نحوه اضافه کردن یک تغییر زبان به وردپرس

نحوه اضافه کردن یک تغییر زبان به وردپرس

بنابراین، شما به چند زبانه شدن فکر می کنید، اینطور نیست؟ به این تصمیم تبریک می گویم! افزایش مخاطبان بالقوه خود به مشتریان بین المللی همیشه ایده خوبی است.

اما آیا به تغییر زبان وردپرس خود فکر کرده اید؟

چند زبانه کردن سایت شما به چیزی بیش از ترجمه محتوای وب سایت شما نیاز دارد. البته، ترجمه هنوز بخش اصلی فرآیند است، اما اطمینان از اینکه محتوای ترجمه شده صحیح، سئو و به راحتی برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی است، به همان اندازه برای تجربه کاربر مهم است.

هنگام کار با یک وب‌سایت چند زبانه وردپرس، داشتن یک تعویض‌کننده زبان با عملکرد خوب برای کاربر ضروری است.

تغییرگر زبان چیست؟

تغییر زبان یک دکمه کوچک است که تاثیر زیادی دارد.

یک تغییر زبان یک انتخابگر قابل کلیک است که به بازدیدکنندگان وب سایت شما اجازه می دهد بین دو یا چند زبان (که شما ارائه می دهید) جابجا شوند و زبانی را که می خواهند سایت شما را به آن پیمایش کنند انتخاب کنند. این برای وب سایت های بین المللی بسیار مفید است و باعث می شود بازدیدکنندگان از تجربه بسیار بهتری در سایت لذت ببرند.

بنابراین، فرض کنید یک وب سایت دارید که می تواند به 3 زبان نمایش داده شود: انگلیسی، فرانسوی و رومانیایی. شما کل محتوای خود را به 3 زبان ترجمه کرده اید و اکنون تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که زبان مورد نظر خود را از بین موارد ارائه شده برای نمایش سایت شما انتخاب کند. به این ترتیب، کاربران می توانند به راحتی در سایت شما به زبانی که می دانند یا شاید حتی به زبان مادری خود پیمایش کنند.

تغییرکننده‌های زبان معمولاً در گوشه‌ای از وب‌سایت یا به‌عنوان بخشی از منو یا ویجت نمایش داده می‌شوند. آنها همچنین می توانند به شکل کشویی باشند و می توانند نام های کامل زبان، کدهای زبان یا پرچم ها را نمایش دهند.

گزینه های شما چیست؟

راههای زیادی برای ایجاد یک وب سایت چند زبانه وجود دارد، اما همه ابزارهای موجود این امکان را ندارند که به راحتی یک تغییر زبان را به منو، پاورقی یا هر مکان دیگری که دوست دارید اضافه کنید.

بهترین گزینه‌های شما برای افزودن یک تعویض‌کننده زبان کاربردی و در دسترس به روشی نسبتاً آسان عبارتند از:

1. TranslatePress

TranslatePress یک افزونه ترجمه بصری است، با یک ویرایشگر ترجمه جلویی با کاربری آسان و قابلیت ترجمه 100٪ محتوای یک وب سایت.

در میان بسیاری از قابلیت‌های چندزبانه و گزینه‌های سفارشی‌سازی، این افزونه 3 نوع تغییر زبان را برای نمایش در سایت شما و سفارشی‌سازی با نیازهای شما ارائه می‌کند: یک انتخابگر زبان شناور که کاربر را در هر صفحه دنبال می‌کند، یک تعویض‌کننده آیتم منو، و یک کد کوتاه. تعویض‌کننده که به آن اجازه می‌دهد تقریباً در هر نقطه از سایت (مانند ویجت یا پاورقی) قرار گیرد.

2. WPML

افزونه WPML یک مترجم مبتنی بر بک‌اند برای وب‌سایت‌های چند زبانه است که با هر تم یا افزونه‌ای که از API وردپرس استفاده می‌کند، سازگار است.

در مورد تعویض‌کننده‌های زبان، WPML 4 نوع تغییر زبان را به کاربر ارائه می‌دهد: آیتم منو، ویجت، پاورقی، و پیوندهای مستقیم به ترجمه پست‌ها. همه این انواع را می توان به طور مستقل سفارشی کرد.

3. پلیلنگ

Polylang یکی دیگر از راه حل های محبوب چند زبانه برای سایت های وردپرس است که به طور یکپارچه با این پلت فرم یکپارچه می شود.

