فناوری جدید ردیابی تبلیغات گوگل FLoC و WordPress

فناوری جدید ردیابی تبلیغات گوگل FLoC و WordPress

Google اعلام کرد که دیگر از کوکی‌های شخص ثالث پشتیبانی نخواهد کرد و اکنون با فناوری ردیابی تبلیغات جایگزین خود عرضه شده است: FloC. در پی کوکی‌های شخص ثالث، نوعی ردیاب است که فعالیت مصرف‌کننده را در وب‌سایت‌ها گزارش می‌کند تا تبلیغات شخصی‌سازی‌شده ایجاد کند و بهبود دهد. تجربیات کاربر، علاقه قابل توجهی به ایجاد روش های ردیابی جایگزینی وجود دارد که کمتر به حریم خصوصی کاربران نفوذ کنند. با این حال، بسیاری از مرورگرها و سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) به فناوری ردیابی تبلیغات Google «نه» می‌گویند.

وردپرس قبلاً کدی منتشر کرده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برای مسدود کردن FloC از وب سایت های خود. اما آنها تنها کسانی نیستند که در مورد استقرار فناوری جدید گوگل تردید دارند. در واقع، گوگل تنها مرورگری است که قصد دارد از FloC استفاده کند، و Vivaldi، Microsoft، Mozilla، و Brave همگی برنامه‌های خود را برای محافظت از کاربران خود در برابر “گرفتن FloC” عمومی می‌کنند.

کسانی که مخالف FloC هستند، همگی نگرانی‌های مشابهی را در مورد حفظ حریم خصوصی در مورد استفاده از فناوری جدید ردیابی تبلیغات ذکر می‌کنند. اما گوگل ادعا می کند که FloC می تواند جایگزین کوکی های شخص ثالث شود و همچنین از حریم خصوصی کاربران محافظت کند، حتی اگر آنها قبلاً FloC را روی کاربران ناآگاه آزمایش کرده اند. بیایید در مورد FloC و عملکرد آن، پیامدهای آن برای کاربران، و اینکه آیا توسعه دهندگان وردپرس می‌توانند از FloC در وب‌سایت‌های خود استفاده کنند یا نه، اطلاعات بیشتری پیدا کنیم.

FLoC چیست؟

FloC مخفف Federated Learning of Cohorts است. این یک نوع فناوری ردیابی مصرف کننده است که درباره فعالیت اینترنتی یک گروه خاص و نحوه ایجاد تبلیغات و تجربیات برای بهبود تعاملات و تبدیل ها می آموزد. گوگل ادعا می کند که این کار با قرار دادن کاربران در این گروه ها به صورت ناشناس و صرفا بر اساس علایق، کلیک ها و سایر عوامل، از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند.

جایگزینی کوکی‌های شخص ثالث یک مشکل مشکل برای تبلیغ‌کنندگان و مشاغل در هر اندازه است.

FloC که از خاکستر کوکی‌های شخص ثالث زاده شده است، به نظر نمی‌رسد آنقدرها متفاوت باشد. FloC از تجزیه و تحلیل یادگیری ماشین برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به فعالیت اینترنتی کاربر استفاده می کند و به جای آپلود اطلاعات حساس در مراکز داده، داده های خود را در سمت مشتری اجرا و ذخیره می کند.

آیا کاربران وردپرس می‌توانند از FloC استفاده کنند؟

حذف کوکی‌های شخص ثالث و بی‌اعتمادی گسترده به Google FloC، تبلیغ‌کنندگان را تشویق می‌کند تا راه‌های دیگری برای افزایش تبدیل‌ها بدون نقض حریم خصوصی کاربر بیابند. علیرغم این واقعیت که وردپرس مخالفت خود را با FloC ابراز می کند، توسعه دهندگان می توانند با استفاده از CMS از آن در وب سایت های خود استفاده کنند.

