از 1000 دلار در سال درآمد دارند.
نتیجه: رها کردن سبد خرید
سرایت علت اصلی رها کردن سبد خرید اغلب به اشتباه شناسایی میشود. از موضوع قیمت که بگذریم (از آنجایی که کاهش قیمت ها یک استراتژی پایدار نیست)، دلیل اصلی رها شدن سبد خرید، تسویه حساب اصطکاکی است.
با گذشت هر ثانیه که فرآیند تسویه حساب انجام می شود، احتمال خرید مشتری کمتر است. توجه کنید که من گفتم ثانیه، نه دقیقه. با تجزیه و تحلیل یا بازههای زمانی کوتاهتر آن را فلج کنید، اما ثانیهها همه تفاوت را در دنیای تجارت الکترونیک ایجاد میکنند.
پس تاجران WooCommerce برای حل این مشکل جهانی چه کاری می توانند انجام دهند؟ آنها در حال حاضر چه کار می کنند؟ آیا زیرساخت غنی افزونه وردپرس که قبلا مطرح کردیم شاید راه حلی به همراه داشته باشد؟
بهینه سازی فرآیند پرداخت
خوشبختانه، تکمیل خودکار تا حدودی به کاهش رها شدن سبد خرید کمک می کند. بدیهی است که هیچ پلاگین یا تغییر کد PHP برای ارائه این قابلیت به مشتریان شما مورد نیاز نیست. با این حال، شایان ذکر است که تکمیل خودکار زمانی بهترین کار را انجام می دهد که تعداد صفحات و فیلدهای پرداخت کمتری داشته باشید. این روزها تعداد زیادی پلاگین تسویه حساب یک صفحه ای در دسترس هستند. با این حال، بسیاری از طرحهای زمینه قبلاً مجهز به تسویهحسابهای یکصفحهای هستند، بنابراین پرداخت هزینهای برای این کار بیمعنا به نظر میرسد.
ویرایشگر فیلد پرداخت
چیزی که کمتر رایج و در نتیجه مؤثرتر است، بازی با تعداد و ماهیت فیلدهای پرداخت است. میتوانید افزونهای مانند Checkout Field Editor توسط ThemeHigh را امتحان کنید یا اگر به اندازه کافی از فنآوری آگاه هستید، با استفاده از حالت توسعهدهنده، کد PHP را اصلاح کنید. در نظر بگیرید که آیا واقعاً نیاز به جمعآوری شماره تلفن مشتری دارید یا اینکه ممکن است فقط نوع فیلد غیرضروری باشد که میتوانید حذف کنید.
بازیابی سبد خرید WooCommerce Abandonment
بیشتر تاجران فکر می کنند که می توانند با افزودن نوعی افزونه اتوماسیون ایمیل که به مشتریان یادآوری می کند که خرید خود را تکمیل کنند، مشکل رها شدن سبد خرید را برطرف کنند. اما تا آن زمان، تصمیم به خرید چیزی از فروشگاه شما احتمالاً یک نتیجه قطعی است. با این حال، این راه حلی است که ارزش بررسی را دارد.
افزونههایی مانند بازیابی سبد خرید WooCommerce که توسط CartFlows Inc ایجاد شدهاند، منحصراً بر جذب مجدد مشتریان با ارسال خودکار ایمیلها برای کسانی که آنها را در صفحه تسویهحساب رها کردهاند، متمرکز هستند. OptinMonster با ویژگیهای اضافه شده، مانند پنجرههای بازشو، عملکرد مشابهی را ارائه میکند. و سیستم تحویل خبرنامه برای کسانی که یک نگاه به صفحه پرداخت میکنند و حتی به خود زحمت وارد کردن ایمیل خود را نمیدهند، این راهحل کاملاً علامت را از دست میدهد.
Funnel Builder توسط CartFlows
یک مسیر محبوب، اگرچه نه بهینه، توسط بسیاری از بازرگانان این است که صدها دلار (یا معادل آن در زمان) را برای یک جریان تسویهحساب چند مرحلهای بسیار زیبا و دقیق با قابلیتهای فروش متقابل و فروش بالا صرف کنند. CartFlows Inc، شرکتی که پشت پلاگین بازیابی انصراف از سبد خرید ذکر شد، بیشتر به خاطر سازنده قیف خود مشهور است. که اساساً شامل تلاش برای تشویق مشتریان خود به بررسی “یک مورد دیگر!” قبل از اینکه خرید خود را تکمیل کنند.