این دارای یک رابط ترجمه پشتیبان است و همچنین گزینه های مختلف نمایش و عملکردهای سفارشی سازی را برای تغییر زبان ارائه می دهد. Polylang یک تغییر منو و یک ابزارک نیز ارائه می دهد، و همچنین امکان اضافه کردن آن را در هر نقطه از سایت با استفاده از یک برچسب الگوی PHP می دهد.

4. Weglot

Weglot یک راه حل SaaS برای وب سایت های چند زبانه کوچکتر است که ترجمه ها را در سرورهای خود ذخیره می کند، برخلاف سایر گزینه های بالا که با ذخیره کردن آنها در وب سایت شما، کنترل کاملی بر ترجمه ها فراهم می کند.

Weglot یک انتخابگر زبان شناور را به طور پیش‌فرض نمایش می‌دهد، اما موقعیت و ظاهر آن را می‌توان بعداً سفارشی کرد. از طریق سفارشی‌سازی، سوئیچر را می‌توان به منو، ویجت یا هر مکان دیگری که از یک کد کوتاه پشتیبانی می‌کند، منتقل کرد.

همه این افزونه‌ها گزینه‌های سفارشی‌سازی خوبی را برای تعویض‌کننده‌های زبان ارائه می‌کنند، از جمله اینکه کجا نمایش داده می‌شوند و چگونه به نظر می‌رسند.

چگونه یک تعویض کننده زبان به سایت وردپرس خود اضافه کنیم

پس اکنون که گزینه‌های خود را می‌دانید، می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید این عملکرد را در وب‌سایت وردپرس خود پیاده‌سازی کنید.

برای انجام این کار، می‌خواهیم شما را در فرآیند اضافه کردن یک تغییر زبان با کمک TranslatePress، افزونه چند زبانه وردپرس، راهنمایی کنیم. وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید این پست را نیز بررسی کنید تا نکات و بهترین روش‌ها را در مورد تعویض‌کننده‌های زبان در میان بگذارید.

مرحله 1: نصب افزونه

برای شروع همه چیز، ابتدا باید TranslatePress را در سایت وردپرس خود نصب کنید.

برای نصب افزونه، ابتدا در داشبورد وردپرس خود به Plugins → Add New بروید. “TranslatePress” را در نوار جستجو (گوشه سمت راست بالا) تایپ کنید و روی Install Now در اولین افزونه ای که ظاهر می شود کلیک کنید. فراموش نکنید که افزونه را پس از نصب آن فعال کنید.

مرحله 2: افزودن زبان

پس از اتمام نصب و راه اندازی افزونه شما، می توانید به انتخاب و افزودن زبان های خود به وب سایت بروید.

برای انجام این کار، به تنظیمات ← TranslatePress بروید و در برگه عمومی، بخش همه زبان‌ها را خواهید یافت. در اینجا می توانید منوی کشویی را باز کرده و زبان مورد نظر را برای افزودن به وب سایت خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که بعد از هر زبانی که انتخاب می‌کنید، روی دکمه افزودن کلیک کنید.

اکنون تغییرات خود را ذخیره کنید و اجازه دهید به مرحله بعدی برویم.

مرحله 3: نوع تعویض کننده زبان را انتخاب کنید

هنگام استفاده از TranslatePress 3 روش وجود دارد که می توانید تغییر دهنده زبان خود را نمایش دهید. می‌توانید از همه آنها به طور همزمان استفاده کنید، هر ترکیبی از دو یا فقط یک، بسته به ترجیح شما.

3 نوع تغییر زبان عبارتند از:

  • کوتاه
  • مورد منو
  • انتخابگر زبان شناور

برای انتخاب تغییر زبان دلخواه خود به تنظیمات ← TranslatePress بروید و فقط کمی در برگه عمومی حرکت کنید. در اینجا 3 نوع تغییر زبان را می بینید که می توانید با علامت زدن/برداشتن علامت چک باکس های سمت چپ آنها را فعال یا غیرفعال کنید.

با هر یک از این 3 گزینه، می‌توانید نام‌های کامل زبان، کدهای زبان، پرچم‌ها یا ترکیبی از دلخواه خود را نمایش دهید. TranslatePress 5 گزینه برای نمایش کلیدهای خود در اختیار شما قرار می دهد:

اکنون، بیایید ببینیم چگونه می‌توانیم هر یک از آنها را در وب‌سایت نشان دهیم.

تغییرگر زبان کد کوتاه

Shortcode – ساده ترین راه برای نمایش تغییر دهنده زبان در پاورقی یا نوار کناری وب سایت شما به عنوان یک ویجت. بسته به تم وردپرس خود، می‌توانید از کد کوتاه برای قرار دادن سوئیچر خود در مکان‌های دیگر وب‌سایتتان نیز استفاده کنید.

