7 روش برای بهینه سازی نرخ تبدیل ووکامرس
7 روش برای بهینه سازی نرخ تبدیل ووکامرس
تجارت الکترونیک فضای بسیار رقابتی است. برندها به معنای واقعی کلمه در حال مبارزه با آن هستند تا بهترین UX ممکن را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهند تا رقبا را شکست دهند. آن را با انتظارات افزایش یافته مصرف کنندگان مدرن ترکیب کنید (50% نخواهد شد قبل از اینکه یک سایت تجارت الکترونیکی با طراحی ضعیف را رها کنید، بیش از 3 ثانیه صبر کنید) و متوجه خواهید شد که چرا بهینه سازی سایت تجارت الکترونیکی خود حیاتی است.
چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ فقط نکات بهینه سازی ذکر شده در زیر را دنبال کنید! اما ابتدا، اجازه دهید نرخ تبدیل ایدهآل برای سایتهای تجارت الکترونیک را مورد بحث قرار دهیم تا بدانید برای چه چیزی تلاش کنید.
نرخ تبدیل خوب برای سایت های تجارت الکترونیک چیست؟
تا زمانی که تک تک بازدیدکنندگان فروشگاه آنلاین شما تبدیل به تبدیل شوند، همیشه فضایی برای بهینه سازی وجود دارد.
قبل از اینکه درباره بهینه سازی نرخ تبدیل صحبت کنیم، اجازه دهید تعریف کنیم “تبدیل” در شرایط تجارت الکترونیک.
معمولاً، زمانی که یک بازدیدکننده کالایی را سبد خرید میکند، کالایی را برای خرید بعداً ذخیره میکند یا در واقع کالایی را خریداری میکند، تبدیل به امتیاز میگیرید. نرخ تبدیل شما تعداد افرادی است که چنین اقدامی را انجام می دهند که به صورت درصدی از تعداد کل افرادی که صفحه شما را مشاهده می کنند بیان می شود.
طبق برآوردهای Monetate، میانگین نرخ تبدیل تجارت الکترونیک در سطح جهانی حدود 2.77٪ است.
اما، نرخ بر اساس مکان، دستگاه، و اقدام تبدیل متفاوت است. برای یافتن نرخ تبدیل فروشگاه خود، می توانید از Google Analytics استفاده کنید. اگر نرخ کمتر از معیارهای جهانی است، میتوانید پیشنهادات بهبود Google را همراه با نکاتی که در زیر توضیح دادهام اجرا کنید.
اگر کاربر وردپرس هستید، احتمالاً مانند اکثر کاربران دیگر وردپرس از افزونه WooCommerce برای تقویت سایت تجارت الکترونیک خود استفاده می کنید. با هزاران زمینه های زمینه سازگار و افزونههای WooCommerce، WooCommerce در واقع محبوبترین افزونه در وب است، با توزیع گسترده.
در حالی که وردپرس دارای ویژگیهای بهینهسازی تبدیل ذاتی است، کارهای زیادی میتوانید از بیرون انجام دهید تا نرخ تبدیل خود را بالا ببرید.
مانند؟
1. صفحات محصول خود را بهینه کنید
از breadcrumbs استفاده کنید. به طور خاص بر اساس سلسله مراتب محصول و تاریخچه بازدیدکنندگان تا مردم بتوانند محصولات را به راحتی پیدا کنند. ناوبری سایت شما باید به راحتی قابل درک و شهودی باشد. شما نمیخواهید بازدیدکنندگانی را که برای اولین بار میآیند با الگوریتمهای پیچیده و صفحاتی که به سختی پیدا میشوند، دور کنید.
از عناوین مناسب SEO استفاده کنید. عناوین شما باید جذاب، متنی و غنی از کلمات کلیدی باشند تا بتوانند ترافیک ارگانیک.