هنگامی که برای کمک به ساخت سایت خود با یک توسعه دهنده کار می کنید، می تواند مفید باشد که به دنبال توسعه دهندگانی باشید که در مورد FIoC آگاه هستند تا به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از آن استفاده کنید یا خیر. به طور خاص به دنبال توسعه دهندگان آزاد باشید که به اندازه یک آژانس هزینه ای دریافت نمی کنند، مانند هدف محله 80 دلار در ساعت یا کمتر، اما هنوز چندین سال تجربه مرتبط دارند، بنابراین می دانید که می توانید به نظر آنها اعتماد کنید.

به خاطر داشته باشید که اگرچه WordPress احتمالاً به طور پیش فرض FloC را غیرفعال می کند، می تواند با استفاده از Core لغو شد. تصمیم برای مسدود کردن FIoC، تنظیم پیش فرض این است که برخی از مدیران ممکن است از نیاز به کاهش این نوع تهدید حریم خصوصی آگاه نباشند زیرا بسیار جدید است و هنوز در مراحل آزمایشی است.

نگرانی های امنیتی و حریم خصوصی

در حالی که بسیاری موافقند که نیاز به نوعی مکانیسم ردیابی برای ارائه داده‌های تخصصی مصرف‌کننده به شرکت‌ها وجود دارد تا استراتژی‌های بازاریابی خود را بهبود بخشند و محصولاتی را برای رفع نیازهای مشتریان بالقوه خود توسعه دهند، برخی نگران هستند که FloC

a href=”https://www.wired.com/story/google-floc-privacy-ad-tracking-explainer/” target=”_blank” rel=”noopener”>بیشتر از آنچه که بتواند حل کند باعث مشکلات می شود.

بنت سایفرز بنیاد Electronic Frontier احساسات خود را درباره FloC بیان کرد، آن را “ایده ای وحشتناک” می نامد.

او گفت: «این فناوری از خطرات حفظ حریم خصوصی کوکی‌های شخص ثالث جلوگیری می‌کند، اما کوکی‌های جدیدی را در این فرآیند ایجاد می‌کند» و «همچنین ممکن است بسیاری از بدترین مشکلات غیرحریمی تبلیغات رفتاری را تشدید کند. ، از جمله تبعیض و هدف گیری غارتگرانه.”

اخیراً وردپرس در مورد امکان مسدود کردن FloC به طور کلی بحث کرده است و به نگرانی های امنیتی برای کاربران ناآگاه اشاره کرده است. و در حالی که هیچ تصمیم قطعی در این مورد نگرفته‌اند، چند خط کد منتشر کرده‌اند که از عملکرد FloC جلوگیری می‌کند، و چندین توسعه‌دهنده دیگر قبلاً افزونه‌های وردپرس را منتشر کرده‌اند که FloC را غیرفعال می‌کند. این یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام سفارشی سازی سایت وردپرس خود باید به خاطر بسپارید.

گذشته از این واقعیت که FloC فقط نسخه دیگری از کوکی شخص ثالث است، در اینجا دلایل خاصی وجود دارد که چرا کاربران و توسعه دهندگان باید نگران FloC باشند:

1. اثر انگشت

روش جمع‌آوری چندین قطعه اطلاعات مجزا در مورد فعالیت مرور کاربران به منظور ایجاد یک شناسه منحصر به فرد به عنوان اثر انگشت شناخته می‌شود. گروه‌های FloC ظاهراً شامل هزاران کاربر خواهند بود و شناسه گروهی نباید قادر به تشخیص افراد از گروه باشد. از نظر تئوری، این زمینه را برای بازیگران بد فراهم می‌کند تا از این اثر انگشت برای برون‌یابی اطلاعات بیشتر در مورد افراد استفاده کنند.

اثرانگشت جدید نیست، و برخی از سایت‌ها قبلاً از آن استفاده می‌کنند – برای مثال Visitor Analytics این را ارائه می‌دهد و خدمات خود را ردیابی بدون کوکی می‌نامد – که جالب است که آنها به عنوان یک ویژگی امنیتی اضافه می‌فروشند. توجه داشته باشید که Visitor Analytics اجازه ردیابی بین سایتی یا کلی دستگاه را نمی دهد، در حالی که FloC اجازه می دهد.