برای اینکه تغییر دهنده خود در سایت نشان داده شود، ابتدا به ظاهر ← ابزارک بروید و ویجت متنی را از لیست ابزارک های موجود به مکان مورد نظر خود بکشید. نوار کناری، پاورقی یا موارد دیگر.

در ویجت نوشتاری، باید کد کوتاه تعویض‌کننده زبان [تغییرکننده زبان] را وارد کنید. می‌توانید به‌صورت اختیاری یک عنوان نماینده به تعویض‌کننده خود اضافه کنید، مانند «زبان»، تا کاربران بتوانند به راحتی آن را در صفحه شناسایی کنند.

فراموش نکنید که روی ذخیره کلیک کنید تا تعویض کننده جدید اضافه شده شما در صفحه شما نمایش داده شود.

اگر می‌خواهید ظاهر تغییردهنده خود را سفارشی کنید، می‌توانید یکی از ۵ گزینه نمایش موجود در برگه عمومی در تنظیمات TranslatePress را انتخاب کنید. قبلا نشان داده شده است.

تغییرگر زبان شما اکنون باید در هر کجا که می‌خواهید آن را قرار دهید ظاهر شود.

تغییرگر زبان همچنین می‌تواند در منوی پیمایش اصلی شما (یا هر منوی دیگری که در وب‌سایت شما موجود است)، همراه با سایر موارد منو نمایش داده شود.

برای افزودن این نوع سوئیچر، ابتدا به ظاهر ← منوها بروید و منوی مورد نظر برای افزودن سوئیچر خود را انتخاب کنید. از فهرست موارد در سمت چپ، تغییرگر زبان را گسترش دهید. در اینجا، فهرستی از زبان‌هایی که به وب‌سایت خود اضافه کرده‌اید و همچنین موردی با عنوان «زبان فعلی» را مشاهده خواهید کرد.

برای اینکه تغییر دهنده شما در منوی شما نمایش داده شود، باید همه این موارد را به منوی خود اضافه کنید، مطمئن شوید که همه موارد زبان خود را در زیر مورد زبان فعلی (به عنوان موارد فرعی) قرار دهید تا یک سوییچر کشویی در منوی خود ایجاد کنید.

وقتی کارتان تمام شد، حتماً ذخیره منو را بزنید. تغییر زبان منوی جدید شما باید چیزی شبیه به این باشد:

تغییرگر زبان شناور

اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت شما بتوانند هر زمان که بخواهند زبان خود را تغییر دهند، این نوع سوئیچر بسیار مفید است زیرا همیشه در همه صفحات وب‌سایت نمایش داده می‌شود.

ابتدا، مطمئن شوید که گزینه Floating Language Selection در برگه TranslatePress Settings → General فعال باشد.

در اینجا، می‌توانید تعویض‌کننده شناور خود را بین تم تیره یا روشن انتخاب کنید و همچنین موقعیت آن را در صفحه وب خود انتخاب کنید. گزینه های شما برای نمایش این نوع سوئیچر عبارتند از:

  • پایین سمت راست
  • پایین سمت چپ
  • بالا سمت راست
  • بالا سمت چپ

فراموش نکنید پس از انتخاب خود روی ذخیره تغییرات کلیک کنید و تمام! نگاهی بیندازید که تغییر دهنده شناور نام تجاری جدید شما چگونه خواهد بود:

مرحله 4: از آن لذت ببرید و تغییر دهید < /h3>

بعد از اینکه تمام تنظیمات اصلی انجام شد، می‌توانید ادامه دهید و سایر گزینه‌های سفارشی‌سازی را که در دسترس شما هستند را کشف کنید. با TranslatePress همچنین می توانید:

یک زبان سفارشی اضافه کنید

گاهی اوقات، زمانی که می‌خواهید زبان جدیدی به وب‌سایت خود اضافه کنید، زبانی که به دنبال آن هستید ممکن است در منوی زبان‌های کشویی نمایش داده نشود. اما نگران نباشید، همیشه می‌توانید یک زبان سفارشی ایجاد و اضافه کنید.

فقط کافیست به برگه پیشرفته در TranslatePress Settings بروید و به قسمت زبان‌های سفارشی بروید یا روی دکمه زبان‌های سفارشی کلیک کنید. بالای بخش.