معادل، البته، واضح است. با هر کالایی که سعی میکنید به فروش برسانید (و این افزونه به شما امکان میدهد تعداد بسیار زیادی را بفروشید!)، در حال ایجاد اصطکاک در فرآیند پرداخت هستید. شما این احتمال را افزایش می دهید که مشتری از CTA های گاهی اوقات بی دلیل خسته شود و از سایت شما به طور کامل خارج شود.
اگرچه افزونه CartFlow یک افزونه عالی است، اغلب این رویکرد اساساً به این معنی است که یک تاجر با وارد کردن پیچیدگی و ناآشنایی بیشتر در معادله، رویکردی اساساً اشتباه برای پرداخت را دو برابر میکند. این رویکرد تنها زمانی نتیجه میدهد که یک شکل سادهشده از پرداخت با کمترین فیلد ممکن، محصول نهایی باشد.
YITH تسویه حساب با یک کلیک
سایر تاجران بدترین راهحلی را که میتوان تصور کرد انتخاب میکنند، یعنی تشویق یا وادار کردن مستقیم مشتریان به ایجاد یک حساب، و به آنها قول میدهند که دفعه بعد تسویه حساب آسانتر خواهد بود. نباید کسی را متعجب کند که مشتریان گاز نگیرند. این مانع اولیه تسویهحساب تمام چیزی است که آنها باید تصمیم بگیرند که دیگر هرگز از فروشگاه شما بازدید نکنند. اگر مانند اکثر صاحبان فروشگاه های آنلاین هستید، ارزش این را دارد که به طور کامل از آن چشم پوشی کنید.
با این حال، اگر در موقعیتی قرار گرفتید که مشتریان تکراری زیادی دارید، ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد. برای واضح بودن، همیشه باید به کسی اجازه دهید که به عنوان مهمان چک کند، اما اجازه دادن به کاربران مکرر ایجاد حساب و سپس دسترسی آنها به افزونهای مانند YITH پرداخت با یک کلیک لزوماً روش بدی نیست. اقدام.
PeachPay
اما آیا می دانید چه چیزی بهتر از ارائه پرداخت با یک کلیک به مشتریان بازگشتی است؟ ارائه تسویه حساب با یک کلیک به خریداران آنلاینی که قبلاً هرگز از فروشگاه شما بازدید نکرده اند. در عصر حاضر، دادن توانایی به مشتریان برای تسویه حساب تنها با یک کلیک بهترین کاری است که یک تاجر می تواند انجام دهد تا تسویه حساب اصطکاکی را از بین ببرد.
برای WooCommerce، بهترین گزینه برای پرداخت با یک کلیک افزونه PeachPay است. اولین باری که مشتری روی دکمه ایجاد شده توسط پلاگین PeachPay کلیک میکند، یک فرم ساده ایجاد میکند که پر کردن آن آسانتر از 90٪ از پرداختهای موجود در آنجا است. با این حال، جادوی واقعی دفعه بعد که مشتری روی دکمه کلیک میکند اتفاق میافتد، زیرا تمام اطلاعات او برای پرداخت 1 کلیکی در دسترس خواهد بود، مهم نیست در ابتدا روی چه سایتی کلیک کردهاند.
بهترین قسمت؟ این رایگان است، زیرا قیمت آن در هزینه تراکنش استاندارد Stripe تعبیه شده است. بازرگانان باید برای داشتن یک حساب کاربری با PeachPay به سادگی ثبت نام کنند تا با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه شروع به کار کنند.
از کجا شروع کنیم
ممکن است همه این پیشنهادات بسیار زیاد به نظر برسند، اما بهترین مکان برای شروع، راهحل تسویهحساب بدون رمز PeachPay با یک کلیک است. بازرگانان میتوانند در عرض چند دقیقه راهاندازی شوند، به مشتریان خود اجازه دهند در چند ثانیه بررسی کنند و نتایج را تنها در چند روز ببینند.
علاوه بر PeachPay، بازرگانان میتوانند از مجموعه افزونههای توصیهشده در بالا برای بهینهسازی پرداخت استاندارد خود برای تجربهای روان استفاده کنند. امیدواریم با این ابزارها بتوانید پرداخت خود را ساده کنید و روند را برای مشتریان خود بهبود بخشید!