شما همچنین باید سایر بهترین شیوه های سئو تجارت الکترونیک را در رابطه با پیوندهای داخلی، توضیحات متا و ناوبری دنبال کنید. تلاشهای سئوی شما باید در جهت ارائه بهترین UX برای بازدیدکنندگان باشد، که به طور خودکار رتبهبندی جستجوی شما را افزایش میدهد.
مطمئن شوید که از تصاویر محصول با کیفیت بالا استفاده میکنید. آخرین روندهای طراحی را دنبال کنید تا بهترین صفحات محصول را در تجارت ایجاد کنید. میتوانید از فناوریهای پیشرفته مانند AR و VR برای ساخت اتاقهای آزمایشی مجازی استفاده کنید.
میتوانید از افزونههای وردپرس برای کمک به بهینهسازی تصاویر استفاده کنید. EWWW Image Optimizer دریافت فشرده سازی مناسب را آسان می کند. نسبت تصاویر شما با کمک Spotlight WP، تصاویر مشتری را به عنوان اثبات اجتماعی اضافه کنید.
2. قیمت خود را درست بگیرید
قیمتگذاری اشتباه میتواند باعث شکست شود حتی اگر صفحات محصول شما درجه یک باشد. لازم نیست به شما یادآوری کنم که رقابت در صنعت تجارت الکترونیکی شدید است و فروشندگان با حاشیههای بسیار کم کار میکنند.
اگر قصد دارید در این چشم انداز رقابتی زنده بمانید، باید قیمت های خود را قابل مقایسه و کیفیت محصول را بالا نگه دارید. اگر اقلام مارک دار می فروشید، قیمت های شما باید به قیمت های متوسط یا کمتر از آن باشد تا مشتریان را جذب کنید.
چند تاکتیک دیگر وجود دارد که میتوان از آنها برای غیرقابل مقاومت کردن قیمتها استفاده کرد، از جمله:
-
هنگامی که ایجاد می کنید،
- محصولات پایه و ممتاز را مقایسه کنار هم نشان دهید جدول قیمت
- از CTAهای واضح، قانع کننده و برجسته برای درخواست اقدام کاربر استفاده کنید.
- فلج تحلیل را با کاهش قیمتگذاری گیج کننده از بین ببرید. اسلبهای قیمتگذاری خود را به 4 یا 5 محدود کنید و ویژگیهای ارائهشده در هر تخته را بهطور منظم ردیف کنید تا افراد بتوانند بهطور عینی گزینههای خود را مقایسه کرده و سریع تصمیم بگیرند.
- از قیمتگذاری جذاب استفاده کنید (با افزودن “۹” در پایان قیمتها به نظر میرسد که قیمتها مقرون به صرفه به نظر برسند).
- نمونه آزمایشی/آزمایشی رایگان را ارائه دهید. ارائه ارسال رایگان برای مشتریان وفادار. حمل و نقل با هزینه یکباره ارائه دهید.
- از نگوهای پرداخت ایمن برای ایجاد اعتماد استفاده کنید. برای ایجاد اعتماد مشتری و اجرای آخرین شیوههای امنیتی، میتوانید افزونه All in One WP Security و Firewall را در سایتهای تجارت الکترونیک خود بگنجانید.
- مزایای محصول را فهرست کنید با مقایسه با محصولات رقیب و برجسته کردن ویژگیهای برجسته.
. وقتی ویژگیهای پیشرفته با قیمتهای اولیه به آنها ارائه میشود، مشتریان احساس میکنند که معامله خوبی به دست میآورند.
3. از قدرت شخصی سازی استفاده کنید
شخصیسازی محتوا و پیشنهادات میتواند سود را با 15٪ افزایش دهد، به گفته گارتنر برای بهرهگیری از بینشهای Google Analytics، میتوانید افزونههای وردپرس مانند Google Analytics برای WordPress توسط MonsterInsights را ادغام کنید. با استفاده از این افزونه، میتوانید بازدیدکنندگان، پیوندهای خروجی و تبلیغات Google AdSense را ردیابی کنید.