در اینجا می‌توانید هر زبانی را که می‌خواهید، نام اصلی، کد ISO و پرچم سفارشی آن را اضافه کنید. فراموش نکنید که پس از اتمام، تغییرات خود را ذخیره کنید.

پس از افزودن زبان سفارشی جدید خود، آن را از برگه عمومی در تنظیمات TranslatePress به زبان‌های وب‌سایت خود اضافه کنید تا در واقع در وب‌سایت نمایش داده شود. اگر گزینه منو آیتم را انتخاب کردید، فراموش نکنید که آن زبان سفارشی را نیز به عنوان یک مورد به منو اضافه کنید (از ظاهر → منوها).

پرچم پیش فرض را با پرچم خود جایگزین کنید

اگر وب‌سایت شما طراحی خاصی دارد و پرچم‌های TranslatePress پیش‌فرض آن را قطع نمی‌کنند، می‌توانید هر زمان که بخواهید به راحتی آنها را با هر تصویر دیگری که در وب‌سایت آپلود کرده‌اید جایگزین کنید.

فقط به برگه پیشرفته در TranslatePress Settings بروید، سپس به بخش زبان سفارشی بروید و فیلدها را با زبان سفارشی خود پر کنید. اطلاعات و در زیر نشانی اینترنتی پرچم، آدرس هر تصویری را که قبلاً در وردپرس آپلود کرده‌اید، جای‌گذاری کنید.

زبان سفارشی می‌تواند زبانی باشد که از قبل در منوی کشویی هنگام افزودن زبان‌ها وجود دارد. اما، از آنجایی که قرار نیست از پرچم پیش‌فرض استفاده کنید، باید آن را دوباره به‌عنوان سفارشی وارد کنید و هنگام افزودن این پرچم سفارشی جدید به وب‌سایت، پرچم اصلی را حذف کنید.

اگر از تغییر دهنده آیتم منو استفاده می کنید، فراموش نکنید که آن را به منو نیز اضافه کنید.

اگر وب‌سایت شما دو زبانه است و می‌خواهید تعویض‌کننده شما همیشه زبان مخالف زبان فعلی را نشان دهد، بسته به نوع تغییردهنده‌ای که انتخاب کرده‌اید، دو روش برای انجام این کار وجود دارد.

روش 1: تعویض کد کوتاه

برای نمایش زبان‌های مخالف با Shortcode Switcher، فقط باید افزونه کد کوتاه زبان مخالف.

اگر وب سایت شما فقط 2 زبان اضافه کرده است، پس از نصب افزونه، Shortcode Language Switcher شما باید به این شکل باشد:

اگر می‌خواهید همین کار را برای تغییر دهنده آیتم منو انجام دهید، باید چند مرحله را دنبال کنید. اما نگران نباشید، این نیز نباید زمان زیادی را ببرد.

ابتدا، می‌توانید مورد «زبان کنونی» را از منو حذف کنید و تنها ۲ زبان خود را به‌عنوان موارد عادی در منو باقی بگذارید. آنها دیگر نباید موارد فرعی باشند.

بعد، به گزینه‌های صفحه در گوشه سمت راست بالا بروید و مطمئن شوید که کادر انتخاب کلاس‌های CSS انتخاب شده است.

اکنون، به منوی خود برگردید و در کلاس اختیاری CSS هر زبان، CSS سفارشی مربوط به هر زبان را اضافه کنید، مطمئن شوید که آخرین قسمت را با زبان‌های وب‌سایت خود جایگزین کنید، مانند این (به ترتیب برای انگلیسی یا فرانسوی ):

.translatepress-en_US .tp_en
.translatepress-fr_FR .tp_fr

به خاطر داشته باشید که همیشه باید زبان های خود را جایگزین کنید، اینها فقط نمونه هایی هستند.

همین کار را برای هر دو زبان انجام دهید و روی ذخیره منو کلیک کنید.

بعد، می‌توانید به WordPress ← ظاهر ← سفارشی کردن ← CSS اضافی بروید و چند CSS سفارشی مانند این را اضافه کنید:

.translatepress-en_US .tp_en،
.translatepress-fr_FR .tp_fr
{ display: none !important }

در پایان چگونه باید کار کند:

قبل از
بعد

همین!

این را دارید! شما با موفقیت یاد گرفتید که چگونه یک تغییر زبان را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید.

اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ترجمه را شروع کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده اید) و بهترین تجربه کاربری ممکن را به بازدیدکنندگان بین المللی خود ارائه دهید.

از ترجمه لذت ببرید!

خروج از نسخه موبایل