2. قرار گرفتن در معرض محتوای متقابل

برای اینکه FloC برای تبلیغ‌کنندگان مفید باشد، یک گروه باید بتواند اطلاعاتی درباره رفتار کاربران آشکار کند. بر اساس شناسه همگروهی، هر سایتی که کاربر از آن بازدید می‌کند، بدون نیاز به انجام هیچ‌یک از کارهایی که برای ردیابی فعالیت کاربر در سراسر اینترنت انجام می‌دهد، ایده‌ای در مورد اینکه چه کسی هستند خواهد داشت. به این ترتیب، FloC درست مانند کوکی های شخص ثالث در مقیاس بسیار بزرگتر است.

3. کوچک شدن گروه ها

در حالی که Google ادعا می کند که FloC دسترسی به هویت افراد نداشته باشد، این امر با کوچکتر شدن و هدفمند شدن گروه ها امکان پذیر می شود. هر چه یک فرد از وب‌سایت‌های بیشتری بازدید کند، گروه‌ها خاص‌تر می‌شوند و هر بار که از وب‌سایت دیگری بازدید می‌کنید، گروه جدیدی ایجاد می‌شود، با تعداد کاربران کمتر و کمتری در یک گروه خاص.

4. هدف گیری درنده

و کوچک شدن گروه‌ها راه را برای فراگیر شدن هدف‌گیری درنده هموار می‌کند. FloC از یک الگوریتم بدون نظارت برای ایجاد استفاده می کند گروهی از علایق و رفتارهای مشترک آن که ذاتاً با عوامل شناسایی و ویژگی های حساس مرتبط است.

بنابراین، FloC قادر به تمایز بین جمعیت‌شناسی مانند جنسیت، قومیت، سن، درآمد و حتی عواملی مانند سلامت روان و گرایش جنسی نخواهد بود. این گروه‌بندی‌ها به ناچار منجر به تبعیض می‌شوند و به بازیگران بد توانایی شکار گروه‌های آسیب‌پذیر را می‌دهند.

5. “وب رایگان”

را تهدید می کند

بزرگترین تهدیدی که FloC ایجاد می کند، آزادی کاربران در انتخاب تجربیات دیجیتالی خود است. با دموکراتیک کردن فعالیت‌های مرور، کاربران نمی‌توانند تجربه‌های وب نامشخصی داشته باشند. تبلیغ‌کنندگان و موتورهای جستجو می‌توانند نتایج یک کاربر را مطابق با فعالیت‌های مرور قبلی و سایر عواملی که می‌توان از طریق ایجاد گروه‌ها ایجاد کرد، تنظیم کنند.


با توجه به اینکه بسیاری از مارک‌ها به دنبال جایگزین‌های ردیابی هستند تا به آنها کمک کند ایجاد محتوای معنادار و جذاب، شرکت‌های زیادی وجود دارند که در حال آزمایش هستند. روش‌های جدید برای جمع‌آوری داده‌های کاربر بر اساس سابقه و فعالیت مرور. متأسفانه، این راه حل های جدید با کوکی های شخص ثالث، از جمله Google FloC تفاوت چندانی ندارند. با حفظ حریم خصوصی کاربر در قلب استراتژی خود، وردپرس تمایلی به نگه داشتن FloC برای مدت طولانی ندارد. با این حال، اگر توسعه دهندگان بخواهند از آن برای اهداف ردیابی تبلیغات استفاده کنند، می توان عملکرد FloC را فعال کرد.

مسئله بزرگتری بر سر تمام این بحث های FloC وجود دارد، و آن این واقعیت است که فناوری جدید ردیابی تبلیغات تنها گام دیگری برای Google برای انحصار تبلیغات آنلاین و جمع آوری داده است. تا زمانی که هر نهاد، برنامه یا نرم افزاری بتواند فعالیت مرور کاربران را ردیابی و تجزیه و تحلیل کند، خود تعیین دیجیتالی وجود ندارد. اینترنت به یک تجربه تبلیغاتی بزرگ تبدیل شده است که از اطلاعات کاربران خود تغذیه می کند. فناوری ردیابی تبلیغات در یک وب آزاد و باز هیچ قصری ندارد، و این پیامی است که وردپرس و دیگران در تلاشند به آن برسند.

خروج از نسخه موبایل