چطوری میشه

نکات به روز رسانی تجربه صفحه گوگل برای سایت های وردپرس

نکات به روز رسانی تجربه صفحه گوگل برای سایت های وردپرس

اگر می خواهید وب سایت شما توسط مخاطبان مورد نظر شما پیدا شود، مهم است که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) جدی است. بخشی از آن شامل به‌روز ماندن در سیگنال‌های رتبه‌بندی Google است تا اطمینان حاصل شود که سایت شما به بهترین شیوه‌های اثبات‌شده پایبند است.

به‌روزرسانی تجربه صفحه Google جدیدترین است تغییر، و تاکید زیادی بر تجربه کاربری (UX)، به ویژه در دستگاه های تلفن همراه دارد. درک اینکه این به‌روزرسانی الگوریتم جستجو شامل چه چیزی می‌شود و چگونه سایت خود را به درستی برای آن آماده کنید، باید به رتبه‌بندی وب‌سایت شما کمک کند.

در این پست، با توضیح اینکه به‌روزرسانی تجربه صفحه Google چیست و چگونه ممکن است بر رتبه‌بندی صفحه شما تأثیر بگذارد، شروع می‌کنیم. سپس توصیه هایی را برای کمک به شما در آماده سازی سایت وردپرس خود برای این به روز رسانی ارائه می دهیم. بیایید شروع کنیم!

به‌روزرسانی تجربه صفحه Google چیست؟

تجربه صفحه به تجربه ای اشاره دارد که بازدیدکنندگان هنگام بازدید از وب سایت شما دارند. این شامل تعدادی از عوامل است، مانند سرعت بارگیری صفحه، اینکه آیا آنها قادر به مصرف و پیمایش محتوا به راحتی در همه دستگاه ها هستند، و اینکه آیا از طریق یک اتصال امن HTTPS بارگیری می شود یا خیر. به طور خلاصه، تجربه صفحه وب سایت شما نشان دهنده میزان قابل استفاده بودن آن است.

اوایل امسال، Google اعلام کرد که از ژوئن 2021 به‌روزرسانی تجربه صفحه خود را به آرامی آغاز می‌کند. هدف از این به‌روزرسانی این است که اطمینان حاصل شود که سایت‌ها بهترین UX ممکن را ارائه می‌دهند.

برای تحقق این امر، Google به تدریج شروع به بررسی پنج سیگنال کلیدی تجربه صفحه خواهد کرد. این شامل عوامل حیاتی وب اصلی است:

  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) برای اندازه گیری عملکرد بارگیری
  • اولین تاخیر ورودی (FID) برای ارزیابی تعامل
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS) برای اندازه گیری ثبات بصری

این معیارها به نظارت بر سرعت و عملکرد سایت کمک می کنند. علاوه بر این، سیگنال های تجربه صفحه شامل موارد زیر خواهد بود:

  • مرور ایمن
  • استفاده از HTTPS و اینکه آیا گواهی معتبر لایه سوکت‌های امن (SSL) دارید
  • موبایل دوستی
  • سرزده بینابینی در دستگاه های تلفن همراه، مانند پنجره های بازشو

با این به‌روزرسانی، گوگل اساساً می‌گوید که با رتبه‌بندی بالاتر از وب‌سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجو، به بازدیدکنندگان بیشتر از استفاده از آن‌ها کمک می‌کند. نحوه پاسخگویی شما به این به‌روزرسانی و آماده شدن برای آن بر بالا یا پایین رفتن شما در نتایج جستجو تأثیر می‌گذارد. بنابراین، اگر می‌خواهید سایت شما رتبه خوبی داشته باشد، باید مطمئن شوید که بهترین روش‌های تجربه صفحه را دنبال می‌کنید.

چگونه می توانید آماده شوید؟

اکنون که کمی بیشتر در مورد به‌روزرسانی Google Page Experience فهمیدید، بیایید نگاهی به نحوه آماده‌سازی وب‌سایت خود برای آن بیاندازیم. در زیر شش نکته کلیدی برای کمک به شما برای شروع آورده شده است.

1. تجربه صفحه فعلی خود را بررسی کنید

قبل از ایجاد هرگونه تغییر قابل توجهی در وب سایت خود، این ایده هوشمندانه ای است که بدانید در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارید. یک راه سریع برای دریافت نمای کلی از تجربه صفحه فعلی خود استفاده از گزارش تجربه صفحه در Google Search Console.

Google Page Experience Report

برای پیدا کردن آن، کنسول جستجو را باز کنید و به تجربه صفحه در منوی سمت چپ بروید. گزارشی که خواهید یافت، UX بازدیدکنندگان در سایت شما را خلاصه می کند. توجه داشته باشید که اگر در کنسول جستجوی Google تازه کار هستید، احتمالاً باید چند روز صبر کنید تا شروع به جمع آوری داده های کافی کند.

از هم‌اکنون، گزارش فقط برای نشانی‌های اینترنتی تلفن همراه حساب می‌شود. با این حال، به شما کمک می کند تا درک کاملی از اینکه آیا سایت شما در حال حاضر تجربه ای قابل استفاده، ایمن و ایمن ارائه می دهد یا خیر.