نکاتی برای شخصی سازی سایت تجارت الکترونیکی خود عبارتند از:
- بازدیدکنندگان خود را بر اساس مکان، سن، جنسیت، تعاملات گذشته و غیره
- بخش کنید.
- نمایش محصولات مرتبط برای فروش بیشتر و فروش متقابل موثر. توصیههای شخصیشده محصول براساس تاریخچه مرور و محتوای سبد خرید نیز به افزایش تبدیل کمک میکند.
- پیمایش سایت را با علایق بازدیدکنندگان هماهنگ کنید. صفحاتی را که در بازدیدهای قبلی خود به آنها علاقه نشان داده اند به آنها نشان دهید. به این ترتیب، میتوانید تبدیل به امتیاز کنید و زمان ماندن سایت خود را افزایش دهید.
ایمیل های
- بازاریابی خود را شخصی کنید. از خطوط موضوعی جذاب استفاده کنید (و آنها را با ابزاری مانند Moosend آزمایش کنید) که شامل موارد فوری است- القای عباراتی مانند “حجم محدود”، و غیره. هدف گذاری علاقه نیز در بهبود نرخ پاسخ ایمیل معجزه می کند. میتوانید پیشنهادات و محتوای خود را بر اساس رفتار مرورگر کاربر و تعاملات گذشته با پیامهای خود تنظیم کنید.
WordPress افزونههای زیادی را برای خودکار کردن بازاریابی ایمیل و پیگیری تعامل ارائه میدهد. برای مثال، اگر افزونهای را در فروشگاه خود جاسازی کنید، نرمافزار ایمیلهای یادآور شخصیشده را برای بازدیدکنندگانی که خرید را در اواسط راه رها کردهاند ارسال میکند. اغلب، آنها کدهای تخفیف را در ایمیل ها قرار می دهند تا مشتریان را تشویق کنند تا سفارشات خود را تکمیل کنند.
4. موبایل-سایت خود را بهینه کنید
فروشگاههای بهینهسازی شده برای موبایل نرخ تبدیل بالاتری نسبت به وبسایتهایی دارند که برای تلفن همراه آماده نیستند. به این دلیل که طبق برآورد.
برای اطمینان از اینکه سایت تجارت الکترونیک شما در دستگاه های تلفن همراه کاملاً به نظر می رسد و کار می کند، می توانید این هک ها را اجرا کنید:
-
با کوچک کردن کد و فشرده سازی تصاویر،
- سرعت سایت خود را افزایش دهید. میتوانید از افزونههای وردپرس مانند بار تنبل a3 برای کاهش زمان بارگذاری سایتهای تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید.
- ویدئوها را اضافه کنید برای نمایش محصولات و نظرات مشتریان. کاربران تلفن همراه، تماشاگران ویدئویی مشتاق هستند و بیشتر از خواندن توضیحات محصول با متن سنگین، ویدئویی را تماشا می کنند. و با افزونههایی مانند ویدیوی محصول برای WooCommerce.
- وب سایت خود را بر اساس طراحی های پاسخگو بسازید و منوهایی به سبک «همبرگر» داشته باشید که به خوبی در صفحه نمایشهای کوچک نمایش داده میشوند.
- روی سئوی موبایل تمرکز کنید. بدانید که Google از تجربه تلفن همراه سایت شما به عنوان خط پایه برای تعیین رتبه بندی جستجوی شما استفاده می کند (نمایه سازی Google Mobile-First). این به این معنی است که بسیار مهم است که یک UX نمونه برای بازدیدکنندگان تلفن همراه خود ارائه دهید.
برای این منظور، از سرویس پویا و Google AMP (صفحات تلفن همراه تسریع شده) برای بارگیری سریع استفاده کنید. سئوی فنی خود را با اضافه کردن برچسبهای متعارف، متن جایگزین با تصاویر، برچسبهای عنوان و توضیحات متا بهینه کنید.
- کمپین های بازاریابی تلفن همراه ایجاد کنید.
5. فروش به مشتریان موجود
همانطور که از Wharton Press تحقیق زیر:
به همین دلیل منطقی است که از «لحظههای نیاز» سرمایهگذاری کنید و به شدت به فروش برسیم. تحقیقات ثابت می کند که اقلام ارزان قیمت برای خریدهای فوری مناسب تر هستند. برای فروش موثر، در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:
- از اثبات اجتماعی برای متقاعد کردن مشتریان استفاده کنید. تصاویر ویرایش نشده، ویدیوهای گواهینامه، و نقل قول های مستقیم از مشتریان می توانند خریداران مردد را مجبور به گاز گرفتن گلوله کنند.
- قیمتهای کاهش یافته. اگر متوجه شدید که بازدیدکننده ای بارها کالایی را به سبد خرید یا لیست علاقه مندی های خود اضافه می کند، اما آن را خریداری نمی کند، معامله را با یک کوپن تخفیف شیرین کنید.
- جایگاه فروش را به درستی دریافت کنید. طبق یک Econsultancy بررسی. بخشهای «مرتب خرید با هم» یا «محصولات محبوب» نرخ پاسخدهی خوبی در صفحات محصول دارند. دیگر مکانهای فروش خوب شامل سبد خرید و تسویه حساب است. و با استفاده از WooCommerce، افزایش فروش در سطح صفحه محصول و فروش متقابل صفحه سبد خرید از قبل تعبیه شده است.
- از برچسبهای هوشمند استفاده کنید.
- پیشنهادات A/B test را فراموش نکنید.
6. از فروش فلش برای ایجاد فوریت استفاده کنید
انسانها به سختی می توانند در شرایط اضطراری عمل کنند. میتوانید از این تمایل انسانی برای افزایش درآمد سایت تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.
چگونه؟
- از زبان ایجاد فوریت استفاده کنید.
- FOMO را فعال کنید (با تایمرهای شمارش معکوس مانند زمانبندی WISDM و غیره).
- نمایش سطوح سهام.
- رقابت را برای پیشنهاد خود نشان دهید.
- از پیشنهاد درب خانه (فروش در یک فروش) استفاده کنید.
7. کاهش نرخ رها کردن سبد خرید
میتوانید از نرمافزار رها کردن سبد خرید برای پیگیری مشتریان گمشده و ردیابی سبدهای رها شده استفاده کنید. یا میتوانید با اجرای کمپینهای رها کردن مرور، فعالتر باشید و جهش را کاهش دهید. در این، زمانی که یک بازدیدکننده در شرف خروج یا رد شدن است، ایمیلهای هدفگیری مجدد ارسال میشوند تا آنها را در صفحه نگه دارند.
راههای دیگری برای تشویق بازدیدکنندگان برای تکمیل خرید وجود دارد، و به طور کلی تسویهحساب سبد خرید WooCommerce را بهبود ببخشید، مانند به عنوان:
- از پاپآپهای خروجی با هدف خروج استفاده کنید.
- غافلگیری را در حین تسویه حساب حذف کنید.
- گزینههای پرداخت متعدد را ارائه دهید.
- اجازه پرداخت مهمان.
- با ابزاری مانند Retainful، ایمیلهای سبد خرید رها شده را ارسال کنید.
- از کوپن برای مهر و موم کردن معامله استفاده کنید.
کلمات پایانی
اگر تاکتیکها و ابزارهای مناسب را بدانید، بهینهسازی فروشگاه WooCommerce خود آسان است. برای تکرار، بهتر است صفحات محصول خود را بهینه کنید، قیمت مناسب را دریافت کنید و پیشنهادات و ایمیل های خود را شخصی سازی کنید. علاوه بر این، فروشگاه خود را با موبایل سازگار کنید و به طور تهاجمی به فروش برسانید. همچنین استفاده از فروش فلش و استفاده از نرم افزار ترک سبد خرید برای بهبود میانگین ارزش سبد خرید بسیار مهم است.
آیا هک دیگری وجود دارد که بتوانید به آن فکر کنید یا بازدهی عالی برای شما داشته باشد؟ لطفا خرد خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.