2. عملکرد سایت خود را آزمایش و نظارت کنید

زمان بارگذاری بخش مهمی از Core Web Vitals است، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که عملکرد سریعی ارائه می‌کنید. به همین دلیل است که توصیه می کنیم از ابزارهایی مانند Google PageSpeed ​​Insights استفاده کنید. وضعیت فعلی سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

Google PageSpeed Insights

GTmetrix گزینه دیگری است که به طور مشابه کار می کند، اگرچه پیشنهاد می کنیم از PageSpeed ​​Insights استفاده کنید زیرا مستقیماً ارائه می شود از گوگل یکی از بهترین بخش‌های استفاده از این ابزارها این است که آنها پیشنهادات خاصی برای بهبود سرعت سایت شما و در نتیجه تجربه ارائه می‌دهند.

برای استفاده از PageSpeed ​​Insights، می‌توانید URL خود را وارد کنید و سپس روی دکمه Analyze کلیک کنید. علاوه بر امتیاز کلی، در بخش داده‌های آزمایشگاهی می‌توانید معیارهای خاصی را پیدا کنید، از جمله مواردی که Core Web Vitals را تشکیل می‌دهند.

Google PageSpeed Insights Lab Data

صفحه نتایج همچنین به شما توصیه هایی برای بهبود زمان بارگیری ارائه می دهد.

Google PageSpeed Insights Results

پیروی از این پیشنهادات به شما کمک می‌کند تا برای به‌روزرسانی تجربه صفحه آماده شوید، به‌خصوص زمانی که از آنها در کنار خلاصه گزارش تجربه صفحه استفاده می‌کنید. هنگامی که به‌روزرسانی‌های پیشنهادی را پیاده‌سازی کردید، می‌توانید سایت خود را مجدداً آزمایش کنید تا ببینید آیا پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد صورت گرفته است یا خیر.

3. قابلیت موبایل دوستی وب سایت خود را بررسی کنید

از آنجایی که سازگاری با موبایل بخش مهمی از به‌روزرسانی تجربه صفحه است، مهم است که مطمئن شوید سایت شما در همه دستگاه‌ها نمایش داده می‌شود و عملکرد خوبی دارد. برای انجام این کار، می‌توانید از تست سازگاری تلفن همراه Google استفاده کنید.< /p>

Google’s Mobile-Friendly Test

این ابزار رایگان می تواند به چند روش به شما کمک کند. در درجه اول، می تواند ارزیابی کند که آیا سایت شما واکنش گرا است (اگرچه اگر از یک قالب رسمی وردپرس استفاده می کنید، باید اینطور باشد). همچنین به شما اطلاع می‌دهد که آیا بهبودهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

برای استفاده از آن، به سادگی می توانید URL خود را در قسمت متن وارد کنید و سپس روی دکمه آزمایش URL کلیک کنید. هنگامی که پلتفرم تجزیه و تحلیل صفحه را انجام داد، شما را به صفحه نتایج هدایت می کند.

Google’s Mobile-Friendly Test Results

امیدواریم که می‌گوید “صفحه شما سازگار با موبایل است”. با این حال، اگر هر گونه مشکلی وجود داشته باشد، مشکلات بارگیری را در بالای صفحه نشان می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید روی پیوند مشاهده جزئیات کلیک کنید.

همچنین می‌توانید گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه از کنسول جستجوی Google.

Mobile Usability report

این صفحه شما را از هر گونه خطایی که در حال حاضر وجود دارد مطلع می کند. همچنین تعداد صفحات معتبری را که در سایت خود دارید فهرست می کند.

4. از Heatmap برای مشخص کردن مشکلات کاربردپذیری استفاده کنید

اگر با این مفهوم آشنا نیستید، نقشه‌های حرارتی به شما کمک می‌کنند مکان و نحوه تعامل بازدیدکنندگان با صفحات شما را شناسایی کنید. آنها می توانند تشخیص مناطق مشکل ساز را برای شما آسان تر کنند، جایی که کاربران اغلب با مشکلاتی مواجه می شوند. سپس می‌توانید از آن اطلاعات برای بهبود طراحی سایت و تجربه کلی استفاده کنید.

Crazy Egg Heatmaps

یکی از محبوب ترین ابزار نقشه برداری گرمایی که می توانید برای این منظور استفاده کنید، تخم مرغ دیوانه. برای استفاده از این ابزار، URL خود را وارد کنید و سپس بر روی Show me my Heatmap کلیک کنید. از شما خواسته می شود که با Google وارد شوید یا با استفاده از آدرس ایمیل خود یک حساب ایجاد کنید و سپس یک طرح خریداری کنید.

Hotjar Heatmaps

به عنوان جایگزین، می‌توانید از Hotjar نیز استفاده کنید. اگرچه این نیز یک ابزار برتر است، اما یک آزمایش رایگان ارائه می دهد. پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید افزونه وردپرس Hotjar را نصب کنید. هنگامی که در سایت شما فعال شد، می توانید شناسه Hotjar را که هنگام ایجاد حساب خود به شما داده شده است وارد کنید. سپس می‌توانید نقشه‌های حرارتی سایت خود را از داشبورد Hotjar مشاهده کنید.

با این نقشه‌های حرارتی، می‌توانید تعیین کنید که کاربران قبل از ترک صفحه به کجا می‌روند و روی کدام عناصر بیشتر کلیک می‌کنند. این بینش می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین مکان‌ها در سایت خود را برای بهینه‌سازی، و مناطقی که ممکن است در UX کلی ضعیف نقش داشته باشند، نشان دهید.

5. مطمئن شوید که یک گواهینامه SSL به روز شده دارید

اولویت قرار دادن امنیت وب سایت فقط برای محافظت از کسب و کار و داده های مشتریان شما ضروری نیست. همچنین می تواند به افزایش سئوی شما کمک کند.

علاوه بر Core Web Vitals، Google همچنین شامل مسائل امنیتی و امنیت پروتکل حمل و نقل HyperText (HTTPS) می‌شود. سیگنال های رتبه بندی صفحه را تجربه کنید. بنابراین، توصیه می کنیم با تأیید معتبر بودن و به روز بودن گواهی SSL خود، برای این به روز رسانی آماده شوید.

سریعترین و ساده ترین راه برای انجام این کار این است که از وب سایت خود از مرورگر انتخابی خود بازدید کنید. بعد از اینکه URL را در نوار آدرس وارد کردید، بررسی کنید که آیا نماد قفل جلوی URL شما ظاهر می شود یا خیر.

Valid SSL Certificate Example

وقتی روی آن کلیک می‌کنید، باید گواهی (معتبر) را ببینید.

اما، اگر روی آن نوشته شده است “Not Secure”، احتمالاً به این معنی است که سایت شما همچنان از HTTP استفاده می کند یا گواهی شما نیاز به تمدید دارد. اگر چنین است، احتمالاً باید آن را با شرکتی که گواهی را صادر کرده است، تمدید کنید. می توانید این اطلاعات را با کلیک بر روی گواهی و سپس رفتن به بخش صدور توسط مشاهده کنید.

بسیاری از شرکت‌های میزبان وردپرس گواهی‌های SSL را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند. با این حال، اگر قبلاً گواهینامه ندارید، می‌توانید با استفاده از Let’s Encrypt یک گواهی را به صورت رایگان دریافت کنید. .

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما را در مورد نصب یک گواهی رایگان SSL در وردپرس بررسی کنید. همچنین، اگر می‌خواهید درباره مواردی که Google برای وب‌سایت‌ها ناامن می‌داند اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید گزارش شفافیت.

6. تصاویر، اسلایدرها و سایر رسانه های سایت خود را بهینه کنید

یک راه دیگر برای آماده سازی سایت وردپرس خود برای به روز رسانی Google Page Experience این است که مطمئن شوید محتوای شما به درستی بهینه شده است. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. با این حال، توصیه می‌کنیم با عناصری شروع کنید که بیشتر بر سرعت سایت و عملکرد صفحه تأثیر می‌گذارند، مانند تصاویر و رسانه‌های دیگر.

Smush Image Compression

پلاگین‌های مختلف بهینه‌سازی تصویر وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کاهش وزن رسانه‌ها استفاده کنید، مانند Smush. این ابزار می تواند به کاهش اندازه فایل کمک کند، که بار روی سرور شما را کم می کند و در نهایت می تواند به زمان بارگذاری سریعتر منجر شود. اطمینان از اینکه سایت شما به سرعت بارگیری می شود، بخش مهمی از UX است، زیرا هر چه کاربران بیشتر برای بارگذاری محتوا منتظر بمانند، احتمال ناامیدی و ترک سایت شما بیشتر می شود.

Smart Slider 3

بهینه سازی انواع رسانه ها در سایت شما می تواند به بهبود تجربه کلی کمک کند. برای مثال، علاوه بر تصاویر معمولی خود، ممکن است بخواهید با استفاده از افزونه اسلایدر مناسب SEO مانند Smart Slider 3 .

این افزونه لغزنده وردپرس به شما امکان می دهد عناصر زیبایی را به سرعت و به راحتی ایجاد کنید که هم کارایی بالایی دارند. و سئو پسند است. به‌علاوه، می‌توانید برای هر اسلاید متن جایگزین اضافه کنید، که به Google کمک می‌کند محتوای شما را به‌طور کامل‌تر درک کند (و رتبه‌بندی مناسب‌تری به آن بدهد).


رتبه بالا در نتایج موتورهای جستجو برای هدایت ترافیک به سایت شما بسیار مهم است. با این حال، برای انجام این کار، باید به الگوریتم های جستجوی گوگل و سیگنال های رتبه بندی دقت کنید. به طور خاص، اطلاع‌رسانی و رعایت به‌روزرسانی‌ها و بهترین شیوه‌های پیشنهادی آن ضروری است.

امیدواریم این نکات ضروری به شما کمک کند تا سایت وردپرس خود را برای به‌روزرسانی تجربه صفحه Google آماده کنید. آیا درباره به‌روزرسانی Google Page Experience سؤالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا